Raskaaksi 2022

Kiitos ihanat viesteistänne:red-heart::folded:

Tilanne meillä siis tämä, kolme lasta meillä on joista viimeisin syntynyt -13. Miehellä todettiin kivesten vajaatoiminta -14, eli testosteronit alle alaviitteen ja toimintakyky ehkä 20%(vaikean masennuksen kaltaiset oireet) Yksityiseltä apu ja siellä kontakti kaikki nämä vuodet.
Helmikuussa aloitettiin miehellä istukkahormoni pistokset 2x vko ja testo jäi pois kolmen viikon jälkeen. Eka kk meni normi vitamiineilla ja sitten ajattelin tilailla meille ihan iän puolesta 38, jo niit hedelmällisyyttä tukevia vitskuja ja lisäravinteita. Siemennesteanalyysi oli tiedossa että mennään, ilmeisesti noin monen vuoden jälkeen kun testoa käyttää.

Tässä kun eilisen pohtinut ja lopulta pääsi illalla miehen kanssa juttelee niin hän ei pitänyt mahdottomana että siittiöitä vielä palautuisi.
Luin että kestää noin 64 päivää soermalla uusiutua.
Mikä tässä vielä on, että miehellä tullut terveysongelmia ja niitäkin tässä yritetään samaan syssyyn selvitellä, verensokerit joihin lääke metform, liian korkea ferritiini. Ei onneksi raudankertymätauti. Hektinen työ yrittäjänä joten stressi. Eli ainekset löytyy.
enempi tää oli mulle shokki. Hän otti paljon kevyemmin. Mä sanoin että tuntuu kun meiltä olis viety jotain pois:loudlycrying: Mies on toivonut lasta jo monta vuotta, kun mä viimein sen vauvakuumeen sain ja sanoin et mitäs jos vielä yks tehtäis, se reaktio. Pistettiin nopeasti asiat eteenpäin. Joulukuussa tehtiin päätös, helmikuussa oli molemmilla samana päivänä Mehiläisessä ajat. Multa kierukka veks ja mies opetteli pistämisen.

Yrittäminen jatkuu mutta voin sanoa aika varmaksi, nyt ei taida raskaustesejä kulua samalla tavalla. Ihmettä toivotaan :Two-hearts:

Mä tosiaan luin kans lapsettomuus puolelta sen tarinan että mies käyttäny salijuttu lisäravinteita. Hän oli sasnut lisäks letrozolit. Kaikki nämä mulle uutta, en tiedä tällä hetkellä kuin pregnylin mitä se tekee miehellä tai naisella. Miehellä pitäis aktivoida oma tuotanto käyntiin ja tuottaa testoa ja siittiöitä. Mutta mitä ne letrot tekee , en tiedä. Voisko sitä ehdottaa jo lääkärille(joka ei siis ole lapsettomuus puolen lääkäri), että kirjottaisi reseptin?

Täältä taustalta toivottelen paljon voimia ja tsemppiä :red-heart: Meillä ei pitänyt olla toiveita saada lasta, mutta yllättäen toisin kävi. Ihmeitä voi siis todella tapahtua! Ehkä tiesitkin, mutta joillakinhan voi kestää oman siittiötuotannon palautuminen jopa yli puoli vuotta ja teillä varmasti myös miehen stressi vaikuttaa asiaan.

On suuri sokki kuulla tuollaisia uutisia kun unelma lapsesta on suuri. Älkää kuitenkaan vielä täysin menettäkö toivoanne. Kaikki on vielä mahdollista! Toivon teidänkin yritystaipaleen päättyvän vielä onnellisesti :red-heart:

Täällä ois tänään pitäny alkaa kuukautiset. Ei vielä ainakaan oo alkanu. Valkovuotoa kyllä tulee aika paljonki ja kylkeä pistelee. Testiä en uskalla tehä uuestaan ennenku kuukautiset on monta päivää myöhässä:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täällä ois tänään pitäny alkaa kuukautiset. Ei vielä ainakaan oo alkanu. Valkovuotoa kyllä tulee aika paljonki ja kylkeä pistelee. Testiä en uskalla tehä uuestaan ennenku kuukautiset on monta päivää myöhässä:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla sama juttu, en uskalla testiä tehdä vieläkään vaikka menkat n.5 pvä.myöhässä. Mulla säännöllinen kierto 28/30. Nyt kp 35. Tein sunnuntaina sen clearblue plus testin ja siihen tuli kyllä ennen 3 min täyttymistä haalea plus viiva. Tein jotkut ufo testit seuraavana päivänä ja niissä ei ollut kuin ihan haalea haamu. Oon lukenu niin paljon huonoa tosta clearblue plus testistä, niin en uskalla siihen luottaa yhtään. Kerran viime vuonna tein saman testin ja ihan puhdas nega oli, mutta monen tunnin päästä oli tullut selkeä plus. Nyt haalea plus tuli jo parissa minuutissa. Ja testinhän saa lukea 10 saakka. En kuitenkaan usko siihen. Vähän väliä on olo että menkat alkaa ihan just, on menkkajuilintaa, selkä särkyä, rinnat välillä kipeät ym. Ja valkovuotoa myös. Ajattelin huomenna testata jos jaksan hakea testin! Toivotaan parasta!!

Muokattu viimeksi:
Mä päätin tältä erää lopettaa testaamisen, tänään vielä puhdas nega. Olen vaan niin turvoksissa jo, että saisivat menkat kohta alkaa (kp 52 menossa... Huoh.) Mulla on kahden viikon päästä neuvolan gyne, niin en nyt jaksaisi mitään kierronaloitusta yrittää käydä erikseen hakemassa ja maksamassa...

Tuossahan menikin sitten itellä ihan pasmat sekasin kun piti oikein tarkistaa missä kp ssa oikein mennään. No 10 vasta, mutta ovistestit tuli, melko haaleeta näyttää, apteekkarin omia puikkomallisia, vaaleanpunaisella korkilla. Tähän aikaan normisti jo tosi selkeä viiva näkyy. Aikasemmin testannut raskauskeijun one stepeillä.
No eipä tässä. Omat verikokeetkin tuli, kilppari menee pitkästä aikaa vajaalla, d oli hitusen noussut mutta vain 85 vaikka syön 100-200 päivässä. Ei sitä kovin helpolla saa ylös. Ferritiini 116(crp tä ei otettu joten en oo varma johtuuko tulehduksesta). Mutta lisää thyroksiinia siis.
Yleisesti ottaen olen tyytyväinen tuloksiin.

Mulla sama juttu, en uskalla testiä tehdä vieläkään vaikka menkat n.5 pvä.myöhässä. Mulla säännöllinen kierto 28/30. Nyt kp 35. Tein sunnuntaina sen clearblue plus testin ja siihen tuli kyllä ennen 3 min täyttymistä haalea plus viiva. Tein jotkut ufo testit seuraavana päivänä ja niissä ei ollut kuin ihan haalea haamu. Oon lukenu niin paljon huonoa tosta clearblue plus testistä, niin en uskalla siihen luottaa yhtään. Kerran viime vuonna tein saman testin ja ihan puhdas nega oli, mutta monen tunnin päästä oli tullut selkeä plus. Nyt haalea plus tuli jo parissa minuutissa. Ja testinhän saa lukea 10 saakka. En kuitenkaan usko siihen. Vähän väliä on olo että menkat alkaa ihan just, on menkkajuilintaa, selkä särkyä, rinnat välillä kipeät ym. Ja valkovuotoa myös. Ajattelin huomenna testata jos jaksan hakea testin! Toivotaan parasta!!
Mä tein silloin kolmisen päivää sit sen testin jossa oli haalea toinen viiva. Pari päivää sit ei sit ollu mitään ja sen jälkeen en oo testannu. Entiiä mikä siinä on ku tuli vaan semmonen fiilis etten uskalla testata. Mulla yleensä on kuivakausi just ennenku kuukautiset alkaa ja nyt sit valkovuotoa tullu runsaasti esim tänään. Ja yleensä kun kuukautiset alkaa niin alkanu kauheat alaselkä jomotukset mut nyt ei oo mittään semmosta. Voikohan gele royal tehä sen et kuukautiset siirtyy:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja mulla siis aina ollut säännöllinen kierto.

Täällä ois kalenterin mukaan pitänyt alkaa menkat huomenna, aamulla tuli veristä vuotoa vähän pyyhittäessä ja tiesin että on kiireinen päivä niin otin kuukupin käyttöön jos alkaa kunnolla, niin ei tarkempaa havaintoa aamun jälkeen.

Täällä vuodetaan jo 11. Päivää putkeen.. Huoh..

Ensiksi niitä ei kuulu millään useempaan kuukauteen ja nyt sitten varmaan niiden rästiin jääneiden kuukausien edestä. :Angry Face:

Hei kaikille!
En tiedä, osaanko nyt foorumietikettiä, voiko ihan näin vaan tulla mukaan, mutta saa opastaa, jos pitää ensin täyttää jotakin muita tietoja tms. :)

Täällä esikoisen yritys käynnissä. Viikon verran ehdin olla testien mukaan raskaana, mutta eilen rv 4+5 raskaus keskeytyi/viivästyneet kuukautiset alkoivat, millä nimellä tapahtumaa nyt onkaan asiallista kutsua. Vaikka itseäni varsin pragmaattisena ihmisenä pidänkin, oli tämä henkisesti yllättävän raskas juttu, vaikka järki tietysti sanoo, että noin varhaisessa vaiheessa voi tapahtua tosi isolla prosenttiosuudella ihan mitä tahansa. Tämä raskaus alkoi neljännestä yrityskierrosta, joten siitä sentään koitan olla hyvillä mielin, että todistettavasti ainakin raskaaksi tuleminen onnistui.

27-vuotiaita ollaan puolison kanssa molemmat ja seurusteltu kymmenen vuotta (APUA miten kauan!!! :D) ja elämässä on sellaiset maalliset puitteet jo mukavasti kunnossa. Itselläni on takana kroonista ja aika kipeääkin vauvakuumeilua jo viitisen vuotta, joten ei muuta kuin leuka pystyyn ja uuteen yritykseen, vaikka joulukuista meille ei nyt tulekaan.

Täällä vuodetaan jo 11. Päivää putkeen.. Huoh..

Ensiksi niitä ei kuulu millään useempaan kuukauteen ja nyt sitten varmaan niiden rästiin jääneiden kuukausien edestä. :Angry Face:

Eikä! Mulla oli syksyllä tollei - kuukausi jäi välistä, ni sit kahden edestä, kivuissa myös :Face Without Mouth:

Mä tein silloin kolmisen päivää sit sen testin jossa oli haalea toinen viiva. Pari päivää sit ei sit ollu mitään ja sen jälkeen en oo testannu. Entiiä mikä siinä on ku tuli vaan semmonen fiilis etten uskalla testata. Mulla yleensä on kuivakausi just ennenku kuukautiset alkaa ja nyt sit valkovuotoa tullu runsaasti esim tänään. Ja yleensä kun kuukautiset alkaa niin alkanu kauheat alaselkä jomotukset mut nyt ei oo mittään semmosta. Voikohan gele royal tehä sen et kuukautiset siirtyy:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja mulla siis aina ollut säännöllinen kierto.

Joo, mulle tuli sama juttu, joku ihme fiilis että jos menkat alkaa niin alkaa ja jos ei niin sitten jossain vaiheessa testaan. Ärsytti niin paljon se clearbluen testi, kun mun mielestä oli selvä plussa ja kun seuraavat testit oli ihan haamuja tai negoja niin meni maku koko testailusta. En oo saanut mitään haamuja ennen vaan on ollut joko plus tai ihan täysin nega. Mulla on testit ollut aina aika hailakoita, ei mitään vahvoja viivoja oo ikinä ollut. Johtuu ehkä siitä että en ole testannut kun kerran ja jos on ollut plus, niin oon uskonut siihen. Nyt ihan epävarma fiilis. Mulla alkaa menkat yleensä aamulla ja sillon myös kovat alavatsa ja selkä kivut. Nyt ollut jo kohta viikon aaltoilevaa kipuilua. Välillä tuntuu että nyt menkat alkaa ja sitten meneekin ohi.. ihan outoo. Mulla viime raskaus oli ihan oireeton. Huomasin vaan saunassa, että rinnoissa tuntui oudolle kun heitin löylyä.. Mulla ei ole ennen menkat ollut näin paljon myöhässä. Parin päivän heitto max. No ei tässä auta kun odotella ja elätellä toiveita! Tsemppiä piinailuun!

Hei kaikille!
En tiedä, osaanko nyt foorumietikettiä, voiko ihan näin vaan tulla mukaan, mutta saa opastaa, jos pitää ensin täyttää jotakin muita tietoja tms. :)

Täällä esikoisen yritys käynnissä. Viikon verran ehdin olla testien mukaan raskaana, mutta eilen rv 4+5 raskaus keskeytyi/viivästyneet kuukautiset alkoivat, millä nimellä tapahtumaa nyt onkaan asiallista kutsua. Vaikka itseäni varsin pragmaattisena ihmisenä pidänkin, oli tämä henkisesti yllättävän raskas juttu, vaikka järki tietysti sanoo, että noin varhaisessa vaiheessa voi tapahtua tosi isolla prosenttiosuudella ihan mitä tahansa. Tämä raskaus alkoi neljännestä yrityskierrosta, joten siitä sentään koitan olla hyvillä mielin, että todistettavasti ainakin raskaaksi tuleminen onnistui.

27-vuotiaita ollaan puolison kanssa molemmat ja seurusteltu kymmenen vuotta (APUA miten kauan!!! :D) ja elämässä on sellaiset maalliset puitteet jo mukavasti kunnossa. Itselläni on takana kroonista ja aika kipeääkin vauvakuumeilua jo viitisen vuotta, joten ei muuta kuin leuka pystyyn ja uuteen yritykseen, vaikka joulukuista meille ei nyt tulekaan.
Tervetuloa mukaan, tää on ihanan tsemppaava keskusteluporukka. :smiling-eyes: Olen pahoillani. Menetys on aina raskas, vaikka se tapahtuisi kuinka alkutaipaleella. Mullakin takana nyt kaksi kemiallista raskautta, yk 5 ja yk 6 joiden välissä oli yksi kierto niin ettei yritetty vaan annettiin kropan palautua. Tuo yk 5 koen enemmänkin varhaiseksi keskenmenoksi enkä kemialliseksi, Viikon kun itsekin kerkesin olla jo raskaana. Toisesta myöhästyi menkat vain 3 pv. Tsemppiä yritykseen. :folded: Täällä saa purkaa tuntojaan!

Hei kaikille!

Tervetuloa! Ja osanotot menetyksen johdosta :(

Täällä ei oo mitään protokollaa, tänne vaan pläjähdetään joukkoon :D jos haluaa, niin voi käydä laittamassa perustiedot tuonne "Lista Raskaaksi 2022 ketjun kuumeilijoista" keskusteluun, koska sieltä on tosi helppo nopsasti sit nähdä että mikä nyt olikaan kelläkin tilanne! Mutta se ei mikään pakko ole :)

Tervetuloa mukaan, tää on ihanan tsemppaava keskusteluporukka. :smiling-eyes: Olen pahoillani. Menetys on aina raskas, vaikka se tapahtuisi kuinka alkutaipaleella. Mullakin takana nyt kaksi kemiallista raskautta, yk 5 ja yk 6 joiden välissä oli yksi kierto niin ettei yritetty vaan annettiin kropan palautua. Tuo yk 5 koen enemmänkin varhaiseksi keskenmenoksi enkä kemialliseksi, Viikon kun itsekin kerkesin olla jo raskaana. Toisesta myöhästyi menkat vain 3 pv. Tsemppiä yritykseen. :folded: Täällä saa purkaa tuntojaan!
Kiitos paljon tsempeistä! :) Just tämän takia keskusteluun liityinkin, kun tosielämässä yrittämisestä ei tiedä kukaan muu kuin puoliso ja nyt tänään lähimmälle työkaverille kerroin tuosta varhaisesta keskenmenosta, kun arvelin, että hän oman lapsettomuustaustansa (josta siis ollut tosi avoin) vuoksi suhtautuisi asiaan mukavasti, ja niin toki suhtautuikin.

Kävitkö noiden kemiallisten jälkeen jossakin lääkärillä tarkistuksessa? Itse mietin, että pitäisikö tässä varata gynelle aikaa, vai luottaako vaan siihen, jos/kun vuodon loputtua raskaustesti näyttää negaa. En toisaalta ole useampaan vuoteen nyt käynyt, joten ei kai siitä haittaakaan olisi...

Kävitkö noiden kemiallisten jälkeen jossakin lääkärillä tarkistuksessa? Itse mietin, että pitäisikö tässä varata gynelle aikaa, vai luottaako vaan siihen, jos/kun vuodon loputtua raskaustesti näyttää negaa. En toisaalta ole useampaan vuoteen nyt käynyt, joten ei kai siitä haittaakaan olisi...

Pahoittelut menetyksestä! Ei tarvitse varata tuon takia gyneaikaa, joskin onhan siellä ihan hyvä käydä ihan muuten. Jos raskaustesti näyttää negaa, niin kyllä mitä todennäköisimmin kaikki on ok, etenkin kun on noin varhaisesta keskenmenosta kyse.

Täällä tuli tänä iltana ovistestiin plussa, ja sain onneksi suostuteltua miehen sänkypuuhiin ennen kuin hän lähti kavereidensa luo. Eli tallettelut o-3 ja o-1. Nyt on ihan levollinen mieli. :Smiling Face With Smiling Eyes: Greippimehut on juotu ja ajoitukset kohdillaan, ja loppu ei sitten ole omissa käsissä.

Kiitos paljon tsempeistä! :) Just tämän takia keskusteluun liityinkin, kun tosielämässä yrittämisestä ei tiedä kukaan muu kuin puoliso ja nyt tänään lähimmälle työkaverille kerroin tuosta varhaisesta keskenmenosta, kun arvelin, että hän oman lapsettomuustaustansa (josta siis ollut tosi avoin) vuoksi suhtautuisi asiaan mukavasti, ja niin toki suhtautuikin.

Mä kävin ekan kerran neuvolan kautta hcg:n ottamassa labrassa. Viimeisimmän kerran se oli 0. Nyt edellisessä sitten raskaustestin viiva hiipui niin nopeaa ja verikokeissakin oli hcg vain 5 niin sen jälkeen odotin menkat normisti. Nyt on jo ovulaatio taas lähellä. Mulla on yksityiselle tulossa gyne aikaa ja tämmösenä kaikki mulle heti nyt -tyyppinä oon otattanut puhdin kautta hormoniverikokeet valmiiksi. Mutta mihinkään ei ole pakko mennä jos kierto palautuu ja ei jää mitään outoja kipuja esim. :smiling-eyes: Sitten kun mieli on valmis niin uuteen yritykseen. :Two-hearts: Kemialliset on oikeasti tosi yleisiä. Ne vaan saadaan nykyisin helposti selville kun testit on niin herkkiä.

Huomenta.

Mamiksx4: Toivotaan että tuo siemennesteanalyysi ei merkitse lopullista "tuomiota" enkä todellakaan itse uskoisi. Eikö ne testosteronit vaikuta siittiöihin,juuri niin että ne vähenee ja tuotanto saattaa joillain miehillä pysähtyä hetkeksi kokonaan,mutta tilanne on väliaikainen. Siittiötuotantohan jatkuu jos/kun aikaa kuluu ja on lääkityksiä joilla sitä voidaan tehostaa? Tsemppiä! En usko että nyt kannattaa vajota lopulliseen uskomukseen lapsettomuudesta. Tiedät minunkin tarinani,ja ihme tapahtui. Lapsettomuustutkimuksiin menossa ensi kuun 30. päivä ja tänää on raskausviikot 4+3.
Harsokukka: Tervetuloa :Two-hearts:Osanotot kemiallisesta/keskenmenosta. Voin kertoa omasta kokemuksesta että koville ottaa,itsellä otti 2v sitten kun sain keskenmenon 4+6. Itse mielsin sen keskenmenoksi,kemiallisesta puhuisin kun saa plussan mutta menkat alkaa ajallaan. Satuttaa se silti vaikka "biokemialliseksi" laskettaisiin.:side_tear:

Täällä tänään viivojen vahvistumista tiirailin. Tein siksi 3 testiä,Medigoon herkkä,One step-herkkä ja Pregcheck.

Liitteet

• B3505D16-383E-4D96-86FC-C8904BAD94CA.jpeg
    B3505D16-383E-4D96-86FC-C8904BAD94CA.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 155
  • 956225A4-5028-41AA-86BE-3C3F5DCF91BA.jpeg
    956225A4-5028-41AA-86BE-3C3F5DCF91BA.jpeg
    369.3 KB · Katsottu: 126
Mamixs4 voi ompa kurjia uutisia. Varmasti herää vaikeita tunteita siitä mutta toivotaan että siittiö tilanne paranee ja siihen löytyy oikeat hoidot :red-heart:

Takaisin