Raskaaksi 2022

Mä en muista ketään samoihin aikoihin kuumeilleita jos ne ei sattuneet tammikuisiin.

Meillä siis on aiemmat lapset 03/09, 11/10, 06/12, 02/14, 07/19 ja nyt tää 01/22. Mulla on krooninen vauvakuume vaikka raskaudet ei ole fyysisesti olleet helppoja mutta se synnytys ja vauva arki on varmaan suurimmat syyt siihen. Tää viimeisin käynnistettiin 3 viikkoa ennen la mutta tyttö syntyi todella helpon synnytyksen päätteeksi.

Onko jollain tietoa miten sairastettu korona vaikuttaa raskautumiseen? Sen tiedän että moniin veriarvoihin se voi vaikuttaa. Meillä koko perheellä oli korona helmikuun alussa ja siitä on toivuttu hyvin. Vauva oli noin 5 viikon ikäinen kun sai koronan.

Me ollaan varmaan oltu samassa ryhmässä kun mulla lapsi 06/19 :smiling-eyes:

Dpo9 ja nyt leposyke oli tullut jopa pykälä verran alaspäin. Kaipa tässä pitää valmistautua pettymykseen huomenna... Tai no, en kyllä tiedä, paljonko siitä voi oikeasti päätellä. Oikeasti korkeita lukemia sain viimeksikin vasta plussan jälkeen, ja silloin oli tosiaan kovasti stressiäkin. Ja toisaalta kun katsoin menneitä kiertoja, niin monesti leposyke oli ollut korkeimmillaan kp1. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kaiken muun oireiden tulkinnan olen jo itseltäni kieltänyt, kun kyllä sitä nyt kehossa huomaa vaikka mitä nippaisuja, jos oikein tarkkailee. Oireet eivät ole tähänkään mennessä ennustaneet lopputulosta mitenkään. Tuota leposykettä vain olen tarkkaillut, kun se tuntuu jotenkin neutraalimmalta, kun se on kuitenkin numeroarvo eikä vain oma tulkintani. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta varmaan aika huono numeroarvo, kun siihen vaikuttaa niin moni muukin asia.

Mulla tänäänkin ala maha pinkeä ja näkyvästi turvonnut.. Yleensä ei ees ennen menkkoja turpoa.. Tein sen ultran ja en oo varma oliko siinä haamujen esiäiti vai ei.. Mut varhaista toki. Vas munasarjaan ja siitä säteilee tuntemuksia nivuseen. Sängystä noususta asti. Toivotaan :red-heart::folded:

Kaipaan pikaista mielipidettä / mutua, että kumpaanko päivään (su vai ma) sijoittaisitte ovulaation seuraavilla tiedoilla:
Sunnuntai: ovisplussa testiin klo12, iltapäivällä testi jo nega, illalla kovia kipuja/jomotuksia muniksissa (erityisesti oikealla), turvotusta, ilmavaivoja ja ovislimoja.
Maanantai: ovislimoja, rinnat kipeyty, muniksissa vain lievää jomottelua

Eli mielipiteitä kehiin, pliis :folded::folded:

Sunnuntai. (Poistin aivopierun tästä :tears: )

Ja siis yleisestihän lasketaan et ovisplussasta seuraava päivä, mutta tässä tapauksessa tiedetään että ip ollu jo nega. Plussa on voinut tulla yöllä tai edellisiltana/päivänä jos ei ole tiuhemmin tikutellut. Eikä kaikilla plussakaan kestä vrk tai kahta.

Muokattu viimeksi:
Huh, tulipa kahlattua kaikki viestit läpi:Nerd Face: kyllä niin voin samaistua moneen tunteeseen ja oireeseen yms:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällä on kyllä kroppa ja hormonit todella sekaisin keskenmenon ja koronan jäljiltä:side_tear:tosiaan ensimmäiset ovistuntemukset alkoi pe 18.2, koko vkl toispuoleista kipua alamahalla, limat ja tikkuun vahva plussa su-ma.. noh maanantaina iski korona. Torstai alkoi viikon kestävä tiputteluvuoto ja lämmöt ei noussut normaaliin tapaan niinkuin aina ovulaation jälkeen... viime viikon to loppui epämääräinen vuoto ja alkoi taas olemaan tuntemuksia ja limoja, joko jo, mietin mielessäni?:Face With Tears Of Joy: sitten pe nousi lämmöt, jes! Nyt tietenkin ihan kaikkia oireita laidasta laitaan, mutta laitan mielikuvituksen piikkiin! Toivon vaan että kroppa alkaa toimia toivotusti ja saadaan uusi kierto käyntiin kkm:n jäljiltä.

Ps. Joku täällä jossain kohtaa oli miettinyt, että voiko munanjohtimen poiston jäljiltä siltä puolelta alkaa raskaus ja näin mulle lääkäri totesi että tämä viimeisin olisi alkanut siltä puolelta mistä johdin viety, eli kaikki on mahdollista, terve puoli oli sen napannut:Smiling Face With Halo:

Tulipas sepustus ja toivottavasti saitte jotain selkoa edes:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa, aina ei ole helppoa:red-heart:

Tää napailee...
Mulla jomottelee kovin ja kun nousin sohvalta nopsaan tuli aikamoinen repäisykipu äsken.. En haluaisi alkaa toivoa ns liikoja mutta.. Tänään oli paha olo kun iski nälkä.. Pissalla käynyt tavallista tiheämmin ja syömisen jälkeen myös etoi vähän aikaa.. Alavatsa turvonnut ja pinkeä..alitajunta sanoo et tässä tulee vaa lisää uusia pms oireita jonon jatkoksi :tears::rolling:
Nyt siis dpo 8.. Polttelisi se apteekin ultra aamuksi mut saa nähä haluaako sitä pettyä ns näin ajoissa ettei näy ku yksi viiva taas.. kun vaikka ois tärpännyt ni ei välttämättä tulis mitään haamun haamuakaa vielä...

Miltä repäisykipu tuntuu? (Vaikka kyllä nimikin jotain kertoo.)

Miltä repäisykipu tuntuu? (Vaikka kyllä nimikin jotain kertoo.)
Minusta ne tuntuu just siltä ku nimi kuulostaa :tears: mulla ollu vaa raskaana ollessa. Mut semmone et ihan yhtäkkii tuntuu hetkellinen kova, nopea, iha pienen hetken kestävä kipu. Vähän ku joku venyttäisi paikkoja sisältä päin :rolling: Tuntuupa hassulta yrittää keksiä sanoja selittää. Mulla ne ainaki tuntu vähän sivulla, ehkä samoilla paikoilla ku ovis kivut. En kyl muista enää tuliko niitä millon vaa vai liittykö esim. Asennon vaihtoon.

Minusta ne tuntuu just siltä ku nimi kuulostaa :tears: mulla ollu vaa raskaana ollessa. Mut semmone et ihan yhtäkkii tuntuu hetkellinen kova, nopea, iha pienen hetken kestävä kipu. Vähän ku joku venyttäisi paikkoja sisältä päin :rolling: Tuntuupa hassulta yrittää keksiä sanoja selittää. Mulla ne ainaki tuntu vähän sivulla, ehkä samoilla paikoilla ku ovis kivut. En kyl muista enää tuliko niitä millon vaa vai liittykö esim. Asennon vaihtoon.
Tämmönen just.. Repäisy tuolla alakerrassa. Nopea ja viiltävä ns :smiling-eyes:

Sunnuntai. Hormonihan lähtee laskuun heti ovulaation tapahduttua.

Ja siis yleisestihän lasketaan et ovisplussasta seuraava päivä, mutta tässä tapauksessa tiedetään että ip ollu jo nega. Plussa on voinut tulla yöllä tai edellisiltana/päivänä jos ei ole tiuhemmin tikutellut. Eikä kaikilla plussakaan kestä vrk tai kahta.

Minun käsitykseni mukaan LH-piikki ei varsinaisesti lopu ovulaatioon, vaan mekanismi on niin päin, että LH-piikki saa ovulaation tapahtumaan noin 12-36 tunnin kuluessa. Se, miten pitkään LH on koholla, ei sinänsä liity siihen, miten nopeasti ovulaatio tapahtuu. Joillakin LH-piikki on tosi nopea ja ovulaatio voi hyvin tapahtua vasta, kun ovistesti näyttää jo negaa. Siksikin tuo ovulaation tarkka ajoittaminen ilman ultraääntä on aika mahdotonta, kun tuo aikaikkuna on melko iso ja ne oireetkin voivat tulla niin ennen ovista, oviksen aikaan kuin oviksen jälkeenkin. Itse käytän laskennallisena ovispäivänä aina ovisplussan jälkeistä päivää. Tosin eipä sillä tarkalla päivällä ole juuri merkitystä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

mulla taas repäisykivut tuntuu alavatsassa, silloin kun kohtu alkaa kasvamaan raskaana ollessa. :smiling-eyes:

Samoin! Ja kun niitä koin ensimmäisen kerran, tajusin ne kyllä ihan heti repäisykivuiksi, kun se on sen verran kuvaava nimi.

Kp 14 ja alkaa olemaan sellainen olo, että ovis olisi lähellä. Edellisessä kierrossa oli vasta kp 22. Harmittaa kun ei ole tullut ovistestejä tilattua niin ei saa heti tietoon varmaksi onko nyt vai taas vasta joskus reilun viikon päästä. Aamulämpöjä seuraan, mutta tänä aamuna juuri ärsyttävästi jäi mittamatta. Selviäähän tuo sitten kun joskus lopulta lähtee nousemaan..

Kiitos kaikille vastauksista!
Ja juu, eipä sillä nyt suurta merkitystä ole, oliko ovis su vai ma, mutta olis vaan kiva toisaalta tietää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Dpo näillä tiedoilla siis joko 3 tai 4. Oikealla puolen jomottelee mukavasti, keltarauhanen vissiin..

On tää nii Aatamin aikainen systeemi. Ei tänne saa kuvia. Aijjaahan kun lisää ni se ei ota sitä kuvaa galleriasta vaan lukee silti ei kuvaa. Tää sivusto on jääny johki 2002 luvulle.

On tää nii Aatamin aikainen systeemi. Ei tänne saa kuvia. Aijjaahan kun lisää ni se ei ota sitä kuvaa galleriasta vaan lukee silti ei kuvaa. Tää sivusto on jääny johki 2002 luvulle.
Miten et saa ihan vaan "Lataa tiedosto" -namikasta lisättyä kuvaa?
Ootko puhelimella vai koneella?

Liitteet

• Screenshot_20220310-113221_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220310-113221_Samsung Internet.jpg
    559.3 KB · Katsottu: 79
Ei toimi. Oon puhelimella. Hyppää kuvan ladattua takas tähän sivulle eikä kirjoitus kenttään.

Eikö tule kuvaa tuonne viestikentän alle?

Liitteet

• Screenshot_20220310-104447_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220310-104447_Samsung Internet.jpg
    309.7 KB · Katsottu: 71
Mulla myös repäisykivut tuntuu alavatsalla sivuilla. Tullut kova äkillinen repivä kipu esim kylkeä kääntäessä. Näitä tullut siis vain raskausaikana ja alkanut samoihin aikoihin kun plussakin ilmestynyt testiin.
Siis just nivusissa tuntui.. Toivotaan parasta.. Nyt toista nivusta ja munista repii ns kokoajan ja pissalla saa ravata ja tää maha on karsee pallo

Takaisin