Raskaaksi 2022

Mulla oli just tässä kierrossa ihan kumma ovis kun ei sellasta kipua ollu mikä yleensä, ja tätä kiertoa edellinen oli se missä oli niin kova kipu että kaksinkerroin jouduin kävelee sänkyyn ja makaamaan pitkää paikallaan. Tosiaan täs kierrossa ovis oli ihan erilainen, jouduin tekee testejäki enemmän mitä aijemmin, kun aijemmissa kierroissa riitti yks testi ja tässä kierrossa ovisplussa jäi tikkuun haaleammaksi kun yleensä.
Toivottavasti olis sulla nyt sama juttu ja toi ovis oireettomuus viittais taas siihen, että tää kierto on se teidän kierto :Two-hearts::folded:
Oliko sulla oviksen jälkeen heti tuntemuksia? Mulla on nyt semmosta lievää jomoilua

Oliko sulla oviksen jälkeen heti tuntemuksia? Mulla on nyt semmosta lievää jomoilua

tais olla sellasta menkkakipuilua joo, mut sit sen jälkeen kroppa meni aivan hiljaseks, ei mitään oiretta mihkään suuntaan, paitsi se yks työpäivä kun siitä ihmisulosteen hajusta meinasin oksentaa ja oon kyl haistellu ulosteita jo pitkään eikä sellasta yökkäysrefleksiä ollu ikinä ennen tullut ja en ole normaalisti herkkä hajuille.:tears: mulla tais olla silloin dpo5, et en osaa sanoa liittykö tähän mitenkään mutta uskon vahvasti liittyneen. :smiling-eyes: tosiaan kun sitten testailin niin ihan normi lieviä pms tyylisiä oireita oli mitä aina, niin en kyllä mitenkää osannut plussaa testiin odottaa!

IMG_20220401_094954.jpg

Mitäs kummaa, kuuluuko olla jo 2-3, mä luulin että on 1-2 kun tiistaina olis menkkojen pitäny alkaa, nyt siis dpo17 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Lisään tähän vielä että siirryn nyt takavasemmalle. Seurailen taustalla teidän matkaa ja piinapäiviä! Toivon että jokainen teistä siirtyy pian perässä odottajiin!:folded: Plussatuulia ja tsemppiä kaikille, täällä on aivan ihana porukka, olette mahtavia kaikki! :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Voi Maakku, höh :( :red-heart: Jos sulla ei oviksesta ollu tietoa niin onhan sit viel mahdollista että se olikin nyt myöhemmin, ja päivät vielä liian varhaiset plussalle... Mutta se on tosi ärsyttävää kun kroppa tekee källejä ja toivo siitä nousee :(

Kiitos kaikille. :red-heart: onhan tää aivan ahterista ja syvältä sieltä, mutta eipä asialle mitään voi. Jatkettava yritystä sitten kun sen aika on ja toivoa, että joskus vielä nappaa ja kestää loppuun saakka.

Jpsain vaiheessa on myoomien takia kontrolli, pitää kysyä silloin tarkemmin että vaikuttaako ne hedelmällisyyteen tai voiko olla keskenmenon syynä, mulla oli yks kasvanut ja tullut toinen mokoma lisää tässä 2kk aikana. Yks lääkäri sanoo ei mut kuitenkin netissä tutkimuksia että lisää mm. keskenmenon riskiä aika roimasti. Että saisko noi hoidettua pois alta jotenkin jos vaikuttavat ennen kun yrittää uudestaan, ettei olisi uudestaan samassa tilanteessa niiden takia. Onko kellää kokemusta?

Miasähän vaiheessa sitä osaisi odottaa menkkojen tulevan ja palautuuko kierto normaaliksi miten nopeasti? En muista yhtään miten edellisessä meni. Et joko alan tilata ovistestejä valmiiksi vai oottelenko vielä :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mitään kokemusta ei oo kummastakaan. Mulla on nyt löytynyt polyyppi kohdusta, ja siitä oon ny lukenu että keskenmenon riskiä kasvattaa. Samoissa yhteyksissä mainitaan aina kans noi myoomat. Mutta oon kans ymmärtäny että esim tota mun polyyppia ei poistettas jos en olis jo lapsettomuushoidoissa. Eli noita pidetään niinkin mitättöminä. Mutta kuitenkin esim. ennen IVF:ää pitävät tärkeänä että polyypit aina poistetaan - voisko liittyä siihen että ne hoidot on niin kalliit, että kaikki riskitekijät pois, en tiedä. Miksi sit ei poistettais kaikilta raskautta yrittäviltä, en käsitä. Epäilen että resurssit ei julkisella riitä.

Kattelin mielenkiinnosta FertilityFriendistä vähän omia tilastojani.

Viime kierto oli 25 päivää (ovulaatio kp11, luteaalin kesto 14 päivää). Näyttää siltä, että mun normaali kierto on nykyään tota luokkaa: ovulaatio kp 10-13, luteaalin kesto 14-15 päivää. Samanlaista ollu suurimman osan edellistä vuotta.

Sit tuolta erikseen pomppaa esiin joitain kiertoja viime syksyltä, missä ovulaatio on ollu viikon tai yli myöhässä. Ihan mielenkiintosta - samoihin aikoihin mulla oli myös kovasti stressiä töissä, sekä puhkes astma.

Stressi voi vaikuttaa ovulaatioon joo, mutta mahtaakohan olla vielä lisäksi aiheuttanu astman puhkeamisenkin? :Eyes: vaikea sanoa tietty jälkikäteen, että mikä oli syy ja mikä seuraus. Samoihin aikoihin on myös ollut yks kierto missä lämpöjen puolesta näyttäis siltä että olis ollu kemiallinen raskaus, kun lämmöt on pysyny ylhäällä viikon menkkojen alun jälkeenkin (sillon en kyllä tajunnu mitään!). Eli josko se oliskin aiheuttanut hormonisekoilun, joka syynä noihin muihin (stressiin, astmaan, ovulaation seikkailuun)? Oon kyllä huomannut, että sitä stressaantuu helpommin tietyissä kierron vaiheissa, eli hormoneilla selvästi vaikutusta.

Joka tapauksessa, nyt kierrot vaikuttais aika hyvin taas normalisoituneen, mikä on kiva! :)

Kiitos kaikille. :red-heart: onhan tää aivan ahterista ja syvältä sieltä, mutta eipä asialle mitään voi. Jatkettava yritystä sitten kun sen aika on ja toivoa, että joskus vielä nappaa ja kestää loppuun saakka.

Jpsain vaiheessa on myoomien takia kontrolli, pitää kysyä silloin tarkemmin että vaikuttaako ne hedelmällisyyteen tai voiko olla keskenmenon syynä, mulla oli yks kasvanut ja tullut toinen mokoma lisää tässä 2kk aikana. Yks lääkäri sanoo ei mut kuitenkin netissä tutkimuksia että lisää mm. keskenmenon riskiä aika roimasti. Että saisko noi hoidettua pois alta jotenkin jos vaikuttavat ennen kun yrittää uudestaan, ettei olisi uudestaan samassa tilanteessa niiden takia. Onko kellää kokemusta?

Miasähän vaiheessa sitä osaisi odottaa menkkojen tulevan ja palautuuko kierto normaaliksi miten nopeasti? En muista yhtään miten edellisessä meni. Et joko alan tilata ovistestejä valmiiksi vai oottelenko vielä :Grinning Face With Smiling Eyes:

Paljon voimia suruun:disappointed-face:

Mulla on tasan 9 viikkoa tyhjennyksestä ja vieläkin odottelen menkkoja alkavaksi. Tosi yksilöllistä varmasti ja joillain kierto palautuu heti ennalleen, mulla varmasti vaikuttaa pco ja sairastettu korona tässä välissä..

Toivottavasti sulla palautuu pian ja pääsette uudelleen yrittämään:Heavy Black Heart:

Huutelen vähän täältä sivusta, kun myoomasta itselläkin kokemusta. Ensinnäkin suuret pahoittelut keskenmenosta:Broken Heart:

Mulla on kohdussa iso myooma (raskausaikana kasvanut n. 10cm mittaan ja ennen raskautta ollut arviolta puolet pienempi ainakin, mutta siis tosi kookas yksilö kyseessä). Esikoisen kanssa mulla diagnosoitiin yksityisellä varhaisultrassa virheellinen kkm, ja tässä yhteydessä yhteydessä gyne totesi, että myoomalla voi olla vaikutusta tähän ja että se kannattaa tutkia tarkemmin. Myoomat voivat kuulemma vaikuttaa hedelmällisyyteen ja lisätä km-riskiä, mutta toki kaikilla ei vaikuta mitenkään. Mulla meni onneksi eka raskaus lopulta ok ja nyt toinenkin mennyt ok tähän asti (rv 17) ja ei ole vaikuttanut hedelmällisyyteenkään. Mutta ehdottomasti kannattaa noi tutkia ja selvitellä tarkemmin, että kannattaisiko myoomat poistaa.

View attachment 111858

Mitäs kummaa, kuuluuko olla jo 2-3, mä luulin että on 1-2 kun tiistaina olis menkkojen pitäny alkaa, nyt siis dpo17 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Lisään tähän vielä että siirryn nyt takavasemmalle. Seurailen taustalla teidän matkaa ja piinapäiviä! Toivon että jokainen teistä siirtyy pian perässä odottajiin!:folded: Plussatuulia ja tsemppiä kaikille, täällä on aivan ihana porukka, olette mahtavia kaikki! :red-heart:

Dpo 17 hedelmöittymisestä on jo yli 2 viikko eli mun ymmäryksen mukaan tuo on just oikea tulos. Isosti vielä onnea:smiling face with heart-eyes:

Onnea plussanneet!

Voimia suruun lepus timidus <3 itse vieläkin toivun varhaisesta keskenmenosta.

Omanapaa: kp24 ei ovistuntemuksia kuin toissapäivänä limoja mut ei kipuja eli tuskin ovuloin. Testi hymyili kp18 mutta sitten taas kp22 eli varmaan yritys irrota mut joku mätämuna saa nähdä milloin kierto palautuu, on nyt äärimmäisen pitkä ainaki tuntuu et venyy. Toivon kyllä et menkat tulis pian ja sit uus ovis

Jos ne ensimmäiset menkat olisi olleet normaalit niin ovis kolkuttelisi ihan nurkan takana, mutta kun ne nyt otti paussin jälkeen uuden kierroksen ja on taas vuotanut kolmatta päivää niin en tiedä mitä tässä pitäisi laskea?
Varmaankin tuo verenvuoto saisi ovistestinkin näyttämään väärin ja muuttanut sen aikataulua?

Hypoteettisesti siis ihan ajateltuna, että se nyt loppuisi ja pääsisi peittoja heiluttelemaan..

View attachment 111858

Mulla myös oli tossa km raskaudessa heti 2-3 ja olin et miten ei ollut 1-2 mut kyllähän toi lähempänä 3 viikkoa hedelmöityksestä on kuin kahtaa viikkoa kun dpo17 kuitenkin jo.

Isosti onnea sinulle! <3

Tässä kierrossa ollaan oltu ilman ehkäisyä ja limoja kun tuli niin oltiin vähän innoissamme. Tänään olen ollut yllättävän väsynyt ja uupunut. Tissikipua ei yhtään ollut kuin kainalon puolella ja sekin työn puolesta olevaa lihaskipua. Muutenkaan en ole minkään valtakunnan nippailuja tuntenut, mutta valkovuoto on muuttunut kierron mukaan miten yleensäkin. On runsaasti tällä hetkellä mutta niin oli viikko sitten myös ja kuivahti nopeasti. Eli hormonit ei vain toimi kuten pitäisi. Turhauttavaa kun viimeksi meni liki 8kk kierron palautumiseen niin jos nyt samoin niin sitten saa odotella pitkään että ikinä raskautuu.

Odottavan aika on pitkä ja nyt alkanut iskeä pahakin masennus. Anteeksi vuodatukseni mutta tasan vuoden välein olen ollut raskaana ja molemmat kesken. En oikein osaa enää uskoa että meille vauva luomuna suotaisiin

Tässä kierrossa ollaan oltu ilman ehkäisyä ja limoja kun tuli niin oltiin vähän innoissamme. Tänään olen ollut yllättävän väsynyt ja uupunut. Tissikipua ei yhtään ollut kuin kainalon puolella ja sekin työn puolesta olevaa lihaskipua. Muutenkaan en ole minkään valtakunnan nippailuja tuntenut, mutta valkovuoto on muuttunut kierron mukaan miten yleensäkin. On runsaasti tällä hetkellä mutta niin oli viikko sitten myös ja kuivahti nopeasti. Eli hormonit ei vain toimi kuten pitäisi. Turhauttavaa kun viimeksi meni liki 8kk kierron palautumiseen niin jos nyt samoin niin sitten saa odotella pitkään että ikinä raskautuu.

Odottavan aika on pitkä ja nyt alkanut iskeä pahakin masennus. Anteeksi vuodatukseni mutta tasan vuoden välein olen ollut raskaana ja molemmat kesken. En oikein osaa enää uskoa että meille vauva luomuna suotaisiin
Ootko soitellut neuvolaan, voisko sieltä kautta päästä johonkin apujen piiriin?
On teidänkin matka tuskasen kuuloinen kaikkine vastoinkäymisineen ja pitkine odotteluineen :Two-hearts:

Täällä kp28/32?, josko sitä maanantaina uskaltaisi tehdä testin.
Tosin, luotto tärppiin on aika olematon koska sairastin sen koronan juuri ovulaation aikoihin ja yhtään en tiedä miten pitkä kierto on imetyksen vuoksi tai tuleeko toisia kuukautisia kun imetän edelleen.

Täällä tuli yllättäen jo kp13 ovisplus (jee!), aiemmin aikaisintaan kp15. Uusi pistoslääke, joka on ovulaatioinduktio, vaikuttaa toimivalta minulle. :thumbs-up: Myös tarkistusultrassa näytti oikein hyvältä.

Limoista oli joku aika sitten keskustelua... Itse en tutki sormilla, mutta kurkkaan vessanpöntöllä, miltä näyttää. Rihman pituus kertoo tilanteen. :rolling: 3-4 päivää ennen ovusta se on noin 5 cm ja ohut. Tänään limarihma roikkui noin 25 cm pitkänä ja aika paksukin oli. Hämmästelin sitä, koska sellainen se yleensä on juuri oviksen aikana. No se plussa yllättäen tulikin tuohon testiin sitten.

IMG_20220402_082140.jpg

Onks tää tavanomaista kun tuo leposyke pysyy suht korkemmalla kuin normaalisti oviksen jälkeen? Yöllä alin lasku 64 ja mulle suht korkee.. Jätin propral pois aiemmin joo mut ei se niin isosti ees vaikka yöllisiin sykkeisiin vaikuta varsinkaan aamulla otettuna pienellä annoksella.. Sillä ihmettelen ku ennen en ollu tämmöstä ainakaan huomannut ku seurailen unen laatua ja sykkeitä tällä aktiivisuus rannekkeella

Eilen oli jännä ku kaupassa haistoin maskin läpi kaiken super vahvasti.. Teet ja jopa pk suojat ja kaikki ja lapsen kakka meinas saaha oksentaa.. Ei voi liittyä tärppiin toki tässä kohtaa mut tosi outoa oli :D mun äiti kysy että ootko raskaana ni sanoin että en ku oli vähän yli puol väli kiertoa menossa

Täällä kp28/32?, josko sitä maanantaina uskaltaisi tehdä testin.
Tosin, luotto tärppiin on aika olematon koska sairastin sen koronan juuri ovulaation aikoihin ja yhtään en tiedä miten pitkä kierto on imetyksen vuoksi tai tuleeko toisia kuukautisia kun imetän edelleen.
Meillä mennää hyvinkin samoissa tällä hetkellä!! :)
Mulla just menossa dpo 8. Kiertopäivästä ei toisiaan ole tietoa, kun eivät ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen, kun myös imetän vielä. Oviksen bongasin tikuilla kun alkoi tulla viitteitä siihen suuntaan. En millään malttaisi odottaa maanantaihin.

Ei mitään syytä pyytää anteeks vuodatusta! :red-heart: sitä varten täällä ollaan, että voidaan yhdessä jakaa täällä tähän aiheeseen liittyen ilot ja surut, kun monilla ei ole kauheasti ketään, kelle vois jatkuvasti näitä vuodattaa! Ja vaikka oliskin, niin kuulija ei välttämättä ymmärrä näitä samalla lailla, kuin me muut samojen kanssa painiskelevat :red-heart:

Mä ymmärrän tosi hyvin sen ahdistuksen mikä tulee siitä ajatuksesta, että ei luomuna onnistuisi. En tiedä miksi juuri tämä tuntuu sellaiselta asialta, minkä kuuluisi onnistua luomusti. Miksi tuntuu paljon helpommalta hyväksyä vaikka joku diabetes tmv. elimistön heikkous, johon tarvitsee lääketieteen apua? Minäkin sulle suositan että soittelisit terppakeskukseen tms jotta pääsette tutkimuksiin, missä voidaan asiaa selvitellä ja katsoa, jos vaikka asiaan löytyisi joku suhteellisen helppo ratkaisu. Joskus nää on ihan pienestä kiinni.

Onks tää tavanomaista kun tuo leposyke pysyy suht korkemmalla kuin normaalisti oviksen jälkeen? Yöllä alin lasku 64 ja mulle suht korkee.. Jätin propral pois aiemmin joo mut ei se niin isosti ees vaikka yöllisiin sykkeisiin vaikuta varsinkaan aamulla otettuna pienellä annoksella.. Sillä ihmettelen ku ennen en ollu tämmöstä ainakaan huomannut ku seurailen unen laatua ja sykkeitä tällä aktiivisuus rannekkeella

Eilen oli jännä ku kaupassa haistoin maskin läpi kaiken super vahvasti.. Teet ja jopa pk suojat ja kaikki ja lapsen kakka meinas saaha oksentaa.. Ei voi liittyä tärppiin toki tässä kohtaa mut tosi outoa oli :D mun äiti kysy että ootko raskaana ni sanoin että en ku oli vähän yli puol väli kiertoa menossa
En oo ite seuraillu sykkeiden vaihtelua suhteessa kierron vaiheisiin, mut jos oot syöny suht säännöllisesti propralia ni voisko olla kyse reboundista, mitä ainaki pitkävaikutteiset salpaajat jossain määrin voi aiheuttaa? :Eyes: Syketasot tietty herkästi vaihtelee millon mistäkin syystä

Takaisin