Raskaaksi 2022

Hei! Mistä kannattaa lähteä liikkeelle jos nyt haluaa tutkimuksiin lapsettomuudesta? Ensimmäisenä varmaan sperma, miehen historian vuoksi... Iski tässä tajuntaan että nyt on aikalailla vuosi takana yritystä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::sad-face:
Ja minkä hintaisia ne tutkimukset alkuun on?

Hei! Mistä kannattaa lähteä liikkeelle jos nyt haluaa tutkimuksiin lapsettomuudesta? Ensimmäisenä varmaan sperma, miehen historian vuoksi... Iski tässä tajuntaan että nyt on aikalailla vuosi takana yritystä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::sad-face:
Ja minkä hintaisia ne tutkimukset alkuun on?
Mäkin suosittelen julkista, jos ei oo kova kiire :) NewMoon jo kertoki kaiken muuten. Me soitettiin terkkarille, sieltä lähti etenemään. Mutta ihan hyvä hahmottaa että esim meillä oli soitto terkkarille elokuussa, ja ensimmäinen hoito oli tammikuussa, että julkisella voi jonoissa mennä tovi. Yksityiselle saa kyllä sit rahaa kulumaan, mutta sillä rahalla tosiaan pääsee "jonon ohi". :P

Mulla on nyt ilmeisesti tullu pysyväks osaks luteaalioireita oksettava olo! Tais alkaa viime joulukuussa, samoihin aikoihin ku rintakivutkin palas kuvioihin! Varmaan jotain hormonaalisia muutoksia tapahtunu siinä kohti. Mut en viiti esim miehelle mainita että yh, oksettaa, kun se pian innostuis! Kyl mäkin aluks, mut täs kohtaa, kun on niin monessa kierrossa ollu, on jo selvä ettei se tarkota mitään :P

Voiko esim sperma-analyysin käydä ihan suoraan yksityisellä, ja sen jälkeen jatkaa julkisella esim? Onnistuuko tämmönen :No Evil Monkey:

Voiko esim sperma-analyysin käydä ihan suoraan yksityisellä, ja sen jälkeen jatkaa julkisella esim? Onnistuuko tämmönen :No Evil Monkey:
Näin meillä ekalla kerralla oli. Me oltiin opiskelijoita, niin saatiin yths'n gyneltä lähete julkiselle ja mies kävi yksityisellä analyysissä ja sit ku päästiin julkisen jonossa eteenpäin, oli ne valmiina ja suoraan siirryttiin mun tutkimuksiin.

Näin meillä ekalla kerralla oli. Me oltiin opiskelijoita, niin saatiin yths'n gyneltä lähete julkiselle ja mies kävi yksityisellä analyysissä ja sit ku päästiin julkisen jonossa eteenpäin, oli ne valmiina ja suoraan siirryttiin mun tutkimuksiin.
Loistavaa, pitäs varmaan mies sen verran patistaa että selviäis ainakin et onko nuorempana tehdyt syöpähoidot vaikuttanut spermaan.

Hei kaikille ja onnea plussista ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Täällä kp45 ja vähän jomottelee että josko täti saapuisi vihdoinkin. No eilen illalla alkoi rintakipu ja tänä aamuna jostain syystä oksetti niin paljon että istuessani pytyllä melkein lattialle oksensin. Tämä ei todellakaan ole minulle tyypillistä, mutta kun oli se km niin epäilen vahvasti että keho vain starttailee ja aiheuttaa voimakkaita oireita. Myös vasta aloitettu lääkitys voi aiheuttaa huonovointisuutta, mutta toisaalta tätäkin lääkettä syönyt jo sen pari viikkoo.

Syömällä viinirypäleitä ja luonnonjogurttia helpotti vähän ja söin vielä keksin. Varmaan hanat aukeaa pikapuoliin

Niin, ja palelee. Ihan tosi tosi paljon ja iho on jopa kananlihalla ajoittain

Täällä ei tärpännyt, eilen oli dpo 11 tai 12 ja nega. En usko että plussaksi muuttuu. Mutta sentään positiivista on se, että päästäänkin näillä näkymin jatkamaan hoitoja, kun hoitajien 2.lakko peruuntui. Odottelen menkkoja alkavaksi huomenna, tai su-ma akselilla. Sitten pääsee ilmoittautumaan taas hoitokiertoon. Ja toivon että meillä miehen näytteen tilanne olisi parempi seuraavassa inssissä, jos ei ole niin sitten ivf-hoidot kutsuu..

Hei taas ja terve uusille:Waving Hand Sign:tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille:red-heart: ihan mahtavaa myös lukea plussista, onnea!!
Mie sain ovulaatiotestiin tänään hymynaaaman:smiling face with heart-eyes: Mitkä kp tai dpo olisi niitä greippimehun juonti päiviä? Onko verigreippi myös ok? Vai onko se sitruuna mitä pitää juoda? Hävettää oikein kuinka pihalla oon:tears:

Täällä kaikki ne vähäisetkin oireet hävinnyt ja lämmöt lähti laskuun. Ihan omaksi kiusaksi myös apteekin ultran tein vielä, mutta oletettavaa olikin että täysin blanko. MUTTA niin ihanaa pian päästä uuteen kiertoon kun tämä on ihan hiukan vaan venynyt:folded: kp päiviä ei edes jaksa laskea:tears:

Huomenta.

Mamiksx4: Toivotaan että tuo siemennesteanalyysi ei merkitse lopullista "tuomiota" enkä todellakaan itse uskoisi. Eikö ne testosteronit vaikuta siittiöihin,juuri niin että ne vähenee ja tuotanto saattaa joillain miehillä pysähtyä hetkeksi kokonaan,mutta tilanne on väliaikainen. Siittiötuotantohan jatkuu jos/kun aikaa kuluu ja on lääkityksiä joilla sitä voidaan tehostaa? Tsemppiä! En usko että nyt kannattaa vajota lopulliseen uskomukseen lapsettomuudesta. Tiedät minunkin tarinani,ja ihme tapahtui. Lapsettomuustutkimuksiin menossa ensi kuun 30. päivä ja tänää on raskausviikot 4+3.
Harsokukka: Tervetuloa :Two-hearts:Osanotot kemiallisesta/keskenmenosta. Voin kertoa omasta kokemuksesta että koville ottaa,itsellä otti 2v sitten kun sain keskenmenon 4+6. Itse mielsin sen keskenmenoksi,kemiallisesta puhuisin kun saa plussan mutta menkat alkaa ajallaan. Satuttaa se silti vaikka "biokemialliseksi" laskettaisiin.:side_tear:

Täällä tänään viivojen vahvistumista tiirailin. Tein siksi 3 testiä,Medigoon herkkä,One step-herkkä ja Pregcheck.
Kiitos tsempeistä ja nyt kun olen kerennyt asiaa tutkimaan, uskoisin ettei tilanne ole siis kuin hieman haastava. Ei toivotonta missään nimessä.
sitähän ei pysty tietää missä vaiheessa ne aina uusiutuu, Suomen asiantuntijan Juhana Pihan sivuilta luin, että saatta mennä puoli vuotta testonsteronikorvaushoidon (tai ”horkan” lopetuksesta). Salitarkoituksena ne ei käytä koko vuotta siis yleensä vaan ottavat väliin taukoja, mutta mun mies siis tarvinnut nonstop 2014 lähtien. No, odotan innolla lääkäriä, koska mähän olin aivan pihalla hänen ns ammattitaidostaan, hänhän kuuluu samaan tiimiin tämän Juhanan kanssa. Joten uskoisin ettei meillä ole mitään hätää. Luulin siis että hän on ainoastaan työterveyden erikoislääkäri, sitten hänellä onkin nämä mieskunto asiat vielä hallussa niin jes!

Ja ai että näitä viivoja on niin kiva katsella :smiling face with heart-eyes:

Ovistestin viiva vahvistuu, harmi kun miehellä halut tällä hetkellä täysin nollassa, en usko että on kyse näistä tuloksista. Itse hän epäilee jotain puutostiloja. No, tänään tulee lisää ravinteita, joita Nurppu muistaakseni silloin meille laitteli. Mulla on listat tallella ja nyt on kauhee määrä miehelle niitä tulossa taas. Ja itselle kans ihan varuiksi.

iherbistä tilasin muuten myo inositolia, täytyy lisää tutkia mutta saattaa olla avuksi miehen verensokereihin myös.

hyvää viikonloppua !

Muokattu viimeksi:
Kuukautisia ei näy eikä kuulu. Tänään aamulla lens yrjö kun pesin kuopuksen pyllyä. Kiva oli tähätä oksennus pönttöön ja samalla pestä poikaa :rolling: tänään tullu koko päivän kellertävää vuotoa jossa välillä myös pari tippaa verta. Huomenna pitäis kavereittenkaa ottaa pari lasia viiniä ja paljuilla mutta täytyy miehelle soittaa että ostaa testin. Pakko tehä testi ennen huomisia illanistujaisia. :smiling-eyes:

Kuukautisia ei näy eikä kuulu. Tänään aamulla lens yrjö kun pesin kuopuksen pyllyä. Kiva oli tähätä oksennus pönttöön ja samalla pestä poikaa :rolling: tänään tullu koko päivän kellertävää vuotoa jossa välillä myös pari tippaa verta. Huomenna pitäis kavereittenkaa ottaa pari lasia viiniä ja paljuilla mutta täytyy miehelle soittaa että ostaa testin. Pakko tehä testi ennen huomisia illanistujaisia. :smiling-eyes:
Pidetään kovasti peukkuja. Teetkö jo tänään? Sano ett ostaa kaks, yks tänää ja yks aamulla :smiling face with heart-eyes:

Hui kuinka lupaavan kuulosta! Me odotetaan jo testin tulosta! ❤

Takaisin