Raskaaksi 2022

Joo minä aion ottaa nyt greipin mukaan ruoka/juomavalioon, varsinkin kun mulla on myös rautaongelma ja rautalääkkeen kanssa pitäs ottaa aina c-vitamiinia niin greippi on sille kyllä mainio pari.

Kahvia juon yleensä kolme kuppia päivässä, 2 aamulla ja yhden iltapäivällä mutta periaatteessa voin luopua iltapäiväkahvista ja juoda aamulla vaan yhden. Mitäpä sitä ei tekisi tään toivotun raskauden eteen… :red-heart:

Dpo 6-7 tai 8. Lähimarketin halpistestiin tuli tämmöinen joku tooosi vaalea viiva, mutta kun kuivui hävisi. Viivanpaikka taisi olla. Toki aikaiset testauspäivät on. Rinnat kipeytyi tänään ja lämmöt nousi 37.1 kun normisti on 36.3-36.4. Jännää aikaa...onko muita samoilla dpoilla menossa? :smiling-eyes: 20220102_154856.jpg

Dpo 6-7 tai 8. Lähimarketin halpistestiin tuli tämmöinen joku tooosi vaalea viiva, mutta kun kuivui hävisi. Viivanpaikka taisi olla. Toki aikaiset testauspäivät on. Rinnat kipeytyi tänään ja lämmöt nousi 37.1 kun normisti on 36.3-36.4. Jännää aikaa...onko muita samoilla dpoilla menossa? :smiling-eyes: View attachment 109673
Sen mitä minä kuvittelen ymmärtäneeni, tuon kaltainen "tummuma" tulisi siihen testialueelle kuivumisen jälkeen, jolloin se ei olisi siis oikea positiivinen. "Viivanpaikka" taas näkyisi niin, että väriä kertyy testialueen ympärille, mutta testialue on valkoinen. Mutta jos tuo tuli testiajan sisällä, kyllä tuo musta ihan oikea haamu on! :) Toki noin varhaisista taitaa suurin osa vielä karata. Toivotaan siis kovasti että tämä jää kiinni!! :)

Mä sain pe vielä vahvemman ovis plussan ja laitoin sovellukseen sen nyt ovis päiväksi kun oli tuntemuksia illalla mut ei nii kovia kipuja kyllä. Eli nyt ois dpo 2 tai ainakin sinne päin. Tänään jo suht hailu o testi (ke, to ja la peitto heilunut eli sen puolee ihan ok mahis Ihanaa tätä vuotta kaikille ja plussa tuulia :red-heart::folded:

Muokattu viimeksi:
Dpo 6-7 tai 8. Lähimarketin halpistestiin tuli tämmöinen joku tooosi vaalea viiva, mutta kun kuivui hävisi. Viivanpaikka taisi olla. Toki aikaiset testauspäivät on. Rinnat kipeytyi tänään ja lämmöt nousi 37.1 kun normisti on 36.3-36.4. Jännää aikaa...onko muita samoilla dpoilla menossa? :smiling-eyes: View attachment 109673
Ikäväkyllä itse näen tuossa ton viivan vasemmalla puolella viivanpaikan ja tällä testillä värikertymät tuttuja.. Ja jos katoaa kuivana on mulla ainakin ollu huono merkki.. Mutta toivotaan toki et oikee plussa :red-heart::folded::folded::folded:

Ikäväkyllä itse näen tuossa ton viivan vasemmalla puolella viivanpaikan ja tällä testillä värikertymät tuttuja.. Ja jos katoaa kuivana on mulla ainakin ollu huono merkki.. Mutta toivotaan toki et oikee plussa :red-heart::folded::folded::folded:

Niin se voi olla kun niin hävisi väri :loudlycrying: no vielä toivoa tässä kierrossa ja jos ei tärppää niin siirrytään sitten seuraavaan :thumbs-up::smiling-eyes:

Oijoi aattelin et täs kierrossa en nyt vahtaa sit oloja ja tuntemuksia koska niitä näköjään joka kierossa jos minkälaisia... mut ainaki voisin olettaa oviksen olleen koska lämpö 37,1 ja mun normi on lähempänä 36.en aio niitäkään erityisemmin vahdata. Välillä saatan tarkistaa mut tä antoi toivoa et se ovis kuitenkin ollut.

Täällähän on keskustelu lisääntynyt sitten viime käynnin hienoa! Olkoon tämä vuosi plussia täynnä! . Mulla pitäisi flo n mukaan alkaa kuukautiset huomenna... Ei oikein ole oireita suuntaan tai toiseen.. Sen vaan tiedän että viime raskauden kyllä aavistin jo ennen plussaa nyt ei ole sitä tunnetta. Onko muita piinapäivillä? Testin teen huomenna jos ei ala.

Täällähän on keskustelu lisääntynyt sitten viime käynnin hienoa! Olkoon tämä vuosi plussia täynnä! . Mulla pitäisi flo n mukaan alkaa kuukautiset huomenna... Ei oikein ole oireita suuntaan tai toiseen.. Sen vaan tiedän että viime raskauden kyllä aavistin jo ennen plussaa nyt ei ole sitä tunnetta. Onko muita piinapäivillä? Testin teen huomenna jos ei ala.
Mä oon kans ihan tässä piinapäivien lopun kynnyksellä! En oo ihan varma mikä päivä olis pitäny alkaa, eilen, tänään, vai huomenna. Mä jo innokkaana testailijana oon tuhlaillu vaikka kuin monta herkkää testiä tässä viime päivinä kun sain elämäni ekan haamun viime tiistaina ja siitä vähän sekosin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut ei oo vahvistunu tuo haamu niin odottelen nyt menkkoja alkavaksi. Menkkajomotteluja ollu eilisillasta mutta vielä ei oo alkanu.

Mitenkäs tuo ovisplussa nyt oikein tulkitaan, kun minulla tuli silloin keskiviikko aamupäivä ja iltapissoista yhtä vahvaa plussaa, mutta torstai aamupäivän testistä ehkä hitusen tummempi plussa. Toki en ole täysin varma oliko se tummempi, kun vertasin sitä niihin jo kuivuneisiin keskiviikon testeihin. Flo merkkasi ovulaation perjantaille ja FF torstaille. Talletukset onnistui ti, ke ja to. Toivottavasti se sitten riittää.

Moni on sanonut, että gelee royal + vehnänalkioöljy saa vahvan viivan ovistikkuun ja näin kävi myös mulla. Mulla ei ole kuitenkaan vertailupohjaa, kun tämä oli ensimmäinen kierto ovistikkujen kanssa. Ei onneks ainakaan tarvinnut arpoa, että onko haalea viiva plussa vai vahvistuuko se kunnolla oikein vahvaksi.

Yksi uusi juttu mikä tässä yrittäessä on kuitenkin tullut on seksihaluttomuus. Tai enemmänkin suoritusmaisuus. Yleensä huomaan itsessäni ovulaation lähettyvillä edes jonkinlaisia haluja, mutta pari viimeisintä kiertoa on ollut aikalailla vain suoritusta. Ja meillä on oikeastaan seksiä vain ovulaation aikaan, koska itseä ei haluta. Tämä on se isoin syy sille, että päätettiin tämän olevan viimeinen yrityskierros hetkeen. Pahalta se silti tuntuu lopettaa yrittäminen, mutta se tekee varmasti itselle ihan hyvää ja toivottavasti auttaa lieventämään stressiä onnistumisen suhteen.

Tässä kuussa on ollut käytössä taas greippimehu, gelee, maca, vehnänalkioöljy, sinkki ja akupunktio. Kahvia en itse juo muuta kuin satunnaisesti kahvilassa lattea.

Täällä dpo 8 (tai 9), että melkein samoissa mennään. Toi RFSU tuntuu monella antavan epämääräisiä viivoja, tosin itsellä ollut puhdasta negaa silloin, kun en ollut raskaana. Mutta tosin kovin aikaista vielä testailla, että hyvin voi plussaksi muuttua. Toivottavasti lähtee vahvistumaan. :smiling-eyes:

Dpo8 täällä hei! Maanantaina dpo9, enkä uskalla varmaankaan testailla. :sad-face:

Toivottavasti sun haamulainen vahvistuu!!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Olen lukenut jostain, että greippi estää estrogeenia hajoamasta elimistössä, jolloin estrogeenin kokonaismäärä nousee. Sen vuoksi se lisää limoja. (Ja päättelin itse, että ehkä korkeampi estrogeenitaso on myös otollisempi raskaudelle.) Greippiä ei saa syödä yhtä aikaa monien lääkkeiden kanssa, koska se vaikuttaa niidenkin aineiden pitoisuuksiin.

Tämä näyttäis pitävän tutkitusti paikkansa! Löysin useita tieteellisiä tutkimuksia joissa tuo on todettu. Ja ainakin yhden löysin missä verrattiin mikä vaikutus on tuoreella greipillä, tuorepuristetulla mehulla, pullomehulla ja limsalla. Tuoreella greipillä oli huomattava vaikutus estrogeenitasoihin: korkein vaikutus oli 8h nauttimisesta, jolloin arvot oli 26% koholla. Kaikilla mehumuodoilla vaikutus oli merkittävästi pienempi.

En tiedä miksi juuri tuo greippimehu on saanut niin legendaarisen maineen - vaikuttaa selvästi siltä, että tuoretta greippiä pitäis ennemmin syödä jos haluaa kunnon vaikutukset! :Eyes:

Lähde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5796810/

Tuossa mainitaan kuitenkin, että kohonneet estrogeeniarvot on yhteydessä kohonneeseen rintasyöpäriskiin vaihdevuosien jälkeen. Eli varovaisesti sen greipin kanssa sit myöhemmin!

Muokattu viimeksi:
Täälä yksi dpo8 eikä vielä ainakaan minkäänlaisia tuntemuksia.
Mulla kanssa ollut tässä kierrossa greippi, maca ja geleet ovikseen asti. Ja tuli kyllä todella tummat viivat ovistesteihin. En tiedä vaikuttaako gelee tai maca aikaistavan ovista kun tuli nyt kp9. Kesällä testailin viimeksi niin tuli kp12-13. Tää viikko pitäis melkein piinailla ja jos loppuviikosta uskaltaisin testata:smiling-eyes:

kp1 ja yk3.
Selvisi se luteaalikin, 12 päivää tuntuis olevan aika tarkka. :smiling-eyes:

Juodaanko greippi mehua kans kp 1 ovikseen asti? Ja jos niin kuinka paljon on suositeltu määrä vrk? Muistelen et joskus käytin sillon vuosia sitten mutten yhtää et mitkä kpt ja kuinka paljon.. Royale gelee ollut nyt 2 kokonaista kiertoa itsellä käytössä.. Siis kp 1 ovikseen.
Kuinkas se punaviini jos sitä lasillinen joskus ni olikos se millon ku ei nyt sit joka ilta kp 1 ovikseen sitä viittis kitata :tears:
Muoks luin epävirallisesti et se punkku tässä kohtaa vois auttaa alkiota kiinnittyy.. Eli parina iltana sitä nyt ois kaiketi lasillinen ok :D
Kai se kaupan laimeampi kelpaa kans..

Muokattu viimeksi:
Täälä yksi dpo8 eikä vielä ainakaan minkäänlaisia tuntemuksia.
Mulla kanssa ollut tässä kierrossa greippi, maca ja geleet ovikseen asti. Ja tuli kyllä todella tummat viivat ovistesteihin. En tiedä vaikuttaako gelee tai maca aikaistavan ovista kun tuli nyt kp9. Kesällä testailin viimeksi niin tuli kp12-13. Tää viikko pitäis melkein piinailla ja jos loppuviikosta uskaltaisin testata:smiling-eyes:
Mulla oli aiemmin ovis tässä kierrossa ja mietin et gelee koska muuta uutta ei ollut ns mukana :smiling-eyes: saa nähdä onko luteeali sen saman 14vrk

Eikös oireettomuuskin ollut yksi raskaus"oire"? Toivotaan ettei menkat sieltä tule :smiling-eyes:

Täällä vasta dpo 4, vasta ensiviikko näyttää tilanteen..

Jaaha, just kun olen mainostanut, etten ikinä saa viivanpaikkoja tms. testeihin, niin nyt taisin saada tänään elämäni toisen viivanpaikan testiin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Testi Medigoon herkkä liuska. Ei varmaan edes näy kuvassa, mutta laitan nyt kuitenkin tänne.

Nyt siis dpo9 (10), että sinällään voisi näkyäkin jotain tai yhtä hyvin olla näkymättä. Mutta tuo oli niin hailu, etten erottanut väriä, joten tuskin on mikään oikea haamu. Tokihan tämä silti jännää vaihtelua niihin täysin blankkoihin testeihin. :Grimacing Face:

Liitteet

• B21D4845-A99D-4AAA-B391-7A6F5736F89B.jpeg
    B21D4845-A99D-4AAA-B391-7A6F5736F89B.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 182
Muokattu viimeksi:
kp1 ja yk3.
Selvisi se luteaalikin, 12 päivää tuntuis olevan aika tarkka. :smiling-eyes:
Tää on kun mun tilanne . Yk3, paitsi kp2 ja luteaalivaihe 12 pv. Mutta siis nää mun ”menkat”. Ei näitä voi edes siksi sanoa. Oon pärjännyt pikkuhousunsuojalla ja tiputellut ruskeaa vuotoa, eilen oli ihan hivenen veristä ja tänään taas tiputtelee. Lämmöt on nyt tulleet takaisin alas. Kai tässä vaan sitten menee aikaa palautua noista pillereistä. Ei auta kun antaa kropalle aikaa toipua ja yrittää silti joka kuukausi.

Takaisin