Raskaaksi 2022

Lupasin tulla kertomaan simppojen analyysin tulokset. Siittiöitä näytteessä 0. :disappointed-face: Lääkäri yhteydessä ensi viikolla.
En osaa muuta sanoa. Täytyy saada ajatukset kasaan ensin. Ihmettä voi toivoa. Yritetään ja toivotaan ihmettä. Ei ole tietoa voiko palautua normaaliksi. Ei tietoa . Ahdistaa. :Broken Heart:
Varmasti ahdistaa:disappointed-face: Oliko tuo yllätys, tarkoitan onko tilanne muuttunut jostain syystä tai tapahtunut jotain? Onhan teillä kuitenkin jo lapsia saatu aiemmin? Varmasti nyt tutkitaan mikä aiheuttaa tilanteen ja voiko sille jotain tehdä. Tsemppiä kovasti!

Lupasin tulla kertomaan simppojen analyysin tulokset. Siittiöitä näytteessä 0. :disappointed-face: Lääkäri yhteydessä ensi viikolla.
En osaa muuta sanoa. Täytyy saada ajatukset kasaan ensin. Ihmettä voi toivoa. Yritetään ja toivotaan ihmettä. Ei ole tietoa voiko palautua normaaliksi. Ei tietoa . Ahdistaa. :Broken Heart:

Voi ei, onpa harmillinen tulos :disappointed-face: Paljon voimia teille uutisten käsittelyyn ja toivottavasti syy selviäisi ja asialle voisi tehdä jotakin :red-heart:

Harmi kuulla tuloksista ja toivon mukaan kaikki vielä järjestyy parhain päin...

Meillä kp43 ja jos kierto nyt sen 44 päivää niin huomenna pitäis alkaa menkat. No, tehtiin cb early testi ja tuli niin haalea viiva että oli varmaan se kuuluisa viivanpaikka. Mieskin sen näki ja sanoi että tuollainen testi pitäisi vetää pois markkinoilta jos ei raskautta tarkoita. Luki siis käyttöohjeet ja siellä kun sanotaan että haaleakin on positiivinen. Itse en usko tulokseen mutta toivon kovasti että menkat alkaa mahdollisimman nopeasti

Halaus <3 Paljon voimia! Toivon että tilanne olisi hoidettavissa jotenkin :folded::Two-hearts:

Omanapailen täällä nyt sen verran, että tää kierto tuntu menevän ihan ohi ja en edes tikuttanu ovulaatiota, kun pelkäsin saavani niitä epäselviä tuloksia taas. Laskennallisen optimaalisen ajan tienoille osui yksi ainut tallettelu ja vaikutti siltä, että ovulaatiokin olisi limojen mukaan ollut vähän myöhässä eli vasta viikko tallettelun jälkeen. Toki en limojakaan mitenkään aktiivisesti seurannut, joten niidenkään perusteella on vaikea päätellä mitään.

Mutta nyt menkkojen ollessa 3pv myöhässä ostin varmuuden vuoksi testin ja tuli odottamaton tulos :smiling face with heart-eyes: Tein nyt illalla myös digitaalisen, ja viikkonäyttö näytti 3+

Vielä on tosi epäuskoinen olo, mutta toisaalta myös haluaisin innoissani päästä kertomaan kaikille. Ja taas toisaalta jännittää, pysyykö hän kyydissä loppuun asti :No Evil Monkey:

Liitteet

• 20220420_064825.jpg
    20220420_064825.jpg
    565.3 KB · Katsottu: 208
Onnittelut Mariamille:smiling face with heart-eyes:

Ja pahoittelut Mamiksx4:lle :red-heart: Toivottavasti tosiaan tilanteelle saadaan joku selitys sekä ratkaisu!

Voi Mamiksx4 mikä tulos! :( :Broken Heart: kovasti myötätuntoa, ja toivotaan että asiaan löytyy joku ratkaisu! Heti muistuu mieleen että tovi sitten lapsettomuuspuolella oli tarina, missä siittiöiden täydellisen kadon taustalla oli miehen syömät lisäravinteet (salia varten), ja näiden lopetuksen jälkeen tilanne parani hyvin pian. Mutta aika kaukaa haettua että teillä sattuisi juuri tästä olemaan kiinni... Kovasti voimia :Heavy Black Heart:

Omanapailen täällä nyt sen verran, että tää kierto tuntu menevän ihan ohi ja en edes tikuttanu ovulaatiota, kun pelkäsin saavani niitä epäselviä tuloksia taas. Laskennallisen optimaalisen ajan tienoille osui yksi ainut tallettelu ja vaikutti siltä, että ovulaatiokin olisi limojen mukaan ollut vähän myöhässä eli vasta viikko tallettelun jälkeen. Toki en limojakaan mitenkään aktiivisesti seurannut, joten niidenkään perusteella on vaikea päätellä mitään.

Mutta nyt menkkojen ollessa 3pv myöhässä ostin varmuuden vuoksi testin ja tuli odottamaton tulos :smiling face with heart-eyes: Tein nyt illalla myös digitaalisen, ja viikkonäyttö näytti 3+

Vielä on tosi epäuskoinen olo, mutta toisaalta myös haluaisin innoissani päästä kertomaan kaikille. Ja taas toisaalta jännittää, pysyykö hän kyydissä loppuun asti :No Evil Monkey:
Oi mikä ihana yllätys oli siellä odottamassa! Kovasti onnea, toivotaan että matkalainen pitää nyt tiukasti kiinni!! :)

Voi ei Mamiksx4. :( Toivottavasti oli jotenkin poikkeustapaus tuo näyte.

Onnea Mariam, vau mitkä viivat! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Täällä edelleen odotellaan ovista. Veikkaan, että huomenna tulee ovisplussa.

Vau, onnittelut!

Oi ei. Voimia! Toivottavasti tilanne ratkeaa jollain positiivisella tavalla.

Onnea @Mariam ❤

Ja samaan hengenvetoon pahoillani @Mamiksx4 ja kuten täällä muutkin sanoneet, toivottavasti vaan joku yksittäinen huono näyte. Olisi mielenkiintoista kuulla miten teidän hoitopolku etenee tästä eteenpäin. Onneksi tilanne selvisi nyt, eikä viiden vuoden päästä. Kuitenkin voimia nyt tähän hetkeen ❤

Ei hitto kuinka huono tuuri nyt mulla!
Mulla olis nyt vihdoin tulossa ovis ja mies kipeenä!
Tää on varmaan eka tai toka kunnon ovulaatio imetyksen lopettamisen jälkeen.

Tein aamulla ovistestin tikulla ja tältä näyttää.

Kaapissa olisi clearbluen ovistestit myös, ja mietin että jos aamulla tekisin sen, mutta hitto että ärsyttää jos ei pääse miehen kanssa sitten itse asiaan…
Miten nää ukot on niin maansa myyneitä kipeinä ja meikäläinenkin samassa taudissa kyllä pystyi toissapäivänä:rolling:

Toissa iltana tosiaan kyllä peitto heilui, mutta kauanko ne siittiöt siellä sitten elää..

Liitteet

• F575A737-3A73-48BC-840C-835E45C5798B.jpeg
    F575A737-3A73-48BC-840C-835E45C5798B.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 115
Ei hitto kuinka huono tuuri nyt mulla!
Mulla olis nyt vihdoin tulossa ovis ja mies kipeenä!
Tää on varmaan eka tai toka kunnon ovulaatio imetyksen lopettamisen jälkeen.

Tein aamulla ovistestin tikulla ja tältä näyttää.

Kaapissa olisi clearbluen ovistestit myös, ja mietin että jos aamulla tekisin sen, mutta hitto että ärsyttää jos ei pääse miehen kanssa sitten itse asiaan…
Miten nää ukot on niin maansa myyneitä kipeinä ja meikäläinenkin samassa taudissa kyllä pystyi toissapäivänä:rolling:

Toissa iltana tosiaan kyllä peitto heilui, mutta kauanko ne siittiöt siellä sitten elää..

Kyllähän ne siittiöt voi useamman päivän siellä säilyä ja toimia! 1-4 päivää monissa jutuissa lukee, osassa sanotaan jopa 5pvä.

Voi mikä tilanne Mamiksx4... :loudlycrying: Toivottavasti ratkeaa ja siittiöitä saatais vielä niin että sais yhden perille asti. :Two-hearts::folded:

Ja onnea Mariam!! Mikä dpo? On digissä niin huimat lukemat, että oisko kaksi tulossa. :smiling face with heart-eyes:

Voi mikä tilanne Mamiksx4... :loudlycrying: Toivottavasti ratkeaa ja siittiöitä saatais vielä niin että sais yhden perille asti. :Two-hearts::folded:

Ja onnea Mariam!! Mikä dpo? On digissä niin huimat lukemat, että oisko kaksi tulossa. :smiling face with heart-eyes:
Kiitos onnitteluista kaikille :red-heart:

Dpo:sta en osaa tarkasti sanoa, koska en käyttänyt tässä kierrossa ovistestejä. Mutta jotakin 19 ja 24 väliltä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jos siis oletetaan, että se tallettelupäivä olisi dpo0, niin sitten nyt ois dpo24 ja tuo 3+ ihan realistinen(?). Ja sitten jos dpo0 olis ollut (hyvin epävarmasti)bongattujen limojen mukaan, niin sitten ois tuo dpo19.

Elin itse tuon lima-arvion mukaan ja oletin vaan oviksen viivästyneen, joten siksi nyt minun näkökulmasta oli vasta 3pv menkat myöhässä, vaikka oliskin jo dpo24.

Varmaan siis ei mitään erikoista tässä, mutta oon kyllä ihan pienestä asti toivonu kaksosia :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Muokattu viimeksi:

oon pahoillani :sad-face: :red-heart: tuo on vaikea paikka ja tuntuu musertavalta uutiselta, tässä kohtaa voin sanoa tietäväni kokemuksesta. Tosiaan, kuten oon jo aiemmin sanonut niin edellisessä suhteessa yritettiin muutaman vuoden ajan raskautua tulee kun on tullakseen -ajatuksella. No eihän sitä vauvaa alkanut kuulumaan, ja ajateltiin sitten lopulta alkaa selvittelemään asiaa. Mies vei ekaksi siemennestenäytteen ja tulos sama, 0 siittiötä. Ei siis yhden ainutta elävää tai kuolluttakaan siittiötä koko näytteessä. En edes tiennyt sen olevan mahdollista, en ollut ollenkaan varautunut sellaiseen. Miehellehän se oli silloin tosi kova paikka, ja oli se itsellekin aluksi suru ja shokki etenkin hänen puolestaan.

Mies sai lääkäriltä sitten lähetteen tutkimuksiin, jossa biopsiassa selvitetään onko siittiötä olemassa ollenkaan kiveksissäkään. Biopsiassa siittiöitä löytyi kuin löytyikin ja niitä otettiin talteen pakkaseen muutama putki. Niitä siittiöitä oltaisiin käytetty ihan normaalisti ivf-hoidoissa. Se hyvä puoli, että kun siittiöitä ei ollut siemennesteessä mutta kuitenkin kiveksissä oli, niin oltaisiin päästy suoraan ivf-hoitoihin. Kuitenkin siinä vaiheessa suhteessa oli jo muista syistä muita isoja ongelmia, eikä hoitoja koskaan aloitettu. Sitä en koskaan tullut tietämään oliko tämä tila pysyvä vai tilapäinen. Myöskään syytä tälle ei koskaan saatu tietää, tuntui että kenelläkään ei ollut mitään intressejä selvittää sitä syytä, ei edes siellä lisääntymislääketieteen polilla.

Jotenkin olin ajatellut etten tästä edes kerro täällä, koska tästä on jo vuosia aikaa ja ei vaikuta nykytilanteeseen. Toisekseen tää teki meidän erosta aika vaikean koska mies oli ehdottomasti päättänyt että mä halusin erota tän asian vuoksi, vaikka päin vastoin halusin erota siksi että musta olis ollut ihan järjetöntä tehdä lasta siihen suhteeseen enää missään tapauksessa. Täysin mahdollistahan se olisi kuitenkin ollut. Mutta haluan nyt myös sanoa sen että toivoakin on, eikä se ole lopullinen tuomio laisinkaan jos tilanne on palautuva tai siittiöitä on kiveksissä. Silloin mahdollisuudet hedelmöittämiseen omilla soluilla on ihan yhtä hyvät kuin ivf-hoidoissa muulloinkin. Tsemppiä asian käsittelemiseen :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Kiitos ihanat viesteistänne:red-heart::folded:

Tilanne meillä siis tämä, kolme lasta meillä on joista viimeisin syntynyt -13. Miehellä todettiin kivesten vajaatoiminta -14, eli testosteronit alle alaviitteen ja toimintakyky ehkä 20%(vaikean masennuksen kaltaiset oireet) Yksityiseltä apu ja siellä kontakti kaikki nämä vuodet.
Helmikuussa aloitettiin miehellä istukkahormoni pistokset 2x vko ja testo jäi pois kolmen viikon jälkeen. Eka kk meni normi vitamiineilla ja sitten ajattelin tilailla meille ihan iän puolesta 38, jo niit hedelmällisyyttä tukevia vitskuja ja lisäravinteita. Siemennesteanalyysi oli tiedossa että mennään, ilmeisesti noin monen vuoden jälkeen kun testoa käyttää.

Tässä kun eilisen pohtinut ja lopulta pääsi illalla miehen kanssa juttelee niin hän ei pitänyt mahdottomana että siittiöitä vielä palautuisi.
Luin että kestää noin 64 päivää soermalla uusiutua.
Mikä tässä vielä on, että miehellä tullut terveysongelmia ja niitäkin tässä yritetään samaan syssyyn selvitellä, verensokerit joihin lääke metform, liian korkea ferritiini. Ei onneksi raudankertymätauti. Hektinen työ yrittäjänä joten stressi. Eli ainekset löytyy.
enempi tää oli mulle shokki. Hän otti paljon kevyemmin. Mä sanoin että tuntuu kun meiltä olis viety jotain pois:loudlycrying: Mies on toivonut lasta jo monta vuotta, kun mä viimein sen vauvakuumeen sain ja sanoin et mitäs jos vielä yks tehtäis, se reaktio. Pistettiin nopeasti asiat eteenpäin. Joulukuussa tehtiin päätös, helmikuussa oli molemmilla samana päivänä Mehiläisessä ajat. Multa kierukka veks ja mies opetteli pistämisen.

Yrittäminen jatkuu mutta voin sanoa aika varmaksi, nyt ei taida raskaustesejä kulua samalla tavalla. Ihmettä toivotaan :Two-hearts:

Mä tosiaan luin kans lapsettomuus puolelta sen tarinan että mies käyttäny salijuttu lisäravinteita. Hän oli sasnut lisäks letrozolit. Kaikki nämä mulle uutta, en tiedä tällä hetkellä kuin pregnylin mitä se tekee miehellä tai naisella. Miehellä pitäis aktivoida oma tuotanto käyntiin ja tuottaa testoa ja siittiöitä. Mutta mitä ne letrot tekee , en tiedä. Voisko sitä ehdottaa jo lääkärille(joka ei siis ole lapsettomuus puolen lääkäri), että kirjottaisi reseptin?

Kiitos ihanat viesteistänne:red-heart::folded:

Tilanne meillä siis tämä, kolme lasta meillä on joista viimeisin syntynyt -13. Miehellä todettiin kivesten vajaatoiminta -14, eli testosteronit alle alaviitteen ja toimintakyky ehkä 20%(vaikean masennuksen kaltaiset oireet) Yksityiseltä apu ja siellä kontakti kaikki nämä vuodet.
Helmikuussa aloitettiin miehellä istukkahormoni pistokset 2x vko ja testo jäi pois kolmen viikon jälkeen. Eka kk meni normi vitamiineilla ja sitten ajattelin tilailla meille ihan iän puolesta 38, jo niit hedelmällisyyttä tukevia vitskuja ja lisäravinteita. Siemennesteanalyysi oli tiedossa että mennään, ilmeisesti noin monen vuoden jälkeen kun testoa käyttää.

Tässä kun eilisen pohtinut ja lopulta pääsi illalla miehen kanssa juttelee niin hän ei pitänyt mahdottomana että siittiöitä vielä palautuisi.
Luin että kestää noin 64 päivää soermalla uusiutua.
Mikä tässä vielä on, että miehellä tullut terveysongelmia ja niitäkin tässä yritetään samaan syssyyn selvitellä, verensokerit joihin lääke metform, liian korkea ferritiini. Ei onneksi raudankertymätauti. Hektinen työ yrittäjänä joten stressi. Eli ainekset löytyy.
enempi tää oli mulle shokki. Hän otti paljon kevyemmin. Mä sanoin että tuntuu kun meiltä olis viety jotain pois:loudlycrying: Mies on toivonut lasta jo monta vuotta, kun mä viimein sen vauvakuumeen sain ja sanoin et mitäs jos vielä yks tehtäis, se reaktio. Pistettiin nopeasti asiat eteenpäin. Joulukuussa tehtiin päätös, helmikuussa oli molemmilla samana päivänä Mehiläisessä ajat. Multa kierukka veks ja mies opetteli pistämisen.

Yrittäminen jatkuu mutta voin sanoa aika varmaksi, nyt ei taida raskaustesejä kulua samalla tavalla. Ihmettä toivotaan :Two-hearts:

Mä tosiaan luin kans lapsettomuus puolelta sen tarinan että mies käyttäny salijuttu lisäravinteita. Hän oli sasnut lisäks letrozolit. Kaikki nämä mulle uutta, en tiedä tällä hetkellä kuin pregnylin mitä se tekee miehellä tai naisella. Miehellä pitäis aktivoida oma tuotanto käyntiin ja tuottaa testoa ja siittiöitä. Mutta mitä ne letrot tekee , en tiedä. Voisko sitä ehdottaa jo lääkärille(joka ei siis ole lapsettomuus puolen lääkäri), että kirjottaisi reseptin?

Kurkin tätä keskustelua ja ajattelin tulla vain välistä huikkaamaan, että älä menetä toivoasi. Meillä oli tosiaan tuo tilanne mistä puhuit viestissäsi ja lisäravinteiden lopetuksen jälkeen raskauduin ja nyt olen rv14. Tsemppiä paljon :red-heart: Minullekin oli tosi iso shokki, kun käytiin tutkimuksissa. Jos haluat kysyä tai jutella, niin minulle voi laittaa viestiä.

Paljon tsemppiä tilanteeseen mamiksx4:red-heart:
Ja mariam, onnittelut plussasta:smiling face with heart-eyes:

Täällä oletettujen menkkojen alkamispäivä ois viimeistään su... Eilen tehty herkkä rfsu, nega ja tänään normi rfsu hailakasta pvä pissasta, viivanpaikka/haamu, katsotaan siis, ehkä tarvii vkl testata jollain ihan muulla testillä:tears:
Ihan järkyttävät alaselkäkivut, ei oo ikinä ollut tällaisia. Vähän rinnat aristaa, mutta muuten ei kyllä oikeen mitään oiretta mihinkään suuntaan.

Takaisin