Raskaaksi 2022

Mullakin varmaan kävi kokeilee joku kiinnittymistä taas kerran ku tutkailin vielä ton ultran ja sen yhen apteekin oman ni kyllä niissä selkeesti punertavat hailurat näkyy selkeästi vaikka kuivia ovat.. Ei viivanpaikkaan jää tommosia niistä ku kokemusta tässä on ja PALJON.. Et jossai nyt varmaan vikaa ja tquotan nyt yrityksen jospa sit onnistuisi myöhemmin
Voi uppisss... oon pahoillani. Ei oo helppoa kun tikut aina herättää toiveita. Onneksi kuitenkin uusi kierto on aina uusi mahdollisuus. :Two-hearts:

Noo en heitä iha koko kirvestä kaivoon ennen ku tulee täti kylään
Pc ja apteekkari oma
(kuvat salaman kanssa)
Muoks. Apteekin jo kuiva kuvassa koska olin jo silleen et negaa on et kunha varmistan pois ja vilkaisin ja tajusin vasta katsoa sen myöhemmin ja siks tein pc....

Liitteet

• Screenshot_20220411-210602_Gallery.jpg
    Screenshot_20220411-210602_Gallery.jpg
    546.6 KB · Katsottu: 136
  • Screenshot_20220411-210450_Gallery.jpg
    Screenshot_20220411-210450_Gallery.jpg
    792 KB · Katsottu: 135
  • 20220411_210926.jpg
    20220411_210926.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 138
Noo en heitä iha koko kirvestä kaivoon ennen ku tulee täti kylään
Pc ja apteekkari oma
(kuvat salaman kanssa)
Muoks. Apteekin jo kuiva kuvassa koska olin jo silleen et negaa on et kunha varmistan pois ja vilkaisin ja tajusin vasta katsoa sen myöhemmin ja siks tein pc....
Voi toivotaan että lähtis vahvistuu. Mä oon huono katsoo mutta nään alimmasss pc ssä kyllä selvästi.

Joo just näin! Mä olen onnistunut tekemään kaikille joille oon koittanut. Ystäville näytti myös jo syntyneet oikein ja keskenmenot siinä välissä.

Miten tää lapsien lukumäärä menee? En ole ennen kuullutkaan!

Mulle on tehty se myös, mutta sormus roikkui oman hiukseni varassa. Sormus oli kihlasormukseni. Hassua kyllä, en ole itse oikeastaan ollenkaan taikauskoinen, mutta kahdelle kaverille se on näyttänyt ihan oikein keskenmenoja myöten!

Sen mukaan saisin vielä neljä elävää lasta ja kaksi keskenmenoa. Ensimmäisen keskenmenon näytti kyllä.... Ja kesti kauan, ennen kuin alkoi pyöriä ja silloin se sormustestin tekijä sanoi, että älä huolestu, jos kestää kauan, ennen kuin ensimmäinen tulee... :Eyes: ja mikäs tämä tilanne onkaan nyt.... siitä ennustuksesta on siis vuosia,ennen yrityksen aloitusta.

Tsemppiä jokaiselle tilanteeseensa❤️ me ootetaan neuvolasta soittoa että koska ne ottas meät julkiselle ku ei enää oo varaa jatkaa yksityisellä. Ehkä loppukesästä joskus.

Anteeksi oma napailu mutta kanssayrittäjät, löytyykö tietoa tai hyviä arvauksia? En siis löydä tietoa, että miten määritellään "liiallinen karvojen kasvu". Mikä on normaalia ja mikä viittaisi pcos?

Kysyn, koska munasarjoissani oli monirakkulaisuutta mutta lääkäri sanoi, ettei mulla olisi tätä oireyhtymää koska olen normaalipainoinen ja karvaton. Olen sittemmin pohtinut että miksi en kertonut lääkärille pudottaneeni paljon painoa ja ajelevani jatkuvasti. Käsiin, jalkoihin ja kainaloihin tulee parissa tunnissa sänki. Viikset ajan 2-3 viikon välein. Vatsa on karvainen, kuin myös haaroväli. Kuulostaako jollekin tutulta? Kysyn teiltä kun tässä ryhmässä se kokemustieto on jos missä!❤️❤️

Ja iltapäivän mystinen pc, mikäköhän kävi? Viivan vasemmalla puolella valkoinen alusta ja viivasta eteenpäin hieman punertava alusta kontrolliviivaan asti. Ja tietenkin näyttää haamulta. Mutta onko se? Illalla tein kans mutta en nähnyt siinä mitään. Siitä ei kuvaa.

Liitteet

• CF2DA642-8A3F-477A-8B16-C3C602AD5DEE.jpeg
    CF2DA642-8A3F-477A-8B16-C3C602AD5DEE.jpeg
    92.3 KB · Katsottu: 130
Anteeksi oma napailu mutta kanssayrittäjät, löytyykö tietoa tai hyviä arvauksia? En siis löydä tietoa, että miten määritellään "liiallinen karvojen kasvu". Mikä on normaalia ja mikä viittaisi pcos?

Kysyn, koska munasarjoissani oli monirakkulaisuutta mutta lääkäri sanoi, ettei mulla olisi tätä oireyhtymää koska olen normaalipainoinen ja karvaton. Olen sittemmin pohtinut että miksi en kertonut lääkärille pudottaneeni paljon painoa ja ajelevani jatkuvasti. Käsiin, jalkoihin ja kainaloihin tulee parissa tunnissa sänki. Viikset ajan 2-3 viikon välein. Vatsa on karvainen, kuin myös haaroväli. Kuulostaako jollekin tutulta? Kysyn teiltä kun tässä ryhmässä se kokemustieto on jos missä!❤️❤️

Mulle eivät kommentoineet karvaisuutta silloin mitenkään, viimeksi ehkäisyneuvolassa se oli kirjattu ylös. Mänoon ymmärtänyt, että riippuu henkilöstä, miten se näkyy - kaverilla kasvaa selkään, mutta reisiin (erityisesti takareisiin). Mulle silloin riitti se, että munasarjat oli helminauhamaisesti rakkuloita täynnä

Ja iltapäivän mystinen pc, mikäköhän kävi? Viivan vasemmalla puolella valkoinen alusta ja viivasta eteenpäin hieman punertava alusta kontrolliviivaan asti. Ja tietenkin näyttää haamulta. Mutta onko se? Illalla tein kans mutta en nähnyt siinä mitään. Siitä ei kuvaa.
Aamulla selvästi näkyvämpi toivotaan :smiling-eyes::folded:

Tsemppiä jokaiselle tilanteeseensa❤️ me ootetaan neuvolasta soittoa että koska ne ottas meät julkiselle ku ei enää oo varaa jatkaa yksityisellä. Ehkä loppukesästä joskus.

Öööm en tiiä oikein missä se raja menee. Mut mulla on pcos ja mahassa menee semmonen karvanen viiva napaan. Sen oon aina aatellu johtuvan siitä monirakkulaisuudesta. Lisäksi niitä karvoja on aika runsaasti muutenki, jatkuu semmosena haituvana reisille. Minusta on kyllä lääkäriltä erikoista vedota tohon painoon, kun ei se on mikään välttämättömyys et pitäis olla ylipainoa jos on pcos. Minulla ensimmäinen lääkäri oli sitä mieltä, että minulla ei oo pcos, koska vaikka minulla on ihan kaikki siihen liittyvät oireet ja tosi paljon munarakkuloita, niin ne ei oo semmosessa helminauha muodostelmassa. Ilmeisesti ennen on ollut tärkeetä diagnoosisa just toi muodostelma, vaikka enää siitä ei välitetä saattaa jollakin lääkärillä olla vielä vanhaa tietoa.

Esim. Terveyskirjastossa sanottiin näin:

Diagnoosi voidaan asettaa, jos vähintään kaksi seuraavista kriteereistä täyttyy:

• Pitkittynyt tai puuttuva kuukautiskierto
  • Liikakarvoitus (hirsutismi) tai laboratoriotutkimuksissa todettu biokemiallinen hyperandrogenismi eli mieshormonin liikaeritys (laboratoriokokeissa veren testosteroni yli 2.7 nmol/l tai yli 2.3 nmol/l riippuen menetelmästä ja laboratoriosta)
  • Monirakkulainen munasarjat ultrassa

Mun pco todettiin vaikka olin normaalipainoinen ja karvaton että hassua kyllä. Sitten kun olin saanut lapset oli ne ns itsestään parantuneet.. Nykyään kasvaa nopsemmin karvaa jne mutta uskon olevan syynä kun ikää jo enemmän kun tuolloin. Esim nännien viereen kasvaa kasvaa pitkää karvaa yksittäisiä sinne tänne ja yksi pitkä karva aina samaan kohtaan leuan alle

Mun pco todettiin vaikka olin normaalipainoinen ja karvaton että hassua kyllä. Sitten kun olin saanut lapset oli ne ns itsestään parantuneet.. Nykyään kasvaa nopsemmin karvaa jne mutta uskon olevan syynä kun ikää jo enemmän kun tuolloin. Esim nännien viereen kasvaa Kustaa pitkää karvaa ja yksi pitkä karva aina samaan kohtaan leuan alle
Tuo oli varmaan automaattinen tekstinkorjaus tuo Kustaa, mutta musta oli hauska ajatus et olisit nimenny sun pitkän nännikarvan Kustaaksi :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla todettiin pcos 1,5 vuotta sitten, koska ultrassa näkyi monirakkulaiset munasarjat ja silloin oli meneillään tuskallinen ja loputon 80 päivän kierto.. karvoista tai painosta ei ollut edes puhetta, mutta normaalipainoinen olen ja (suhteellisen) karvaton :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: käynnin jälkeen lääkäri määräsi terolutit käynnistämään seuraavaa kiertoa ja sen jälkeen olikin muutama säännöllinen. 6kk siitä myöhemmin kävin uudelleen ultrassa ja monirakkulaisuus oli kadonnut kuin tuhka tuuleen :Eyes: lääkäri ihmetteli kovasti että mitäs mitäs, oletkos tehnyt jotain elämäntapamuutoksia tällä välillä :Sleuth Or Spy: mulla leuka loksahti ja tuumasin että ei mitään hajua, jos jotain niin vähän epäterveellisemmin oon ehkä elänyt (siinä oli loppuvuosi ja joulut yms välissä). Edelleen siis täysi mysteeri!
Vähän meni nyt ohi karva-aiheen, mutta tämä oma kokemukseni :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mun pco todettiin vaikka olin normaalipainoinen ja karvaton

Nii ei toi paino oikeesti ees oo mikää määritelmä ja minusta onkin aika erikoista et joku lääkäri on siihen vedonnu. Eikä karvaisuuskaan oo välttämättömyys. Et ehkä tämä lääkäri oli vaan vähän tietämätön asian suhteen. Tai siis kyllä noi monesti liittyy monirakkulaisiin munasarjoihin mut ei oo mikää pakollisuus. :disappointed-face:

Oon vähän kiukustunu miten huonosti naistentauteja tunnetaan. Esim. Minulla on ollu kuukautisissa ongelmia koko elämäni mut olin melkei 30 ku ensimmäisen kerran tähän kiinnitettiin huomiota, ku vasta silloin jaksoin vaatia siihen selvitystä. Ja silti meni kauan enne ku kukaa sano et minulla on pcos, jälkikäteen ajateltuna se on ihan naurettavaa. Koska minulla on ihan kaikki oireet ja sen lisäksi pcos on kaikista yleisin naisten hormonaalinen häiriö. Nii jotenki luulis et siitä on helppo lähtee liikenteeseen, mmut ei. Tapasin ainaki 3 eri lääkäriä ja yksi niistä jopa ultrasi munasarjat eikä silti. Lopulta naistentautien polilla sain diagnoosin käytännössä heti ku sinne menin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hiljanen aamu täällä.. Mikä meininki testaajilla? Entäs muut? :Slightly Smiling Face:

Itsellä dpo7 ja varsin oireetonta menoa, mikä on siis minun luteaalivaiheessa erikoista. Ei ole rinnatkaan aristellu vielä yhtään, mikä normaalisti alkaa jo n. dpo4 lähtien. Jännän äärellä siis ainakin vielä pari päivää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitos kaikille pcos vastauksista. Kyllä se mun lääkärin kommentti oudolta vaikuttaa kun vertaa teidän kokemuksiin. Juuri tuon terveyskirjaston: jos kaksi näistä täyttyy voidaan todeta pcos, luettuani aloin epäilemään et onkohan mulla silti se. Kun mulla on todettu monirakkulaisuus ultrassa ja on toi tosi pitkä ja epäsäännöllinen kuukautiskierto. Eikä letrot ole tuoneet mitään muutosta :side_tear:lääkäri ei usko lääkkeen olevan vaikutukseton ilman ultraa ja siihen mulla ei oo nyt rahaa:Grimacing Face:

Oon kans kuullut että huonosti lääkärit tuntee monirakkulaoireyhtymää ja kauan potilaat joutuvat kinuamaan ennen kuin kunnon diagnoosin saavat. Toivottavasti Mössö asiat pian järjestyy ja saat mielenrauhan:folded:

Kiitos kaikille pcos vastauksista. Kyllä se mun lääkärin kommentti oudolta vaikuttaa kun vertaa teidän kokemuksiin. Juuri tuon terveyskirjaston: jos kaksi näistä täyttyy voidaan todeta pcos, luettuani aloin epäilemään et onkohan mulla silti se. Kun mulla on todettu monirakkulaisuus ultrassa ja on toi tosi pitkä ja epäsäännöllinen kuukautiskierto. Eikä letrot ole tuoneet mitään muutosta :side_tear:lääkäri ei usko lääkkeen olevan vaikutukseton ilman ultraa ja siihen mulla ei oo nyt rahaa:Grimacing Face:
Saatko ovulaation kiinni kun käytät letroja? Mun on aina pitäny käyttää vaan digitaalisia ovulaatio testejä, liuskatestit ei toimi ja sekoilee ton pcos takia. Mietin siis vaan sitä et jos tulee ovulaatio plussa niin voisitkohan käydä verikokeessa mittaamassa tapahtuuko se oikeesti? Mulla ekassa letrokierrossa oli ultra ja sit myös tutkittiin muistaakseni progesteroni verikokeella, että nähtiin että ovulaatio oli oikeesti tapahtunu. Sit kun todettiin et ne on normaalit ni jatkoin letroja ilman mitään tarkistuksia. Oltiin julkisella hoidossa. Oot tietysti voinu jo käydä siel verikokeessa. Onko sun letro annosta muutettu vai onko joku minimi?

Tuo oli varmaan automaattinen tekstinkorjaus tuo Kustaa, mutta musta oli hauska ajatus et olisit nimenny sun pitkän nännikarvan Kustaaksi :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meinas mennä lounas väärään kurkkuun, päivän piristys :tears:

Täällä on tylsät päivät vielä, ovis ennustettu viikonvaihteeseen.. voidaan koko pääsiäinen pupuilla :Rabbit Face::tears:

Takaisin