Raskaaksi 2022

mä tykkään kyllä myös viherkasveista, kukkia ei juurikaan oo mutta tykkään niistä siltikin, ja mitä vanhemmaks tulee niin sitä enemmän alkaa kukat ja kasvit kiinnostelemaan! :smiling-eyes: olen yleensä kesäks laittanut tomaatteja, chilejä ja kukkia kasvamaan, mutta nyt en vielä ole tehnyt mitään niiden eteen, oonkohan myöhässä jos tällä viikolla käyn siemeniä hakemassa ja laitan kasvamaan? on unohtunut vallan kokonaan, mutta on mielenkiintoista pikku puuhastelua tämä kesä kasvatus! :Smiling Face With Open Mouth

Tomaateista en ole ihan varma, mutta jotkut chililajit kyllä vielä ehtivät!

Mutta joo, lupaan etten ala jakelemaan enempää puutarhaohjeita, :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta hauskaa kun on hengenheimolaisia tällä palstalla.

Piinailioille tiedoksi , kävin läpi mun sovellus merkintöjä niin dpo 5-6 yönä oli ollu repäsy kipuja kylkee kääntäessä heräsin näihin ja sitte dpo7 Aamulla herätessä tissit turvonnu nännit isot ja kuumotti. (Nyt siis plussan jälkeen repäsyjä aina aivastaessa taikka nopeissa liikkeissä, ja tissit täyttyny jäädäkseen):Two-hearts:

Ny oli kans ihan ku mun suusta :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: kukista en perusta, mutta viherkasveista tykkään, ja meillä kans kunnon sisäviidakko!

Meillä on myös viherkasveja hirmuinen määrä. Joskus laskin että mulla on mennyt yli tuhat euroa viherkasvien taimiin ja ruukkuihin, mutta minkä sille mahtaa kun keväällä iskee se vimma eikä sille mahda mitään.

Oon ollut vähän tauolla ryhmästä kun on ollut tämä sota-ahdistus päällä kroonisesti, ei oikein ole tulevaisuus näyttänyt hyvältä ja ajatukset liikkuu vaikka missä. Olen jo ehtinyt miettimään ulkomaille muuttoa ja tehnyt kavereiden kanssa varautumispakkauksia kotiin ym... Eniten pelottaa jos sota tulee Suomeen niin vanhin 17-v poikani joutuu sinne sotatantereelle.

Mutta raskautumisasiaan.. Mulla on nyt dpo8, mutta meillä meni tämäkin kierto huonosti. Yksi onnistunut seksikerta oli juuri onneksi päivää ennen ovista, muutapa sitten ei. Vähän on ärsyttänyt se kun mies valittaa suorituspaineita jos kerron hänelle että milloin on ovis ja milloin pitäisi onnistua. En oikein tiedä että pitäisikö olla sitten sanomatta mitään (tässä kierrossa en sitten sanonutkaan mitään) ja itse kantaa ne paineet yksin vai miten tässä pitäisi toimia. Välillä suoraan sanottuna vituttaa että miten voi olla näin vaikeaa. No mutta tämä nyt joko onnistuu tai sitten ei, olen jo vähän pystynyt muuttamaan asennoitumista asiaan.

Joka tapauksessa, paljon onnea plussanneille :red-heart: ja jaksamista neganneille :red-heart:

No ny pakko heti perään myöntää, että viime kesänä tapahtu joku mielenhäiriö mikä syvästi järkytti mua itseänikin, kun aloin tietynlaisia kukkia himoita oven eteen :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: pelasin yhtä tietokonepeliä missä niitä samanlaisia kukkia oli joka paikassa, ja yhtäkkiä aloinkin tykkäämään kukista :D ja tänään jo vähän himottelin jostain viherkasvivihkosesta että jos kieloja istuttais ku on nii söpöjä. Eli mun identiteetti kukkienkarsastajana on kovaa vauhtia rikkoutumassa :D

Siis tämä on huolestuttavaa! Mullekin on tullut tänä keväänä eka kerran elämässä kasvimaakuume! Minulle joka olen aina inhonnut kitkemistä ja kasvimaita! Osuutensa asiaan on varmaan tällä vallitsevalla varautumishysteriallakin.

Meillä on myös viherkasveja hirmuinen määrä. Joskus laskin että mulla on mennyt yli tuhat euroa viherkasvien taimiin ja ruukkuihin, mutta minkä sille mahtaa kun keväällä iskee se vimma eikä sille mahda mitään.

Oon ollut vähän tauolla ryhmästä kun on ollut tämä sota-ahdistus päällä kroonisesti, ei oikein ole tulevaisuus näyttänyt hyvältä ja ajatukset liikkuu vaikka missä. Olen jo ehtinyt miettimään ulkomaille muuttoa ja tehnyt kavereiden kanssa varautumispakkauksia kotiin ym... Eniten pelottaa jos sota tulee Suomeen niin vanhin 17-v poikani joutuu sinne sotatantereelle.

Mutta raskautumisasiaan.. Mulla on nyt dpo8, mutta meillä meni tämäkin kierto huonosti. Yksi onnistunut seksikerta oli juuri onneksi päivää ennen ovista, muutapa sitten ei. Vähän on ärsyttänyt se kun mies valittaa suorituspaineita jos kerron hänelle että milloin on ovis ja milloin pitäisi onnistua. En oikein tiedä että pitäisikö olla sitten sanomatta mitään (tässä kierrossa en sitten sanonutkaan mitään) ja itse kantaa ne paineet yksin vai miten tässä pitäisi toimia. Välillä suoraan sanottuna vituttaa että miten voi olla näin vaikeaa. No mutta tämä nyt joko onnistuu tai sitten ei, olen jo vähän pystynyt muuttamaan asennoitumista asiaan.

Joka tapauksessa, paljon onnea plussanneille :red-heart: ja jaksamista neganneille :red-heart:

Jaksamista, pelkääminen on kamalaa. :red-heart:

Siis tämä on huolestuttavaa! Mullekin on tullut tänä keväänä eka kerran elämässä kasvimaakuume! Minulle joka olen aina inhonnut kitkemistä ja kasvimaita! Osuutensa asiaan on varmaan tällä vallitsevalla varautumishysteriallakin.

Joo, minäkin olen ollut aiemmin kiinnostunut lähinnä koristekasveista, mutta nyt on hyötykasvit alkaneet parin viime vuoden aikana kiinnostaa eri tavalla.

Täälläkin odotetaan kp1 alkavaksi, tuhruvuoto alkoi eilen. Tosin piinailemaan en varmastikaan pääse näillä megakierroilla teidän kanssa samaan aikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: kkm:sta tulee nyt pe 7viikkoa, mutta kai kroppa alkaa jossain kohtaa taas toimimaan... viime kevään ku:n jälkeen sai odotella 3kk että menkat tuli taas. Tosin mulla ei oo mikään poikkeus että kierrot venyy pco:n takia mikä tekee tietenkin tästä haasteellista. Hoitoihinkaan ei päästä julkiselle kun 2 raskautumista ollut vuoden sisään mikä sinänsä harmillista kun kierrot tosi epäsäännölliset:crying-face:

mehän tosiaan piinaillaan samaan aikaan sitten ens viikolla :folded: täällä ovisplussa oli eilen, vaikka luulin ettei ollut vielä plussa, mutta tänää tikussa oli enää haalea toinen viiva! me talleteltiin tällekierrolle sopivasti, sunnuntaina, eilen kahdesti ja tänää vielä täytyy myös!:smiling face with heart-eyes: outoa tässä on se että tänää on ollu oviskivut kovemmat mitä eilen kun plussasin, yleensä plussapäivänä on ne kovemmat kivut.

Nyt toivotaan kovasti että pian saadaan uusi plussatuuli tänne! :Two-hearts:

Kiva että ollaa melkein samoilla piinapäivillä :smiling-eyes: Tais jäädä tältä illalta tallettelut, mies myöhään töissä.. jaksaiskohan se herätä hoitelee hommat aamulla ennen kun lähden töihin :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Ööh mitä hittoa??:Eyes::Eyes: Tein eilen herkän, ei mitään, tein tänää aamupäivällä, ei mitään. Tein nyt ni 3 min kohdalla tollanen?? Mieskin näkee. Oon testaillu kun oltiin miehen kanssa oviksen tienoilla hotellissa ja normisti otan pillerin 19.30 ja sillon muistin ottaa klo 23. Tiiän et ei sais myöhästyy yli 3h mut en mä nyt oikeest usko et siitä ois voinu raskaaks tulla:Eyes: noh pitää anyways tehä huomenna. Kiva ku en oo syöny foolihappoa ja eilenkin olin ryyppyreissulla työkavereiden kanssa….

Liitteet

• CD5E3F5D-0AF4-4916-B0E6-F51B20900DED.jpeg
    CD5E3F5D-0AF4-4916-B0E6-F51B20900DED.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 196
Ööh mitä hittoa??:Eyes::Eyes: Tein eilen herkän, ei mitään, tein tänää aamupäivällä, ei mitään. Tein nyt ni 3 min kohdalla tollanen?? Mieskin näkee. Oon testaillu kun oltiin miehen kanssa oviksen tienoilla hotellissa ja normisti otan pillerin 19.30 ja sillon muistin ottaa klo 23. Tiiän et ei sais myöhästyy yli 3h mut en mä nyt oikeest usko et siitä ois voinu raskaaks tulla:Eyes: noh pitää anyways tehä huomenna. Kiva ku en oo syöny foolihappoa ja eilenkin olin ryyppyreissulla työkavereiden kanssa….
Sinuna en hätiköisi vielä, koska tämä testi ei oo kauheen luotettava. Antanu ennenki tummempiakin haamuviivoja ilman mitään raskautta :smiling-eyes: En ihan tiedä, mikä tilanne teillä on mutta ilmeisesti raskaus ei toivottu ole, jos syöt vielä pillereitä? Odota pari päivää ja sit kokeile uudelleen. Sillon jos on selkeästi tummempi, niin miettisin sitten tilannetta uudelleen :blowing: Pillereiden kanssa voi toki raskautua (esikoiseni tuli pillereiden läpi) mutta ei se kauhean yleistä kuulemma ole :thumbs-up:

Sinuna en hätiköisi vielä, koska tämä testi ei oo kauheen luotettava. Antanu ennenki tummempiakin haamuviivoja ilman mitään raskautta :smiling-eyes: En ihan tiedä, mikä tilanne teillä on mutta ilmeisesti raskaus ei toivottu ole, jos syöt vielä pillereitä? Odota pari päivää ja sit kokeile uudelleen. Sillon jos on selkeästi tummempi, niin miettisin sitten tilannetta uudelleen :blowing: Pillereiden kanssa voi toki raskautua (esikoiseni tuli pillereiden läpi) mutta ei se kauhean yleistä kuulemma ole :thumbs-up:
Joo siis tarkotus ois syödä vielä 3 laattaa. Mutta toki jos tämä nyt osottautuis raskaudeksi, ni iloinen yllätys se tietenkin olisi <3 yritys oli tarkoitus siis aloittaa vajaa 4kk päästä, toki 4kk sinne tänne ei paljoa paina. Ja joo ei varmasti oo yleistä ja mulla tosiaan ei muuta kun tuo pieni myöhästyminen ja niitä nyt on ennenkin sattunut.

Joo siis tarkotus ois syödä vielä 3 laattaa. Mutta toki jos tämä nyt osottautuis raskaudeksi, ni iloinen yllätys se tietenkin olisi :Heartred yritys oli tarkoitus siis aloittaa vajaa 4kk päästä, toki 4kk sinne tänne ei paljoa paina. Ja joo ei varmasti oo yleistä ja mulla tosiaan ei muuta kun tuo pieni myöhästyminen ja niitä nyt on ennenkin sattunut.
Ilmoittele sitten miten kävi :smiling-eyes:

mä kans sanoisin että tää testi ei kyllä ole luotettavimmasta päästä, mutta mä en ite ole ikinä saanut tällä turhia haamuja tai viivanpaikkoja. en kyllä silti huolestuisi vielä tämän testin perusteella, varsinkin kun herkkä on eilen ollut nega ja pillerit kuitenkin. :thumbs-up:

Nyt on kyllä jännä kun aika neuvolaan on jo peuruuntunut 2 kertaa kun 1 oli loma ja 2 mies ja ipana oli kipeenä. Soittoaika on 9-10 ja 13-14 niin en oo muistanu koskaan soittaa. Ehkä nyt pitää vaan uskoa että ei ole vielä sen aika:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jos nyt ensin keskittyisi hoitamaan häät ja muut kiireet alta ennen tutkimuksia. Ostan yhden öljyn testiin millä voi tukea estrogeenia. (älkää kysykö se. Ylläpito kielsi kertomasta). Aiemmin ollut vain progesteronin tukemiseen öljy. On ihanaa että kierto rullaa niin tasaisesti, joka ei ole ollenkaan niin itsestään selvyys.
Toisaalta olisi hyvä ehkä tutkia niin tietäisi mistä kiikastaa niin osaisi ottaa oikeat öljyt käyttöön.

Nyt olen saanut pikkuhiljaa kodista kaiken synteettisen pois kuten tiskiaine, pyykkiaine, hiusten ja kropan hoitojutut ja puhtaat myrkyttömät tilalle niin ei hormonitoiminta mene sekaisin kaikesta kemikaalikuormasta.

Vielä pitää ruoka valiota fiksata, lähinnä yksityisen kohtien viilausta vaille. Kipuja ei enää ole ollut suolistossa.

Mietin et vois kevääksi jättää Flow sovelluksen kyttäämisen pois ja yrittää keskittyä saamaan mahdollisimman rento mieli. Sillai että yrittää raskautta muttei niin verenmaku suussa meiningillä. Jos en testais yhtään mitään ja yrittäisin vaan unohtaa ne kusitikut.

Mitä öljyä käytät progesteronin tukemiseen?
Oon itse miettinyt että oliskohan mulla keltarauhasen toiminnassa jotain häikkää kun aina tiputtelee muutaman päivän ennen menkkojen alkua.

ja siis huhh mikä viikon aloitus ollut. Alas ei oo ehtinyt istahtaa juuri sen vertaa että olis ehtinyt täällä käymään, tai edes muitakaan someja availemaan. Kuluupahan pöivät nopeasti. :D mulla testit edelleen olleet negatiivisia, eli viivanpaikkahan se vaan oli joka yhtenä päivänä pilkisteli. Nyt kai dpo11, ja eilen alkoi myös tiputteluvuoto joka yleensä alkaa muutama päivä ennen menkkoja. Muutenkin siis aloin miettimään tuota tiputteluvuotoa, että onkohan mulla jotain häikkää esim keltarauhasen toiminnassa. Onko jollakin vastaavanlaista ollut ja onko tullut siitä huolimatta raskaaksi? Mä kävin joskus lääkärissäkin sen takia, ja lääkäri vaan totes että on ihan normaalia. Mut en sitä tajunnut silloin kysyä että onko se siis sillain normaalia että voi tulla ihan normaalisti raskaaksi, vai sillain normaalia että ei ole mistään vakavasta kyse.

Meillä tuota samaa suorituspainetta miehellä ilmassa ja aivan samoja asioita kysellyt iteltöni, että miten kannattaisi toimia. Kun mies ei tunnu kuitenkaan itse osaavan sanoa, että mikä systeemi ois hälle paras..

Ja täällä yks uus tuleva viherpeukalo:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Nyt yksi kesä takana omakotitalossa ja tänä kesänä projektina terassin laajennus sekä kasvimaa. Sekä pihalla jäänyt remonteista vanhoja ikkunoita niin villinä pyörittelin ajatusta, että saiskohan siitä ihan kasvihuoneen pystyyn.

no taitaa meilläkin jäädä tämän päivän tallettelut kun mies ilmoitti että on väsynyt eikä jaksa jne. aamulla vielä sanoin että nyt on parhaat ajat taas menossa mutta ei tuo nyt jaksa sitten. :sad-face: tänää ois ollu ihan hyvä vielä varmistella, mutta no, ei voi mitään, jos täälläkin aamulla sit yrittäs vielä:Face Without Mouth:

no taitaa meilläkin jäädä tämän päivän tallettelut kun mies ilmoitti että on väsynyt eikä jaksa jne. aamulla vielä sanoin että nyt on parhaat ajat taas menossa mutta ei tuo nyt jaksa sitten. :sad-face: tänää ois ollu ihan hyvä vielä varmistella, mutta no, ei voi mitään, jos täälläkin aamulla sit yrittäs vielä:Face Without Mouth:
Hyvin ootte talletukset saanu joka tapauksessa osumaan, vaikkei mies enää jaksaiskaan :smiling-eyes::thumbs-up:

Takaisin