Raskaaksi 2022

Oon ainaki kuullu jonkin verran et on ihan varma raskaudesta (erinäisistä oireista johtuen) mut testit negoja ja lopulta tullu plus
Joo ja siis itsekin esikoisesta oli ollu jo muutaman päivän oireita miksi testin tein läpällä ns mut sit olikin haamu.. Et en usko et ois aiemmin ees näyttänyt vielä mitään ku oli sen verran haalea :smiling-eyes:
Muoks. Mut siis hassua et oireet alkaa ennen plussaa kun ne johtuu sit siitä hcg.. Ite oon kyl super herkkä kaikelle hormoni jutuille et luulen et pienikin muutos tuntuu kropassa just siks myös voimakkaana. No ei auta ku katsella ja sit jos alkaa menkat ni en tajua mitä tapahtuu kropassa.. Koska en usko et menopaussi tekis voimistuva oireita selkeän oviksen jälkeen :o

Omaa napaa sen verran, että just kun pääsin iloitsee siitä eilisestä ovistestistä sain tällaisen tänään. Mulla ei oo kokemusta ovulaation testaamisesta kauheesti niin onko se normaalia, että nämä tulokset seilaa etestakaisin? En oikein usko, että ovis olis jo mennyt ja siks vaalenee :Grimacing Face: En edellisten lasten kanssa tosin testannut ovista ollenkaan, seurailin vaan merkkejä ja molemmilla kerroilla olin ihan varma, etten ovuloinut ollenkaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Noista oireista, kun oli puhetta, niin itellä kaks raskautta takana joissa molemmista ei mitään oireita ennen plussaa, eikä moneen viikkoon sen jälkeenkään. Että näinkin voi olla, ei ainakaan kannata luovuttaa jos tuntuu ettei oireita ole :Hugging Face:

Liitteet

• IMG_20220505_130606.jpg
    IMG_20220505_130606.jpg
    2 MB · Katsottu: 78
Ihanaa onnea vielä Jossu123 :red-heart::red-heart:

Kertokaa tyhmälle et kui vois olla raskausoireita ees ennenku näkyisi testissä?? Ku eikö se hormoni just ne oireet tee? Siis nää tissit ku nyt kipeet ja) kuumottaa js tuntuu et alkais maitoa valua melkein (sama fiilis) ja kahvin jälkeen meinasin äsken oksentaa.. Mitä ihmettä tää voisi olla jos ei raskaus oireita :loudlycrying:
Kp 24/29-31 dpo 8

Muoks. Myös suupieli halkesi ja finnejä tulee. Mulle ei tuu ku hormonien takia yleisesti niitä ikinä

Kyllä voi tulla oireita ennenkuin näkyy testissä. Ei ole ymmärtääkseni järin tavallista, mutta ei mitenkään harvinaistakaan. Mä oon kahdesti ollut raskaana (jotka molemmat näkyneet digitestissä mutta menneet nopeasti kesken) ja molemmissa raskauksissa mä oon alkanut kokea jo täysin selkeitä raskausoireita. Kuten vaikka pahoinvointi, palelu, väsymys. Pidemmälle jatkuneessa ehdin kokemaan jo mieliteoista suolakurkut joista en oikeastaan edes pidä. Molemmilla kerroilla oksentelin oudoissa tilanteissa ihan yhtäkkiä, mitä en tee oikeastaan ikinä.

En nyt tokikaan voi sanoa että oireista voi oikeasti satavarmuudella todeta että on raskaana, jos testit ei sitä näytä. Itsekin uskoin vasta kun testi kertoi että mun oireilut ei sittenkään olleet ihan tuulesta temmattuja vauvakuumehöyryjä. :)

Omaa napaa sen verran, että just kun pääsin iloitsee siitä eilisestä ovistestistä sain tällaisen tänään. Mulla ei oo kokemusta ovulaation testaamisesta kauheesti niin onko se normaalia, että nämä tulokset seilaa etestakaisin? En oikein usko, että ovis olis jo mennyt ja siks vaalenee :Grimacing Face: En edellisten lasten kanssa tosin testannut ovista ollenkaan, seurailin vaan merkkejä ja molemmilla kerroilla olin ihan varma, etten ovuloinut ollenkaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Noista oireista, kun oli puhetta, niin itellä kaks raskautta takana joissa molemmista ei mitään oireita ennen plussaa, eikä moneen viikkoon sen jälkeenkään. Että näinkin voi olla, ei ainakaan kannata luovuttaa jos tuntuu ettei oireita ole :Hugging Face:
Tähän liittyen, tää on musta aika kiva linkki, jos skrollailee alas niin on kuvia mitkä näyttää yleisimpiä tapoja miten LH voi käyttäytyä ennen ovista:
https://www.miracare.com/blog/can-you-ovulate-twice-in-the-same-cycle/ Joillain on yks tiukka piikki, joillain pitkä plussajakso, joillain taas tulee useampi piikki ennen ku itse ovis. :) Ja jos oon ymmärtäny oikein, niin ihan hyvin voi samalla naisella yhessä kierrossa olla yhellä tapaa, ja seuraavassa toisella tapaa.

Tähän liittyen, tää on musta aika kiva linkki, jos skrollailee alas niin on kuvia mitkä näyttää yleisimpiä tapoja miten LH voi käyttäytyä ennen ovista:
https://www.miracare.com/blog/can-you-ovulate-twice-in-the-same-cycle/ Joillain on yks tiukka piikki, joillain pitkä plussajakso, joillain taas tulee useampi piikki ennen ku itse ovis. :) Ja jos oon ymmärtäny oikein, niin ihan hyvin voi samalla naisella yhessä kierrossa olla yhellä tapaa, ja seuraavassa toisella tapaa.
Kiitti Nurppu :smiling-eyes: Pitää käydä kattoo! Miten se tuntuu, että on edelleen ihan yhtä pihalla kun ensimmäistä lasta yrittäessä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Onnea plussista ja rutkasti vauvaliimaa!

Täällä kp10 eikä mitään muuta kuin lämmöt hassun korkeat ja runsas valkovuoto mikä ollut läsnä jo viikon verran. Tänään havaittu eggismäinen lima mutta tätä ollut nyt pari päivää. En yhtään tiedä mitä keho yrittää varsinkin kun testit on minulta "kielletty" kunnes ollaan seurattu jonkin aikaa tätä. Hormonit varmaan starttaa ja reistailee

Niin ja kp1 alkoi oikeanpuoleinen pieni vihlonta ja se äityi nivusiin säteileväksi kivuksi eilen ja muutenki on ollut outoja oireita. Mieskin sanoi että havainnut outouksia mutta ollaan maltettu testaamisen kanssa. Jos oireet ei väisty viikon sisällä niin tehdään raskaustesti varuiksi ja tilaan ovulaatiotestejä. Ollut niin pitkät kierrot että turha vielä tehdä

Tein cb earlyn ennen kp1 ja näytti haamua mutta kun kuullut huonoa siitä niin sivuutin sen kun tuli kp1. No oli lyhyet kuukautiset kun kesti sen 24h ja loppui. Joskus on päivän tauko mut vuoto jatkuu. Nyt ei ja lämmöt ovat olleet koko ajan astetta korkeammalla kuin normaalisti ja oireet mitä on on minulla yleensä luteaalivaiheessa. Nyt ei ole edes mahdollista hakea testiä mutta kyllä tekisi mieli kun onhan valemenkat ihan suht normaalia eikä vuoto ollut runsasta. Myös kova migreenikohtaus ja väsymys ja lämpöjen koholla pysyminen hämää. Eilen huimasi ihan kauheasti.

Kp1 ennen vuotoa tunsin pistoksen jonka normaalisti sanoisin olleen ovulaatiokipua ja se puoli onkin nyt jomotellut. Ei kramppeja eikä kipuja muutoin eikä rinnat ole arat mutta ei ihan normaalitkaan. Ajatus on lähinnä että olisiko tuo niukka vuoto voinut olla ovulaatioon liittyvää ja nyt olisinkin luteaalissa. Ehkä keltarauhaskysta? Olen hyvin hämillään tilanteesta ja teen pian testin, onko kokemuksia kiinnittymisvuodosta ja jos niin oliko millaista verrattuna omaan normaaliin kuukautisvuotoon?

Tein cb earlyn ennen kp1 ja näytti haamua mutta kun kuullut huonoa siitä niin sivuutin sen kun tuli kp1. No oli lyhyet kuukautiset kun kesti sen 24h ja loppui. Joskus on päivän tauko mut vuoto jatkuu. Nyt ei ja lämmöt ovat olleet koko ajan astetta korkeammalla kuin normaalisti ja oireet mitä on on minulla yleensä luteaalivaiheessa. Nyt ei ole edes mahdollista hakea testiä mutta kyllä tekisi mieli kun onhan valemenkat ihan suht normaalia eikä vuoto ollut runsasta. Myös kova migreenikohtaus ja väsymys ja lämpöjen koholla pysyminen hämää. Eilen huimasi ihan kauheasti.

Kp1 ennen vuotoa tunsin pistoksen jonka normaalisti sanoisin olleen ovulaatiokipua ja se puoli onkin nyt jomotellut. Ei kramppeja eikä kipuja muutoin eikä rinnat ole arat mutta ei ihan normaalitkaan. Ajatus on lähinnä että olisiko tuo niukka vuoto voinut olla ovulaatioon liittyvää ja nyt olisinkin luteaalissa. Ehkä keltarauhaskysta? Olen hyvin hämillään tilanteesta ja teen pian testin, onko kokemuksia kiinnittymisvuodosta ja jos niin oliko millaista verrattuna omaan normaaliin kuukautisvuotoon?

Mä kyllä testaisin heti, kun vaan on mahdollisuus saada testi käsiin. :thumbs-up:

Tässä taas esimerkki turhasta testistä.... Apteq muka herkkä ja taitaa olla värikertymä viivanpaikan vieressä. Ihania nää

Alempi macro kuva

Liitteet

• Screenshot_20220505-175906_Photo Editor.jpg
    Screenshot_20220505-175906_Photo Editor.jpg
    617.2 KB · Katsottu: 154
  • Screenshot_20220505-183751_Photo Editor.jpg
    Screenshot_20220505-183751_Photo Editor.jpg
    433.2 KB · Katsottu: 147
Muokattu viimeksi:

Kuulostaapa lupaavalle, äkkiä testi ostoksille :red-heart::smiling-eyes:

Paljon onnea plussanneille:smiling face with heart-eyes::folded::red-heart:

Kp13, tein huvikseen ovistestit. Liuska sanoo mun silmääni plussaa mutta pcos, joten ne ketkä tietää niin voiko tosiaan tulla aiheetta noin tumma? Digi ei kyllä hymyillyt ja hailukampi viiva muutenkin.. taas sitä ihmetellään täällä et mitä se kroppa meinaa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Liitteet

• 20220505_182744.jpg
    20220505_182744.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 103
Paljon onnea plussanneille:smiling face with heart-eyes::folded::red-heart:

Kp13, tein huvikseen ovistestit. Liuska sanoo mun silmääni plussaa mutta pcos, joten ne ketkä tietää niin voiko tosiaan tulla aiheetta noin tumma? Digi ei kyllä hymyillyt ja hailukampi viiva muutenkin.. taas sitä ihmetellään täällä et mitä se kroppa meinaa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minäkin katsoisin tuon liuskan jo plussaksi, mutta jotenkin pidän digiä varmempana.. Hankalaa!
Ei varmaan auta kun jatkaa testailuja huomenna ja katsoa, mitä testit silloin sanoo.

Tässä taas esimerkki turhasta testistä.... Apteq muka herkkä ja taitaa olla värikertymä viivanpaikan vieressä. Ihania nää

Alempi macro kuva

miksei tää vois olla oikea haamu? :Eyes:
Kerronpa mun sen päivän testailusta kun plussasin. Tein tän ja pc:n aamulla, pc:ssä näkyi ihan haamunen, kun taas tämä testi oli vitivalkoinen, ja niin oli aina kun tällä testasin, ei edes viivanpaikkaa. Samoin apteekin ultraan sain parituntia myöhemmin selkeän haamun. Tää testi ei kyllä herkkää ole nähnytkään, mutta tosiaan en myöskään saanut tällä mitään ylimääräsiä viivoja näkymään, edes tärppikierrossa kun olis pitänyt jotain näkyä! :Face With Tears Of Joy:

Onko kenelläkään kuvaa Medigoon haamusta tai plussasta (jos joku olisi sellaisen sillä joskus saanut ja kuvakin tallessa:tears:). Haluaisin vähän hahmottaa mihin viivan kuuluu siinä tulla. Sain tänään sillä parin tunnin pidätyksellä viivanpaikan, mutta en tiedä onko edes oikeassa paikassa ja kuvaan sitä ei vielä saa tallennettua. Dposta ei täyttä varmuutta :rolling: Ihan vaan mietin näyttääkö miten helposti oikein ja myös kemialliset

Onko kenelläkään kuvaa Medigoon haamusta tai plussasta (jos joku olisi sellaisen sillä joskus saanut ja kuvakin tallessa:tears:). Haluaisin vähän hahmottaa mihin viivan kuuluu siinä tulla. Sain tänään sillä parin tunnin pidätyksellä viivanpaikan, mutta en tiedä onko edes oikeassa paikassa ja kuvaan sitä ei vielä saa tallennettua. Dposta ei täyttä varmuutta :rolling: Ihan vaan mietin näyttääkö miten helposti oikein ja myös kemialliset

IMG_20220505_193834.jpg

tässä mun, uskokaa tai älkää, dpo7 tehty medigoo, eikös siellä jotain näy?? päivämäärä kertoo kun olin ottanut ovisplussatestistä kuvan, ja tää on tehty 7 päivää sen jälkeen :Eyes:

IMG_20220505_193736.jpg

tää on netistä napattu kuva! :Eyes:

ja joo, mä en varmaan ikinä poistu sivuun täältä ryhmästä, mä en enää pääse testailee mutta näitä on niin mielenkiintosta seurata ja tutkailla edelleen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

View attachment 112617

tässä mun, uskokaa tai älkää, dpo7 tehty medigoo, eikös siellä jotain näy?? päivämäärä kertoo kun olin ottanut ovisplussatestistä kuvan, ja tää on tehty 7 päivää sen jälkeen :Eyes:

View attachment 112618

tää on netistä napattu kuva! :Eyes:

ja joo, mä en varmaan ikinä poistu sivuun täältä ryhmästä, mä en enää pääse testailee mutta näitä on niin mielenkiintosta seurata ja tutkailla edelleen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Hei kiitos tosi paljon! On mulla ainakin viivanpaikka oikeassa kohdassa, mutta ei noin selkeä ja dpo varmaan jo ainakin 10-11 että voi olla vain kiinnittymisyritys. Mikä ei olekaan ihme tällä iällä. Mutta kiva että testi on todennäköisesti luotettava.

Takaisin