Raskaaksi 2022

Just niin kuin pikkupikkupikkunen sanoi, niin ei niistä tarvi tietää. Mä olen ainakin itse vaan persoonana jo sellainen, että saan tosi paljon turvaa ja rauhaa suunnittelulla. Tiedän, että jos en olisi ottanut näistä selvää, niin stressaisin sata kertaa enemmän. Jotenkin koin tuhlaavani omaa aikaani jos en tiedä just mitä teen. Mutta se toimii minulla. :smiling-eyes: Muutenkin tapaan ottaa sata lasissa aina erityisasiantuntijan lailla selvää asioista joihin ryhdyn. :rolling:

Joo vähän sama, tutkin nyt jo paljon kaikkee raskauteen liittyvää vaikken vielä ole edes raskaana. ja yritän ottaa paljon selvää asioista.

Mulla on aivan menkkaoireet päällä, joten uskon, että testi tosiaan oli vain sotkuinen viivanpaikka. Se, etten ole raskaana oli odotettavaa, mutta kieltämättä en tälle viikonlopulle haluisi menkkoja, ku ollaan reissussa miehen kaa kaksin!

Mä olen tosiaan aivan pihalla ovispäivistä, lämmönnousuista ja muusta. Mullahan on oura ja saan joka aamu lämpöni sitä kautta, mutta en mä osaa sitä lukea yhtään ovisten kannalta. :/
Komppaan muita täysillä, että alkuun ei turhaan kannata noita stressailla! Ja ihmisestä riippuen voi saada jopa turhaa stressiä siitä seuraa liikaa heti alusta asti. Sehän on ihan normaalia että joskus yritys kestää jopa vuoden (tai kaks!) ennen tärppiä, vaikka mitään ei olis vialla, ja jos on alusta asti vetäny ihan täysillä, niin kyllä varmasti stressaa!

Mut tosiaan, tämän sanottuani, kyl mä mielelläni jaan kokemuksiani Ouralla lämpöjen seurannasta! :D Sieltä esimerkiks näkee jo ihan vaan sieltä Body Temperature > Trend näkymästä aika hyvin luteaalin aikaiset lämmönnousut. Ourasta mä vasta opin että naisilla on tällänen lämpösykli! Aloin parin kuukauden käytön jälkeen ihmettelemään että mikä mussa on vialla kun tasasesti nousee ja laskee lämmöt ja miehellä ei mitään vastaavaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Lämmöt siis nousee ovulaation jälkeen, ja laskee sillon kun kuukautiset alkaa!

Tässä esim. mun tammikuun ja helmikuun lämpötrendit Ouran appista:

Screenshot_20220406-181326.png

Jossu123 sun oireet kyllä kuulostaa hyviltä!

Jiin3s toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi!

Täällä kp 15 ja lämpöjen perusteella ei vielä ovista. Limoja tullut pari päivää, joten eiköhän kohta ala olla. Talletuskin saatiin onneksi tänään suoritettua, mies kyllä totesi ettei enempään varmaan nyt pysty. On siis koronassa. Itsellä ei pientä nuhaa kummempaa ole ollut.

Heip,ollaan ns.kiertopv -kamuja,minulla myös kp 15(/25-26)...:folded:

eilen sain VIHDOIN ja viimein ovulaatioplussan; viimeksi saanut sen 24.12 niin voitte uskoa kuinka hyvä fiilis tuli. :Two-hearts:
Tiheällä testauksella nyt selvisi miksi en sitä ole saanut kolmeen kuukauteen, eli eilen tein kp 14 testejä joka wc-käynnillä,melkein siis 6h välein. Eli aloitin kp 13,yöllä klo 02.00. ja kp 14 aamulla oli haamu,hieman tummempi ja sain "melkein" plussan klo 21.00. Siitä onneksi tajusin mennä vielä puolenyön aikaan testaamaan klo 24.00.ja sieltä tuli plussa!

Aamulla klo 5 oli jo kadonnut. IHANAA!! Siis jos tuo on merkki että ovis tapahtuu olisi se todella ihana asia kun 9kk yritystä. Lapsettomuututkimuksiin pääsemme vasta 30.5.22. Pitkä taival takana,yritys alkoi elokuussa.

Muokattu viimeksi:
Heip,ollaan ns.kiertopv -kamuja,minulla myös kp 15(/25-26)...:folded:

eilen sain VIHDOIN ja viimein ovulaatioplussan; viimeksi saanut sen 24.12 niin voitte uskoa kuinka hyvä fiilis tuli. :Two-hearts:
Tiheällä testauksella nyt selvisi miksi en sitä ole saanut kolmeen kuukauteen, eli eilen tein kp 14 testejä joka wc-käynnillä,melkein siis 6h välein. Eli aloitin kp 13,yöllä klo 02.00. ja kp 14 aamulla oli haamu,hieman tummempi ja sain "melkein" plussan klo 21.00. Siitä onneksi tajusin mennä vielä puolenyön aikaan testaamaan klo 24.00.ja sieltä tuli plussa!

Aamulla klo 5 oli jo kadonnut. IHANAA!! Siis jos tuo on merkki että ovis tapahtuu olisi se todella ihana asia kun 9kk yritystä. Lapsettomuututkimuksiin pääsemme vasta 30.5.22. Pitkä taival takana,yritys alkoi elokuussa.
Jee :Two-hearts:
Sulla on siis sama homma kun mulla, eli lyhyt lh piikki ja itse kans tiheään testailen sitten kun alkaa testi tummua tai saattaakin mennä jo ohi ja toi on tosi hyvä kun tietää jatkossa ellei toki tää ois se teidän kierto ni ei tartteis testailla enää niillä :smiling-eyes::folded::Two-hearts::blowing:

Jee :Two-hearts:
Sulla on siis sama homma kun mulla, eli lyhyt lh piikki ja itse kans tiheään testailen sitten kun alkaa testi tummua tai saattaakin mennä jo ohi ja toi on tosi hyvä kun tietää jatkossa ellei toki tää ois se teidän kierto ni ei tartteis testailla enää niillä :smiling-eyes::folded::Two-hearts::blowing:
Jokos oot testannu? :Dancer:

Joo vähän sama, tutkin nyt jo paljon kaikkee raskauteen liittyvää vaikken vielä ole edes raskaana. ja yritän ottaa paljon selvää asioista.

Naiset ovat kautta aikojen tulleet raskaiksi ilman mitään kummempia tietoja kierrosta. Ei tosiaan kannata stressata ja seurata liikaa. Itsellä on yritystä takana jo pitkään, eikä kierto kovin kellontarkka, joten alkaa puuduttaa tämä yritys ja siksi teen ovistestejä. (Ja vähän lääkärin määrtäyksestäkin.) Ensimmäiseen vuoteen en tehnyt. Nykyisin teen myös siksi, että voi ottaa muulloin rennosti, kun tietää sitten, milloin on tärkeää olla yhdynnässä. Kaipaan niitä yrityksen huolettomia alkuaikoja...

Mutta älä huolestu tästä, että käykö sinulle samoin, suurimmalla osalla yrittäjistä tärppää kohtuullisen pian!

Lisäys : raskausasioista yleisesti on kyllä kiva tietää, lueskele ihmeessä.

Ja vielä lisäys : ainoa asia, joka sinun pitää tässä vaiheessa tietää, on se, että sinun pitää syödä foolihappoa. Jos et vielä syö, aloita.

Muokattu viimeksi:
Naiset ovat kautta aikojen tulleet raskaiksi ilman mitään kummempia tietoja kierrosta. Ei tosiaan kannata stressata ja seurata liikaa. Itsellä on yritystä takana jo pitkään, eikä kierto kovin kellontarkka, joten alkaa puuduttaa tämä yritys ja siksi teen ovistestejä. (Ja vähän lääkärin määrtäyksestäkin.) Ensimmäiseen vuoteen en tehnyt. Nykyisin teen myös siksi, että voi ottaa muulloin rennosti, kun tietää sitten, milloin on tärkeää olla yhdynnässä. Kaipaan niitä yrityksen huolettomia alkuaikoja...

Mutta älä huolestu tästä, että käykö sinulle samoin, suurimmalla osalla yrittäjistä tärppää kohtuullisen pian!

Lisäys : raskausasioista yleisesti on kyllä kiva tietää, lueskele ihmeessä.

Ja vielä lisäys : ainoa asia, joka sinun pitää tässä vaiheessa tietää, on se, että sinun pitää syödä foolihappoa. Jos et vielä syö, aloita.

Joo vielä toistaseks uskon olevani positiivisin mielin, mutta en liian positiivinen

Komppaan muita täysillä, että alkuun ei turhaan kannata noita stressailla! Ja ihmisestä riippuen voi saada jopa turhaa stressiä siitä seuraa liikaa heti alusta asti. Sehän on ihan normaalia että joskus yritys kestää jopa vuoden (tai kaks!) ennen tärppiä, vaikka mitään ei olis vialla, ja jos on alusta asti vetäny ihan täysillä, niin kyllä varmasti stressaa!

Mut tosiaan, tämän sanottuani, kyl mä mielelläni jaan kokemuksiani Ouralla lämpöjen seurannasta! :D Sieltä esimerkiks näkee jo ihan vaan sieltä Body Temperature > Trend näkymästä aika hyvin luteaalin aikaiset lämmönnousut. Ourasta mä vasta opin että naisilla on tällänen lämpösykli! Aloin parin kuukauden käytön jälkeen ihmettelemään että mikä mussa on vialla kun tasasesti nousee ja laskee lämmöt ja miehellä ei mitään vastaavaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Lämmöt siis nousee ovulaation jälkeen, ja laskee sillon kun kuukautiset alkaa!

Tässä esim. mun tammikuun ja helmikuun lämpötrendit Ouran appista:

View attachment 111935

Kiitos kuvasta! Mulla ei mitään noin nättiä, mutta ehkä voinee todeta, että jotain kroppa sentään yrittää, vaikkei osaakaan kokonaan toimia oikein :tears: (Edit. Katsoin vielä nyt erikseen, missä on nähtävissä tuollaiset selvät lämmönnousut, niin tammikuu 22, lokakuu 21 ja sit piti rullata aina marraskuu 20 asti (jolloin poistettiin kierukka). Mielenkiintoista!)

Ja siis siksi koen, että olisi hyvä hahmottaa edes jotain, sillä Lapsettomuustaustan takia, mita varmasti laitetaan ekaks tikuttelemaan oviksia. Esikoisen kohdalla riitti ovisten lääkinnällinen buustaus/käynnistys, niin ehkä jos saisin nopeasti clomit tai vastaavat nyt tokalla rundilla. Toivossa on hyvä elää!

Liitteet

• Screenshot_20220406_213916.jpg
    Screenshot_20220406_213916.jpg
    75.6 KB · Katsottu: 52
Mä luultavasti liityn loppuviikko ovistelijoihin! Kohta vaihtuu kp12, eikä ainakaan vielä liuskoissa näy mitään suurempaa. Testailen nyt 2, max 3 kertaa päivässä.

Tyhjää näyttää :Face Without Mouth: No mutta jos mun eiliset nippailut oliski kiinnittymistä niin näkyvyys tälle päivälle aika mahdoton. Huomenna uusiks ja sit onkin kimppatestit :Hugging Face:
Ps. Tissit kipeenä vielä. Ja töihin tulessa yökkäsin

Liitteet

• 1C94C78F-8A25-4EBA-A047-F8B0A9C27BBB.jpeg
    1C94C78F-8A25-4EBA-A047-F8B0A9C27BBB.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 128
Mä tuun tänne kurkkimaan kun taustalla edelleen seurailen ja kun monella täällä testailut lähestymässä niin kerrompa nyt kun katselin noita mun plussa testejä, että medigoolla oon saanut haamun dpo8 selvästi, mutta oon vaan luullut sitä viivanpaikaksi tai värikertymäksi, samoin pc:llä näkyy selvä haamu dpo8, vaikka luulin sitäkin viivanpaikaksi, lisäksi apteekkarin testillä sain kaikista selkeimmän plussan dpo8 ja sitäkin ajattelin vain viivanpaikaksi :tears: Nyt siis katselin valokuvia näistä testeistä ensimmäisen kerran ja onhan niissä selkeät haamut! Joten laitelkaahan sitten testikuvia tänne niin tihrustellaan, mä en jotenkaan osaa luopua tästä ketjusta kun tykkään tihrustella edelleen testejä! :tears:
Tsemppiä kaikille ja paljon plussia! :smiling face with heart-eyes:

Tää oli mun vika medigoo ja alkuun näytti et siin ois hailura ollut mut sit silmät ristissä en oo varma näkyikö siinä enää myöhemmin mitää :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Dpo8

Liitteet

• Screenshot_20220407-070849_Photo Editor.jpg
    Screenshot_20220407-070849_Photo Editor.jpg
    478.3 KB · Katsottu: 149
Tyhjää näyttää :Face Without Mouth: No mutta jos mun eiliset nippailut oliski kiinnittymistä niin näkyvyys tälle päivälle aika mahdoton. Huomenna uusiks ja sit onkin kimppatestit :Hugging Face:
Ps. Tissit kipeenä vielä. Ja töihin tulessa yökkäsin
Mää näen olevinaan tässä myös jotain :tears:
Koska nää yleensä ollu iha tyhjiä jos nega..

Tää oli mun vika medigoo ja alkuun näytti et siin ois hailura ollut mut sit silmät ristissä en oo varma näkyikö siinä enää myöhemmin mitää :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Dpo8
Eikö ookkin vähän enemmän oikealla se hailura?
Tarkoitatko apteekin ultraa? Sekö on herkkä? Oliko nää sun Dpo8 kaikki aamupissasta?

Tarkoitatko apteekin ultraa? Sekö on herkkä? Oliko nää sun Dpo8 kaikki aamupissasta?
Siis tossa ton roskan kohdilla mikä on tuos piltti purkin kannessa :D ku tähän testiin tulee aika vas se viiva. Ni näin silmälle tosi söevän ja ehdin jo hiukan innostua kun se siinä aika selvästi näkyi

olikohan tässä mulle kysymyksiä? siis joo medigoo oli dpo8 aamupissasta mutta kaikki muut oli sitte myöhemmin tehtyjä sinäpäivänä. ja siis apteekkarin testi,nettiapteekista muistaakseni tilasin mutta apteekin ultraankin sain sillon dpo9 aamupäivällä ihan hyvän plussan, että varmasti olis näkynyt jo silläkin dpo8 :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Dpo8

saisko tästä vielä kuvan ku väri on menny loppuun asti?! :Smiling Face With Open Mouth

olikohan tässä mulle kysymyksiä? siis joo medigoo oli dpo8 aamupissasta mutta kaikki muut oli sitte myöhemmin tehtyjä sinäpäivänä. ja siis apteekkarin testi,nettiapteekista muistaakseni tilasin mutta apteekin ultraankin sain sillon dpo9 aamupäivällä ihan hyvän plussan, että varmasti olis näkynyt jo silläkin dpo8 :smiling-eyes:
Sori mulla meni teidät sekasin :rolling:

Siis tossa ton roskan kohdilla mikä on tuos piltti purkin kannessa :D ku tähän testiin tulee aika vas se viiva. Ni näin silmälle tosi söevän ja ehdin jo hiukan innostua kun se siinä aika selvästi näkyi
Sekotin teidät äsken :tears: Ja tarkoitin siis vasenta reunaa :thumbs-up:

Takaisin