Jotain näkyyEn tiedä miten näkyy mutta joko viivan alku tai viivanpaikka. Varmaan täällä edes näkyy senkään vertaaView attachment 113062
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jotain näkyyEn tiedä miten näkyy mutta joko viivan alku tai viivanpaikka. Varmaan täällä edes näkyy senkään vertaaView attachment 113062
Mut tässä tuli mieleen, kun toisessa keskustelussa oli orastavasti puhe menkkakivuista. Kuinka kovat menkkakivut teillä on yleensä?
Mulla oli nuorempana aina niin pahat, että meinasin usein pyörtyä, oksentelin, ja olin varsinkin ekan päivän täysin toimintakyvytön. Jossain vaiheessa sain reseptin panacodiin, ja se olikin sit eka kipulääke mikä oikeasti auttoi. Mutta siitä meni taas pää niin sekasin, etten pystynyt töitä tekemään.
Sit kun aloitin hormonaaliset ehkäisyt, niin toi vaiva väistyi, ja yhtäkkiä menkkakivut oli sellaiset, että perus burana riitti. Olin ihan taivaissa.
Nyt ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut melkeen kolmeen vuoteen enää. Noita pyörty-oksu-kipuja on tullut enää noin 1-2krt vuodessa, mikä on ihanaa, että niin harvoin. Ja sen takia oon lääkärillekki sanonu, että "ei mul enää juurikaan oo kipuja". Mutta siis - mä just esim nyt tajusin, et eihän mulla siis normaalissakaan kierrossa pelkkä burana riitä, vaan otan aina sekä buranaa että paracetamolia samaan aikaan, koska joskus joku lääkäri tästä vinkkasi. Sillä saa kivut niin, ettei oo toimintakyvytön. Ja alotan kipulääkkeet aina heti kun vähänkään tuntuu orastavaa nippailua, koska tiedän että muuten on liian myöhäistä.
Tää tuskin on normaalia? Miten en oo tajunnu aiemmin että mähän varmaan vaan oon oppinut selviämään sen kivun kanssa, ja että kyllä vaan mulla on tosiasiassa kovat menkkakivut harmittaa että oon lapsettomuuslääkärille väittäny että ei tässä mitään!
Joskus nuorempana saatoin Buranaa menkkojen aikaan satunnaisesti napsia, nykyään ei kyllä voi sanoa, että olisi ollenkaan kipuja. Joskus pientä paineen tunnetta.Hirmusti onnea plussista ja haamuista! Kyllä nyt on ropissu niin paljon plussia lyhyessä ajassa että ei vauhdissa pysy!
Ja hirmu pahoillani olen jokaisesta negasta
Mulla alkoi tänään menkat, mikä tällä kertaa on juhlan aihe, koska tarkoittaa että onnistui primolutilla kierron siirto, ja pääsen ensi viikolla hysteroskopiaan! Siellä poistetaan sit kohdusta polyyppi! :)
Mut tässä tuli mieleen, kun toisessa keskustelussa oli orastavasti puhe menkkakivuista. Kuinka kovat menkkakivut teillä on yleensä?
Mulla oli nuorempana aina niin pahat, että meinasin usein pyörtyä, oksentelin, ja olin varsinkin ekan päivän täysin toimintakyvytön. Jossain vaiheessa sain reseptin panacodiin, ja se olikin sit eka kipulääke mikä oikeasti auttoi. Mutta siitä meni taas pää niin sekasin, etten pystynyt töitä tekemään.
Sit kun aloitin hormonaaliset ehkäisyt, niin toi vaiva väistyi, ja yhtäkkiä menkkakivut oli sellaiset, että perus burana riitti. Olin ihan taivaissa.
Nyt ei ole hormonaalista ehkäisyä ollut melkeen kolmeen vuoteen enää. Noita pyörty-oksu-kipuja on tullut enää noin 1-2krt vuodessa, mikä on ihanaa, että niin harvoin. Ja sen takia oon lääkärillekki sanonu, että "ei mul enää juurikaan oo kipuja". Mutta siis - mä just esim nyt tajusin, et eihän mulla siis normaalissakaan kierrossa pelkkä burana riitä, vaan otan aina sekä buranaa että paracetamolia samaan aikaan, koska joskus joku lääkäri tästä vinkkasi. Sillä saa kivut niin, ettei oo toimintakyvytön. Ja alotan kipulääkkeet aina heti kun vähänkään tuntuu orastavaa nippailua, koska tiedän että muuten on liian myöhäistä.
Tää tuskin on normaalia? Miten en oo tajunnu aiemmin että mähän varmaan vaan oon oppinut selviämään sen kivun kanssa, ja että kyllä vaan mulla on tosiasiassa kovat menkkakivut harmittaa että oon lapsettomuuslääkärille väittäny että ei tässä mitään!
Mulla oli nuorempana tavallaan kyllä pahat menkkakivut, mutta ei nyt lähelläkään mitään oksentelua ja päivystykseen -tasoa. Esimerkiksi koulusta olen ollut pois kuukautiskipujen vuoksi ehkä kerran ja silloinkin jonkun ihan yksittäisen oppitunnin vaan. Ne kyllä helpotti sitten ihan itsestäänkin ajan myötä, ja e-pillereiden käyttöön oton myötä vatsakivut jäivät kokonaan pois, sen sijaan välillä sain sellaisia outoja kouristusmaisia kipuja alapään kudoksiin, siis häpyhuuliin ja näin, en minnekään syvälle. Tosi outo oire.Hirmusti onnea plussista ja haamuista! Kyllä nyt on ropissu niin paljon plussia lyhyessä ajassa että ei vauhdissa pysy!
Ja hirmu pahoillani olen jokaisesta negasta
Mulla alkoi tänään menkat, mikä tällä kertaa on juhlan aihe, koska tarkoittaa että onnistui primolutilla kierron siirto, ja pääsen ensi viikolla hysteroskopiaan! Siellä poistetaan sit kohdusta polyyppi! :)
Tässä tosiaan kaks testiä, "kp1"(kp28/27) ilta ja "kp2"(29/27) aamu, ei niinku edes mielikuvituksella saa noihin haamua.
Nyt (pitäis olla) kp3(30/27), tänään aamulla tosiaan pientä punertavaa paperiin, päivällä ei mitään. Hieman turhauttavaa. Ehti jo innostua kun kerrankin menkat jopa myöhässä...
View attachment 113072
En keksi ainakaan mitään suurta treeniä/stressiä/tms, mikä vois vaikuttaa. Ja viimeisen vuoden aikana kierto on ollu 26-27 päivää aina, paitsi koronarokotteen jälkeen tais olla joku häikkä, mutta nyt ei voi edes siihen vedota.Voi hitsit miten turhauttavaa.. oisko ovis syystä tai toisesta tullut myöhempään, ollut stressiä tai muuta? Mulla joku kierto sitten ovis myöhästyi useammalla päivällä (alle viikko kuitenkin), kun olin tehnyt normaalia raskaampaa treeniä vähän ennen ovista
Se piti kysyä, että millon teillä alkaa pms kiukku jos sellasesta kärsii?
Ei tämä viiva tästä tunnu kyllä vahvistuvan. Niin mennyt luotto näihin testeihin, pelkään pahoin, että tää vaan on taas tosi näkyvä viivanpaikka. Huomennapa sen sitten näkee, kun ostin medigoon testejä 3 pakettia