Raskaaksi 2022

Kp1. Right on time :Smirking Face: On se kiva kun kroppa pelittää näin kellon tarkasti :Ok Hand Sign: prkl.

Mut joo, jotta elämä ei kävis tylsäks, niin käytin miehen äsken päivystyksessä ja sille määrättiin 10pv:n kortikosteroidi -kuuri. Vaikuttaakohan tämä nyt sitten jotenki inssiin?
Pitää joka tapauksessa huomenna soittaa polille ultra-ajasta, ja samalla sit tiedustella, että tuleeko tästä inssikierrosta nyt sitten mitään ton kuurin takia vai eikö (toivottavasti) vaikuta asiaan... Tosin meidän tuurilla tämäkin kusee.

Onko muuten kokemusta letroista, että aikaistiko ovulaatioo, ja jos aikaista, niin kuinka paljon?
Yritän tässä haarukoida, mihin ovis saattais osua jos inssikierto voidaan toteuttaa..

Kp1. Right on time :Smirking Face: On se kiva kun kroppa pelittää näin kellon tarkasti :Ok Hand Sign: prkl.

Mut joo, jotta elämä ei kävis tylsäks, niin käytin miehen äsken päivystyksessä ja sille määrättiin 10pv:n kortikosteroidi -kuuri. Vaikuttaakohan tämä nyt sitten jotenki inssiin?
Pitää joka tapauksessa huomenna soittaa polille ultra-ajasta, ja samalla sit tiedustella, että tuleeko tästä inssikierrosta nyt sitten mitään ton kuurin takia vai eikö (toivottavasti) vaikuta asiaan... Tosin meidän tuurilla tämäkin kusee.

Onko muuten kokemusta letroista, että aikaistiko ovulaatioo, ja jos aikaista, niin kuinka paljon?
Yritän tässä haarukoida, mihin ovis saattais osua jos inssikierto voidaan toteuttaa..
Ääh, voi harmi että alko uus kierto :( ja tuo päivystyskin vielä! :( Voikun ei vaikuttaisi inssiin!

Mulla ei tainnu oikeen vaikuttaa mitenkään ovulaation ajankohtaan letrot. Mulla on kyllä keskimäärin ollu ny aika varhaiset ovulaatiot (viimeset 4 kiertoo ollu kp10-13). Voi olla eri juttu jos on pidempi kierto? En tiä :Eyes:

Ääh, voi harmi että alko uus kierto :sad001 ja tuo päivystyskin vielä! :sad001 Voikun ei vaikuttaisi inssiin!

Mulla ei tainnu oikeen vaikuttaa mitenkään ovulaation ajankohtaan letrot. Mulla on kyllä keskimäärin ollu ny aika varhaiset ovulaatiot (viimeset 4 kiertoo ollu kp10-13). Voi olla eri juttu jos on pidempi kierto? En tiä :Eyes:
Huomenna saa varmastikin tietää enemmän, ei onneks sen kauempaa tarvi ootella.. :smiling-eyes:

Ovis mulla on ollu aika usein nyt viime aikoina kp19 ja flon mukaan se sattuis nyt perjantaille. Eli aika hyvät saumat vois olla inssiin, vaikka ovis vähän aikaistuiski.. :folded:

Yritin ettiä tänään googlesta muitten positiivisia testejä mut ei paljoo löytyny nuita ja silleen et ois ollu kans se Dpo10. :smiling-eyes:

Halusin laittaa noista nimenomaisista apteekkarin dpo10 testeistä haamukuvat, mutta siis samana iltana testasin selkeen plussan toisella testillä! Tai musta tää ainakin oli selkee eikä enää mikään tihrustettava haamu :)

Liitteet

• CF9EB0AD-C98A-415C-B20B-53FCEF5A5CD3.jpeg
    CF9EB0AD-C98A-415C-B20B-53FCEF5A5CD3.jpeg
    789.5 KB · Katsottu: 136

Pahoittelut! :( :red-heart:

Täällä myös kp1, mutta ei tunnu hirmu pahalta kun oli odotettavissa.

Minulla letrot aikaistivat ovistestin plussan kp18 - - > kp15-16.

Halusin laittaa noista nimenomaisista apteekkarin dpo10 testeistä haamukuvat, mutta siis samana iltana testasin selkeen plussan toisella testillä! Tai musta tää ainakin oli selkee eikä enää mikään tihrustettava haamu :)
Mikä testi tää on? :smiling-eyes:

Ihan kummallista pahoinvointia oli tänää töissä kun olin tekemisissä ihmisulosteen kanssa :tears: siis ei ikinä tähän päivään asti ole yököttänyt tai hajut käyny nenään, mutta tänää, ihan tosiaan meinasin oksentaa siitä pelkästä hajusta! :Weary Cat Face:
on mulla ollut etomista luteaalivaiheessa tai pitkin kiertoa, mutta ei kyllä tollasta mikä tulee ihan puskista että meinaa oksentaa yhtäkkiä, kun en ole mitenkään herkkä hajuille. :Face Without Mouth: nälkäkin on ihan kokoajan, mikä ei sekään ole tyypillistä, kun töissä meen tukkaputkella kokopäivän, eikä tule syötyä työpäivän aikana yleensä mitään, niin nyt ei meinannut kestää olla syömättä ja alavatsaakin vihlonut koko päivän. kivaa taas tälläset oireet ja ei varmasti tarkota yhtään mitään, ainakaan raskauteen viittaavaa! :Face With Tears Of Joy:

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsempit uuteen kiertoon :red-heart:
Mulla menkat eilen loppui.. Tylsä vaihe..

Ja onnea plussasta Ria!!:smiling face with heart-eyes:

Kiitos nurpulle infosta :red-heart: ite en pysty melatoniinia käyttää kun tulee vesiripuli siitä mut nyt ku mietin ni molempien raskauksien alkaessa käytin sitä muistaakseni.. Se on vaikee valinta et ottaako sen käyttöön ja kärsii sit ripulista :rolling:
Tein ihan haittailmon ku missään ei mainittu mahdollisena haittana tuota. On kokeiltu kuitenki useampaan kertaan.

Toivottavasti ei ole vaikutusta inssiin tuolla lääkekuurilla. :smiling-eyes: Käsittääkseni kovin monet käytössä olevat lääkkeet ei inssiä estä..

Letrojen kanssa on hyvin yksilöllistä miten vaikuttavat ovulaatioon. Voi olla että jopa viivästyttävät ovista tai eivät vaikuta sen ajankohtaan. Mutta oon itse enemmän kuullut tapauksia, missä ne ovat aikaistaneet ovista ja ainakin omalla kohdallani haettiin juuri tätä vaikutusta. Kun mulla normaalisti ovis on useimmiten kp 17-19, niin nyt ekassa letrokierrossa kp 11. Tosin mulla pistettiin lisäksi irrotuspiikki, mutta ilman sitäkin olisi ovis varmaan tuossa kp 11 tai 12 tapahtunut. Letrot toimi siis kuten toivottiin. Kaikki olosuhteet oli mallillaan jo kp 10 aikoihin. Kun lääkäri pohti että nuo olosuhteet ehtivät muuttua kiinnittymisen kannalta epäsuotuisiksi jos ovis tapahtuu kovin myöhään. Harmi vaan että nyt simppamäärä jäi niin minimaaliseksi, että tärpin todennäköisyys on ehkä 1% jos sitäkään.

Tuntuupa kierto turhauttavan pitkältä kun oletettavasti tässä kierrossa ei ollu mahiksia plussata vaan haluu päästä uuteen kiertoon:tears: nyt on KP23 ja kierron pituus on ~27-28 päivää..

Mä oon taustaillut jonkun aikaa, kun jotenkin mieli maassa tästä koko vauvan yrittämisestä. Viime kierrossa ovulaatio hukassa ja tässä kierrossa näköjään sama juttu. Että turhauttaa.
On muutenkin niin outoja oireita, painonnousu, päänsärkyä, sydämen tykytyksiä yms, että mietityttää nyt onko jokin vialla mikä estää ovuloinnin. Kävin eilen labroissa ja tänään on lääkärin tutkimus, saapa nähdä löytyykö jotain.

Mikä se lääke on joka auttaa ovuloimaan? Onko se sellainen jonka saa kokeiluun vasta lapsettomuushoidoista kun vuosi yrittämistä takana? Mehän ollaan yritetty nyt 4 kiertoa vasta, joista kaksi on ollut sellaisia etten ole digiovistestillä saanut positiivista ollenkaan.

Lääkäri soittikin jo labratuloksia. Kilpirauhasen vajaatoiminta. TSH arvo 28, kuuluisi olla alle 4. :(

Onko täällä muita joilla vajaatoiminta? Miten vaikuttanut raskautumiseen?

Lääkäri soittikin jo labratuloksia. Kilpirauhasen vajaatoiminta. TSH arvo 28, kuuluisi olla alle 4. :sad001

Onko täällä muita joilla vajaatoiminta? Miten vaikuttanut raskautumiseen?

Hei! Siltä kuulostikin kun lueskelin tuota oirekuvaustasi. Tämä onneksi hoituu lääkityksellä (lääkitys on ehkä vähän väärä sana, Thyroxin on purkitettu synteettinen kilpirauhashormoni, eikä niinkään teollinen lääke) ja useimmilla vielä aika nopeasti. Lääkitystä tosin saattaa joutua muuttamaan useampaan kertaan ennenkö arvot pysyvät kohdallaan, eli pinnaa tarvitaan. Itsellä kilppari ei selittänyt lapsettomuutta (kilpparilääkitys on ollut jo 9 vuotta siis), mutta arvot on tärkeät juuri ovulaation tapahtumisen kannalta, ja mahdollisen raskauden aikana. Vajaatoiminta aiheuttaa mm. ennenaikaisia synnytyksiä yms.

Lapsettomuushoidoissa esimerkiksi TSH arvon tulisi olla ennen hoitojen alkua alle 2,5. Kilpirauhasliiton sivuilta löytyy paljon hyvää tietoa raskauden yrittämisestä ja raskaudesta todetun vajaatoiminnan kanssa. Hienoa että sait diagnoosin ja olen varma, että lääkityksen alettua tunnet olosi ihan eri ihmiseksi hyvinkin pian!

Takaisin