Raskaaksi 2022

Ompa hämmentävää, kun tuntuu et päivät menee niin nopeaan ettei mitään elämässä kerkeä tekemään ja silti samaan aikaan matelee eikä kulu mihinkään...

Ovis tuntemuksien mukaan Dpo 5👀

Jokainen tekee omat ratkaisunsa alkoholin käytön kanssa. Itse olen miettinyt tätä usein, kun täällä on keskusteltu aiheesta. Jos en muutenkin olisi absolutisti, en yrityksen aikana käyttäisi ollenkaan. Vähän sama tilanne kuin Maakulla, että kun on yrittänyt niin kauan, ei halua ottaa mitään riskiä. Nämä artikkelit ainakin puoltavat juomattomuutta:

Nuo sosiaaliset tilanteet on hankalia varmasti. Mietin kuitenkin, että täysin juomattomuus on yleistynyt viime aikoina, ihmiset jotka ennen olivat kohtuukäyttäjiä, ovat siirtyneet absolutisteiksi. Siitä on podcastejakin. Voisiko esittää sellaista tai sanoa, että tekee kokeilua sellaisen vaikutuksista? Tätä pitäisi tietysti pohjustaa aiemmin ja toimisi pitkässä juoksussa , ei toimi että alkaa puhumaan siitä samana iltana kuin juhlat ovat.

Tuo päihdehomma on kyllä jännä juttu. Noissa erityisesti vähemmän tutuissa piireissä ainut hyväksyttävä syy olla tuputtamatta viinaa toiselle on raskaus ja sen suunnittelu - mutta toki tämäkin syy pitää kertoa julkisesti kaikille, koska pelkkä kiertelevä "ei kiitos tällä kertaa" ei riitä. Tupakoimattomuuteen taas ei kukaan puutu, eikä sitä lähdetä edes tupakoitsijoiden välillä pohtimaan perimmäisiä syitä, miksi joku ei polta. Mutta alkoholista jos meet kieltäytyy, niin johan alkaa ulla taalasmaat utelemaan miksi. Ehkä se kertoo siitä miten vahvasti alkoholi kuuluu erilaisiin tapahtumiin ja sosiaalisiin kanssakäymisiin.

Itse join nuorena aikuisena oikeasti ihan liikaa, viimeiset 15v juon hyvin harvoin (en välttämättä edes joka vuosi edes esim. yhtä lonkeroa, toisena vuonna saattaa mennä muutama). Meillä sukulaisjuhlissa on tullut tavaksi onneksi aina alkoholitonta tarjota kaikille alkuun, jotta myös esim. lapset, kuskit, entiset alkoholistit (ja nykyiset, niitäkin kun meidän suvussa riittää.. :tears:) jne. voivat myös kippistellä yhtälailla. Ei tarvitse jaotella pöytiin juomia, että tässä on sitten holittomat ja tässä holilliset juomat. Eikä onneksi tarvitse koskaan selitellä miksi kieltäytyisi juomasta kun holittomalla aloitellaan kaikki.

Tein aamulla cbdigin, ihan vain siksi, että jos siellä jotain tänään olis näkynyt niin oisin voinut antaa miehelle synttärilahjaksi. Ei raskaana. Ja samaan vitutukseen dippasin vikan pcn.

Jään odottelee huomisia menkkoja, jotka toivottavasti ei myöhästy vaan alkaa ajallaan niin päästään siitäkin.

Onneksi olen lomalla niin talletukset menee helpommin.

Voi että, kyllä tää kai tästä taas. Surettaa vaan.

Minä taas täällä 😁 kp 50 ja ei menkkoja. Onko kellään käynyt niin, että jää vaan menkat välistä ja alkaa ns. uus kierto heti perään ilman menkkoja? Tässä vaan koitan itselleni vakuutella, että onnistun vielä ilman lääkkeitä suht normaaliin kiertoon, mut ei se taida olla totta 😓 turhauttaa. 11 päivää sitten oli viimeks säpinää ees pedin puolella, kun on mennyt aikataulut niin ristiin miehen kanssa. Tänään testasin huvikseni ja negahan se oli niinku odotin. Oon kaks edellistä lasta saanut melkein heti kun aloitettiin yritys ja nyt pohtinut tässä vain, oliko se vaan tosi hyvää tuuria vai onko mun kropassa jotain häikkää nyt. Kierrot silloinkin tosi epäsäännöllisiä eikä esim. 45 päivää ollut vielä mikään outo. En tietenkään olettanut tulevani heti raskaaksi nyt, kun yrittäminenkin aloitettiin kesken sen 6kk pituisen kierron. Tässä nyt on aikaa ollut pohdiskella kaikkee. Mutta totuudenhan tuo vaan aika.

Onnea plussista ja pahoittelut menetyksistä ❤️ seurailen täältä sivusta teidän matkoja ❣️

Kp12, ovulaatiotestit lähenee plussaa mutta nyt alkoi flunssa 😭 nokka aivan tukossa ja kaulan rauhaset turpoaa. Mikä mulla selvä merkki että pöpö tullut.

Voiko tällä flunssalla olla nyt vaikutus siihen tuleeko ovulaatio tai mahdolliseen hedelmöittymiseen?

Näyttäisi että oman kkm:n jälkeen kuukautiset tosi niukkoja eli limakalvot eivät ole samassa jamassa kuin aiemmin.
Auttakaa noviisia 😅 Mitäs kotivinkkejä asian korjaamiseksi olikaan? Greippimehu ja vehnänalkioöljy ainakin?

Kp12, ovulaatiotestit lähenee plussaa mutta nyt alkoi flunssa 😭 nokka aivan tukossa ja kaulan rauhaset turpoaa. Mikä mulla selvä merkki että pöpö tullut.

Voiko tällä flunssalla olla nyt vaikutus siihen tuleeko ovulaatio tai mahdolliseen hedelmöittymiseen?
Oh no.. Nää kevätflunssat on kyllä tosi viheliäisiä. Iskee aina väärään aikaan. Toivotaan ettei vaikuttaisi sulla mihinkään!!🤞

Itsellä kävi vähän huonommin.. Iski myös flunssa juuri oviksen aikaan ja normilimoja ei näkynyt ollenkaan, vaikka ovisplussan ja myöhemmin lämpötilan nousun paikallistinkin. Nyt kp3 eli ohi meni. Tosin, ajoituksen ja tallettelujen osalta myös vähän epäonnistunut, joten se vaikutti varmasti myös.

Tein aamulla cbdigin, ihan vain siksi, että jos siellä jotain tänään olis näkynyt niin oisin voinut antaa miehelle synttärilahjaksi. Ei raskaana. Ja samaan vitutukseen dippasin vikan pcn.

Jään odottelee huomisia menkkoja, jotka toivottavasti ei myöhästy vaan alkaa ajallaan niin päästään siitäkin.

Voi ei, oon pahoillani! :( Kyl tuo minusta näytti kuitenkin siltä, että joku olis yrittäny kiinnittyä, kun useammassa testissä haamuili! Mikä taas antais tosiaan viitettä siitä, että miehellä olis tuotanto lähteny käyntiin! En tiiä kuin mahdollista olis että tämä ei vaan viel näkyny digissä ja näkyis sit myöhemmin. Mut jos ei nyt jääny kiinni ni toivottavasti ens kierrossa jää! ❤️

Minä taas täällä 😁 kp 50 ja ei menkkoja. Onko kellään käynyt niin, että jää vaan menkat välistä ja alkaa ns. uus kierto heti perään ilman menkkoja? Tässä vaan koitan itselleni vakuutella, että onnistun vielä ilman lääkkeitä suht normaaliin kiertoon, mut ei se taida olla totta 😓 turhauttaa. 11 päivää sitten oli viimeks säpinää ees pedin puolella, kun on mennyt aikataulut niin ristiin miehen kanssa. Tänään testasin huvikseni ja negahan se oli niinku odotin. Oon kaks edellistä lasta saanut melkein heti kun aloitettiin yritys ja nyt pohtinut tässä vain, oliko se vaan tosi hyvää tuuria vai onko mun kropassa jotain häikkää nyt. Kierrot silloinkin tosi epäsäännöllisiä eikä esim. 45 päivää ollut vielä mikään outo. En tietenkään olettanut tulevani heti raskaaksi nyt, kun yrittäminenkin aloitettiin kesken sen 6kk pituisen kierron. Tässä nyt on aikaa ollut pohdiskella kaikkee. Mutta totuudenhan tuo vaan aika.

Onnea plussista ja pahoittelut menetyksistä ❤️ seurailen täältä sivusta teidän matkoja ❣️
Tosi hankalia noi pitkät kierrot, oon pahoillani :/ en ihan tiedä mitä se meinais, että uusi kierto tulis perään ilman menkkoja. Eikös se olis samaa kiertoa vaan?

Tosi hankalia noi pitkät kierrot, oon pahoillani :/ en ihan tiedä mitä se meinais, että uusi kierto tulis perään ilman menkkoja. Eikös se olis samaa kiertoa vaan?
Joo siis muotoilin vähän huonosti, samaa kiertoahan se on. Tarkoitin vaan siis sitä, että sen sijaan että odottelisin nyt menkkoja alkavaksi niin oottelisinkin sitä ovulaatiota. En tiiä itekään enää mitä tässä selitän 😂 En tosiaan tiedä oonko ovuloinut missään vaiheessa ja en tiedä pitäskö mun ootella menkkoja alkavaksi any day now, vai onko se ovis vasta edessä ns. normaaliin aikaan sitä "seuraavaa kiertoa". Ei tässä oo mitään tolkkua. Mun aivot jo yliajattelee kaiken 😂

Oh no.. Nää kevätflunssat on kyllä tosi viheliäisiä. Iskee aina väärään aikaan. Toivotaan ettei vaikuttaisi sulla mihinkään!!🤞

Itsellä kävi vähän huonommin.. Iski myös flunssa juuri oviksen aikaan ja normilimoja ei näkynyt ollenkaan, vaikka ovisplussan ja myöhemmin lämpötilan nousun paikallistinkin. Nyt kp3 eli ohi meni. Tosin, ajoituksen ja tallettelujen osalta myös vähän epäonnistunut, joten se vaikutti varmasti myös.
Mullakin normisti kunnon kananmunanvalkuais limat ja nyt ei oo näkynyt.. No katsotaan. Talletellaan kuitenkin. Toivotaan parasta 🙏

Joo siis muotoilin vähän huonosti, samaa kiertoahan se on. Tarkoitin vaan siis sitä, että sen sijaan että odottelisin nyt menkkoja alkavaksi niin oottelisinkin sitä ovulaatiota. En tiiä itekään enää mitä tässä selitän 😂 En tosiaan tiedä oonko ovuloinut missään vaiheessa ja en tiedä pitäskö mun ootella menkkoja alkavaksi any day now, vai onko se ovis vasta edessä ns. normaaliin aikaan sitä "seuraavaa kiertoa". Ei tässä oo mitään tolkkua. Mun aivot jo yliajattelee kaiken 😂
Joo tää lisääntyminen on monimutkasta hommaa ja monimutkasemmaks menee kun on kierron kans häikkää! Jos sulla tulis ovulaatio, niin sit sun kierto siirtyis luteaalivaiheeseen. Ja se taas joko päättyis raskauteen tai menkkoihin ja uuteen kiertoon. Pitkän kierron syy on sit yleensä se, että ovulaatiota ei tuu.

Yks lääkkeellinen hoito siihen on, että tehdään keinotekoisesti luteaalivaihe progesteronilisällä. Tällön ei oo raskauden mahista, koska ovulaatiota ei tullu, mutta saadaan uus kierto kuitenkin alkuun, ja ehkä elimistö sit osais ovuloida.

Ja jos oot keskellä pitkää kiertoa, niin en tiiä miten voisit ite ilman labraa tietää, onko ovis menny vai ei, jos et oo lämpöjä seurannu koko kierron ajan! Labrassa näkee progesteroniarvoista, onko luteaalivaihe päällä vai ei. Ruumiinlämmöstä näkee kans, luteaalissa lämmöt nousee! Mutta sen nousun tietää tapahtuneeks vaan, jos on mittaillu jo aiemmin!

Joo tää lisääntyminen on monimutkasta hommaa ja monimutkasemmaks menee kun on kierron kans häikkää! Jos sulla tulis ovulaatio, niin sit sun kierto siirtyis luteaalivaiheeseen. Ja se taas joko päättyis raskauteen tai menkkoihin ja uuteen kiertoon. Pitkän kierron syy on sit yleensä se, että ovulaatiota ei tuu.

Yks lääkkeellinen hoito siihen on, että tehdään keinotekoisesti luteaalivaihe progesteronilisällä. Tällön ei oo raskauden mahista, koska ovulaatiota ei tullu, mutta saadaan uus kierto kuitenkin alkuun, ja ehkä elimistö sit osais ovuloida.

Ja jos oot keskellä pitkää kiertoa, niin en tiiä miten voisit ite ilman labraa tietää, onko ovis menny vai ei, jos et oo lämpöjä seurannu koko kierron ajan! Labrassa näkee progesteroniarvoista, onko luteaalivaihe päällä vai ei. Ruumiinlämmöstä näkee kans, luteaalissa lämmöt nousee! Mutta sen nousun tietää tapahtuneeks vaan, jos on mittaillu jo aiemmin!
Joo kyllä mulla joku haju on näistä itellänikin, ylianalysoin vaan kaiken ja sekoitan itseni näillä jutuilla. Testailin siis lämpöjäkin alkuun, mutta en saanut sellaista selkeetä hyvää käyrää, kun joka aamu lapset herätteli eri aikaan ja sitten se pomppi vähän miten sattuu ja sen jälkeen alkoi ärsyttämään koko homma ja luovutin 😄 Sama ovistestien kanssa, kun ei vaan kerennyt monta kertaa päivässä pidättelemään ja testailemaan. Mut sitten tässä on nyt tää kääntöpuoli että en tosiaan tiedä yhtään mitä tapahtuu. Mietin siis sitä myöhään ovuloimisen mahdollisuutta, mutta alan kääntyä sen puoleen että sitä ei oo tapahtunut eikä tuu tapahtumaan. Sitä vaan toivoin niin kovasti ettei olis lääkkeillä tarvinnut menkkoja aloitella, että kierto olis älynnyt säännöllistyä itsestään ja se yks megakierto olis ollut vaan joku yksittäinen juttu. Mut eihän tässä tosiaan oo muu vaihtoehto kun odotella tai hakea se lääkekuuri ja kumpikin suoraan sanottuna yhtä paskoja vaihtoehtoja. Mut kyl mie ens viikolla aloitan ne primot, kun ne tähän mulle määrättiin.

Voi ei, oon pahoillani! :sad001 Kyl tuo minusta näytti kuitenkin siltä, että joku olis yrittäny kiinnittyä, kun useammassa testissä haamuili! Mikä taas antais tosiaan viitettä siitä, että miehellä olis tuotanto lähteny käyntiin! En tiiä kuin mahdollista olis että tämä ei vaan viel näkyny digissä ja näkyis sit myöhemmin. Mut jos ei nyt jääny kiinni ni toivottavasti ens kierrossa jää! ❤️
Joo mä tahdon näin nyt uskoa ett jotain toivottavasti oli yritystä. Toivotaan kovasti joo ❤️

Voi surkeus. 🤧 Pikaista paranemista ja toivotaan ettei flunssa vaikuta kiertoon epäsuotuisasti. lääkkeitä kannattanee ainakin käyttää harkitusti.

Pahoittelut negasta 😔❤️ jospa nuo haamut kuitenkin olis merkki siitä että siittiötoiminta on käynnistynyt kuten @Nurppu sanoi, ja jo ens kiertoon olis sitten pysyvää plussaa tulossa!

Täällä alkaa piinapäivät pitkästä aikaa niin, että oikeasti jotain mahiksiakin. Tässäkään kierrossa en testannut ovista, mutta ovis ollut todennäköisesti eilen tai tänään tuntemusten ja sovelluksen perusteella. Tällä viikolla onkin rallateltu useampaan otteeseen, eilen viimeksi. Tänään taitaa tulla välipäivä, mutta jos vielä alkuviikosta sais talleteltua varmuuden vuoksi niin ei pitäis ainakaan yrityksen puutteesta jäädä kiinni 😄

Otin eilen muutaman lasin viiniä, eipä ois ees maistunu enempää. Tein tässä päivällä testin noin 3h rakossa olleesta pissasta, tässä tulos. 🤔 Tiiä tästä nyt sitten. 🤷‍♀️ Livenä ainakin ihankuin jotain näkyisi mutta voi olla mun silmät taas vaan. 😄
20220605_165115.jpg
Edit. koitin muokata kuvaa hieman kirkkaammaksi ✌😄
20220605_165115.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin