Raskaaksi 2022

Olevinaan sain medigoo hailuran myös äsken päiväpissa.. Mut ei auta ku odotella et josko aamulla näkyisi selvempää vai onko nää mulle tavanomaisia "feikkejä" taas.. Tässähän tuo viiva tulee tuonne tosi vas laitaan..

Muoks täältä palstalta nappasin samalla testillä plussan alkuja ja alapuolella toi oma.. Toisessa kuvassa

kuva tosiaan menee avatessa vähän epätarkaksi - en tiiä siksi vai siitä huolimatta mutta kyllä mä hyvin haaleen toisenkin viivan näen :smiling-eyes:

Tai siis muodostuuko sitä ollenkaan jos ei ovuloi:smiling-eyes: mutta joo, täällä vaan pohdiskelen :folded:

Ei muodostu. Normaalissa kierrossa keltarauhanen muodostuu puhjenneen munarakkulan soluista ja erittää siis progesteronia (keltarauhashormonia), joka puolestaan kypsyttää kohdun limakalvon raskautta varten. Jos raskaus ei ala, keltarauhanen surkastuu, progesteronin määrä laskee ja kohdun limakalvo poistuu kuukautisvuotona. Anovulatorisessa kierrossa (eli kun ovulaatiota ei tapahdu), ei muodostu keltarauhasta eikä siten erity progesteroniakaan. Silloin kuukautisvuoto johtuu siitä, että estrogeeni kasvattaa kohdun limakalvoa liikaa eikä limakalvo siksi pysy enää kasassa.

Kiitos tsempeistä.. Toivotaan et vahvistuu :smiling face with heart-eyes::folded:
Leffassa meinasin oksentaa pari kertaa ja nytkin tosi paha olo. Pää sanoo et on suklaa mitä söi mut eipä suklaa ennen oo käynyt oksettaa.. ni ainaki mietin et hormonit iha sekaisin jos en raskaana ole.. Tää maha kans iltaa kohti senku turpoaa enemmän vaan..

Uutta infoa toi et kellertävä vv liittyy keltarauhaseen..mulla sitä joka kierrossa just oviksen jälkeen ja joskus runsastakin :smiling-eyes::thumbs-up:

Tänään ollut niin kauheat ovulaatio kivut. Oli äskön pakko tehä ovistesti. Tänään kp14. :folded:

Liitteet

• 21B2C362-6F7E-4814-B352-661DA945EED7.jpeg
    21B2C362-6F7E-4814-B352-661DA945EED7.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 95
Ria98: Onnea ovisplussasta! :folded:

Täällä nyt kp 14 aamu ja ikäväkseni totean etten saanut ovulaatioplussaa...ainostaan vahvemman viivan mutta ei se ollut plussa. TAASKAAN. Nyt on ihmeitä tapahtumassa,kun viimeinen ollut 24.12 eli aikaa nyt 3 kk. Eikä:loudlycrying: Aamulämpöjä mittailen jos ne nousee
mikä olisi outoa sinänsä... Koska viimevuonna tuli selvä plussa joka kuukausi,testailin 2 krt/pv ja NYT varmistin testaamalla 3 krt/pv. Epäilys ja pelko osui oikeaan,en taida enää ovuloida...

50913620-264D-4765-9074-57E325872B11.jpeg
Niin tämä on ihana palsta,kiitos että ootte olemassa. Täältä on ihana lukea muidenkin yrittämistaivalta ja olen helpottunut myös että "henki" on hyvä palstalla.:Two-hearts: Mahdumme kaikki iloinemme ja suruinemme tänne,ja yritystaival on joillakin tosiaan lyhyt joillakin pitkä (minulla nyt 8 yk). Silti kaikki olemme toisiemme tukena täällä ja saamme vuodattaa surut ja ilot.

Ehkä joku viivanpaikan varjo, mutten kyllä oikein livenäkään erota väriä. Ja ruskeaa tiputtelua on enemmän kuin eilen. :disappointed-face:

Harmi, kun nuo Onestepit ovat ainakin täällä muuttuneet eri testeiksi. Viime plussan aikaan oli vielä ne vanhat, niin en yhtään tiedä, näyttävätkö nuo uudet yhtä herkästi plussaa (vaikka siis ovatkin molemmat 10 mIU/ml).

Liitteet

• 20220311_061604.jpg
    20220311_061604.jpg
    3.1 MB · Katsottu: 155

Täällä nyt kp 14 aamu ja ikäväkseni totean etten saanut ovulaatioplussaa...ainostaan vahvemman viivan mutta ei se ollut plussa. TAASKAAN. Nyt on ihmeitä tapahtumassa,kun viimeinen ollut 24.12 eli aikaa nyt 3 kk. Eikä:loudlycrying: Aamulämpöjä mittailen jos ne nousee
mikä olisi outoa sinänsä... Koska viimevuonna tuli selvä plussa joka kuukausi,testailin 2 krt/pv ja NYT varmistin testaamalla 3 krt/pv. Epäilys ja pelko osui oikeaan,en taida enää ovuloida...

View attachment 111451
Niin tämä on ihana palsta,kiitos että ootte olemassa. Täältä on ihana lukea muidenkin yrittämistaivalta ja olen helpottunut myös että "henki" on hyvä palstalla.:Two-hearts: Mahdumme kaikki iloinemme ja suruinemme tänne,ja yritystaival on joillakin tosiaan lyhyt joillakin pitkä (minulla nyt 8 yk). Silti kaikki olemme toisiemme tukena täällä ja saamme vuodattaa surut ja ilot.

Jos ovis olis vasta tulossa päin? Joillain saattaa tulla haaleaa viivaa ja myöhemmin kierrosta sitten uudestaan alkaa näkyä tikussa väriä.

Jopa oli homma selailla viestit läpi:smiling-eyes:Uppisss on lupaavaa viivan alkua, pidän peukkuja!
Itellä samaa aikaa oviksen kanssa niin korona plussa että en tästä kierrosta uskalla haaveilla r-testi plussaa:loudlycrying: noh touhuiltiin kuitenkin , ainahan voi yrittää:blowing: (nyt siis dpo 7)

View attachment 111451
Voi harmi ettei tuu selkeää plussaa! :( Mut onko sulla ollu oireita tossa kun vähän tummu? Jos lähtis lämmöt nousee ni ehkä se sit olis kuitenkin siinä ollu ovis! Muistan että täällä on useampi sanonut ettei saa testeihin kauhean tummaa viivaa.

Voikun uppiksen haamu vahvistuis! :)

Olipahan aktiivinen viikko töissä, ma-to olin joka päivä toimistolla (tähän asti ollu siis käytännössä pelkkää etätyötä paria toimistovisiittiä lukuunottamatta) ja eilen käytiin viel istumassa iltaa työkaverien kanssa. Mun sosiaalinen patteri on nyt aika loppuun kulunu :D oon sen verran introvertti että tuo oli vähän tiukka rutistus tähän parin vuoden etäilyn päälle! Mutta oli kyllä tosi kiva nähä pitkästä aikaa työkavereita livenä! :)

Pelkäsin että ehdin hankkia koronan ennen tän päivän polyyppitutkimusta, mutta ei onneks oo iskeny! Ny jännitän sit että kui paljon tuo tutkimus sattuu :Grimacing Face: meinasin vetää särkylääkkeitä ennaltaehkäsevästi :D onneks ei pitäs olla pitkä operaatio!

No kun tää näytti minusta vahvempaa haamua mutta pc oli korkeintaan joku viivanpaikka ni uskaltaako ees luottaa.. Aamu alkoi pahalla ololla, olo kun ois tulossa flunssa ja nippailee ja kipuilee. Mietin kui vois olla paha olo jos ei ois tarpeeksi ns hormonia vielä? Oon kyllä tosi herkkä kaikelle hormonaaliselle muutokselle....
Muoks. Hitto mulla on huonot valaistukset ottaa kuvia...
Muoks muoks.lisösin pc kuvan värikertymä viivanpaikan vieressä taikka viivanpaikka..
PCIMG_2022-03-11_09-30-45.JPG

IMG_20220311_093903.jpg

Muokattu viimeksi:
Jopa oli homma selailla viestit läpi:smiling-eyes:Uppisss on lupaavaa viivan alkua, pidän peukkuja!
Itellä samaa aikaa oviksen kanssa niin korona plussa että en tästä kierrosta uskalla haaveilla r-testi plussaa:loudlycrying: noh touhuiltiin kuitenkin , ainahan voi yrittää:blowing: (nyt siis dpo 7)
Me mennään sitten ihan samoilla piinapäivillä :smiling-eyes:

View attachment 111451
Kannattaa jatkaa vielä testailua. Mulla ovulaatio oli viime kierossa kp15-16. Voisko kumminki olla että sulla olisi ollu ovulaatio tossa missä testi on tummimmillaan. Mulla viime kierrossa näytti samanlaiselta eikä se siittä tummunu enempää mut ovulaatiokivut oli kyllä niin tiesin että ovuloin. Tsemppiä sinne:red-heart::red-heart::folded:

No kun tää näytti minusta vahvempaa haamua mutta pc oli korkeintaan joku viivanpaikka ni uskaltaako ees luottaa.. Aamu alkoi pahalla ololla, olo kun ois tulossa flunssa ja nippailee ja kipuilee. Mietin kui vois olla paha olo jos ei ois tarpeeksi ns hormonia vielä? Oon kyllä tosi herkkä kaikelle hormonaaliselle muutokselle....
Muoks. Hitto mulla on huonot valaistukset ottaa kuvia...
Muoks muoks.lisösin pc kuvan värikertymä viivanpaikan vieressä taikka viivanpaikka..
View attachment 111455

View attachment 111456

Noo ei auta ku katsella mille huomenna näyttää.. Huomen muuten pari lasia viiniä.

Mulla oli tänään se polyyppitutkimus, ja polyyppi sieltä löytyi! Noin sentin kokoinen. Nyt jäädään odottelemaan että tulee kutsu tähystykseen, jossa tuo leikataan pois. Ja sen jälkeen vasta tehdään kolmas inssi. Kuulemma voi pari kuukautta mennä että pääsee tähystykseen, eli nyt sit mennään siihen asti luomuna!

Ihana tunne, että vihdoin löytyi jotain konkreettista, minkä voi hoitaa! Eihän se mitenkään taattua ole, että tuo on ainut ongelma meillä. Mut silti niin ihanaa, että edes jotain! Ja lisäks tuntuu kivalta saada olla ny sit hetki ilman lääkkeitä :D selkeesti viime kierrossa meni mieli synkäks niistä lääkkeistä. Tässä kierrossa ollu taas normaali ilonen meno :)

Uppis: kyllähän tuossa Medigoon testissä jotain vaaleanpunaista näyttäis pilkistävän, ainakin noissa kahdessa alimmassa kuvassa. Jospa lähtis nyt vahvistumaan:folded:

Nurppu: Tuntuu vähän väärältä sanoa että hienoa, että polyyppi löytyi! Mutta sanonpa nyt kumminki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hienoa siis että löytyi, jotta sen voi hoitaa pois. Ja olishan sekin tässä hienoa jos polyyppi olis syy sille ettei vielä ole tärpännyt, ja se ongelma poistuis polyypin mukana!

Täällä nyt dpo6 ja testihimojeni puolesta kyselen, että milloin olis edes teoriassa mahdollista että testissä aikaisintaan näkyis jotain? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla oli tänään se polyyppitutkimus, ja polyyppi sieltä löytyi! Noin sentin kokoinen. Nyt jäädään odottelemaan että tulee kutsu tähystykseen, jossa tuo leikataan pois. Ja sen jälkeen vasta tehdään kolmas inssi. Kuulemma voi pari kuukautta mennä että pääsee tähystykseen, eli nyt sit mennään siihen asti luomuna!

Ihana tunne, että vihdoin löytyi jotain konkreettista, minkä voi hoitaa! Eihän se mitenkään taattua ole, että tuo on ainut ongelma meillä. Mut silti niin ihanaa, että edes jotain! Ja lisäks tuntuu kivalta saada olla ny sit hetki ilman lääkkeitä :D selkeesti viime kierrossa meni mieli synkäks niistä lääkkeistä. Tässä kierrossa ollu taas normaali ilonen meno :)
Tiedän tapauksen jossa 10 vuotta kärsittiin lapsettomuudesta polyyppi vuoksi. Poiston jälkeen raskautui helposti. :smiling face with heart-eyes: Ihana että tulee jotain konkreettista!

Nyt tulee kirkkaanpunaista veristä vuotoa! :disappointed-face: Siis mitä hittoa, nythän on vasta dpo10! Ei minulla yleensä ala menkat kuin vasta dpo13.

Tiedän tapauksen jossa 10 vuotta kärsittiin lapsettomuudesta polyyppi vuoksi. Poiston jälkeen raskautui helposti. :smiling face with heart-eyes: Ihana että tulee jotain konkreettista!
Kiitos!! Ihanaa saada vähän toivoa! :Two-hearts:

Jadine: Voi kun olis vaan jotain random vuotoa! Eikai sentään vielä menkat kun yleensä tulee monta päivää myöhemmin :Grimacing Face: toivotaan et loppuu pian!

Jemppu234: Hitsi, muistan täällä joskus jaetun sellasen taulukon, miten iso määrä positiivisista testeistä on tehty minä dpo:na, mut mulla ei oo sitä tallessa :D keskimäärinhän kiinnittyminen tapahtuu dpo 8-10, ja voi pari päivää mennä ennen ku ehtii erittyä tarpeeks hCG:tä että näkyy testissä. Eli ainakaan ei kannata menettää toivoa, jos varhaisessa vaiheessa innostuu testaa ja tulee nega :)

Takaisin