Raskaaksi 2022

Hyvää uutta vuotta kaikille! ❤️

Hyppään tänne nyt suoraan tuolta viime vuoden ketjusta. Pidin siellä hetken hiljaiseloa pari kiertoa sitten olleen kemiallisen jälkeen. Tässä kierrossa ovis taisi olla heti melkein menkkojen jälkeen. Ainakin oireiden perusteella. Toivon kyllä että niin ei olis, koska muuten meni ovis ohi.

Meillä on ensi viikolla ensimmäinen käynti lapsettomuuspolille. Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää ja toisaalta on tosi rauhallinen olo, kun tietää että saadaan apuja. Toivottavasti tämä vuosi olisi meidän vuosi ja saatais vihdoin oma vauva. ❤️

Plussatuulia! :Sparkles:

Tän päivän testi :) en kyl tiedä onko vahvistunut.. omalla taustalla herää pelko tietty kaikesta mahdollisesta, onko kohdun ulkoinen, tuulimuna, tuleeko taas kkm... mutta teen maanantaina uuden testin kun sitten ois se 72h edellisestä ni josko olisi vahvempi viiva. En raaski vielä digiä ostaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: oireina on kuumia aaltoja, menkkajomoja, satunnaiset tissien vihlonnat, yks päivä tuli rinnoista maitoa..

Paljon tsemppiä kaikille ja haamuviivoille vahvistumista :Revolving Hearts:

Herttarouva, me ollaan joskus ennenkin kirjoitettu samassa ryhmässä mielestäni? :Smiling Face With Halo:

Mää en oo ikinä ton vahvempaa viivaa saanutkaan ja kaikki seitsemän tervettä lasta täällä asustaa :red-heart:
Joten yritä olla turhia murehtimatta ja luottaa siihen että kaikki menee varmasti hyvin :smiling face with heart-eyes:

Joo sun nimimerkki kuulostaa myös tutulta . Olen kirjoitellut raskaaksi 2016 ja 2017 ryhmässä. Ei pitänyt enää tulla vauvakuume, mutta tässä sitä ollaan taas .

Sut muistan myös tosta profiilikuvasta, meillä heinäkuinen 2017 myös :Slightly Smiling Face: eli varmaan oltu sen vuoden raskaaksi ryhmässä yhtäaikaa.

Eilen oli dpo ~14, ja päätin myöhään illalla tehdä vielä rtestin (Raskauskeijun liuska) koska menkat ei olleet alkaneet. Edellisen aamun testi oli ollut niin lumivalkoinen nega ettei kyllä ollut yhtään toivoa mistään viivasta, mutta testiin piirtyikin ihan hentoinen viiva. Epäilin ensin että nyt sain ekaa kertaa viivanpaikan, mutta kyllä siinä oli väriäkin kun oikein tihrusti. Tänä aamuna tein kolme lisää (Raskauskeijun liuska, Rfsu ja Rfsu herkkä) ja kyllä niihinkin viivat tuli. Hämmentää ja jännittää että mitä tässä käy. Jospa tällä kertaa hyvin.

Liitteet

• 20220101_063950.jpg
    20220101_063950.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 234
Eilen oli dpo ~14, ja päätin myöhään illalla tehdä vielä rtestin (Raskauskeijun liuska) koska menkat ei olleet alkaneet. Edellisen aamun testi oli ollut niin lumivalkoinen nega ettei kyllä ollut yhtään toivoa mistään viivasta, mutta testiin piirtyikin ihan hentoinen viiva. Epäilin ensin että nyt sain ekaa kertaa viivanpaikan, mutta kyllä siinä oli väriäkin kun oikein tihrusti. Tänä aamuna tein kolme lisää (Raskauskeijun liuska, Rfsu ja Rfsu herkkä) ja kyllä niihinkin viivat tuli. Hämmentää ja jännittää että mitä tässä käy. Jospa tällä kertaa hyvin.

Ihan selvä plus kaikissa kolmessa. Onnea tän vuoden ekasta plussasta :smiling face with heart-eyes:

Tuosta ei ainakaan ole mitään epäselvyyttä! Ihanaa, paljon onnea!! :)

Mä tein viime raskaudessa dpo 10 nää testit. Eka tein digin, joka sano ei raskaana ja olin et paskat, oon ihan varmaa raskaana ja tein ton liuskan perään (olin pidättäny kuitenkin töissä useemman tunnin). Sit ton toisen tein vaan 45 min pidätyksellä ja digi oli pos seuraavana päivänä :) tuli vaan mieleen kun noista aikaisten päivien digeistä oli puhetta :)

Osa digeistä on niitä vähemmän herkkiä kuin esim. toi RFSU puikko, että just ei välttämättä näytä niin aikaisin mahdollista plussaa :smiling-eyes:

Onnea vuoden ekasta plussasta tässä ryhmässä, toivotaan että pitää kovasti kiinni!

Mäkin hyppään tuolta 2021 ryhmästä tänne. Nyt yk. 5. Viime kierrossa dpo 9 = kp 1, ja otti hirveästi päähän. Nyt kp 16 eikä ovista vielä näy... Yleensä ovis ollut kp 17. Mutta en tiedä, miksi viime kierto meni noin :( ja nyt hirveetä turhautumista, kun tää kiertokaan ei vaikuta normaalilta. Ens kiertoon otan kyllä greippimehun kokeiluun.

Mulla 6v tytär, miehellä ei lapsia. Toiveena yhteinen, mutta jännittää, mitä tässä tapahtuu. Jos tämä kierto sekaisin, menen käymään yksityisellä gynellä. En tiedä, pystyykö mitään tekemään ja onko olemassa mitään valmistetta, mikä auttaisi mun tapauksessa. Mutta toivoisin, ettei tämä raskautuminen olisi pitkä prosessi. Huoh.

En tiiä mihin tän kirjottelisin niin laitan tänne! Eikö täällä ollut joku keskustelu eri raskaustesteistä? Jostain syystä en enää onnistunut löytämään :Eyes:

Löysin aika kivan tutkimuksen missä testattiin parin eri raskaustestin tarkkuuksia (suhteessa väitettyyn), sekä sitä miten tavalliset naiset tulkitsi testien tuloksia verrattuna labrateknikkoon. Tässä jotain poimintoja siitä:

- testin ainut digitesti (clearblue digital) oli selvästi paras (tarkin, ja naisten mielestä positiivisin käyttökokemus)
- huonoin oli eräs erityisherkkä testi (cyclotest early) joka anto joka kerta negaa
- 10-12,5mlU/ml herkkyyksiset testit oli yleisesti tosi epätarkkoja, suurimman osan ajasta eivät tunnistaneet 15mlU/ml vahvustakaan nestettä (antoivat negan).
- asiantuntijoiden tulkittavina ykskään testi ei antanu väärää positiivista (kun testattiin 0 vahvusella liuoksella). Perusnaiset tulkitsi vähän enemmän vääriä positiivisia, mut silti tosi vähän (yks tulkitsi jopa negatiivisen digitaalisen testin positiiviseks?!)
- tutkimuksessa huomattiin, että yllättävän usein asiantuntijoiden arvio testin tuloksesta vaihtui, kun odottivat tulosta vähän kauemmin. Eli esim kun testin ohje sanoi että tulos tulkittavissa 1min jälkeen, älä tulkitse enää 10min jälkeen -> asiantuntijat tulkitsi testejä välillä ensin negatiiviseksi (1min jälkeen) mutta parin minuutin päästä tulkitsivatkin oikein positiiviseksi. Eli oikeasti ei kannata (negan) kohdalla luottaa tulokseen sen alimman ajan jälkeen vielä, vaan odottaa rauhassa pidempään!
- tutkimuksessa käytettiin vaan puikkotestejä (suoraan juoksevasta virtsasta otettavia). Totesivat että aiemmat tutkimukset on näyttäneet, että muunlaiset testit (esim liuskat) on vielä epätarkempia.
- clearblue plus ja digital oli 100% tarkkoja 20mlU/ml liuoksella, muut testit anto tuolla liuoksella positiivisen alle 40% kerroista. (Lisämainintana kuitenkin, että tutkimuksen teki clearbluen valmistaja ;) )

Täältä löytyy, on kuvia ja kaikkea: https://www.researchgate.net/profil...ns-interpretation-of-home-pregnancy-tests.pdf

Mäkin hyppään tuolta 2021 ryhmästä tänne. Nyt yk. 5. Viime kierrossa dpo 9 = kp 1, ja otti hirveästi päähän. Nyt kp 16 eikä ovista vielä näy... Yleensä ovis ollut kp 17. Mutta en tiedä, miksi viime kierto meni noin :sad001 ja nyt hirveetä turhautumista, kun tää kiertokaan ei vaikuta normaalilta. Ens kiertoon otan kyllä greippimehun kokeiluun.

Mulla 6v tytär, miehellä ei lapsia. Toiveena yhteinen, mutta jännittää, mitä tässä tapahtuu. Jos tämä kierto sekaisin, menen käymään yksityisellä gynellä. En tiedä, pystyykö mitään tekemään ja onko olemassa mitään valmistetta, mikä auttaisi mun tapauksessa. Mutta toivoisin, ettei tämä raskautuminen olisi pitkä prosessi. Huoh.
Millä mittaat ovulaatiota? Voisko olla, että oli oikeasti jo aiemmin viime kuussa? Joka tapauksessa, niin vähän aikaa olette vasta yrittäneet, että ei ole mitään hätää vielä :) ymmärrän että jokanen nega ahdistaa. Mutta 80%(?) Pareista raskautuu ekan vuoden sisällä, teillä mennyt vasta 5kk, oikein hyvät saumat on vielä! Toki ei siitä ikinä haittaa ole käydä gynellä, ja varmaan teidän tapauksessa vois miehen siittiöt testata kans kun sulla kuitenkin jo yks lapsi. Mut kuten sanottu, ei teil viel mitään viitteitä ole että ei vois onnistaa hetkenä minä hyvänsä :)

En tiiä mihin tän kirjottelisin niin laitan tänne! Eikö täällä ollut joku keskustelu eri raskaustesteistä? Jostain syystä en enää onnistunut löytämään :Eyes:

Löysin aika kivan tutkimuksen missä testattiin parin eri raskaustestin tarkkuuksia (suhteessa väitettyyn), sekä sitä miten tavalliset naiset tulkitsi testien tuloksia verrattuna labrateknikkoon. Tässä jotain poimintoja siitä:

- testin ainut digitesti (clearblue digital) oli selvästi paras (tarkin, ja naisten mielestä positiivisin käyttökokemus)
- huonoin oli eräs erityisherkkä testi (cyclotest early) joka anto joka kerta negaa
- 10-12,5mlU/ml herkkyyksiset testit oli yleisesti tosi epätarkkoja, suurimman osan ajasta eivät tunnistaneet 15mlU/ml vahvustakaan nestettä (antoivat negan).
- asiantuntijoiden tulkittavina ykskään testi ei antanu väärää positiivista (kun testattiin 0 vahvusella liuoksella). Perusnaiset tulkitsi vähän enemmän vääriä positiivisia, mut silti tosi vähän (yks tulkitsi jopa negatiivisen digitaalisen testin positiiviseks?!)
- tutkimuksessa huomattiin, että yllättävän usein asiantuntijoiden arvio testin tuloksesta vaihtui, kun odottivat tulosta vähän kauemmin. Eli esim kun testin ohje sanoi että tulos tulkittavissa 1min jälkeen, älä tulkitse enää 10min jälkeen -> asiantuntijat tulkitsi testejä välillä ensin negatiiviseksi (1min jälkeen) mutta parin minuutin päästä tulkitsivatkin oikein positiiviseksi. Eli oikeasti ei kannata (negan) kohdalla luottaa tulokseen sen alimman ajan jälkeen vielä, vaan odottaa rauhassa pidempään!
- tutkimuksessa käytettiin vaan puikkotestejä (suoraan juoksevasta virtsasta otettavia). Totesivat että aiemmat tutkimukset on näyttäneet, että muunlaiset testit (esim liuskat) on vielä epätarkempia.
- clearblue plus ja digital oli 100% tarkkoja 20mlU/ml liuoksella, muut testit anto tuolla liuoksella positiivisen alle 40% kerroista. (Lisämainintana kuitenkin, että tutkimuksen teki clearbluen valmistaja :wink )

Täältä löytyy, on kuvia ja kaikkea: https://www.researchgate.net/profile/Sarah-Johnson-71/publication/266572612_Comparison_of_analytical_sensitivity_and_women's_interpretation_of_home_pregnancy_tests/links/543bb3b90cf204cab1db171b/Comparison-of-analytical-sensitivity-and-womens-interpretation-of-home-pregnancy-tests.pdf

Mielenkiintoista, tän perusteella taitais olla paras jättää noi kaikki herkät testit kauppaan. Toi on kyllä jännä, että liuskat epätarkempia. Itse olen just pyrkinyt suosimaan niitä, kun puikkotesteistä tulee niin paljon enemmän vielä jätettä. Toisaalta en oikeen koskaan ole saanut viivoja mihinkään testiin paitsi raskaana, että ehkä se ei sitten ole niin tarkkaa mulla, että millä testaa.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla pomppasi lämmöt tänään 37:een mutta tiputtelee kolmatta päivää. Dpo 12 tänään. Missä on mun menkat?? En usko olevani raskaana. Teen sitten testin jos vuoto loppuu. Greippimehun juomisen aloitin jo tänään. Varmaan vika progesteronissa kun näin tiputtelee.

Mielenkiintoista, tän perusteella taitais olla paras jättää noi kaikki herkät testit kauppaan. Toi on kyllä jännä, että liuskat epätarkempia. Itse olen just pyrkinyt suosimaan niitä, kun puikkotesteistä tulee niin paljon enemmän vielä jätettä. Toisaalta en oikeen koskaan ole saanut viivoja mihinkään testiin paitsi raskaana, että ehkä se ei sitten ole niin tarkkaa mulla, että millä testaa.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo, vähän veikkaan että nuo kaikki näyttää luotettavasti positiivista kuhan jaksaa oikeesti tarpeeks kauan odotella ennen testiä, ongelmia taitaa olla vaan jos liian aikasin testailee :D

Mulla pomppasi lämmöt tänään 37:een mutta tiputtelee kolmatta päivää. Dpo 12 tänään. Missä on mun menkat?? En usko olevani raskaana. Teen sitten testin jos vuoto loppuu. Greippimehun juomisen aloitin jo tänään. Varmaan vika progesteronissa kun näin tiputtelee.
Toivotaan että loppuiskin! :folded: minkä mittaset luteaalit sulla olikaan ollu ny?

Toivotaan että loppuiskin! :folded: minkä mittaset luteaalit sulla olikaan ollu ny?
Mä en oikein tiedä vielä kun tää on eka kierto ilman alkavaa raskautta pillereiden lopettamisen jälkeen. Joskus vuosia sitten ollut 10-12 päivää.

Vaiks mulla raskausmahikset tosi pienet, mut hauska et tuli ees vähän jännättävää. Tänään dpo 2 :Hear No Evil Monkey::Front Facing Baby Chick:

Millä mittaat ovulaatiota? Voisko olla, että oli oikeasti jo aiemmin viime kuussa? Joka tapauksessa, niin vähän aikaa olette vasta yrittäneet, että ei ole mitään hätää vielä :) ymmärrän että jokanen nega ahdistaa. Mutta 80%(?) Pareista raskautuu ekan vuoden sisällä, teillä mennyt vasta 5kk, oikein hyvät saumat on vielä! Toki ei siitä ikinä haittaa ole käydä gynellä, ja varmaan teidän tapauksessa vois miehen siittiöt testata kans kun sulla kuitenkin jo yks lapsi. Mut kuten sanottu, ei teil viel mitään viitteitä ole että ei vois onnistaa hetkenä minä hyvänsä :)

Mittaan onestepin liuskoilla ja cb:n digitaalisella, joten tiesin viime kierrossa ovulaation ajankohdan :) Miehen siittiöt tutkittu, ku muutama vuosi sitten entisen naisystävänsä yrittivät (naisella oli useampi syy, miksi ei raskautunut). Mutta yritetään jatkaa ja olla lannistumatta :red-heart:

Vaiks mulla raskausmahikset tosi pienet, mut hauska et tuli ees vähän jännättävää. Tänään dpo 2 :Hear No Evil Monkey::Front Facing Baby Chick:

Mä oon ollut niin innoissaan myös tästä kun ei pitänyt enää tulla lapsia ja nyt saa sekoilla testien kanssa ja piinailla . Ja toisaalta taas inhoan tätä sekoamista. Voi kun vain osaisi olla kuulostelematta itseään ja olla testaamatta.

Mä oon ollut niin innoissaan myös tästä kun ei pitänyt enää tulla lapsia ja nyt saa sekoilla testien kanssa ja piinailla . Ja toisaalta taas inhoan tätä sekoamista. Voi kun vain osaisi olla kuulostelematta itseään ja olla testaamatta.
Ei meillekään oo tarkotus ihan vielä tulla, että syksyllä sit ehkäisy pois, mutta tosiaan kiva kuitenkin jännätä :D ostin tänään raskaustestin, et saa nähdä pääseekö testailuun asti :P

Takaisin