Raskaaksi 2022

Ihana ku täällä on synkroboitunu kierto monella :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla kans sisällä viherkasveja. Mies just kysy yks pv et hetkonen onko näitä tullu lisää :Grimacing Face: no ehkä saatoin vaivihkaa hommata kasveja lisää. Jännä et aika monta saa hommata ennen ku mies huomaa eron entiseen.

Ja miehen kanssa suunnitellaan mitä aletaan kasvattaa ruuaksi. Kasvimaasuunnitelmat täälläkin siis.

Mukavaa muuta ajateltavaa kun testitikkujen tuijottelu.

Ei helkkari sentään. Kauheat koronaoireet on päällä. Siis kauhe yskä, kuume, joka paikka kipeänä. Ja kaikki tämä alko tänään iltapäivällä. Koronatesti positiivinen :loudlycrying: toivottavasti silti tärppäis tästä kierrosta :folded::red-heart:

mä tykkään kyllä myös viherkasveista, kukkia ei juurikaan oo mutta tykkään niistä siltikin, ja mitä vanhemmaks tulee niin sitä enemmän alkaa kukat ja kasvit kiinnostelemaan! :smiling-eyes: olen yleensä kesäks laittanut tomaatteja, chilejä ja kukkia kasvamaan, mutta nyt en vielä ole tehnyt mitään niiden eteen, oonkohan myöhässä jos tällä viikolla käyn siemeniä hakemassa ja laitan kasvamaan? on unohtunut vallan kokonaan, mutta on mielenkiintoista pikku puuhastelua tämä kesä kasvatus! :Smiling Face With Open Mouth

ja vielä omanapailua oviksen suhteen, ei oo koskaan oviskivut alkanut yöllä, mutta nyt viimeyönä alkoi ja jatkuu edelleen! mahtavaa olla taas tässä kohtaa kiertoa ja päästä piinapäiville pikkuhiljaa! :Smiling Face With Smiling Eyes: nyt on kyllä toiveet korkeella kun noi tallettelut on menny niin hyvin, että pudotaan taas korkeelta ja kovaa jos ei tärppiä osu vieläkään. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: toki tallettelut jatkuu vielä, viimekierto meni ihan harakoille, mut usein ollaa lopetettu tallettelut ovisplussaan, nyt jatketaan pidemmällä, jos siinäkin yks syy et ei ole tärpännyt! :Smirking Face:

Okei vielä jatkan: mun profiilikuva on kukka?!

Täällä myös yksi hullu kasvinainen! Ne on kauhean koukuttavia. Pistin jo kesäkukkia itämään purkkiin, tiedä sit kestääkö ne kesään asti, mutta minkäs sitä hullutuksilleen voi. :tears:

Mutta tosiaan täällä kuukautiset vielä antavat odottaa itseään... Viikon olleet myöhässä ja testit edelleen negaa. Taitaa olla joku kiertohäiriö:disappointed-face: Alkais nyt vaan.

Meillä oli justiinsa se ensikäynti lapsettomuuspolilla ja ens kiertoon sit tähdätään inseminaatioon. :thumbs-up:
Mulle alotetaan letrot ja siinäpä se.
Ultrassa totesi, että ovulaatio on tapahtunut tässä kierrossa oikealta (sen tiesin itsekin kipujen perusteella) ja keltarauhanen näkyi hyvin, limakalvot kunnossa ja munarakkuloiden määrä bueno, jos koeputkihommiin joudutaan.
Inssejä suunniteltiin 3-4, jos siittiöt vaan pesussa saadaan kuosiin. Nyt ovat laiskanpulskeita liikkujia.

Semmosta. Nyt ihan uudella innolla, jos tämä kierto menee persiilleen. Dpo8-9 tänään.. Jos vaikka pitkästä aikaa tekis jo aikasessa vaiheessa r-testin ja huomenna kusis tikkuun:Smiling Face With Open Mouth
Hei Harmi89:
Oli varmasti ihanan helpottava käynti. Itseä jännittää valmiiksi ensikäynti vaikka se siintää vasta keväässä. Viikon päästä saadaan soitto polilta,se on täällä yleinen käytäntö että soitetaan ensin potilaalle ja kysellään vielä jotain lisätietoja(varmistin tämän sieltä). Eli se venyttänee käyntiä eteenpäin? Kertoi että kun on 39 mulla pian ikää,mutta emme pääse "jonon ohi" vaikka hoidon odotusta olisikin ollut kauemmin,mutta he "katsovat" tilannekohtaisesti silti iän perusteella. Sanoi myös, kuukausia saa silti odottaa ensikäyntiä. Niin kysyisin vielä miksi letrozolit aloitettiin,jos ovuloit normaalisti,onko se inseminaation vuoksi? Olen tietämätön vielä lapsettomuushoidoista. Olen kuvitellut että jos ovuloi ja keltaruhanen toimii norm.ei tarvitse lääkkeitä. Minulla voi olla vasta-aiheita(verenpainetauti)noille hormonipillereille, siksi kysyn tätä.

Wiltsille oikein paljon onnea plussan johdosta!
Minulla toivoa saattaa olla,koska tänä aamuna sain Ovagraph-aamulämpöjen seurantakaavioon ilmoituksen: Ovulaatio näyttäisi sen mukaan olleen kp 14. Ihanaa!!! Tosin pelko varjostaa kun joka kuukausi luteaalivaihe on vain 10 pv. Se on varmasti merkki että saattaa olla jo vaihdevuodet lähestymässä,koska kiertoni lyheni ja luteaalivaiheesta katosi 3 vrk täytettyäni 37-v.
Olen luullut etten ovuloi koska viimeksi plussan sain jouluaattona ovistestiin,en enää sen jälkeen tammi-helmi enkä maaliskuussakaan. Vaikka ahkerasti testailin ja samalla testillä kuten aina ennen. Se hämäsi kovin. Onneksi on tuo aamulämpömetodi,joka on vissiin vähän tarkempi...

Laitan tähän kuvakaappauksen Ovagraph:sta. Onko muilla käytössä? Suosittelen,Iphonelle ei saa sovellusta mutta www-selaimella toimii.

Toivotaan isoa plussa-aaltoa tänne!:red-heart: Itse meinasin olla testaamatta kunnes menkat alkaa. Tiistaina pitäisi olla The päivä. Ja nyt kun tuossa Ovagraphiin tuli teksti: jossa lukee että voit alkaa testaamaan raskaustestillä jo dpo 7 lähtien: UPS,meinaa tehdä heti mieli hankkia herkkiä testejä netistä... :Grinning Face With Smiling Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Liitteet

• 36F46ABF-B0D4-4939-B999-A5CD5545A3BC.jpeg
    36F46ABF-B0D4-4939-B999-A5CD5545A3BC.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 69
Muokattu viimeksi:
Hei mikä sovellus oli millä lämpöjä pystyy seuraa? aattelin tässä kierrossa ottaa lämpöjen mittailun nyt mukaan! :folded:
Minä seuraan fertilityfriendillä ja flolla. Fertilityfriend kovemmassa käytössä ja antaa enemmän dataa lämpöjen perusteella. :thumbs-up: Tuo Emilian ylempänä mainitsema sovellus mulle vieras mut näyttää kans hyvältä! :smiling-eyes:

Hei mikä sovellus oli millä lämpöjä pystyy seuraa? aattelin tässä kierrossa ottaa lämpöjen mittailun nyt mukaan! :folded:
Fertility Friend-nimisellä itse aloitin. Se on suhteellisen helppokäyttöinen.
Nyt uutena törmäsin tälläiseen kuin Ovagraph,se on hiukan monimutkaisempi,paljon vaihtoehtoja valikossa mutta saa muokattua haluamansa näköiseksi. Toimii internet-sivuilla I-phonella kun ei saa ladattua puhelimeen Suomessa,Google playsta en tiedä. Mutta helposti toimii myös selaimen kautta,ja kun sen sivun tallentaa esim.kotinäytölle josta se aukeaa suoraan(kun pysyy sisäänkirjautuneena.) Sinne siis tehdään tili myös joka on ilmainen.

Minä seuraan fertilityfriendillä ja flolla. Fertilityfriend kovemmassa käytössä ja antaa enemmän dataa lämpöjen perusteella. :thumbs-up: Tuo Emilian ylempänä mainitsema sovellus mulle vieras mut näyttää kans hyvältä! :smiling-eyes:

siis mulla ollu flo käytössä jo ikuisuuden ja nyt kun sanoit niin tajusin vasta että silläkin voi lämpöjä seurata :tears: jotenki jääny huomaamatta se kohta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hei Harmi89:
Oli varmasti ihanan helpottava käynti. Itseä jännittää valmiiksi ensikäynti vaikka se siintää vasta keväässä. Viikon päästä saadaan soitto polilta,se on täällä yleinen käytäntö että soitetaan ensin potilaalle ja kysellään vielä jotain lisätietoja(varmistin tämän sieltä). Eli se venyttänee käyntiä eteenpäin? Kertoi että kun on 39 mulla pian ikää,mutta emme pääse "jonon ohi" vaikka hoidon odotusta olisikin ollut kauemmin,mutta he "katsovat" tilannekohtaisesti silti iän perusteella. Sanoi myös, kuukausia saa silti odottaa ensikäyntiä. Niin kysyisin vielä miksi letrozolit aloitettiin,jos ovuloit normaalisti,onko se inseminaation vuoksi? Olen tietämätön vielä lapsettomuushoidoista. Olen kuvitellut että jos ovuloi ja keltaruhanen toimii norm.ei tarvitse lääkkeitä. Minulla voi olla vasta-aiheita(verenpainetauti)noille hormonipillereille, siksi kysyn tätä.
Lääkäri selitti, että välttämättä me ei sitä letrozolia tarvittais, mutta meinas että otetaan mahdolliset avut käyttöön. Kertoi, että letrot jotenkin buustais munarakkuloiden kehitystä. :thumbs-up:

Letrot saattaa siis myös hieman aikaistaa ovista ja näin ollen lyhentää myös kiertoa. Mulla se kun on sieltä pidemmästä päästä (31-34pv), joten ei haittaisi yhtään sekään.

Flo käytössä ja tykkään. :thumbs-up:
Alla kuva tästä kierrosta..

joo mä otin sen kans nyt käyttöön, hitto että oon ollu hölmö ku en oo huomannut sitä aijemmin, tänää käyn viel ostaa uuen ja tarkemmam mittarin, niin parempi seurailla!:smiling-eyes:
teillä on kyllä ollu ihanan paljon talletteluja, voi kun nyt tuliskin tärppi sinne! :smiling face with heart-eyes:

Dpo9-10, testi nega.
Huomenna varmaan vielä teen testin ja sit jään odottelemaan menkkoja jos puhdas nega tulee.

Lievä ja odotettavissa ollut mielipaha, mutta olishan se nyt ollu pieni ihme, jos vikassa kierrossa ennen hoitoja olis natsannu. Joten en lannistu tästä :blowing:

Testinä Apteq Raskaustesti 10mIU/ml

Liitteet

• 20220316_090807.jpg
    20220316_090807.jpg
    460 KB · Katsottu: 103
Mulle tuli kanssa heti lapsettomuushoidoissa käyttöön letrozol (munasolun kehitystä tukemaan) ja lugesteron (kiinnittymistä tukemaan). Ollaan myös selittämättömiä, ei oo tiettävästi ongelmia ovulaation tai progesteronin kanssa. Mutta oletan että lääkäri tässä ajatteli, että eipä näistä haittaakaan ole? :P selittämättömille varmaan kannattaa tällee vähän kokeilla juttuja, vaikka selvää aihetta ei ole.

Mä käytän kanssa Fertility Friendiä lämpöjen seurantaan :) tosiaan raportoin sinne Oura-sormuksen mittaamia yölämpöjä :D

Ja höh Harmi, että negapettymys tuli :( mut tottahan se on, että tuossa kohtaa ei välttämättä edes oo vielä ehtiny kiinnittyä. Eli vielä peukut ilmassa että kääntyy plussaks :)

Dpo12 ja negaa pukkaa…hyvin kuvittelemallajotain varjoa mä näen. Joten ei siinä varmaan mitään ole :tears:Tänään tuntunut pientä vihlontaa häpyluussa? Ihan tuolla alhaalla.

Huomenna taas uus päivä ja uus testi. Nyt illalla on pakko olla testaamatta. Tuun hulluks muuten. En kestä tätä odottamista. Onneks löytyy tekemistä tässä päivälle. Nyt vois aloittaa yläkerran imuroinnilla, ei todellakaan lempipuuhaa, mutta aika kuluu siinä :smiling-eyes:

Nopeita tunteja kaikille, nyt kun selviin itse edes pari tuntia aina eteenpäin niin hyvä.

Liitteet

• 5C57D306-E404-40E0-A661-7E224E944DC4.jpeg
    5C57D306-E404-40E0-A661-7E224E944DC4.jpeg
    858 KB · Katsottu: 131
Onpas paljon nyt negakiertoja liikkeellä, täydet sympatiat jokaiselle uuteen kiertoon! ❤

Meillä ovista odotellaan, huomiselle on odotuksissa plussaa ja vähän suorittamisen tuntua ilmoilla.. pitäisi saada tallettelut tehtyä vielä mieluusti ehkä vielä tänään ja ainakin huomenna.

Onpas paljon nyt negakiertoja liikkeellä, täydet sympatiat jokaiselle uuteen kiertoon! ❤

Meillä ovista odotellaan, huomiselle on odotuksissa plussaa ja vähän suorittamisen tuntua ilmoilla.. pitäisi saada tallettelut tehtyä vielä mieluusti ehkä vielä tänään ja ainakin huomenna.

mehän tosiaan piinaillaan samaan aikaan sitten ens viikolla :folded: täällä ovisplussa oli eilen, vaikka luulin ettei ollut vielä plussa, mutta tänää tikussa oli enää haalea toinen viiva! me talleteltiin tällekierrolle sopivasti, sunnuntaina, eilen kahdesti ja tänää vielä täytyy myös!:smiling face with heart-eyes: outoa tässä on se että tänää on ollu oviskivut kovemmat mitä eilen kun plussasin, yleensä plussapäivänä on ne kovemmat kivut.

Nyt toivotaan kovasti että pian saadaan uusi plussatuuli tänne! :Two-hearts:

Takaisin