Raskaaksi 2022

Mä kans poltin 17 vuotta ku korsteeni ja viime vuodesta yrityksen aloittamisesta asti vähensin ja oli päiviä kun en polttanut mutta vieroitusoireet teki mm ajamisesta mahdottoman ja kun asuu syrjässä niin auto on pakollinen. Meillä päin ei saanut mitään tukea lääkäristä ja purkilla, sillä kirjalla vaikka hyvä olikin yms ei ollut mulle hyötyä. Mulla oli aivan hullua huimaamista ja saatto vintti pimentyä kesken ajon tai kauppareissun ja piti äkkiä stopata ja mennä makuulleen, niin vahvat viekkarit oli. Niin siksi poltin kuitenkin joka päivä vaihtelevan määrän. Sit ku tuli plussa ni lopetin ihan naps eikä yhtään mitään vieroitusoireita! Kerkesin melkein 3kk olla polttamatta ja opin käsittelemään tunteita ilman kaipuuta röökiin, mutta keskenmenon jälkeen oon kylläkin totta puhuen polttanut 3 toppaa yhteensä tavan ja tilanteesta tulleen pettymyksen vuoksi, mutta esim tällä viikolla en ole polttanut ollenkaan eikä mulla ole mitään vieroitusoireita tai edes halua ostaa tupakkaa. Halu raskautua eli se kuuluisa motivaatio on niin vahva, että eiköhän tää tupakointi ollut tässä, vaikka vielä vuosi sitten olin varma etten tuu ikinä pääsemään röökistä eroon, koska meni toppa päivässä. Tsemppiä kaikille polttajille nikotiinittomaan elämään, tiedän kokemuksesta ettei ole helppoa tehdä sitä päätöstä että nyt jos koskaan! Itse sanoisin vinkiksi, että mikä on se asia joka motivoi, niin pitää vaan vahvistaa sitä. Ja sit jos tunteiden käsittelyyn käyttää röökiä, niin kokemuksesta voi sanoa että se vitutuskin menee ohi parissa minuutissa ja jos sen ajan malttaa vaikka kuunnella hyvää biisiä, niin se on jo yks rööki vähemmän.

Onko muuten teil muilla ollu veristä vuotoa ovulaation aikaan? Eilen ennen nukkumaanmenoa ihmettelin vessassa ku tuli vähän veristä/ruskeaa vuotoa limojen seassa. En muista että ennen olis tullu, kelasin jo että miten sekasin mun elimistö ny on menny jos ovulaation sijaan alkaaki menkat :Eyes: mut sen jälkeen tulikin ovulaatiokrampit, ja lämmönnousu. Ny googletin ni "ovulaatiovuoto" näyttäs olevan ihan joku termi.
Mulla on yhden kerran ollut ja olin ihan että mitä tämä on, joku megaovulaatioko?! Mut tais olla vaan normaalia :rolling:

Mulla on yhden kerran ollut ja olin ihan että mitä tämä on, joku megaovulaatioko?! Mut tais olla vaan normaalia :rolling:
Joo, mä kans tässä jo mietin että se munasolu lähti niin voimalla liikkeelle että veri roiskui?! Mut luin ny että syy tolle on estrogeenin ja progesteronin määrien nopsa vaihtelu mikä joskus aiheuttaa pientä limakalvon vuotoa :D

Täällä Utelias Ulla taas hei! No, tässä nyt kun päätin toimia, tein sen ihan äkkiä jahkailematta, AMH ja FSH nyt maksettu Puhdin kautta. Tänään olisi kierto käynnistymässä, pikkuisen jo vuotelee. Illalla voi tulla reilummin, tai sitten vasta yöllä tai aamulla. Todennäköisesti huominen olisi laskennallisesti kuitenkin kp.2. Onko se liian aikainen oikeiden arvojen mittaamiselle? Ei tosiaan muuta ohjetta Puhti eikä Mehiläinen antanut, kuin että kierron alkupuolella pitää mitata. Sitten onkin pääsiäinen ja labra seuraavan kerran auki vasta tiistaina. Olisiko se parempi mittauspäivä? Tietääkö kukaan?:folded: Tätä se on, kun hurahtaa tutkituttamaan ja analysoimaan itseään joidenkin Utelias Ulla ominaisuuksiensa vuoksi tietämättä mistään mitään :rolling:

Täällä Utelias Ulla taas hei! No, tässä nyt kun päätin toimia, tein sen ihan äkkiä jahkailematta, AMH ja FSH nyt maksettu Puhdin kautta. Tänään olisi kierto käynnistymässä, pikkuisen jo vuotelee. Illalla voi tulla reilummin, tai sitten vasta yöllä tai aamulla. Todennäköisesti huominen olisi laskennallisesti kuitenkin kp.2. Onko se liian aikainen oikeiden arvojen mittaamiselle? Ei tosiaan muuta ohjetta Puhti eikä Mehiläinen antanut, kuin että kierron alkupuolella pitää mitata. Sitten onkin pääsiäinen ja labra seuraavan kerran auki vasta tiistaina. Olisiko se parempi mittauspäivä? Tietääkö kukaan?:folded: Tätä se on, kun hurahtaa tutkituttamaan ja analysoimaan itseään joidenkin Utelias Ulla ominaisuuksiensa vuoksi tietämättä mistään mitään :rolling:
Mäkin harkitsen sitä että huomenna samalla otatan sen kun toimitan miehen näytteen labraan. Samalla d ja rautakin. Jostain luin ettö kp3-5. En oo varma kuitenkaan. Mul ois just se kp3 huomenna .

Mä oon täällä tämän kierron taustaillut ja lueskellut teidän viestejä, jännityksellä tiiraillut viivoja ja elänyt muutenkin hengessä mukana teidän kaikken matkassa :Relieved Face: Meillä tää kierto meni vähän vituralleen, ajoitukset ja ajatukset ja halut eikä oikeen mitkään kohdanneet, eikä oviksen ajankohdastakaan oo tietoa. Tilanne ei ehkä oo toivoton, mutta vähintäänkin epätoivoinen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Menkat siis alkamassa varmaan huomenna tai ylihuomenna, mut siihen nyt suhtaudun kerrankin sillä ajatuksella että uusi kierto, uusi mahdollisuus :Relieved Face:

Oon yrittänyt tehdä huomisaamuksi listaa sinne terkkarille, mutta täällä vilisee kirjainlyhenteitä, mitkä ei sano mulle mitään ja mietin, että onkohan mun lista aivan vajavainen...

Pahoittelen ällöttävää kuvaa!!! :Double Exclamation Mark::Double Exclamation Mark:

Siis mitä tämä on.. Kuukupin kippasin ja ihmettelin ku ei mennyt viemäristä alas ni tommosta kiinteää isoa tummaa klönttiä oli....Sit ku laitoin kupin takaisin eikä mennyt kunnolla niin se sattui hemmetin kovaa ja nyt en saa kuppia pois ilman et tuntuu et kohdunkaula tyyliin tulis mukana ku sattuu niin paljon.. Ei muuten oo perus menkka kipuja kummempaa ollut. Runsas vuoto joka alkoi ennen aikojaan....:Squared Sos:

Liitteet

• 20220413_225810.jpg
    20220413_225810.jpg
    8 MB · Katsottu: 152
Pahoittelen ällöttävää kuvaa!!! :Double Exclamation Mark::Double Exclamation Mark:

Siis mitä tämä on.. Kuukupin kippasin ja ihmettelin ku ei mennyt viemäristä alas ni tommosta kiinteää isoa tummaa klönttiä oli....Sit ku laitoin kupin takaisin eikä mennyt kunnolla niin se sattui hemmetin kovaa ja nyt en saa kuppia pois ilman et tuntuu et kohdunkaula tyyliin tulis mukana ku sattuu niin paljon.. Ei muuten oo perus menkka kipuja kummempaa ollut. Runsas vuoto joka alkoi ennen aikojaan....:Squared Sos:
Voi ei, en kyl osaa sanoa mikä tuollast kipua tekis :( mutta tuo klöntsä kyl näyttää tutulta, kyl mulla tuollasia joskus tulee perus kuukautisissa. Tai siis - oon aina luullu että on normaalia, ku ei oo ketään keneen verrata tietenkään, mutta eikö ookkaan :Eyes:

Voi ei, en kyl osaa sanoa mikä tuollast kipua tekis :sad001 mutta tuo klöntsä kyl näyttää tutulta, kyl mulla tuollasia joskus tulee perus kuukautisissa. Tai siis - oon aina luullu että on normaalia, ku ei oo ketään keneen verrata tietenkään, mutta eikö ookkaan :Eyes:
Mulla ei ole ennen tullut ku vaan sillon varhaisen keskenmenon takia.. Ja toi siis semmosta ihan ku limaista ihoa eli tosi kiinteää ni sillä Säikähdin myös kun ei hajonnut ns edes kun yritti puristaa (joo Hyi mut oli pakko yrittää analysoida sitä)
Joskus pientä mut semmosta mitä ei meinaa ees huomata ja enemmin kuin hyytelöä ja hajoavaa ns.

No huh! Enpä kyllä minäkään osaa sanoo, mitä vois olla. Muistelisin iteltäni tuommosia tulleen synnytysten jälkivuotojen mukana, mutta menkkojen aikaan ei kyllä noin isoja.. :Sleuth Or Spy:

Dpo9, sama setti ku eilen aamulla.. Eli negaa 25-herkkysellä testillä (josta muuten huomasin päiväyksenkin menneen jo vuonna 2020 :Face With Tears Of Joy:)

Testit ostin siis Normal -halppiskaupasta pari viikkoa sitten kun oli niin halpoja. Tässä ehkä syy :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:, mutta sitä suuremmalla syyllä voi nyt ihan rauhassa testailla turhia testejä, kun ei tarvitse säästellä :Money Mouth Face:

Ps. Säästin aamupissan kippoon, jos tekisin tänään vielä 10-herkkysen Apteq-testinki.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Liitteet

• 20220414_070448.jpg
    20220414_070448.jpg
    462 KB · Katsottu: 93
No ei. 10-herkkyydellä myös selvä nega.

Liitteet

• 20220414_085058.jpg
    20220414_085058.jpg
    587.6 KB · Katsottu: 77
Pahoittelen nyt omanapaisuutta, mutta tulin just terkalta. Jos mulle on aiemmin puhelimessa sanotru, että toiselle kierrokselle voi päästä 4kk yrittämisellä, niin tänään sit oli, että jokainen kerta otetaan omanaan - eli vuosi yritystä, sit testit josta pari viikkoa tuloksiin ja lähetteellä 2-3 kk että pääsee sit vastaanotolle. Eli jospa tässä ehtisi edes vuoden 2023 ketjun mukaan. Ja samaan hengenvetoon kommentoivat, että ikä ei ole puolellani. No ens vuonna varmaan onneksi on. Todella paska (ja huijattu) olo :sad-face:

Kiva nyt mennä nyt sit "reippaana" töihin. Ja viel ku olin jaksanut pysyä positiivisena tätä odotellessa, niin enpä oo enää :sad-face:

Muokattu viimeksi:
Pahoittelen nyt omanapaisuutta, mutta tulin just terkalta. Jos mulle on aiemmin puhelimessa sanotru, että toiselle kierrokselle voi päästä 4kk yrittämisellä, niin tänään sit oli, että jokainen kerta otetaan omanaan - eli vuosi yritystä, sit testit josta pari viikkoa tuloksiin ja lähetteellä 2-3 kk että pääsee sit vastaanotolle. Eli jospa tässä ehtisi edes vuoden 2023 ketjun mukaan. Todella paska (ja huijattu) olo :sad-face: kiva nyt mennä ait "reippaana" töihin. Ja viel ku olin jaksanut pysyä positiivisena tätä odotellessa, niin enpä oo enää :sad-face:
Siis MITÄ!! Ei mene kyllä jakeluun... oon niin suivaantunut sun puolesta nyt. Onko sun mitään mahdollisuutta lähteä hakemaan yksityiseltä apua? Mikäs se sun edellinen tausta on?

Siis MITÄ!! Ei mene kyllä jakeluun... oon niin suivaantunut sun puolesta nyt. Onko sun mitään mahdollisuutta lähteä hakemaan yksityiseltä apua? Mikäs se sun edellinen tausta on?

Mä en ovuloi, joten riitti ovulaation käynnistävät lääkkeet. Joo tiedän, että mulla on ylipainoa, joten tietty haluavat ekaks, että pudotan painoa ja odotan ihmettä. Sama oli kuitenkin viimeksi kun olin laihempi ja mulla on tällä hetkellä muuten paremmat veriarvot kuin sillo. Sain mä onneksi jo ajan neuvolan gynelle, niin katsotaan mitä hän sanoo. Toukokuun alussa on aika.

Ja nyt tokalla kerralla vaaditaan joku meidän yhteinen arviointikäynti. Ollaan sentään oltu pari jo 14 vuotta, joten, ihan uudesta tuttavuudesta ei ole kyse :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: viimeksi he lähinnä katsoivat oudoksuen, kun mies oli mukana ja todettiin, että yhteinen lapsi tässä on haaveissa. Ja nyt sit vaaditaan joku lomakehaastattelu...

Mä en ovuloi, joten riitti ovulaation käynnistävät lääkkeet. Joo tiedän, että mulla on ylipainoa, joten tietty haluavat ekaks, että pudotan painoa ja odotan ihmettä. Sama oli kuitenkin viimeksi kun olin laihempi ja mulla on tällä hetkellä muuten paremmat veriarvot kuin sillo. Sain mä onneksi jo ajan neuvolan gynelle, niin katsotaan mitä hän sanoo. Toukokuun alussa on aika.

Ja nyt tokalla kerralla vaaditaan joku meidän yhteinen arviointikäynti. Ollaan sentään oltu pari jo 14 vuotta, joten, ihan uudesta tuttavuudesta ei ole kyse :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: viimeksi he lähinnä katsoivat oudoksuen, kun mies oli mukana ja todettiin, että yhteinen lapsi tässä on haaveissa. Ja nyt sit vaaditaan joku lomakehaastattelu...
Jos et luomusti ovuloi ollenkaan on kyl naurettavaa sanoo et pitää oottaa vuosi! Kyl sieltä pitää apua saada nopeemmi. Joku virkaintoilija ollu tänää vastassa. Tsemppiä. Oon kiukkunen sun puolesta.

Argh!! Liityn tuohtuneiden rintamaan! Mustakin kuulostaa että joku virkaintonen lukenu paperista ohjeita eikä oikeestaan ymmärrä naistentaudeista mitään! Onneks on gyneaika, toivotaan että se on vähän järkevämpi ny :Grimacing Face: sehän vois ihan hyvin laittaa reseptin letroihin, mitä hittoa :Grimacing Face:

Takaisin