Raskaaksi 2022

Juotteko kahvia yrityksen aikana?

Lasketaanko että jos ovis tulee vaikka kp 16, niin kp17 on todennäköisesti ohi, eli vuoto alkaisi kp 31? Jos lasketaan sen 14vrk mukaan? En oikein ymmärrä. Ja laskurit näyttää vähän eri mitä itse kuvittelen että olis hedelmällisimmät päivät... jos ovis tapahtuu vaikka kp16 niin onko paras aika seksille sitä ennen eli kp 14-15 sekä kp16?

Mä juon joo, mutta max 2 kuppia päivässä. En oo mitenkään tarkka kylläkään sen suhteen, luulen että joku muu asia vaikuttaa ettei onni oo käynyt :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

mulla puhelimen appi ennustaa aina 5 hedelmällisintä päivää, kun saan ovisplussab testiin niin seuraava vuorokausi on vielä hedelmällisintä aikaa ja sitten sitä seuraava olis jo ns. ovulaation ohi. Välillä mulla ovistestit näyttää sen parikin päivää plussaa (vaikka ei pitäisi testailla ensimmäisen jälkeen) joten me aina varmuudeksi puuhaillaan sen hedelmällisyysikkunan jälkeisenäkin päivänä. Sen tarkempia parhaita päiviä en osaa kuvata kun tärpistä ei oo kokemusta, mutta meillä ainakin puuhailut osuu oikeaan kohtaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla on tätä. Greippimehu ei taida olla kovin monen suosikki kun isostakaan kaupasta ei löytynyt kuin tämä. Juon sen desin pari aamulla ekana.

Suomessa on kyllä ihan surkeat mehuvalikoimat, mä just rakastan greippiä- ja verigreippiä, mutta niitä on aivan liian vähän valikoimissa.

Tästä on varmasti ollut ennen puhettakin, mutta oliko niin, että greippi lisää limoja ja pitäis juoda ennen ovista? Vois sitä vaikka kokeilla ensi kierrossa, kun tykkään muutenkin.:smiling-eyes:

Flo on ihanan masentava, kun tänään antoi ilmoituksen, että menkat alkaa muutamassa päivässä, ethän unohda kirjata. Mulla kumminkin vasta dpo 8 (tai 9), et jos nyt hetken pitäis vielä toivoa yllä. Vaikka ainakaan toistaiseksi ei ole kovin isot odotukset.

Kiitos greippimehuvinkeistä, aattelin myös tässä kierrossa taas ottaa käyttöön! Vuoden viimeisen päivän illan kruunasi menkat, joten nyt menossa kp2. Onneksi oltiin ystävien seurassa, salaa miehelle itkin pari kyyneltä ja sitten vaan jatkamaan iltaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tätä tää on. Nyt siis yk13 starttas ja uudella innolla tähän vuoteen!

Mä lasken tänään kp1 alkaneeksi, mutta kyllä on onnettomat menkat. Edes vatsaan ei satu ja vuoto on niin vähäistä. Lämmöt laski tänään, huomenna varmaan taas normaalissa. Meillä alkaa nyt yk 3 ja luotto greippimehuun .

Suomessa on kyllä ihan surkeat mehuvalikoimat, mä just rakastan greippiä- ja verigreippiä, mutta niitä on aivan liian vähän valikoimissa.

Tästä on varmasti ollut ennen puhettakin, mutta oliko niin, että greippi lisää limoja ja pitäis juoda ennen ovista? Vois sitä vaikka kokeilla ensi kierrossa, kun tykkään muutenkin.:smiling-eyes:

Flo on ihanan masentava, kun tänään antoi ilmoituksen, että menkat alkaa muutamassa päivässä, ethän unohda kirjata. Mulla kumminkin vasta dpo 8 (tai 9), et jos nyt hetken pitäis vielä toivoa yllä. Vaikka ainakaan toistaiseksi ei ole kovin isot odotukset.
Näin olen kuullut, että ovulaatioon asti juodaan. Pitäisi lisätä ovulaatiolimaa. Mä luulen että mulla on hormonitoiminta sekaisin pillereiden takia kun vuoto on näin olematon. Pikkuhousunsuojalla pärjää. Limakalvo on siis ollut liian ohut kiinnittymiseen . Täytyy toivoa että kierto palautuisi pian että olisi edes mahdollista raskautua. Heti kun lopetin pillerit niin oli ovislimat ja raskauduin heti, mutta sitä kestikin sen 4+ ja sitten menkat. Näinkin olen kuullut monelle käyvän että tullut heti lopettamisen jälkeen raskaaksi, mutta mennyt kesken.

Mulla alkaa varmasti tänään kans menkat. Lämmöt putos, ja vatsa juilinu hyvin menkkamaisesti eilisillasta. Pari viimestä päivää oon testaillu vaan aamusta, siellä on se sama just ja just näkyvä haamu. Ja se oksettava olokin läks pois toissapäivänä! Tänään siis dpo15.

Oho täällä onkin jo paljon keskustelua! Meillä täällä ennestään syyskuinen 2019 poika ja nyt alkuvuodesta olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen. Vauvakuume on ollut jo hetken todella kova, mutta meillä talon rakentaminen vielä kesken, niin päätetty odottaa. Esikoista saatiin hetki odottaa ja mukaan mahtui yksi jäljet jättänyt kohdunulkoinen, niin vähän jännittää, kuinka käy. Mutta enemmän positiivisin mielin!

Vielä ei ole alkanut vuoto. On tää aika stressaavaa, toivottavasti ei alakaan. Oltiin aamu lasten kanssa pulkkaretkellä nii sai ajatuksia vähän muualle, teki kyllä hyvää :red-heart:

Vielä ei ole alkanut vuoto. On tää aika stressaavaa, toivottavasti ei alakaan. Oltiin aamu lasten kanssa pulkkaretkellä nii sai ajatuksia vähän muualle, teki kyllä hyvää :red-heart:
Toivotaan ettei ala! Hyvä myös saada muuta ajateltavaa :)

Mulla menkkajuilien lisäks eilisestä asti päätä särkenyt. Mulla yleensä iskee päänsärky menkkojen loppupuolella, nyt jo ennen ku ehtiny edes alkaa :Grimacing Face:

Lähes aina hyvin vaisut ja huomaamattomat ovislimat omaavana olisi kiva ottaa greippimehu kokeiltavaksi, mutta meiltä 40km säteeltä ei löydy yhdestäkään kaupasta greippimehua :Angry Face:

Onko kellään kokemusta ovulaationjälkeisestä migreenistä? Itse olen kärsinyt aiemmin lähinnä menkkoja edeltävästä sortista, mutta tää oli nyt jotain uutta että heti oviksen jälkeen räjähtää päälle 2 vrk migreeni.. just vielä riemuitsin että onpa mennyt monta kuukautta ilman pahoja kohtauksia!

Voihan se olla, että sattui vaan nyt tähän saumaan, kun sain töissä vuodenvaihteen kiireisen ajan päätökseen ja stressi lähti laantumaan. Ei vaan oikein uskaltanut täsmälääkettä tai tulehduskipulääkettä napsia.. parasetamolia ja unta ja hengissä taas. Kiva vuodenvaihde kun krapula ilman alkoholia ja muita hauskuuksia :tears:

Dpo 3 nyt menossa. Tässä kierrossa mulla ollut vehnänalkioöljy ja ehkä ovisoireet olleet hieman voimakkaammat. Myös plussaviiva oli tummempi kuin ennen. Onko muilla ko aineesta kokemusta?

Greippimehua metsästänyt itsekin mutta niin on huonosti saatavilla. Kahvista joku kyseli, itse vedän mukin aamulla ja pääsääntöisesti en muuta.

Lähes aina hyvin vaisut ja huomaamattomat ovislimat omaavana olisi kiva ottaa greippimehu kokeiltavaksi, mutta meiltä 40km säteeltä ei löydy yhdestäkään kaupasta greippimehua :Angry Face:
Joo, mä en kans helposti löytänyt kuin yhen fancyn ja kalliin :D siks päädyin vaan vetää tuoreita greippejä - siinä on se sama mehu plus kuidut päälle :P

Mä oon nyt vetänyt kaks kuukautta maca-pillereitä ja greippiä, yhen kuukauden gele royale noiden lisäks. Täytyy sanoo että oon selkeesti kokenu ny että ennen ovista tuntunu jotenkin tuo kohdun seutu paljon selvemmin alavatsalla, ja oviksen tienoilla oli hyvin selviä kipujakin (piti seksiä harrastaessa vaihtaa asentoa ku teki niin kipeetä jossain alavatsalla). Mietin että onko siellä nyt sit oikeesti tapahtunu jotain heräämistä noiden ansiosta! Limoissa en ite ole havainnut mitään eroa.

Niin, ja kahvia minä vedin ennen ihan himona, joku neljä tuplaespressoa päivässä tms. Sit luin että vaikuttaa raskautumiseen, joten vähensin yhteen tuplaespressoon. Ja ostin kofeiinitonta kahvia paikkaamaan sen jos ihan hirveesti himottaa ottaa lisää :D

Näin olen kuullut, että ovulaatioon asti juodaan. Pitäisi lisätä ovulaatiolimaa. Mä luulen että mulla on hormonitoiminta sekaisin pillereiden takia kun vuoto on näin olematon. Pikkuhousunsuojalla pärjää. Limakalvo on siis ollut liian ohut kiinnittymiseen . Täytyy toivoa että kierto palautuisi pian että olisi edes mahdollista raskautua. Heti kun lopetin pillerit niin oli ovislimat ja raskauduin heti, mutta sitä kestikin sen 4+ ja sitten menkat. Näinkin olen kuullut monelle käyvän että tullut heti lopettamisen jälkeen raskaaksi, mutta mennyt kesken.

Toi sekoilu on kyllä inhottavaa, toki se hyvä puoli, että luultavasti johtuu pillereistä ja todennäköisesti ajan kanssa helpottaa. :folded:

Niin ja täällä kun kyseltiin kahvista, niin juon yleensä 1-2 kuppia päivässä, joskus enemmänkin. Tietty toisen yritys vielä niin aluillaan, ettei ole sen enempää tullut kiinnitettyä huomiota omiin elintapoihin. Toki syön perusterveellisesti ja esim. alkoholia tulee käytettyä tosi vähän, kun imetän tota meidän 5/20 neitokaista edelleen jonkin verran.

Taas vaihteeksi menkkajomot rantautuneet tänne ja lisäksi vasen puoli alavatsalta nippaillut tosi paljon. Veikkaan kyllä, että taitaa olla vaan keltarauhasesta johtuvaa. Vv on myös tullut runsaasti, mutta ihan saman tyyppisiä oireita oli viime kierrossakin, että ei nää kyllä kerro taas mistään mitään. Täällä taisi olla puhettakin, että monella raskauden jälkeen ovis- yms. oireet voi olla selvempiä ja näin taitaa olla omallakin kohdalla. :Smirking Face:

Minä olen pyrkinyt pitäään kahvin määrän samassa määrässä kuin raskaana oleville suositellaan, mutta joskus juon enemmän, kun en viitsi stressata siitä. Luteaalivaiheessa olen vähän tarkempi.

Olen lukenut jostain, että greippi estää estrogeenia hajoamasta elimistössä, jolloin estrogeenin kokonaismäärä nousee. Sen vuoksi se lisää limoja. (Ja päättelin itse, että ehkä korkeampi estrogeenitaso on myös otollisempi raskaudelle.) Greippiä ei saa syödä yhtä aikaa monien lääkkeiden kanssa, koska se vaikuttaa niidenkin aineiden pitoisuuksiin.

Minun äitini kauhistelee sitä, kun raskaana olevilla on niin paljon rajoituksia nykyään, mm. tuo kahvi. Näkee niiden aiheuttaman stressin vähintään elämänlaatua heikentävänä. Hän itse joi kahvia kuulemma parikin litraa päivässä kun on odotti minua ja sisaruksiani. :tears: Minä kuitenkin mieluummin rajoitan kahvin määrää, ettei tarvitse miettiä, onko se nyt siitä kiinni.

Takaisin