Raskaaksi 2022

Eilen ois pitänyt laskujen mukaan alkaa kuukautiset mutta ei näy. Lämmöt nous tänä aamuna entisestään ja paha olo senkun jatkuu. Testiä en oo uskaltanu tehä vielä. Viimeistään huomenna pakko tehä kun pitäis lähteä kavereittenkaa nauttiin muutama lasi viiniä😁

Liitteet

• FEE447E7-4D63-432B-BAF5-48CA14E85306.png
    FEE447E7-4D63-432B-BAF5-48CA14E85306.png
    209.3 KB · Katsottu: 71
Testejä tulossa ja piti hakea first response jotta nään onko siinä ehkä samanlainen viiva kuin aiemmin mutta en viitsinytkään tuhlata niin ehkä jos ne liuskat haamuilee niin teen frerin myös. Lämmöt koholla edelleen, muita oireita ei ole.

Eilen seksin aikana vihlaisi lujasti tietyssä asennossa ja piti vaihtaa asentoa mitä ei meillä tapahdu niin mies totesi et oot varmaan raskaana. Toivottavasti!!

Olen myös allekirjoittanut juuri uuden työsopimuksen vakipaikkaan ja se on iso projekti mitä lähden vetämään. Muutto ulkomaille edessä ja vähän mietityttää et oliko hyvä ajatus et nyt yritetään mutta toisaalta viimeksikin kesti pitkään joten en halua laittaa yritystä jäihin. Kun ekan km jälkeen meni vuosi että raskauduin (km sekin) niin ei haluttaisi odotella. Varmasti ehdin perehdyttää uuden työntekijän kun jos sen aika tulee piakkoin

Mut tässä tuli mieleen, kun toisessa keskustelussa oli orastavasti puhe menkkakivuista. Kuinka kovat menkkakivut teillä on yleensä?

Mulla oli nuorempana aina niin pahat, että meinasin usein pyörtyä, oksentelin, ja olin varsinkin ekan päivän täysin toimintakyvytön. Jossain vaiheessa sain reseptin panacodiin, ja se olikin sit eka kipulääke mikä oikeasti auttoi. Mutta siitä meni taas pää niin sekasin, etten pystynyt töitä tekemään.

Sit kun aloitin hormonaaliset ehkäisyt, niin toi vaiva väistyi, ja yhtäkkiä menkkakivut oli sellaiset, että perus burana riitti. Olin ihan taivaissa.

Nyt ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut melkeen kolmeen vuoteen enää. Noita pyörty-oksu-kipuja on tullut enää noin 1-2krt vuodessa, mikä on ihanaa, että niin harvoin. Ja sen takia oon lääkärillekki sanonu, että "ei mul enää juurikaan oo kipuja". Mutta siis - mä just esim nyt tajusin, et eihän mulla siis normaalissakaan kierrossa pelkkä burana riitä, vaan otan aina sekä buranaa että paracetamolia samaan aikaan, koska joskus joku lääkäri tästä vinkkasi. Sillä saa kivut niin, ettei oo toimintakyvytön. Ja alotan kipulääkkeet aina heti kun vähänkään tuntuu orastavaa nippailua, koska tiedän että muuten on liian myöhäistä.

Tää tuskin on normaalia? Miten en oo tajunnu aiemmin että mähän varmaan vaan oon oppinut selviämään sen kivun kanssa, ja että kyllä vaan mulla on tosiasiassa kovat menkkakivut 😬 harmittaa että oon lapsettomuuslääkärille väittäny että ei tässä mitään!

Mulla ei nuorempana ollut juurikaan menkkakipuja, eikä myöskään hormonaalisen ehkäisyn aikaan. Nykyään osa kierroista menee täysin kivuitta eikä tarvi särkylääkettäkään, joskus taas on aivan järkyttävät kivut niin ettei voi tehdä muuta kuin maata sängyssä sikiöasennossa kun särkee joka paikkaa navasta alaspäin reisiä ja p*rsereikää myöten. Mut tuo burana+parasetamoli -kombo toimii onneksi hyvin 👌

Täällä nuorempana menkat olleet ihan hirveän kivuliaat ja runsaat, joihin myös kirjoitettiin panacodit.

Jäivät mirenan kanssa kokonaan pois useaksi vuodeksi.

Nyt on kivut poissa kokonaan, mutta tätä määrää ja kestoa ei siedä kukaan.. 10pv vesiputouksena eikä pidättele mikään aisoissa.

Kp4 menossa ja aivan loppu tähän verisirkukseen.. 😭

Mulla nuorena runsaat ja kivuliaat mutta aikuisiällä ollut kivuttomat ja runsaat. Noiden km jälkeen ollut niukemmat ja heti km jälkeen kivuliaat sit nyt vaan ollu niukat ja kivuttomat.

Nyt ei oo menkkajuilintaa yhtään, huomenna aamulla first response et onko siinä jotain. Jos, niin ylihuomenna uitan yhden tilatuista

Lähtisipä vahvistumaan 🙈😇

Tässä tosiaan kaks testiä, "kp1"(kp28/27) ilta ja "kp2"(29/27) aamu, ei niinku edes mielikuvituksella saa noihin haamua.
Nyt (pitäis olla) kp3(30/27), tänään aamulla tosiaan pientä punertavaa paperiin, päivällä ei mitään. Hieman turhauttavaa. Ehti jo innostua kun kerrankin menkat jopa myöhässä...
IMG_20220520_190002__01.jpg

Muokattu viimeksi:
Hirmusti onnea plussista ja haamuista! Kyllä nyt on ropissu niin paljon plussia lyhyessä ajassa että ei vauhdissa pysy! 😆

Ja hirmu pahoillani olen jokaisesta negasta 😔

Mulla alkoi tänään menkat, mikä tällä kertaa on juhlan aihe, koska tarkoittaa että onnistui primolutilla kierron siirto, ja pääsen ensi viikolla hysteroskopiaan! Siellä poistetaan sit kohdusta polyyppi! :)

Mut tässä tuli mieleen, kun toisessa keskustelussa oli orastavasti puhe menkkakivuista. Kuinka kovat menkkakivut teillä on yleensä?

Mulla oli nuorempana aina niin pahat, että meinasin usein pyörtyä, oksentelin, ja olin varsinkin ekan päivän täysin toimintakyvytön. Jossain vaiheessa sain reseptin panacodiin, ja se olikin sit eka kipulääke mikä oikeasti auttoi. Mutta siitä meni taas pää niin sekasin, etten pystynyt töitä tekemään.

Sit kun aloitin hormonaaliset ehkäisyt, niin toi vaiva väistyi, ja yhtäkkiä menkkakivut oli sellaiset, että perus burana riitti. Olin ihan taivaissa.

Nyt ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut melkeen kolmeen vuoteen enää. Noita pyörty-oksu-kipuja on tullut enää noin 1-2krt vuodessa, mikä on ihanaa, että niin harvoin. Ja sen takia oon lääkärillekki sanonu, että "ei mul enää juurikaan oo kipuja". Mutta siis - mä just esim nyt tajusin, et eihän mulla siis normaalissakaan kierrossa pelkkä burana riitä, vaan otan aina sekä buranaa että paracetamolia samaan aikaan, koska joskus joku lääkäri tästä vinkkasi. Sillä saa kivut niin, ettei oo toimintakyvytön. Ja alotan kipulääkkeet aina heti kun vähänkään tuntuu orastavaa nippailua, koska tiedän että muuten on liian myöhäistä.

Tää tuskin on normaalia? Miten en oo tajunnu aiemmin että mähän varmaan vaan oon oppinut selviämään sen kivun kanssa, ja että kyllä vaan mulla on tosiasiassa kovat menkkakivut 😬 harmittaa että oon lapsettomuuslääkärille väittäny että ei tässä mitään!
Joskus nuorempana saatoin Buranaa menkkojen aikaan satunnaisesti napsia, nykyään ei kyllä voi sanoa, että olisi ollenkaan kipuja. Joskus pientä paineen tunnetta.
Vuoto pääsee lähes poikkeuksetta nykyään alkamaan yllättäen (onneksi tuhruna alkuun!) Ennen tuli kuitenkin edes jotain kramppeja varoituksena.

Hirmusti onnea plussista ja haamuista! Kyllä nyt on ropissu niin paljon plussia lyhyessä ajassa että ei vauhdissa pysy! 😆

Ja hirmu pahoillani olen jokaisesta negasta 😔

Mulla alkoi tänään menkat, mikä tällä kertaa on juhlan aihe, koska tarkoittaa että onnistui primolutilla kierron siirto, ja pääsen ensi viikolla hysteroskopiaan! Siellä poistetaan sit kohdusta polyyppi! :)

Mulla oli nuorempana tavallaan kyllä pahat menkkakivut, mutta ei nyt lähelläkään mitään oksentelua ja päivystykseen -tasoa. Esimerkiksi koulusta olen ollut pois kuukautiskipujen vuoksi ehkä kerran ja silloinkin jonkun ihan yksittäisen oppitunnin vaan. Ne kyllä helpotti sitten ihan itsestäänkin ajan myötä, ja e-pillereiden käyttöön oton myötä vatsakivut jäivät kokonaan pois, sen sijaan välillä sain sellaisia outoja kouristusmaisia kipuja alapään kudoksiin, siis häpyhuuliin ja näin, en minnekään syvälle. Tosi outo oire. :Grimacing Face:

Nyt kun takana on kohta viisi kiertoa ilman pillereitä, niin en ole kärsinyt mistään mainittavista vatsakivuista. Enemmän on vaivannut kovat päänsäryt kuukautisten aikaan, mutta en suostu vielä uskomaan, että niitä joka kierrossa esiintyisi.

Mun mielestä tuo sinun kuvaamasi kuulostaa siltä, että asiaa olisi varmaan hyvä tutkia enemmänkin. Jos siis edes tuo parasetamoli+ibuprofeeni ei vie kipua ihan kokonaan pois, vaan pitää ainoastaan yllä jonkinlaista toimintakykyä.

Tässä tosiaan kaks testiä, "kp1"(kp28/27) ilta ja "kp2"(29/27) aamu, ei niinku edes mielikuvituksella saa noihin haamua.
Nyt (pitäis olla) kp3(30/27), tänään aamulla tosiaan pientä punertavaa paperiin, päivällä ei mitään. Hieman turhauttavaa. Ehti jo innostua kun kerrankin menkat jopa myöhässä...
View attachment 113072

Voi hitsit miten turhauttavaa.. oisko ovis syystä tai toisesta tullut myöhempään, ollut stressiä tai muuta? Mulla joku kierto sitten ovis myöhästyi useammalla päivällä (alle viikko kuitenkin), kun olin tehnyt normaalia raskaampaa treeniä vähän ennen ovista 🏃‍♀️

Voi hitsit miten turhauttavaa.. oisko ovis syystä tai toisesta tullut myöhempään, ollut stressiä tai muuta? Mulla joku kierto sitten ovis myöhästyi useammalla päivällä (alle viikko kuitenkin), kun olin tehnyt normaalia raskaampaa treeniä vähän ennen ovista 🏃‍♀️
En keksi ainakaan mitään suurta treeniä/stressiä/tms, mikä vois vaikuttaa. Ja viimeisen vuoden aikana kierto on ollu 26-27 päivää aina, paitsi koronarokotteen jälkeen tais olla joku häikkä, mutta nyt ei voi edes siihen vedota.

Noh, kunhan jompaan kumpaan suuntaan selvyys tulis ennen ens viikon perjantaita 😅

Mulla ei ole ikinä ollut (onneksi) sellaisia menkkakipuja, että olisi tarvinnut edes yhtä särkylääkettä syödä, eli olen voinut valita olla ottamatta särkylääkkeitä ja "kärsiä". Tietysti subjektiivisia kiputiloja vaikea verrata toisiinsa. Joku toinen saattaisi ottaa minun kipujen takia lääkeapua, toinen ei pidä minään. Kyllähän ne repimiset mullakin tuntuu ja koskeekin, mutta oon pärjännyt itse vielä ainakin ilman särkylääkkeitä.

Mutta menkkavuoto on sitten toinen juttu.. Ensimmäinen päivä yleensä vain tuhruaa, mutta sitten vuoto onkin 1-3 päivää sellaista niagaraa, jolloin saa olla vaihtamassa supermehaimukykyisen tamponin tunnin välein, jopa useamminkin jos oikein holahtaa. Vuotoa vaan tulee sekä loristen että holahtamalla ja läpi kaikesta ellet pääse just vessaan, joten joka kuukausi haaveilen, että menkat alkaisi lomapäivinä, jolloin ei tarvitse olla pahimpia päiviä töissä vaan voin asua vessan nurkilla. Työnkuvan vuoksi en välttämättä pääse vessaan tai sitä ei edes ole tarjolla, niin on jokuset työhousut mennyt vereen. :Grinning Face With Smiling Eyes: Niagaran jälkeen tuhruaa sitten onneksi vain päivästä kahteen yleensä enää ja koko lysti on ohi 5-7 päivässä tuhrupäivät ml.

Jee.Eilen illalla kp13 tuli ovisplussa ja on talleteltu viime päivät huolella :Couple With Heart: Tänään oli jo lämpö vähän koholla, toivottavasti aamulämmöt vahvistaa parin päivän päästä oviksen tapahtuneen, niin ei ole hukkaan mennyt ahkera työskentely 🤭

Dpo7 ja ihan jäätävä ketutus heti aamusta alkaen. Lisäksi varmaan 4 perättäinen yö ku herään pissalle ja siitä sit kestää melkeen 2h että saan uudelleen unta 🤬🤬🤬 pillereiden aikaan tää yökusishow alkaa vasta pari pv ennen menkkoja et toivottavasti tää ei jää tavaksi 😮‍💨😮‍💨

Se piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?

Se piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?

Noin viikkoo ennen menkkoja mieliala on usein vähän kireä ja apea. Sitä en tiedä onko se pms-oire vai jonkinlainen epätoivo että tuskin taaskaan tärppää.. tänään just dpo 7 ja huomaan itsessäni vähän edellä kuvattua fiilistä, täytyy vaan yrittää keksiä mielekästä tekemistä, että ajatukset pysyisi muualla 😊

Viikon verran taas vielä piinaillaan, mites muilla? Onko ensviikolla testaajia?

Ei tämä viiva tästä tunnu kyllä vahvistuvan. Niin mennyt luotto näihin testeihin, pelkään pahoin, että tää vaan on taas tosi näkyvä viivanpaikka. Huomennapa sen sitten näkee, kun ostin medigoon testejä 3 pakettia 😄

Jotain pilkistää, toivottavasti lähtee vahvistumaan! 😍

Kyllä se ovis antaa odotuttaa vaikka onkin vasta kp12, mutta ihan oli semmoset fiilarit että ois aikaistunut. No nyt onkin mukavaa puuhailla miehen kanssa kun sen halutkin lisääntynyt korkeamman hcg annostuksen myötä. Ja toivo on taas korkealla oisko siellä jo alkanut simppoja kehittyy.

Eilen tuhlattiin yks apteekin ultra, mies edellisenä iltana pistänyt. Leffaviivat se sai melkein heti, olin ehkä hiukan kade 🤣 No ei tarvinnut tihrustaa 😵‍💫😜

Takaisin