Raskaaksi 2022

Mä otan aamuisin kaikki muut paitsi sen missä on puristettuna naudan maksa, rautaa sisältää niin häiritsee muuten thyroxiini imeytymistä. Ja illalla melatoniini, sitäkin kokeilen tähän kiertoon kun siitä oli aiemmin juttua, en enää muista kuka laittoi sen taulukon. Täytyykin mennä se kaivaan esiin ja kirjoittaa ylös jos tarvii varautua vielä joihinkin lisäravinteisiin .
Minähän se olin niiden taulukoiden takana! :) Tässä vielä uusiks ne naisten lisäravinteet:

naisille_lisäaineet (1).PNG

Kiitos kaikille onnitteluista! :red-heart: ihan epätodellinen olo! ei tahdo uskoa millään.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: tossa pakkauksessa on kaks testiä niin teen huomena aamulla sen toisen, jospa on viiva vahvistunut, kun tuo oli kolmas pissa mistä ton testin tein.:folded:
on nyt tänää ollu sellasia tuikkimisia tuolla ihan alavatsalla, lienee kuuluu asiaan :rolling:

Minähän se olin niiden taulukoiden takana! :) Tässä vielä uusiks ne naisten lisäravinteet:

View attachment 111725
Pitääkö noi kaikki napsia purkista, vai voisko ruokavalioon jotain lisäämällä saada noita tarpeeks.. :Sleuth Or Spy:
Pitää lähteä töihin, niin ei voi jäädä tekemään tutkimusta. Ois kyllä paljon mielenkiintosempaa hommaa.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Paljon onnea @Star4 ❤❤❤❤

View attachment 111725

Pistää silmiin toi D-vitamiini.. siihenhän vaikuttaa ihan se, millä tasolla kunkin varastot on! Tottakai, jos on puutos todettu niin vaikuttaa, mutta pientä kriittisyyttä tähän taulukkoon. Itse mittautin labrassa ja sattumalta tasot oli ihan ok, ympäri vuoden on 20 mikrog riittänyt. Lähtökohtaisesti en suuria määriä suosittelis kenellekään, koska yliannoksesta ei ole todistettavaa hyötyä. Päin vastoin.

Vähän se melatoniinikin mietityttää, se toki on elimistössä luontaisestikin erittyvä aine.. omaan melatoniinin tuotantoon voi vaikuttaa esim välttämällä ruutuaikaa ennen nukkumaanmenoa.

Tuossa on ylälaidassa se tutkimus missä nuo oli listattu! Nuo on kaikki siis sellasia että tutkimuksissa löytynyt vaikutusta noilla, ja nuo määrät on alhasimmat määrät millä niissä tutkimuksissa näkynyt vaikutusta. Veikkaan että tutkimuksissa henkilöt on ollu valmiiksi lapsettomuudesta kärsiviä.

Samaa mieltä että kannattaa aina etukäteen selvitellä että sopiiko joku itselle, mahdollisesti kysyä lääkärin mielipidettä. Ne noista mitä aloin ite ottaa oli ainakin sellasia, että ne määrät oli turvallisten määrien sisällä (ja otan siis sen verran mitä tuossa listataan).

Monilla aineillahan on kans vaikutusta muiden aineiden imeytymiseen, tosi hyvänä esimerkkinä se greippi! Sillähän on voimakkaat vaikutukset moniin lääkkeisiin, mut silti se pitää pintansa lasta yrittävien naisten keskuudessa. Eli aina kannattaa varmistaa että joku sopii itselle, ennen kuin lisää ruokavalioonsa!

Ainii, mulla ny dpo 10 enkä aamulla raaskinu hukata testiä ku lämmöt oli niin alhaalla että tuntu selvältä että ei tässä raskaana olla :P vaikka siis, houkuttais kyllä se testailu, se on niin jännää! Mutta tuntui että haluaa säästellä testejä kun niitä ei oo ny kotona liikaa :D pitää varmaan ostaa taas iso kasa testejä kotiin että raaskii testailla myös "turhaan" :D

Mä vielä omanapailen ja kerronpa mitä tein tässä kierrossa toisin! en siis ihmeitä mutta vähän, eli aloin säännöllisesti syömään foolihappoa monivitskujen lisäksi. sinkkiä olen myös ottanut lisänä, mutta en tiedä oliko sillä vaikutusta. buranan tilalle otin panadolin kun olin kipeänä tossa oviksen aikoihin ja sen jälkeen. :thumbs-up: Oikeestaan muuta en tehnyt tässä kierrossa toisin. mä epäilen että toi foolihappo oli tässä nyt aika hyvä apu! :smiling-eyes: tallettelut jäi meillä siihen ovisplussaan ja se tälläkertaa sitten riittikin! :smiling face with heart-eyes:
Nyt tänne plussa maraton kun niin paljon lähti uuteen kiertoon samaan aikaan että nyt niitä plussia kaikille oikein kunnolla! :Two-hearts:
Ja tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille!:red-heart:

Kyllä minä jo uskallan Star4 onnitella! :Two-hearts::Two-hearts:

Kun ovisplussa on tullu, niin seuraava päivä on Dpo0. Eli sulla olis nyt vasta dpo9 ja siihen nähden ihme että jotain edes näkyy, minusta kuitenkin ihan selkee keissi. :blowing: Onnea!

Eli onko ovispäivä -1?
Ihan pihalla ite noista mut laskurilla katoin suuntaa antavan oviksen ajankohdan ja se olis ollut niinku eilen niin onko mulla tänään dpo0 vai dpo1? :Upside Down Face:

Eli onko ovispäivä -1?
Ihan pihalla ite noista mut laskurilla katoin suuntaa antavan oviksen ajankohdan ja se olis ollut niinku eilen niin onko mulla tänään dpo0 vai dpo1? :Upside Down Face:
Ovisplussa taitaa keskimäärin dpo -2 tai dpo -1, eri ihmisillä kestää eri ajan ovisplussasta siihen että munasolu lähtee liikkeelle :)

Ovisplussa taitaa keskimäärin dpo -2 tai dpo -1, eri ihmisillä kestää eri ajan ovisplussasta siihen että munasolu lähtee liikkeelle :)

Hei tää on hyvä tietää! Hyvä päivä oppia uutta :smiling-eyes:

Nyt vähän harmittaa kyl kun kattelin just tulevan kierron osalta et "ovisviikko" on sillee että ti-ma väliin eli luultavasti mulla ke-to? Ois ovis, mut töitä on illalla ketope, eli nään miestä hereillä tiistaina illalla ja seuraavaks lauantaina

mä pyydän jo etukäteen anteeks kun spämmään näitä testikuvia, mutta siis tein tän toisen pc:n päiväpissasta ja tähän nyt jäi kyllä jo selkeämmin viiva kun aamulla, vaikka edelleen tää on aika haalea tietenkin. siksi just testasin kun malttamattomana ajattelin että voisko olla jo lähteny vahvistuu ja on selkeästi verraten aamuun, tai johtuu sitten mistä vaan, mutta jokohan sitä uskaltais uskoa että joku ainakin yrittää tarrautua matkaan :smiling face with heart-eyes: pitää nyt malttaa huomis aamuun että testaan sillä apteekin testillä vielä. :rolling: varmaan täytyy digikin käydä hakemassa vielä lisäksi :rolling:
IMG_20220325_151118.jpg

Tyhmänä vielä täällä kyselen et missä kohtaan ne ns.ovislimat esiintyy? Et sit kun sitä limaa tulee niin onko jo myöhäistä talletella?:Smirking Face:

Tyhmänä vielä täällä kyselen et missä kohtaan ne ns.ovislimat esiintyy? Et sit kun sitä limaa tulee niin onko jo myöhäistä talletella?:Smirking Face:

Ei ole myöhäistä, ne limat on luonto tehnyt siksi, että siittiöt pääsevät helpommin kohtuun. Eli juuri oikea aika! Tärppionnea!

mä pyydän jo etukäteen anteeks kun spämmään näitä testikuvia, mutta siis tein tän toisen pc:n päiväpissasta ja tähän nyt jäi kyllä jo selkeämmin viiva kun aamulla, vaikka edelleen tää on aika haalea tietenkin. siksi just testasin kun malttamattomana ajattelin että voisko olla jo lähteny vahvistuu ja on selkeästi verraten aamuun, tai johtuu sitten mistä vaan, mutta jokohan sitä uskaltais uskoa että joku ainakin yrittää tarrautua matkaan :smiling face with heart-eyes: pitää nyt malttaa huomis aamuun että testaan sillä apteekin testillä vielä. :rolling: varmaan täytyy digikin käydä hakemassa vielä lisäksi :rolling:
View attachment 111730

Kyllä sä nyt saat spämmätä! Nää on niin ainutlaatuisia hetkiä! :Two-hearts:

Mahdollinen dpo10 ja viilipyttynä olo loppui tähän:tears: Eilinen yö ja tää aamu on mennyt pahassa olossa ja oksennusta pidätellen. Testi oli kyllä niin nega, etten edes kuvaa tohtinut ottaa. Syy pahaan oloonkin on luultavasti ruokamyrkytys, mutta aina sitä saa vähän elätellä toiveita (etenkin kun esikoisesta halailin pönttöä dpo7 eteenpäin!). Kyllä nää tais nyt nimensä veroisiksi piinapäiviksi kääntyä!:No Evil Monkey:

Onpa täällä monella jännät paikat testailun ja hoitojen odotuksenkin muodossa :smiling face with heart-eyes: Toivotaan, että päästään näkemään plussia :smiling-eyes:

Täällä on työkuvioista vähän ristiriitaiset fiilikset, kun olisi mahdollisuus uuteen määräaikaiseen soppariin, mutta toisaalta on kauhea syyllisyyden tunne siitä, että saatan jäädä kesken sopimuksen äitiyslomalle. Toisaalta taas en haluaisi jättää sopimusta uusimattakaan, kun mitään raskautta ei vielä edes ole ja tykkään nykyisestä työpaikasta ihan valtavasti. Olisihan se sitten tosi harmi, jos raskautumisessa menisi pitkäänkin ja sen takia olisin jättänyt paikan ottamatta vastaan. Kuitenkin tiedän, että moni työkaveri pitäisi minua sitten itsekkäänä, jos jäisinkin äitiyslomalle kesken sopimuksen... Onko kukaan muu joutunut miettimään vastaavaa? Lain mukaanhan tämä on selvä juttu eikä mahdollisella raskaudella saisi olla asiaan mitään vaikutusta, mutta silti tulee syyllinen olo jo etukäteen :sad-face:

Hei todellakin otat työn vastaan. Sinun tehtävä ei oo huolehtia miten muut töissä pärjää kun jäät äitiyslomalle. Se on esimiehen tehtävä. Miksi meille on taottu päähän tässä suorituskeskeisssä maailmassa että äitiysloma olisi muka itsekästä. Hitto vie ei se vauva yksin kotona pärjää. Kyllä on lisääntyvillä naisillakin oikeus käydä töissä ja jäädä äitiyslomalle ilman syyllistämistä. Olet sen työn ansainnut. Herää sellainen viha suotitusyhteiskuntaa kohtaan työelämästä miten väärin on että nainen joutuu tuntemaan tyyllisyyttä perheenlisäyksestä. Vaikkei todellakaan tarvitsisi. Jos työkaverit pitää itsekkäänä niin kovin ovat pienosieluisia. En tosin usko että pitävät vaan tässäkin on vaan kyse pelosta mitä muut ajattelee.

Muokattu viimeksi:
Hei todellakin otat työn vastaan. Sinun tehtävä ei oo huolehtia miten muut töissä pärjää kun jäät äitiyslomalle. Se on esimiehen tehtävä. Miksi meille on taottu päähän tässä suorituskeskeisssä maailmassa että äitiysloma olisi muka itsekästä. Hitto vie ei se vauva yksin kotona pärjää. Kyllä on lisääntyvillä naisillakin oikeus käydä töissä ja jäädä äitiyslomalle ilman syyllistämistä. Olet sen työn ansainnut. Herää sellainen viha suotitusyhteiskuntaa kohtaan työelämästä miten väärin on että nainen joutuu tuntemaan tyyllisyyttä perheenlisäyksestä. Vaikkei todellakaan tarvitsisi. Jos työkaverit pitää itsekkäänä niin kovin ovat pienosieluisia. En tosin usko että pitävät vaan tässäkin on vaan kyse pelosta mitä muut ajattelee.

Jepjep, meiltä halutaan täysi panos työelämään ja myös synnytystalkoot kuitenkin sekä joidenkin tahojen mukaan vielä olisi tasapuolista, jos naiset suorittaisivat asepalveluksen...

Takaisin