Raskaaksi 2022

Korkeelta putoaa kun uusi kierto alkaa. Eilen (kp1) oli pahin fiilis ja itkuksihan se ilta sitten meni taas.. tuntuu ettei mies käsitä ollenkaan tätä kierron vaiheiden mukaan elämistä, se oli ihan hämmästyny että mitenniin on yhtä vuoristorataa. Niin, sitähän tämä just on. Nyt täältä aallon pohjalta koitettava kiivetä uuteen yritykseen.

Positiivisen kautta, kierto sattuu nyt niin että joko vappuna on simaa tai skumppaa.
Voi, niinpä!! Vuoristorata on juuri oikea sana, ja meillä sama.. Mies on ihan ulalla ja ihmettelee vaan näitä mun kokemia ylä- ja alamäkiä kierron vaiheiden mukaan. Turhauttaa edes selittää sille näitä tunteita ja ajatuksia..
Onneksi olette te!! :Green Heart:

Mä oon taas kerran ihan samoilla fiiliksillä että nyt ois tärpännyt. Niin olin viime kierrossakin ja sit ne haamut vielä sai pään enemmän sekasin :rolling: Nyt tosin en ole nähnyt vielä unta positiivisesta.

Itseasiassa ei ole herkkä vaikka niin väittää.. Eli tod näköisesti esim pregcheck testi näyttäisi jo paljon vahvemman tuloksen ja digi jo raskaana :red-heart:
Milloinkas testaat ekan kerran? Mä otin jo varaslähdön mutt tiedostan sen :rolling:

Tän päivän tallettelut onnistu, ja hetken ehti vielä puolimakaavassa asennossa makoilla sohvalla sen jälkeen enneku piti töihin lähteä :tears:
Vähän on ite stressannu sitä ku ei duunien yms takia niin paljon oo ollu mitään intiimiä, mutta pitäis vaan useammin ehdottaa suoraan et "hei voisko tona päivänä ennen/jälkeen duunin?"..
Ovistesteissä ei pahemmin vielä näy merkkejä oviksesta, mutta toisaalta ne voi kyl tosi nopeesti tummentua ja kadota. Oliko niin että siitä kun ovistestissä näkyy viiva/hymynaama, niin luultavasti munasolu irtoaa siis vasta ~vuorokauden kuluttua?

Siis tää oli loistava lausahdus mihin törmäsin toisella palstalla!! Eli kaikille joilla alkanut juuri menkat, niin senhän voisi ajatella niin, että saatat viettää parhaillaan raskautesi ensimmäistä viikkoa. Musta jotenkin ihanan positiivinen ja antaa uutta kulmaa menkkapettymykseen (tosin ei paljon varmaan lohduta kun sama toistuu kuukaudesta ja ehkä vuodesta toiseen) mut mun mielestä silti hyvä :folded::folded:

Tän päivän tallettelut onnistu, ja hetken ehti vielä puolimakaavassa asennossa makoilla sohvalla sen jälkeen enneku piti töihin lähteä :tears:
Vähän on ite stressannu sitä ku ei duunien yms takia niin paljon oo ollu mitään intiimiä, mutta pitäis vaan useammin ehdottaa suoraan et "hei voisko tona päivänä ennen/jälkeen duunin?"..
Ovistesteissä ei pahemmin vielä näy merkkejä oviksesta, mutta toisaalta ne voi kyl tosi nopeesti tummentua ja kadota. Oliko niin että siitä kun ovistestissä näkyy viiva/hymynaama, niin luultavasti munasolu irtoaa siis vasta ~vuorokauden kuluttua?
Joo just näin, taitaa olla 12-48 tuntia se aikahaarukka.

On: oon ihan satavarma että nyt on tärpännyt. Dpo6 ja paine alavatsalla, selässä ja mahassa menkkajuilintaa. Tissit aristuu päivä päivältä enemmän. Oon iltasin kylmissäni ja ihan jäääääätävä ruokahalu ja nälkä koko ajan. Nää alavatsatuntemukset on ihan samanlaisia kuin sillon tärppikierrossa. Ja kirkasta valkovuotoa tulee kans.

Mulla tuo vuoristorata oli yksi syy, miksi mies ei ole aiemmin halunnut aloittaa yritystä. Hän sanoi sen jotenkin vielä niin mut huomioivasti "mä en ole vielä valmis näkemään kuinka raskasta se voi sulle kuukausi toisensa jälkeen olla". Kokemusta siis ekalta kierrokselta. Eli vuoristorataa on ja ikävä kyllä tää vuoristorata on meidän naisten ajettava :Heartred onneksi on tämänkaltaisia ryhmiä, missä on muita jotka silloin ymmärtävät.

Mä kerroin mun testistä kahdelle - mun terapeutille ja yhdelle miespuoliselle kaverille. Oli ihan parasta nähdä/kuulla molempien reaktiot! :D Tera oli ite iham sillei silmät loistaen "oi miten jännää, miten mä maltan odottaa!", johon vastasin nauraen vaan että samalla tavoin kun minäkin :D hänellä itsellään 1-vuotias. Kaveri taas oli ihan et "mä oon ihan varma, että se pn plussa ku seuraavan kerran testaat". Hällä vähän väärät kuvitelmat, ku he vaimonsa kanssa ovat sikiäneet ilman toiveitakin (näitä "halaaminen riittää raskautumiseen" tyyppijä, kuten ystäväni heitä kutsuu). Silti hauskaa jotenkin nähdä muiden reaktioita :) ite yllättävän rauhallisin mielin :)

Edit. Lisätään sen verran että kävin eilen kyllä apteekissa hakemassa foolihapon ja samalla ohjeistivat ottamaan d-vitamiinia. Oon reumaatikko, joten pitää kuulemma varmistaa lääkäriltä, että tarttenko tupla-annoksen foolihappoa vai riittääkö perusannos. Naurettiin farmaseutin kanssa kun hän luki ohjeistusta "tulee aloittaa 2 kuukautta ennen raskautta" - ihan kun sitä vois tollei vaan päättää milloin raskautuu :D tai ehkä osa voi, mutta mä en kuulu heihin :D

Jos voisi kalenterin kanssa päättää milloin raskautua (eli minkä kuun vauvaa odottaisitte), niin minkä haluaisitte? Tässä ryhmässä uskaltaa kysyä, kun väki ymmärtää, ettei vauva ole tilaustuote :) Mä voisin ottaa yhden maaliskuun alkupuolen lapsen kiitos! Siitä itsekkäästä syystä, että mies ja esikoinen ovat molemmat kesäkuisia, niin sit mä ja kakkonen voitais olla yhdessä maaliskuisia!

Muokattu viimeksi:
Itsekkin alotin 3vk sitten foolihapon, vaikka olisi pitänyt jo alottaa juuri se 2kk ennen kun ehkäisy jäi pois. Mulla menee lääkärin määräämä 5mg/vrk, lisäks menee monivitamiini ja Deetä pitäis ostaa, kun pääsi loppumaan.

Milloinkas testaat ekan kerran? Mä otin jo varaslähdön mutt tiedostan sen :rolling:
Kuule tänään tein medigoon jo ku ne polttelee liikaa.. Pitäs olla aika lukko kaapissa että napsahtaa auki vasta vaikka dpo 10 :tears::tears::tears:

On: oon ihan satavarma että nyt on tärpännyt. Dpo6 ja paine alavatsalla, selässä ja mahassa menkkajuilintaa. Tissit aristuu päivä päivältä enemmän. Oon iltasin kylmissäni ja ihan jäääääätävä ruokahalu ja nälkä koko ajan. Nää alavatsatuntemukset on ihan samanlaisia kuin sillon tärppikierrossa. Ja kirkasta valkovuotoa tulee kans.

Mulla samoja tuntemuksia (nälkä, pissa hätä, menkka jomoa, paineen tunne.. ) ja lisäksi väsymys ja kn nousi ylös.. Eilen oli droppi lämmössä ja oli vielä alhaalla vaikkei tuosta kaiketi pysty kummempia päättelee edes :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes::red-heart:
Tissit ei oo arat mutta ei tosiaan edellisen raskaudenkaan alussa ollut.. Esikoisesta hiukan kipeytyi sivuilta muistaakseni. Mulla ei koskaan luteaalissa muutenkaan ole ollut tissi tuntemuksia ollenkaan.

Oisko meillä perjantaina yhteistestaus? :rolling:
Joo tää ois kova :tears::tears::folded:

Onda: mä haaveilisin kesävauvasta jos näitä pystyis valitsee :) Meillä moni sukulainen on syksyllä ja talvella syntyneitä, mäkin toivoisin jonkun kesäisen synttärikaverin! :D

Mä voin liittyä perjantain testikerhoon ovulaatiotestillä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mulla sillon kp10, ja ovikset ajottunu kp10-12 välille yleensä tässä :D

Onda: mä haaveilisin kesävauvasta jos näitä pystyis valitsee :) Meillä moni sukulainen on syksyllä ja talvella syntyneitä, mäkin toivoisin jonkun kesäisen synttärikaverin! :D

Mä voin liittyä perjantain testikerhoon ovulaatiotestillä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mulla sillon kp10, ja ovikset ajottunu kp10-12 välille yleensä tässä :D
Kiva tietää että edes yks testi tulossa jossa varmasti kaks viivaa :rolling:

Ai kirkas valkovuoto tässä vaiheessa hyvä? Sitä mullakin . Lisäksi kun tein lumityöt niin sen jälkeen särki alavatsan seutua. Tiedä onko mitään merkitystä?
Mutta ihanaa että sulla on noin vahva tunne, toivon kovasti että olet oikeassa :smiling face with heart-eyes:

Ai kirkas valkovuoto tässä vaiheessa hyvä? Sitä mullakin . Lisäksi kun tein lumityöt niin sen jälkeen särki alavatsan seutua. Tiedä onko mitään merkitystä?
Mutta ihanaa että sulla on noin vahva tunne, toivon kovasti että olet oikeassa :smiling face with heart-eyes:
Joo on ja mulla on myös kirkas vv :smiling-eyes:
Joskus sitä voi tulla ihan sillee lorahtamalla ja se tekee just sen tunteen että menee tarkistaa että alkoiko menkat tai tuliko pissa housuun..:tears: Mulla ei siis nyt tätä näin runsasta mutta oli ainaki viime raskauden alussa

Toivottavasti saadaan 4 kuvaa eri testeistä joissa kaikissa on plussa perjantaina :tears::tears::red-heart::red-heart:
Toki pe mulla siis dpo9 et jos sais ees hailuran mutta sellaisen ettei tarttis arvailla

Muokattu viimeksi:

Mä myös tahtoisin kesä vauvan jos voisi vaikuttaa :smiling-eyes:
Mun esikoinen syntynyt keväällä ja toinen syksyllä ja siskolla myös lapset sekä keväällä että syksyllä syntyneitä ja synttärit liki toisiaan :red-heart:

Mä voin kans liittyä samaan jengiin eli ovulaation testaamiseen :rolling: kesävauva olis kyllä kiva tai alkuvuoden baby:red-heart: mulla molemmat lapset syntyny talvella.

Joo on ja mulla on myös kirkas vv :smiling-eyes:
Joskus sitä voi tulla ihan sillee lorahtamalla ja se tekee just sen tunteen että menee tarkistaa että alkoiko menkat tai tuliko pissa housuun..:tears: Mulla ei siis nyt tätä näin runsasta mutta oli ainaki viime raskauden alussa

Toivottavasti saadaan 4 kuvaa eri testeistä joissa kaikissa on plussa perjantaina :tears::tears::red-heart::red-heart:
Toki pe mulla siis dpo9 et jos sais ees hailuran mutta sellaisen ettei tarttis arvailla
Joo siis mäkin säikähdin että tuliko verta kun pyyhin. Ihan väritöntä vv oli :Eyes:
Joo mulla kans dpo9 perjantaina, medigoot käytössä :Thumbs Up Sign:
Kunnon plussavyöry olis aika hyvä tähän viikkoon :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Takaisin