Raskaaksi 2022

Mua harmittaa kun Ovumialla näyttäisi olevan yli 100e halvemmat käynnit kuin Mehiläisellä, mutta sieltä ei saa aikoja :Upside Down Face: mies lupasi nyt maksaa kuitenkin vielä yhden käynnin+ultran yksityisellä niin mennään sinne Mehiläiseen ens viikolla. Haluaisin nostaa Letrojen annosta, mutta lääkäri kielsi sen ilman ultrausta ja nyt se lukee potilaskertomuksessa kun tyhmä menin kysymään siitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:joten pakko totella vaikka tuntuu, että ihan turhaa sitä syön, kun mitään ei tapahdu.

Apua minkä näköinen tää uus on! Tää oli myös heittänyt mut ulos enkä meinannut päästä kirjautumaan sisään..
Reagoinnit on vähän tyhmät, aiemmat oli paremmat.. ei oo nyt voittajaa eikä toiveikasta eikä noista mikään oikein sovi vastaavasti kun aiemmin ollut sydän..

En ole nyt muutamaan päivään tätä keskustelua seuraillut (ollut harrastuksia ja muita kivoja juttuja), plussia on näköjään tullut paljon, onnittelut niistä! :red-heart: Koitin käydä reaktioita antamassa viesteille, joihin en nyt erikseen vastaa :thumbs-up:

Greippimehu kiinnostaa, täytyy varmaan käydä ostamassa sitä jos uuteen kiertoon päädytään. En kyllä yhtään tykkää greipistä, mutta hyvän asian takia! :tears: Pakko greippimehusta tosin sen verran valistaa, että jos käytössä on yhtään mitään lääkitystä, niin kannattaa tarkistaa yhteensopivuus greippimehun kanssa - monet ihan tavalliset, yleiset lääkkeet eivät sovi mehun kanssa yhteen.

Ovulaatio jäi tässä kierrossa bongaamatta, mutta tein testejä kyllä sen verran sattumanvaraisesti, että taitaa mennä sen piikkiin. Limojen perusteella ovulaatio osui EHKÄ sunnuntaille, ihan niin kuin Flo ennusti. Tallettelutoimintaa on sen verran oppikirjamaisesti joka toinen päivä harjoitettu, että siitä ei jää nyt ainakaan kiinni. Tästä alkaa siis kierron "paras" :Upside Down Face: vaihe sitten, onneksi on paljon puuhaa, joka pitää ajatukset muualla. Täytyy sanoa, että en ymmärtänyt koko piinapäivän konseptia ennen viime kierron plussatestejä - olin jotenkin niin fiksoitunut siihen ajatukseen, että enhän minä nyt tule raskaaksi, ettei oikein ollut mitään jännitettävää. Nyt kun se todistettavasti kuitenkin tapahtui, ainakin jollakin biokemiallisella tasolla, niin tietää mitä jännittää ja odottaa.

Täällä on ollut jonkun verran puhetta eri ovis- ja raskaustesteistä ja niiden toimivuudesta. Mulla on ollut käytössä Raskauskeijun testit, nuo mitä myydään herkkinä testeinä ilman mitään valmistajan nimeä, onko ne ihan OK? Niitä on niin kätevä tilata postiluukusta, ei tarvitse poistua kotoa ostoksille :tears:

Oonko ainoa, jonka mielestä tää uus ulkoasu on paljon selkeempi, ainakin luurilla? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Piinapäivät menossa, eli ei mitään uutta. Jäätävät finnit pukkas poskiin, hyi.
Nyt siis dpo 3.

Voi ei mikä uudistus. Mistä saa ees reaktioita? En löydä edes hymiöitä

Kökkö on tää uus kyllä. Mä luulin et puhelin vaan eilen sekoili ku välillä oli vanha ja välistä tämä. Sekin on kökköä että pc tekee jäätävän viivanpaikan, kun vielä viimeiset toivonrippeet heitetään ilmoille. Ja samalla reissulla pyyhkäisee kp1 paikalle :crying-face:

Se olis sitten verkkotilaus laitettava kehiin, mitäs laitetaan, ovistestejä ja varmaan medigoot kehiin. Tää päivä menee paskois tunnelmissa, huomenna varmaan jo helpottaa.

Tähän kiertoon taas greippimehu, koska se mulla ainakin auttaa ovislimoihin selkeesti. Olin edellisen ilman ja joutuu kyllä toteamaan että greipillä parempi.

Joko @Uppisss tuli mun kans kp1, vai pääsetkö yllättää. Totisesti toivon että kukaan ei tähän köörii mua seuraa.
Minuakin ärsytti aamulla, kun tuntui ihan kököltä tämä köyttö. Mutta joitain toimintoja onneksi on löytynyt. Kun painaa pitkään tuota tykkää-painiketta, siellä on reaktioita. "Sympatiaa" löytyy myös, se sydän.

Voi ei mikä uudistus. Mistä saa ees reaktioita? En löydä edes hymiöitä
Hymiöt löytyvät lisää kuva-painikkeen vieressä olevien kolmen pisteen takaa. Joo, olen puhissut koko aamun näiden kanssa. Siitä huolimatta, että toimintoja on löytynyt, on vähän epäselvä tämä kyllä nyt.

Oho mikä päivitys! Menee hetki tottua :D mut onpa kiva nähdä yhtäkkiä (puhelimella) että ihmisillä on allekirjoituksia! Tämä vissiin näkyi aiemmin vaan tietokoneella, ja puhelimella vaakatasossa, mutta nyt näkyy myös puhelimella pystyasennossa, mikä on ainut tapa millä ite oon käyttänyt. Ja pitääpä seurailla miten nuo uudet reaktiot toimii täällä!
Näkyykö minulla nuo allekirjoitukset viestin alla? Itselläni ei näy, en ole varma olenko kirjoittanut tiedot oikeaan paikkaan. Sinulla näkyy tuo "ensimmäistä yrittäessä.."

Okei! Onko muuten muut havainnut oviksen tietämillä et ois jotenkin normaalia väsyneempi?:Slightly Smiling Face:

Aina Inkeri Ankeinen täällä hei... "Miksi kaiken pitää aina muuttua??!" :Pouting Cat Face:

Noh, ehkä mä pääsen tästä pettymyksestä jossain vaiheessa yli, kunhan tulee tutummaks.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Nyt pitää vaan oppia löytää jostain helpoin tie näkemään seuraamiensa ketjujen uudet viestit. Sitä en oo vielä löytänyt ja harmittaa kovasti.. :disappointed-face:

Mut joo, dpo6 ja piinailu jatkuu. Oireista en osaa sanoa mitään, kun kaikki oireet on jo eri kiertojen luteaalivaiheissa koettu. En usko enää mihinkään oireeseen tai oireettomuuteen. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Heippa! Ymmärrettävää että uudistus herättää tunteita. Kannattaa laittaa palautetta tänne, niin ne huomataan varmimmin. :smiling-eyes: Emme ylläpidon kesken lue kaikkia ryhmäkeskusteluja. Kannattaa myös kertoa mikä tuntuu ikävältä niin voidaan helpommin katsoa pystytäänkö parantamaan. :smiling-eyes:

Meillä on korona ja ei kyllä jaksa nyt tässä kierrossa yrittää lasta laittaa alulle jos nyt vielä pitkään täytyy korkeessa kuumeessa olla.
Mietin että onks mulla normaalit menkat ku ne on usein vaa 2 päivää ja lähinnä ruskean mustaa hyytynyttä verta. Joskus saattaa jopa olla punasta ja hetken juoksevaa mutta sit menee nopeesti tummaks ja hyytyneeksi. Ihmettelin ku ystävä puhui vaaleanpunaisista kuukautisista ja en oo kuulukkaa et sellasta voi olla. Ilmeisesti mun kropassa on joku vika jos tää ei ookkaan se normaali.

Meillä on korona ja ei kyllä jaksa nyt tässä kierrossa yrittää lasta laittaa alulle jos nyt vielä pitkään täytyy korkeessa kuumeessa olla.
Mietin että onks mulla normaalit menkat ku ne on usein vaa 2 päivää ja lähinnä ruskean mustaa hyytynyttä verta. Joskus saattaa jopa olla punasta ja hetken juoksevaa mutta sit menee nopeesti tummaks ja hyytyneeksi. Ihmettelin ku ystävä puhui vaaleanpunaisista kuukautisista ja en oo kuulukkaa et sellasta voi olla. Ilmeisesti mun kropassa on joku vika jos tää ei ookkaan se normaali.
Tää onkin hyvä keskustelu! Tässähän vastikää kävi täällä mullekin ilmi, että kaikilla ei ole normaalisti hyytymiä kuukautisten seassa. Googletuksella paljastui, että niitä saattaa tulla jos on runsaat kuukautiset, tai ehkä jos on hyytymätaipumusta (mulla on). Mistä voi tietää onko oma vuoto "normaalia" kun tästä ei ikinä puhuta?

Nyt menee vähän graafiseksi, voi skipata jos haluaa :D Mun menkkoja ei ikinä vois vaaleanpunaisiksi kutsua, mutta ei mustiksikaan. Mutta aika tumman punaista on yleensä. Käytän kuukuppia, joten tää kuvaus voi siksi poiketa siitä jos käyttää jotain muuta suojaa. Vuoto on usein vähän limamaista ja venyvää. Tulee kuukupista melko klimppimäisenä? ulos, ei missään nimessä juoksevaa (mutta ei siis myöskään mikään kiinteä klimppi! Sellanen limainen ja suht yhtenäinen). Kestää runsaampana pari päivää, sit vähenee, viidentenä päivänä on enää vähäistä ruskeaa tiputtelua. Ja siihen loppuu.

Minulla kuukautiset vaihtaa väriä vaaleanpunaisesta punaiseen ja ruskeaan ja jos runsaat niin liki mustaa ja hyytymiä. Normaalisti vuodan pari päivää jopa 5 tai 6 ja vuoto on juoksevaa ja yleisesti kivuton. Selkäkipu enteilee menkkoja ja sit vuoto tulee näppärästi. Km jälkeen ekat menkat oli niukat ja kivuliaat sekä tummaa punaista ja ruskeaa. Alkaa vaaleanpunaisella kyllä eli tää on varmaan valkovuoto jonka seassa verta ja sit kunnon vuoto. Minusta kuukautiset pitäisi olla suht kivuttomat ja vaivattomat, toki hormonit vaikuttavat kaikkiin eri tavoin.

Täällä vieläkin lämmöt korkealla ja väsymys, huimaus ja hengästyneisyys paikalla eikä vuotoja suuntaan tai toiseen. Nostaa myös palaa kurkkuun vähän väliä. Testin teko siirtyy kun ollaan ulkomailla ja lentojen välissä ja matka jatkuu . Me yleensä tehdään useamman viikon reissu vähän sinne sun tänne kun tuttuja on ympäri maailmaa miehen työn puolesta ja omanikin. Ja jotenkin haluan sen testin tehdä kotona joten odottelen mitä tapahtuu. Jos olo äityy oikein huonoksi niin menen lääkäriin tietysti. Jännittää kyllä et miks mun olo on tämmönen

Voihan päivitys :loudlycrying: en tiedä miks, mut nyt kun tää päivitys pakotti kirjautumaan uudelleen sisään, niin tää oli kaivanut jonkun mun vanhan tunnuksen jolla oon joskus vuosia sitten ollut rekisteröitynyt kun eksän kans yritetiin, ja kaikki tiedot nollautunut. Oon ilmeisesti ollut samalla sähköpostiosoitteella rekisteröitynyt silloinkin, en edes tiedä miten se on mahdollista. Nyt kun yritin muuttaa tän forumin nimimerkin samaksi kun oli, nii en voinut muuttaa kun käyttäjätunnus on varattu:Upside Down Face: eli Jemppu234 täällä kirjoittelee, mut mennään nyt sit tästä eteenpäin tällaisella nimiversiolla.

Moikka. Oon taustajoukoissa ihmetellyt tätä elämää ja on se varmaan pakko vaan uskoa että oon raskaana, vielä piti tänään digi tehdä kaikkien niiden muiden ehkä viiden testin lisäksi :tears:
Tuun mahdollisesti tuonne tammikuisiin mukaan kunhan tästä tokenen. Tsemppiä kauheesti kaikkien yritykseen, toivottavasti saatte onnellisen lopun haaveille! :red-heart:

Liitteet

• IMG_20220510_175013.jpg
    IMG_20220510_175013.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 111
Apua, täällähän on tapahtunut uudistusta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Täällä pyörähti vihdoin kp1 käyntiin aika maukkaiden kipujen kera :Grinning Face With Smiling Eyes: Mulla menkat on yleensä aika niukat jolloin vuoto myöskin on usein tummaa. Yleensä ensimmäisenä päivänä vuodan eniten jolloin väri on usein kirkkaan tumman punainen ja siitä muuttuu loppua kohden usein rusehtavan tummaksi. Ilmeisesti mun limakalvot on niin ohuet ettei paljoakaan oo vuodettavaa.
Itse olen pohtinut tälläistä kun mulla on aina ollut tositosi kivuliaat kuukautiset ja niihin 12 vuotiaasta lähtien syönyt epillereitä. Syytä kipuihin ei oo ikinä tutkittu vaan aina määrätty jotain lääkettä ja sanottu että semmosta se joillain on. Olen tietenkin käynyt gyneillä ja on ultrattu monet kerrat eikä kukaan ole ikinä sanonut että siellä mitään poikkeavaa olisi mutta voiko silti olla esim. Endometrioosia vaikka ultrassa ei mitään näkyiskään?

Takaisin