Raskaaksi 2022

Liityn nyt tänne, jonkin aikaa olen keskusteluja seuraillutkin. :Slightly Smiling Face: Täällä siis ensimmäistä yritetään, takana on yksi keskeytynyt keskenmeno alkuvuonna ja nyt ensimmäinen yrityskierto sen jälkeen. Olin keskenmenon jälkeen sitä mieltä että tjottaillaan tässä rennosti vaan, mutta turha toivo, täällä taas google laulaa kaikenlaisista pikkuoireista. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Ongelmanani on pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tammikuussa kun plussasin, oli ovulaatio tapahtunut jossakin kp 40-45 tienoilla. Todistettavasti niinkin myöhään voi siis raskautua, mutta kyllä tämä odottelu ja turha testailu turhauttaa. Parhaillaan on menossa kp 18 ja ovulaatiotestit ovat päivä päivältä negatiivisempia, todella ärsyttävää! Ostin myo-inositolia jonka olen lukenut auttavan pcos:n kanssa, itselläni ei virallista diagnoosia ole mutta vahva epäily kyllä. Onko kenelläkään kokemusta siitä tai muista kikkakolmosista pitkien kiertojen suhteen? En tiedä johtuiko siitä vai jostain muusta, mutta pari päivää sitten huomasin myös pienenpientä veristä vuotoa, jollaista minulla oli raskaudessa välittömästi plussatestin tekemisen jälkeen. Siitäpä mieli lähti laukalle että mitä jos oonkin raskaana, vaikka siinä ei ole mitään järkeä kun menkoista vain pari viikkoa ja ovulaatiota ei ole näkynyt tai kuulunut. Ihan hullun hommaa tämä itsensä kyttääminen...

Tervetuloa mukaan!
Itse muistin tänään, että mulla maca auttoi viimeksi tasaamaan kiertoa ja pidensi luteaalivaihetta. Ajattelin heti huomenna käydä ostamassa itse sitä! Vaikka se maistuu ihan jäätävän pahalle, niin vitamiiniporetabletin kanssa sen sai ykkösellä alas. 😅
Yritin tutkia, että oliski joku kapselivalmiste hyvä, mutta en löytänyt mitään niin vahvaa.

Ratkaisu pahaan makuun: ostaa vaan tyhjät kapselit ja täyttää ne macajauheella 😆😂😂
Tervetuloa mukaan!
Itse muistin tänään, että mulla maca auttoi viimeksi tasaamaan kiertoa ja pidensi luteaalivaihetta. Ajattelin heti huomenna käydä ostamassa itse sitä! Vaikka se maistuu ihan jäätävän pahalle, niin vitamiiniporetabletin kanssa sen sai ykkösellä alas. 😅
Yritin tutkia, että oliski joku kapselivalmiste hyvä, mutta en löytänyt mitään niin vahvaa.

Tervetuloa mukaan!
Tuli tämmönen idea mieleen, että jos se maca on jauhe, niin netistä saa tilattua gelatiinikapseleita! Jos riittää oma aika ja motivaatio niitä täyttämään jauheella 😂 itse biotiinikapseleita näin tein...

Hauskaa kyllä et niin moni ei pidä macasta. Ite söin joskus vuosia sitten ni se oli ihanan makusta ku sekotti puuroon kookosöljyn kanssa 😆😆

Tervetuloa ja osanotot keskenmenosta:red-heart: Mekin ensimmäistä yritetään ja mulla on kans pitkät, epäsäännölliset kierrot. Menin yksityiselle ja sain sieltä Letrolut-lääkkeen, jonka pitäisi säännöllistää kiertoja (koska se auttaa kehoa ovuloimaan) mutta mulla nyt on käynyt huono tuuri sen kanssa, ei oo vielä ainakaan letrot tuoneet ovulaatioita. Suosittelen kyllä ainakin kerran käymään yksityisellä jos sulta ei oo tuota pcos mahdollisuuttakaan ultrattu, mulla ainaki tuntu et sieltä sai vastauksia ja apua yrittämiseen. Tsemppiä:Two-hearts:

Te jotka olette testailleet jo useamman päivän ennen oletettua menkkojen alkua, oletteko kertoneet mahdollisista haamuista ja haaleista plussista puolisolle? Ihan teorian tasolla vaan tällaista mietin, entestaaentestaaentestaa-linja pitää. :Smiling Face With Halo:

Vaikka en usko että tässä kierrossa tärppäs, niin pakkohan se on silti mennä googlailemaan kuivaa suuta ja alkuraskautta ja herättelemään omia toiveita että huomenna luultavasti kun menkat alkaa niin voi taas masentua 🙂🙂🙂
Mitään menkkafiiliksiä ei tosin vielä oo muuta kun kipeä selkä, mutta se on enemmän lihaskipua joka luultavasti liittyy frisbeegolfiin eilen..

Mulla myös kuiva suu! Nännit arat jne..

Toki vasemmalta puolelta kun olen ovuloinut niin raskaus on todistettavasti alkanut. Oikealta puolelta kun irtoaa niin niukat kuukautiset ja pitkä kierto. Nyt vasemmalla kipusi kp16 ja lämmöt tippui tuolloin. Nyt tänään droppi 0,4 astetta. Saa nähdä nouseeko huomenna vai jatkuuko lasku.

Yllättävän paljon mieliala vaihtelee mutta sehän on ihan normaalia. Noin 8 päivää niin testaan tai sitten jos ei 9 päivän päästä ala kuukautiset.

Kirosin tänään että kokoajan nälkä niin mieheltä heti "pitäiskö sun tehdä raskaustesti?" Totesin suoraan että teen jos ei menkkoja näy😤 varmaan teen myös varmistustestin ensviikon lopulla koska silloin lähtö ulkomaille festareille, niin ennen tommosia pidempiä/railakkaampia reissuja on tullu tavaks tehdä, ihan sama missä vaiheessa kiertoa on. Tuo tavallaan turvaa siihen ettei vahingossakaan vahingoita alkuraskautta tietämättä.

Niisk ❤️🥲 minäkin valmistaudun siirtymään (vihdoin) tuonne odottajien puolelle!

Liitteet

• IMG_20220518_044726.jpg
    IMG_20220518_044726.jpg
    649.6 KB · Katsottu: 185
Tervetuloa ja osanotot keskenmenosta:red-heart: Mekin ensimmäistä yritetään ja mulla on kans pitkät, epäsäännölliset kierrot. Menin yksityiselle ja sain sieltä Letrolut-lääkkeen, jonka pitäisi säännöllistää kiertoja (koska se auttaa kehoa ovuloimaan) mutta mulla nyt on käynyt huono tuuri sen kanssa, ei oo vielä ainakaan letrot tuoneet ovulaatioita. Suosittelen kyllä ainakin kerran käymään yksityisellä jos sulta ei oo tuota pcos mahdollisuuttakaan ultrattu, mulla ainaki tuntu et sieltä sai vastauksia ja apua yrittämiseen. Tsemppiä:Two-hearts:
Kiitos! Kävin yksityisellä gynellä ennen yrityksen alkua pitkien kiertojen takia ja silloin sain Terolut-kuurin. Se heitti kierrot toiseen ääripäähän, hermostuin yhdestä 15 päivän kierrosta niin että lopetin Terolutit kesken... Lääkäri silloin ultrasi ja totesi että monirakkulaisuutta on, mutta "en vielä diagnoosia anna". Mitä lie sillä tarkoitti, itse jälkikäteen googlasin oireita ja minusta moni asia sopii pcosiin hyvin. Ajatuksenani on ollut mennä uudelleen lääkäriin jos ei nyt keskenmenon jälkeen pariin kiertoon tärppää tai jos kierrot venyvät taas mahdottoman pitkiksi. Netissä kovasti ohjeistetaan että painonpudotus auttaisi pcos-oireisiin myös ja sekin on tässä työn alla, mutta hitaasti edistyy...

Niisk ❤️🥲 minäkin valmistaudun siirtymään (vihdoin) tuonne odottajien puolelle!
Onnea 🥰

Nyt kp32 ja testi näyttää negaa, mut sinänsä en ihmettele, kun ei hajuakaan missä mennään 🙄😄 Teen uuden varmaan viikonloppuna. Sen 6kk kierron jälleen tuntuu, että olis ihan ok jos alkais ees menkat ajallaan enkä raskaana olis, tietäis että se ei oo mikään asia mikä on tullut jäädäkseen. Toki plussaa toivon enemmän 🤭

Voin hyvin samaistua salmiakin pohdintoihin ja turhautumiseen pitkien kiertojen kanssa. Mulla ei niiden suhteen muuta vinkkiä kyllä oo kuin vaan hakea lääkkeellistä apua kierron säännöllistämiseen. Mulla ainakin on auttanut paljon ja henkinen puoli on myös merkittävä tässä, kun ei tarvii mitään 100-päiväisiä kiertoja ihmetellä. Toki pitkistäkin voi raskautua, mutta onhan se aika paljon enemmän arpapeliä se oviksen metsästys ja toisaalta seuraavaa mahdollisuutta saa sit aina odotella tuhottoman kauan.

Muoks. Jaa mulle ei näkynytkään kaikki viestit. No silti kehoitan lääkäriin uudelleen, vaikka aiemmin ootkin käynyt.

Suurensuuret onnittelut noaidi!

Takaisin