Aivan liian usein ollut päivä ennen ovista just silloin tietysti kun pitäisi virittäytyä tunnelmaanSe piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aivan liian usein ollut päivä ennen ovista just silloin tietysti kun pitäisi virittäytyä tunnelmaanSe piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?
Minä testaan ensiviikolla(kin) ja dpo 7 täällä. Nyt tullut voidemaista vuotoa ni herättää pieniä toiveitaNoin viikkoo ennen menkkoja mieliala on usein vähän kireä ja apea. Sitä en tiedä onko se pms-oire vai jonkinlainen epätoivo että tuskin taaskaan tärppää.. tänään just dpo 7 ja huomaan itsessäni vähän edellä kuvattua fiilistä, täytyy vaan yrittää keksiä mielekästä tekemistä, että ajatukset pysyisi muualla
Viikon verran taas vielä piinaillaan, mites muilla? Onko ensviikolla testaajia?
Mul ei teininä ollut pahemmin kuukautiskipuja, vaan ne alko vasta joskus 19v eteen päin. Kuukautisten ekana tai kahtena ekana päivänä on alaselkään, välilihaan ja reisiin säteilevää kipua ja vatsakramppeja. Itselläni supistukset muistutti juurikin menkka kipuja(toki huomattavasti kovempia). Vatsa kans sekasin kuukautisten ekana päivänä ja vessassa saa istua.Hirmusti onnea plussista ja haamuista! Kyllä nyt on ropissu niin paljon plussia lyhyessä ajassa että ei vauhdissa pysy!
Ja hirmu pahoillani olen jokaisesta negasta
Mulla alkoi tänään menkat, mikä tällä kertaa on juhlan aihe, koska tarkoittaa että onnistui primolutilla kierron siirto, ja pääsen ensi viikolla hysteroskopiaan! Siellä poistetaan sit kohdusta polyyppi! :)
Mut tässä tuli mieleen, kun toisessa keskustelussa oli orastavasti puhe menkkakivuista. Kuinka kovat menkkakivut teillä on yleensä?
Mulla oli nuorempana aina niin pahat, että meinasin usein pyörtyä, oksentelin, ja olin varsinkin ekan päivän täysin toimintakyvytön. Jossain vaiheessa sain reseptin panacodiin, ja se olikin sit eka kipulääke mikä oikeasti auttoi. Mutta siitä meni taas pää niin sekasin, etten pystynyt töitä tekemään.
Sit kun aloitin hormonaaliset ehkäisyt, niin toi vaiva väistyi, ja yhtäkkiä menkkakivut oli sellaiset, että perus burana riitti. Olin ihan taivaissa.
Nyt ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut melkeen kolmeen vuoteen enää. Noita pyörty-oksu-kipuja on tullut enää noin 1-2krt vuodessa, mikä on ihanaa, että niin harvoin. Ja sen takia oon lääkärillekki sanonu, että "ei mul enää juurikaan oo kipuja". Mutta siis - mä just esim nyt tajusin, et eihän mulla siis normaalissakaan kierrossa pelkkä burana riitä, vaan otan aina sekä buranaa että paracetamolia samaan aikaan, koska joskus joku lääkäri tästä vinkkasi. Sillä saa kivut niin, ettei oo toimintakyvytön. Ja alotan kipulääkkeet aina heti kun vähänkään tuntuu orastavaa nippailua, koska tiedän että muuten on liian myöhäistä.
Tää tuskin on normaalia? Miten en oo tajunnu aiemmin että mähän varmaan vaan oon oppinut selviämään sen kivun kanssa, ja että kyllä vaan mulla on tosiasiassa kovat menkkakivut harmittaa että oon lapsettomuuslääkärille väittäny että ei tässä mitään!
Mä oon päätyny FertilityFriendiin merkkaa tollasen edellisen päivän illaksi! Aattelen niin, että se on vielä "edellistä päivää" :DNyt on kyllä varmaan melko hölmö kysymys, mutta miten merkkaatte esim Flo sovellukseen tallettelut jos se menee esim yli puolenyön ? Laitatteko viralliselle päivälle vai miten? Joo, hyviä juttuja mietin tässä Öö kaverin puolesta kysyn
Mulla aika lievää, mutta iskee 0-1pv ennen menkkojen alkua. Eli on tosi selkee vinkki, että kohta alkaa. Kestää ehkä 1-2pv. Ja pitääpä mainita, että tässä kierrossa, kun luteaali oli "keinotekonen" eli ei tullu ovista vaan söin pillerinä progesteronit, ni ei ollu menkkojen alkaessa mulla mitään kiukkua! Eli mulla kai sen aiheuttaa joku siinä luonnollisessa kierrossa, ei esim. pelkkä progesteronin väheneminen! Varmaan se kohtu siellä ragee kun ei päässyt taaskaan toteuttamaan tarkoitustaanSe piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?
Sympatiseeraan sun raivokohtua täysin, mutta en voinut olla nauramatta kun väistämättä mun mieleen ajautuu tää :Varmaan se kohtu siellä ragee kun ei päässyt taaskaan toteuttamaan tarkoitustaan
48h–72hÄh, onpa inhottavaa. Toivottavasti kroppa alkaa pian toimimaan normaalisti! Ja toivon mukaan positiivisella tavalla!
Kun ootte plussanneet ovistestin, niin miten kauan teillä yleensä menee että ovis on aktuaalisesti tapahtunut? 24h? 48h?
Itse tikutin eilen selkeän plussan päivällä mut miehen työreissun takia edelleenkään ei olla päästy tositoimiin. Mietin että onkohan illalla jo myöhäistä
Kuulostaa tosi hyvältä että sait asiantuntevaa hoitoa etkä vähättelyä! Vaikka uskon että pää pyörällä tollasen jälkeen mä oon tässä jo jokusen kuukauden vetäny omatoimisesti donafertyä, koska tosiaan koitin selvitellä tutkimustietoa erilaisiata lisäaineista mitkä voi edistää hedelmällisyyttä, ja myo-inositoli (jota tossa donafertyssä on) oli yks niistä! Aloin syömään monia muita samalla, ni en osaa sanoa mikä on tehny mitä, mutta musta on vaikuttanu että mun kierto olis ehkä alkanu vähän säännöllistymään noiden alotuksen jälkeen sellaseks kun oli joskus nuorempana :) eli mulla ei ainakaan oo ollu huonoja kokemuksia tuosta donafertystä!Mul oli eilen Felicitas gynekäynti, siellä diagnosoitiin pcos, jota ei vielä tammikuun käynnillä diagnosoitu. Totesi myös, että letrot ei oo vaikuttanu muhun lainkaan (niiku olin sanonu niille). Päätitteen siirtyä seuraavaan kiertoon terolut-kuurin avulla ja seuraavassa kierrossa kokeilla sitten letroja tupla-annoksella. Eniten pää on pyörällä kuitenkin kaikesta siitä, mitä tuli tuon pcos diagnoosin myötä. BMI normaali mut laihuta silti. Lisää liikuntaa. Ala ehkäisemään diabeetesta (mul on molempiin nyt sit suurentunut riski). Autoimmuunisairauden hoito ehdottoman tärkeää, tarkkaile sitä. Hoida masennus. Vahvempi lääkitys. Toinen lääkitys tueksi, joka on ihan joka päivä riippumatta kierron vaiheesta (onko kellään muulla Donaferty hedelmällisyyden tukena?). Käy verikokeissa. Mies tutkimuksiin. Hirveesti kaikkee
Myös kivuista kysyi ja kun tekin siitä puhuitte niin mietin, että vähättelinköhän omiani kuitenkin. Sanoin gynelle, että on vaikee sanoa, kun krooniset kipuni on kuitenkin yleensä se, miksi kipulääkkeitä syön mut kyl menkkakipuihin otan kans. Ne ei kuitenkaan lamaannuta samalla tavalla kuin päivittäinen kipuni. Ne on vaan helvetin epämukavat ja kivuliaat (eli sikiöasento, mutta ei oksennusta. Jotain siltä väliltä?) mut ei ne estä tekemästä mitään. Vituttaa vain olla niin kivussa. Ja tämän selityksen annoin sen jälkeen kun olin kommentoinut että: "ei mul sillee kipuja oo".
Mulla ennen keskeytynyttä keskenmenoa peli oli menetetty about 10-16 tunnissa ovisplussasta jos sain esim. aamulla plussan, illalla o-testi on ollut haalea ja on saattanut olla jo ovisnippailuja päivän aikana ja limat loppua seinään. Gynellä tää nopeus kerran todettiinkin muiden asioiden tiimoilta, kun kävin iltapäivästä ja totesi ohimennessään ovulaation olevan 1-2 pvän päästä ja sit ku kävin aikaisin aamulla uudestaan, niin olikin jo mennyt. Välissä taisi olla 16h.Äh, onpa inhottavaa. Toivottavasti kroppa alkaa pian toimimaan normaalisti! Ja toivon mukaan positiivisella tavalla!
Kun ootte plussanneet ovistestin, niin miten kauan teillä yleensä menee että ovis on aktuaalisesti tapahtunut? 24h? 48h?
Itse tikutin eilen selkeän plussan päivällä mut miehen työreissun takia edelleenkään ei olla päästy tositoimiin. Mietin että onkohan illalla jo myöhäistä
Noo, vähän vaihdellen, tosin ko. Tilanteita tosi harvoin. Mut yleensä laitan edellisen päivän puolelle, jos ei oo merkittävästi seuraavan päivän puolella.Nyt on kyllä varmaan melko hölmö kysymys, mutta miten merkkaatte esim Flo sovellukseen tallettelut jos se menee esim yli puolenyön ? Laitatteko viralliselle päivälle vai miten? Joo, hyviä juttuja mietin tässä Öö kaverin puolesta kysyn
Oho! En tiennyt että voisi edetä noinkin nopeasti. Itsellä ehkä toi 48h lähimpänä, mut aika vähän oon saanu kerättyä luotettavia tietoja kierrosta, niin on aina vähän arpapeliä.Mulla ennen keskeytynyttä keskenmenoa peli oli menetetty about 10-16 tunnissa ovisplussasta jos sain esim. aamulla plussan, illalla o-testi on ollut haalea ja on saattanut olla jo ovisnippailuja päivän aikana ja limat loppua seinään. Gynellä tää nopeus kerran todettiinkin muiden asioiden tiimoilta, kun kävin iltapäivästä ja totesi ohimennessään ovulaation olevan 1-2 pvän päästä ja sit ku kävin aikaisin aamulla uudestaan, niin olikin jo mennyt. Välissä taisi olla 16h.
Nyt tosin kun kkm:n jälkeen toinen kierto menossa niin illalla saatu o-plussa on ollut seuraavana aamuna vielä vahvempi plussa, siitä sitten on mennyt muutama tunti kun on limat loppunut ja mahdollisesti ollut ovistuntemuksia. Eli ehkä vähän pidentynyt tuo aika, mutta selkeästi alle 24h kuitenkin. Joutuu siis olemaan hyvät ennakot otettu ennen o-plussaa ovisplussasta jos jättää seuraavaan päivään tallettelut meillä ollaan auttamatta myöhässä. Ja itseasiassa tärppikierroissa (jotka tosin aina kesken menneet tai olleet vain kemiallisia) lähimmät ouuhailut on aina osunut ovisplussaa edeltävään päivään. Mut tiedän tosi paljon niitä, joilla saattaa mennä 24-36h ennen kuin itse ovis on, lienee yleisempää kuin tää hätähousuilu.
Kiitos vinkistä, käyn lukemassaEn tiedä onko sun juttu yhtään, mutta kannattaa ainakin vilkaista :)
Blogi - uusimmat kirjoitukseni & vinkit | Balance Coaching
Käsittelen Blogissa mm. kokonaisvaltaista hyvinvointia, PCOS:n tasapainottaminen luonnollisesti ja hedelmällisyyden lisääminen.www.balancecoaching.fi
Tuolla siis paljon postauksia koskien pco:ta mutta myös muutenkin hormonitoiminnasta ja toimimattomuudesta.
Mulla sattui olemaan terveysasemalla gynekologinen käynti ihan muista syistä eilen. Ovisplussa oli erittäin vahva eilen aamulla vielä (testaan loput tikut pois vaikka en enää yritäkään raskautua, tikkuneurootikon kun on pakko päästä toteuttamaan addiktionsa jos tikkuja polttelee kaapissa) mutta kymmenen jälkeen ei enää näkynyt isoa follikkelia. Tiedä sitten oliko ollutkaan, vai oliko jo tupsahtanut irti. Tänään sitten jo testiviiva haaleampi. Ja mitä noita nyt ennen seurasin enemmän niin kyllä se ovis oli aina tosi nopeaan plussan jälkeen.Mulla ennen keskeytynyttä keskenmenoa peli oli menetetty about 10-16 tunnissa ovisplussasta jos sain esim. aamulla plussan, illalla o-testi on ollut haalea ja on saattanut olla jo ovisnippailuja päivän aikana ja limat loppua seinään. Gynellä tää nopeus kerran todettiinkin muiden asioiden tiimoilta, kun kävin iltapäivästä ja totesi ohimennessään ovulaation olevan 1-2 pvän päästä ja sit ku kävin aikaisin aamulla uudestaan, niin olikin jo mennyt. Välissä taisi olla 16h.
Nyt tosin kun kkm:n jälkeen toinen kierto menossa niin illalla saatu o-plussa on ollut seuraavana aamuna vielä vahvempi plussa, siitä sitten on mennyt muutama tunti kun on limat loppunut ja mahdollisesti ollut ovistuntemuksia. Eli ehkä vähän pidentynyt tuo aika, mutta selkeästi alle 24h kuitenkin. Joutuu siis olemaan hyvät ennakot otettu ennen o-plussaa ovisplussasta jos jättää seuraavaan päivään tallettelut meillä ollaan auttamatta myöhässä. Ja itseasiassa tärppikierroissa (jotka tosin aina kesken menneet tai olleet vain kemiallisia) lähimmät ouuhailut on aina osunut ovisplussaa edeltävään päivään. Mut tiedän tosi paljon niitä, joilla saattaa mennä 24-36h ennen kuin itse ovis on, lienee yleisempää kuin tää hätähousuilu.
Päivä ennen menkkoja. Huomaa että kaikki ärsyttää niin tietää menkkojen olevan tulossa. Nykyään ei kyllä enää joka kierrossa tätä tuleSe piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?