Raskaaksi 2022

Muuten olen aina malttanut testata vain aamuisin, mutta eilen testasin kuitenkin vielä illalla, kun aamuinen testi oli niin epäselvä ja sitten tuli sitä vertakin... Ehkä nyt maltan mieleni huomisaamuun asti. Tiputtelu on sentään hiipunut eilisestä.

Keskenmenon jälkeen pelottaa nyt kyllä paljon aiempaa enemmän, että ehdin jo iloita raskaudesta ja se sitten otetaan minulta pois. :sad-face:
Ymmärrän sua täysin.. :Two-hearts: Kuten sanoin, helpommin sanottu kuin tehty. Mähän itse hyppäsin tuhlaamassa melkein 200e yksityiselle sen oman varhaisen keskenmenoni kanssa että oon ihan väärä ihminen puhumaan mielensä malttamisesta. Mutta se murehtiminen ei oikeasti helpota ketään, vähiten sua itseäsi. :Two-hearts: Tsemppiä! :folded:

Mitähän hittoa, osa 2. Punaista vuotoa tuli lopulta vain hetken, sitten hiipui ruskeaksi tiputteluksi, joka jatkuu edelleen. Tein nyt 4 tunnin pidätyksellä uuden testin (lähinnä ajatellen, että voisin saada selkeän negan ja nukkua rauhassa), ja nyt tuli jo selkeämpi haamu. Livenä näkyy väriäkin.

Tämän päivän vuotojen takia en kyllä vielä uskalla ajatella, että tämä voisi vahvistua kunnon plussaksi. Ei kai auta kuin odottaa...
Hyvin näkyy!

Ria98: Onnea ovisplussasta! :folded:

Täällä nyt kp 14 aamu ja ikäväkseni totean etten saanut ovulaatioplussaa...ainostaan vahvemman viivan mutta ei se ollut plussa. TAASKAAN. Nyt on ihmeitä tapahtumassa,kun viimeinen ollut 24.12 eli aikaa nyt 3 kk. Eikä:loudlycrying: Aamulämpöjä mittailen jos ne nousee
mikä olisi outoa sinänsä... Koska viimevuonna tuli selvä plussa joka kuukausi,testailin 2 krt/pv ja NYT varmistin testaamalla 3 krt/pv. Epäilys ja pelko osui oikeaan,en taida enää ovuloida...

View attachment 111451
Niin tämä on ihana palsta,kiitos että ootte olemassa. Täältä on ihana lukea muidenkin yrittämistaivalta ja olen helpottunut myös että "henki" on hyvä palstalla.:Two-hearts: Mahdumme kaikki iloinemme ja suruinemme tänne,ja yritystaival on joillakin tosiaan lyhyt joillakin pitkä (minulla nyt 8 yk). Silti kaikki olemme toisiemme tukena täällä ja saamme vuodattaa surut ja ilot.

Voi olla että toistan jo mainittua tai olen hakoteillä, kun en muista/tiedä taustoja, mutta, ovulaatiohan voi tulla myöhemminkin. Ovulaatiopäivä voi vaihdella ja vaihteleekin useilla. Sitä ennen viivat voi elää sillä välillä moneen suuntaan.

Toiseksi, ollakseen ovulaatioplussa, viivan ei tarvitse olla yhtä paksu kuin kontrolliviiva. Yhtä tumma tai tummempi ohut reunaviivakin voi osoittaa plussan. Kuivuneita testejä on hankala lukea koska värit katoaa pikkuhiljaa.

Mä testaisin clearbluen digitaalisella hymyllä silloin, kun testi näyttää että edes osa viivasta on tummunut. Jos hymyä ei tule, jatkaisin tikuttamista vielä eteenpäin. Ovulaatio voi tulla jopa kp 18-20.

Toiseksi, ollakseen ovulaatioplussa, viivan ei tarvitse olla yhtä paksu kuin kontrolliviiva. Yhtä tumma tai tummempi ohut reunaviivakin voi osoittaa plussan. Kuivuneita testejä on hankala lukea koska värit katoaa pikkuhiljaa.

Tähän vielä lisäyksenä, että ovulaatiotestejä on saatavilla eri herkkyyksillä. Jos testi on liian herkkä, se näyttää koko kierron lähes plussaa, ja jos se taas ei ole tarpeeksi herkkä, testiviiva ei välttämättä tule koskaan yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. LH-tasot vaihtelevat eri naisilla, ja siksi yksi testi ei välttämättä sovi kaikille.

Voi olla että toistan jo mainittua tai olen hakoteillä, kun en muista/tiedä taustoja, mutta, ovulaatiohan voi tulla myöhemminkin. Ovulaatiopäivä voi vaihdella ja vaihteleekin useilla. Sitä ennen viivat voi elää sillä välillä moneen suuntaan.

Mä testaisin clearbluen digitaalisella hymyllä silloin, kun testi näyttää että edes osa viivasta on tummunut. Jos hymyä ei tule, jatkaisin tikuttamista vielä eteenpäin. Ovulaatio voi tulla jopa kp 18-20.
Kiitos kommentistasi Heydi.
Nyt aamulämpö oli jopa 37,00. Korkein koskaan saamani lukema ja jos huomenna on vielä koholla niin olen siis ovuloinut,ihanaa. :folded: Ja Heydi kiitos todella hyvistä neuvoista,en tiennytkään että ovisplussa voi olla jopa sellainen jossa vain reunaviiva on tummentunut. Luulin että viiva pitää olla kauttaaltaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva.
kiitos vinkistäsi,taidan ostaa ensi kiertoon digitaalisiakin ovistestejä. On tässä vielä kuukausia tutkimuksiin pääsyyn niin kaikki keinot ja vinkit oli tosiaan tervetulleita. ( kun viimeistä vuotta viedään ennenkun 40
tulee täyteen ja siis julkiselle päösyn ovi sulkeutuu tuollon).

Mitähän hittoa, osa 2. Punaista vuotoa tuli lopulta vain hetken, sitten hiipui ruskeaksi tiputteluksi, joka jatkuu edelleen. Tein nyt 4 tunnin pidätyksellä uuden testin (lähinnä ajatellen, että voisin saada selkeän negan ja nukkua rauhassa), ja nyt tuli jo selkeämpi haamu. Livenä näkyy väriäkin.

Tämän päivän vuotojen takia en kyllä vielä uskalla ajatella, että tämä voisi vahvistua kunnon plussaksi. Ei kai auta kuin odottaa...
Onnea,näen tuossa selvän haamuviivan! Toivotaan että vahvistuu:folded:

Kyllä siellä vielä jotain näkyy, mutta ehkä vähän haaleampi kuin eilen illalla... Tosin edellisestä testistä on alle 12 tuntia ja saattoi olla vähän laimeampaa pissaa. Kauheaa tämä epätietoisuus. :Grimacing Face: Pelottaa kovasti, että jää kemialliseksi.
Edelleen tässäkin näkyy. Tuo aikaisin testailu (joka on minunkin "paheeni" vie kyllä tilanteen melkoisen vaikeaksi kun sitten erottuu haamuviivatkin aikaisessa vaiheessa. Toivotaan että vahvistuu! Varmasti oli laimeampi virtsa ja siksi haaleampi viiva. Tsemppiä! Koska menkat piti alkaa?

Kiitos kommentistasi Heydi.
Nyt aamulämpö oli jopa 37,00. Korkein koskaan saamani lukema ja jos huomenna on vielä koholla niin olen siis ovuloinut,ihanaa. :folded: Ja Heydi kiitos todella hyvistä neuvoista,en tiennytkään että ovisplussa voi olla jopa sellainen jossa vain reunaviiva on tummentunut. Luulin että viiva pitää olla kauttaaltaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva.
kiitos vinkistäsi,taidan ostaa ensi kiertoon digitaalisiakin ovistestejä. On tässä vielä kuukausia tutkimuksiin pääsyyn niin kaikki keinot ja vinkit oli tosiaan tervetulleita. ( kun viimeistä vuotta viedään ennenkun 40
tulee täyteen ja siis julkiselle päösyn ovi sulkeutuu tuollon).

Hei, varmistan että tiesithän, että yli 35 v ei tarvitse yrittää vuotta tutkimuksiin ja hoitoihin päästäkseen. Puoli vuotta riittää.

Tietämättä yhtään missä kohtaa kiertoa ollaan niin tänään aamulla haamujen haamu testiajalla.. Kuvassa menee mössöksi, mutta muuten näkyy paljaalla silmällä hyvin, apua:Weary Cat Face:

Liitteet

• 20220313_073511.jpg
    20220313_073511.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 181
Hei, varmistan että tiesithän, että yli 35 v ei tarvitse yrittää vuotta tutkimuksiin ja hoitoihin päästäkseen. Puoli vuotta riittää.

Kiitos tästä, minä en tiennyt. :smiling-eyes: Minä 36v ja yritystä alkaa olla puolivuotta takana! ilman ehkäisyä ollaan oltu reilu 2 vuotta kuitenkin. :Smirking Face:
Jotenkin vaan tuntuu niin vaikealta aloittaa kyselyt tutkimuksiin pääsystä. On pitänyt monen kierron alkaessa jo soittaa, mutta aina se on jäänyt ajatuksella että katsotaan vielä tämä kierto. :sad-face:

Tietämättä yhtään missä kohtaa kiertoa ollaan niin tänään aamulla haamujen haamu testiajalla.. Kuvassa menee mössöksi, mutta muuten näkyy paljaalla silmällä hyvin, apua:Weary Cat Face:

Kyllä siinä kuvaankin viivaa näkyy, toivottavasti alkaa vahvistumaan! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

No ei se viiva oikein edelleenkään tunnu vahvistuneen... tein sitten tuollaisen Clearbluen lisäksi (kuva testiajalta - näillä saa ilmeisesti roskishaamuja). En tiedä, onko nämä uudet Onestepit vaan huonoja vai onko tämä jäämässä vain kemialliseksi. :disappointed-face: Dpo12 ja menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna.

Liitteet

• 20220313_074740.jpg
    20220313_074740.jpg
    3.2 MB · Katsottu: 168
Kiitos tästä, minä en tiennyt. :smiling-eyes: Minä 36v ja yritystä alkaa olla puolivuotta takana! ilman ehkäisyä ollaan oltu reilu 2 vuotta kuitenkin. :Smirking Face:
Jotenkin vaan tuntuu niin vaikealta aloittaa kyselyt tutkimuksiin pääsystä. On pitänyt monen kierron alkaessa jo soittaa, mutta aina se on jäänyt ajatuksella että katsotaan vielä tämä kierto. :sad-face:
Mä niin ymmärrän! Mä vitkuttelin vuoden sen puhelun kanssa. Kahden vuoden kohdalla sovittiin että mies soittaa kun mä en pystynyt! Se ajatus oli mulle jotenkin ylitsepääsemättömän vaikea, että puhelimessa sanoo ääneen jollekulle, että on tällänen vaiva. Että miten ei onnistu näin "luonnollinen" juttu. Jälkikäteen taas tuntuu tosi hyvältä, että nyt ollaan hoidoissa! Ja sit kun oltiin saatu se ratas pyörimään niin kaikki oli paljon helpompaa. Sitä vaan kävi sit pyydetyissä verikokeissa ja meni lääkärin luo kun oli aika. Se ensimmäinen yhteydenotto on ylivoimaisesti vaikein steppi! Rohkaisen silti kovasti sen tekemään! Ei oo mitään haittaa siitä, jos sitä sit spontaanisti tuleekin raskaaks vaikka heti puhelun jälkeen! :)

Tulin vaan kertomaan punkkukokeilun havaintoja tässä taustailun ohessa:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Eka pullo kesti 6pv kun joi lasillisen (n.12cl) illassa ja makuun alkoi tottumaan siinä viidentenä iltana.

Erityisen positiivinen asia tässä punkussahan on ollut sen lämmittävä vaikutus. Mulla on aina luteaalivaiheessa ihan jäätävä "sisäinen" kylmyys johon ei auta oikein mikään. Mulla on lämmin ainoastaan saunassa. Koko ajan saa palella peiton alla täysissä pukeissa ja lämmittää takkoja ja muu perhe kärsii kuumuudesta.
Niin avot! Lasillinen punkkua ja voin tulla peiton alta pois! :Smiling Face With Open Mouth:Smiling Face With Open Mouth

Voispa sitä juoda pitkin päivää, niin olis mukavan lämmin olo! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Nyt olis dpo6-7, ja kaikki tavalliset luteaalivaiheen oireet päällä. Ei siis mitään uutta tai outoa, joka vois viitata raskautumiseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tiistaina olis sit se ensikäynti..

No ei se viiva oikein edelleenkään tunnu vahvistuneen... tein sitten tuollaisen Clearbluen lisäksi (kuva testiajalta - näillä saa ilmeisesti roskishaamuja). En tiedä, onko nämä uudet Onestepit vaan huonoja vai onko tämä jäämässä vain kemialliseksi. :disappointed-face: Dpo12 ja menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna.

jos on kerta testiajalla kuva otettu niin onpa kyllä melkoinen viivanpaikka taas, jos ei plussa oo. :Smirking Face: Tee jollain muulla testillä, esim pregcheck, apteekin testit tai sitten ihan digi? En toisaalta halua toiveita herätellä jos ne sitten turhia onkin, mutta sinuna en vielä luovuttais kun selkeästi tuossa liuskassakin jotain näkyy. Joku liuskamalli oli myös muistaakseni sellainen että vahvistuu huonosti tai tuskin lainkaan, mut kun en nyt muista mikä se oli.

Mä tein eilen dpo7 löysät pois -testin, eli sen testin joka pitikin olla nega, josta sit voi jäädä ootteleen muuttuuko plussaksi. No tänään dpo8 ei ainakaan muuttunut :D mutta tästäkään nyt en vielä aattele mitään. Huomenna ja ylihuomenna pitää jo kiikaroida testejä vähän tarkemmin näkyykö mitään jäänteitäkään haamusta.

mun päälle sopii paremmin tää siedätystekniikka, kuin se että oottelisin sellaista päivää että testi näyttäis jo varmasti plussaa, ja sit se nega lävähtäiskin silmille :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mä tein eilen dpo7 löysät pois -testin, eli sen testin joka pitikin olla nega, josta sit voi jäädä ootteleen muuttuuko plussaksi. No tänään dpo8 ei ainakaan muuttunut :D mutta tästäkään nyt en vielä aattele mitään. Huomenna ja ylihuomenna pitää jo kiikaroida testejä vähän tarkemmin näkyykö mitään jäänteitäkään haamusta.

mun päälle sopii paremmin tää siedätystekniikka, kuin se että oottelisin sellaista päivää että testi näyttäis jo varmasti plussaa, ja sit se nega lävähtäiskin silmille :Grinning Face With Smiling Eyes:
Ihan kuin mun suusta pari kuukautta sit! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Olin kans ihan sillä kannalla, että paljon mukavampi ku ei oo iso pudotus! Mut sit mulla lapsettomuushoitojen lääkitys vaikuttikin mielialaan, ja tuntui paljon raskaammalta koko juttu. Ja sillon sit tuntuikin paremmalta että pitkitti sitä testaamista.

Nyt mulla ei oo lääkitys päällä, eikä oo mitään luottoa näihin kiertoihin ennen ku leikataan se polyyppi pois. Mut jos mulla olis niitä halpistestejä vielä kaappi täynnä ni kyl vois silti taas himotestailla! Ihan selkeesti erilainen olo ilman lääkkeitä :P ja se testailu on jotenkin ihan hauskaa! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Liitynpä mukaan minäkin. Ollaan alkuvuosi yritetty ensimmäistä ja nyt on menkat myöhässä viis päivää, mutta testi näyttää negaa. Mulla ei normaalisti menkat kovin voimakkaasti myöhästele joten jännitystä on ilmassa... Huvittaa vaan, jos se tästä kierrosta tärppää kun ovulaatio oli ihan kateissa ja yritys ei ollut aktiivista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oon käyttänyt pregcheck testejä, mutta pitäisi varmaan kokeilla jotain muuta merkkiä...

Liitynpä mukaan minäkin. Ollaan alkuvuosi yritetty ensimmäistä ja nyt on menkat myöhässä viis päivää, mutta testi näyttää negaa. Mulla ei normaalisti menkat kovin voimakkaasti myöhästele joten jännitystä on ilmassa... Huvittaa vaan, jos se tästä kierrosta tärppää kun ovulaatio oli ihan kateissa ja yritys ei ollut aktiivista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oon käyttänyt pregcheck testejä, mutta pitäisi varmaan kokeilla jotain muuta merkkiä...

jos sulla ei oo ovulaatioo ollut tässä kierrossa niin sen takia voi kuukautiset myöhästyä monta päivää, mutta toivotaan kuitenkin että vielä muuttuisi plussaksi! :folded:

Takaisin