Raskaaksi 2022

Katsokaas mitä löysin toiselta foorumilta. Geleestä olen myös kuullut puhuttavan. Löytyikin vähän pidempi kikka kakkoskolmonen lista :tears:
1. Greippimehu/greipit
Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.
2. Vehnänalkioöljy
Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.
3. Jättihelokkiöljy
Kapselit sisältävät GLA:n ja linolihapon ohella myös E-vitamiinia, solujamme suojaavaa antioksidanttia. Tasapainottaa kuukautisia edeltäviä päiviä.
4. Multikvinna
Päivittäinen tarve vitamiineja mineraaleja, extra kalsium, foolihappo, rauta, e-vitamiini, lykopeeni ja jättihelokkiöljy (=evening primrose oil?)
5. Kalaöljy/ Eye Q
Sisältää mm. omega-3-rasvahappoja, EPAa ja DHA:ta
6. E-EPA
EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä eicosapentaenoic acid, suomeksi eikosapentaeenihappo.
7. Siveydenpuu-uute/Menstruasan
Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!
8. Sinkki
9. Sinkki-seleeni
10. Magnesium
11. Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
12. Multivita2+/ Multitabs Special 2+/ multivitamiinit
13. Berocca/ Bevitabs/ Foli-B strong/B-vitamiini
14. Femicaps
helokkiöljy, siveydenpuu-uute, käsimyskukkauute
15. Harmonella
Suositellaan varsinkin naisille, joilla on hormonaalista epätasapainoa, kuukautis- tai PMS-ongelmia tai vaihdevuosia edeltäviä vaivoja. Elvyttää ja harmonisoi naisen hormonaalista toimintaa sekä lievittävät kuukautiskipuja
16. Melbrosia
Kukkaissiitepölyä, pergaa ja Gelee Royalea. Tasapainottaa hormonitoimintaa, vahvistaa luustoa, kohottaa mielialaa, parantaa keskittymiskykyä, piristää, lisää suorituskykyä.
17. Vitamore Total
sisältää ainutlaatuista THB (Total Hormone Balance) complexia, joka sisältää kaikki tärkeimmät rohdokset ja ravintolisät, joilla on todettu positiivinen aikutus naisen hormonitoimintaan: kiinansitruunaköynnös, damiana, muira puama, tribulus, tähkäkiminki, arginiini, sinkki, e-vitamiini, kiinalainen angelica, siveydenpuu, villijamssi, lakritsi
18. Foolihappo
Foolihappo (M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.
19. Maitohappobakteerit
20. Vadelmatee/Poimulehtitee
Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen,
Tolta listalta puuttuu juurikin punkku ja tumma suklaa. :tears:
Toisaalta myös macajauhe..

Gelee royale mulla olikin pitkästä aikaa taas tässä kierrossa käytössä ja greippimehua ei meidän kunnasta saa. Sekin kyllä kokeiltu useammassa kierrossa. :smiling-eyes:

Mä oon ihan pihalla kaikista noista mitkä vois vaikuttaa raskautumiseen, en ole myöskään ikinä tehnyt ovulaatiotestiä :Grimacing Face:
Sen verran eilen vilkaisin ovulaatiolaskurista että 18.pv kun aloittelee joka toinen päivä tallettelut niin se riittää :Relieved Face: vähän kyllä jänskättää joko ikä alkaa vaikuttaa raskautumiseen vai vieläkö meille yhtä helposti suodaan uusi vauva :Person With Folded Hands:
Meillä siis yk 1 alkakoon :Growing Heart:

Siis onko muita jotka on ihan perseeseen ammuttuja karhuja oviksen tienoilla?? Mitenköhän luonto on tämänkin suunnitellu (ainakin mun kohdalla), kun oviksen aikaan oo kiukkunen, seksi sattuu ja yleensä on ripulikin. Miestä kiinnostaa ihan kympillä tällänen kiukkunen, kipuherkkä ripulipeppu :rolling: ai että miten romanttista :folded:

Mä oon ihan pihalla kaikista noista mitkä vois vaikuttaa raskautumiseen, en ole myöskään ikinä tehnyt ovulaatiotestiä :Grimacing Face:
Sen verran eilen vilkaisin ovulaatiolaskurista että 18.pv kun aloittelee joka toinen päivä tallettelut niin se riittää :Relieved Face: vähän kyllä jänskättää joko ikä alkaa vaikuttaa raskautumiseen vai vieläkö meille yhtä helposti suodaan uusi vauva :Person With Folded Hands:
Meillä siis yk 1 alkakoon :Growing Heart:
Vaikka sulla näyttää onnistuneita raskauksia olevankin niin suosittelen silti edes testaamaan kerran sen ovulaation niin pääset omasta luteaalivaiheesta kärryille. Laskurit kun yleensä laskee sen sillä oletetulla 14 vrk mikä harvoin täsmälleen pitää paikkaansa. Toki jos muuten oireista tiedät koska ovuloit niin sitten! Onnea yritykseen! :smiling face with heart-eyes:

Siis onko muita jotka on ihan perseeseen ammuttuja karhuja oviksen tienoilla?? Mitenköhän luonto on tämänkin suunnitellu (ainakin mun kohdalla), kun oviksen aikaan oo kiukkunen, seksi sattuu ja yleensä on ripulikin. Miestä kiinnostaa ihan kympillä tällänen kiukkunen, kipuherkkä ripulipeppu :rolling: ai että miten romanttista :folded:
Asia ei ole hauska, mutta ilmaisu osui ja upposi.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla alkaa aika lailla oviksen jälkeen noi ongelmat, mutta ennen ovista onneks on hyvinkin himot ja halut kohdillaan :Grimacing Face:

Mutta ymmärrän tuskasi :Green Heart:

Minä! Mulla on ne oviskivut ihan kamalat, niin musta ei hyväntuulista saa sinäpäivänä ei mitenkään, halutkin on pois kipujen takia.:rolling:
Onneks kuitenkin ennen ovista halut ja mieli on kohdallaan, niin pitää aina ne päivät hyödyntää talletteluun, vaikka kyllä me ovispäivänäkin ollaan talleteltu, se on mulle vaan ehkä hieman epämukavampaa kun miehelle! :tears:

Joo samoin! Minulla on oviksen aikaan niin kurja olo ja ikävät oviskivut, ettei kyllä seksi voisi vähempää kiinnostaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Vaikka sulla näyttää onnistuneita raskauksia olevankin niin suosittelen silti edes testaamaan kerran sen ovulaation niin pääset omasta luteaalivaiheesta kärryille. Laskurit kun yleensä laskee sen sillä oletetulla 14 vrk mikä harvoin täsmälleen pitää paikkaansa. Toki jos muuten oireista tiedät koska ovuloit niin sitten! Onnea yritykseen! :smiling face with heart-eyes:

Täysin totta! Ja kiitos :red-heart:
Suuntaa antavaa päivää olinkin vailla, en siis halua testata tai muutenkaan ottaa niin paineita koko yrittämisestä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja tämä varmaan yksi syy siihen miksi mulla kaikki seitsemän on niin nopeasti tärpännytkin :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Ok Hand Sign:

Mulla ei muutenkaan oo mitään tietoa mun kierron pituudesta kun tässä viimeiset 14vuotta ollut melkein koko aika raskaana tai imettänyt :Cat Face With Tears Of Joy: joten luotan siihen että jos on säännöllisesti seksiä niin kyllä se jossain vaiheessa tärppää :smiling-eyes:

Mulla kyllä kiinnostelee seksi oviksen aikaan, mutta sanotaanko, että ylläkerrotuista syistä johtuen en koe itseäni hirveän haluttavaksi :rolling:ja raskauden jälkeen tullut myös pahoinvointia ovulaation tienoilla, muistuttaa aika pitkälti raskauspahoinvointia :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla ei muutenkaan oo mitään tietoa mun kierron pituudesta kun tässä viimeiset 14vuotta ollut melkein koko aika raskaana tai imettänyt :Cat Face With Tears Of Joy: joten luotan siihen että jos on säännöllisesti seksiä niin kyllä se jossain vaiheessa tärppää :smiling-eyes:

Pakko sanoa, että aika ihailtavaa, että on useampi pieni lapsi ja kuitenkin säännöllisesti seksiä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Meillä on vain yksi 3,5-vuotias, ja ihan tarpeeksi vaikea löytää sopivia hetkiä, varsinkin kun tuo esikoinen nukkuu meidän sängyssä. :No Evil Monkey: Parempi sitten ajoittaa ne vähäiset kerrat juuri oikeaan aikaan...

Ja oikeastiko 14 vuotta? Vai oliko typo? Montako lasta teillä on?

Pakko sanoa, että aika ihailtavaa, että on useampi pieni lapsi ja kuitenkin säännöllisesti seksiä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Meillä on vain yksi 3,5-vuotias, ja ihan tarpeeksi vaikea löytää sopivia hetkiä, varsinkin kun tuo esikoinen nukkuu meidän sängyssä. :No Evil Monkey: Parempi sitten ajoittaa ne vähäiset kerrat juuri oikeaan aikaan...

7 naperoa tuossa yllä Nennu kertoi olevan :smiling-eyes:
Pitää kyllä hattua nostaa! :thumbs-up:

Seitsemän lasta :red-heart:

Oijoi.. Dpo 7 ja äsken lieviä nopeesti ohimeneviä semmosia oviskivun tapaisia viiltelyjä ns kohdun seutuvilla.. Ois kumpa ois kiinnittymis tuntemuksia.. Saa sitä aina toivoa :tears::red-heart::folded:

Mulla kyllä kiinnostelee seksi oviksen aikaan, mutta sanotaanko, että ylläkerrotuista syistä johtuen en koe itseäni hirveän haluttavaksi :rolling:ja raskauden jälkeen tullut myös pahoinvointia ovulaation tienoilla, muistuttaa aika pitkälti raskauspahoinvointia :Grinning Face With Smiling Eyes:
Mulla myös nykyään pahoinvointi ennen ja oviksen aikaan ja ripuli iskee sen jälkeen onneksi vasta ja yleensä vaan yhden päivän.. Mut mä kans olin selkeesti miehelle jotenki tosi haluttava mikä oli hassua kyllä :tears::tears:
Sehän on vissiin joku biologinen homma.

Mulla myös nykyään pahoinvointi ennen ja oviksen aikaan ja ripuli iskee sen jälkeen onneksi vasta ja yleensä vaan yhden päivän.. Mut mä kans olin selkeesti miehelle jotenki tosi haluttava mikä oli hassua kyllä :tears::tears:

Mies haistaa naisen hedelmällisimmät päivät, vaikka ei tietenkään tietoisesti.

Mies haistaa naisen hedelmällisimmät päivät, vaikka ei tietenkään tietoisesti.

Meillä oli vissiin edellisessä kierrossa sitte miesnenä tukossa.. meitsi oli ihan intona ja hyvä etten väkisin maannu, vaan ei meinannu irrota millään kun vain dpo -2 ja sitte seuraavan kerran oviksen jälkeen :tears: Koitettava ensviikolla ladata viehätykset nextille levelille kun oviksen aika ois noin viikon päästä.

Hyvä, että mies on kuitenkin innoissaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mullakin menee vatsa sekaisin vasta oviksen jälkeen onneksi. Tai oikeestaan vasta lähempänä menkkojen alkua.

Meillä mies on ollu innoissan lisääntyneestä seksin määrästä, ja on sanonu, että on nyt valmiina millon vain :tears: Millon lie innostus laantuu :Grinning Face With Smiling Eyes: Mulla on ollut seksin suhteen isoja henkisiä blokkeja aiempina vuosina, ja vaikka niistä on päästy jo enimmäkseen yli, niin säännöllinen kuukausittainen ja "jopa" viikoittainen puuhastelu aiheuttaa vielä uutuudenviehätystä.

Hyi että kun vieläkin jatkuu tää aaltoileva huonovointisuus, ihan on ku raskauspahoinvointia, ruuat ja jotkut hajut ällöttää ja oksennusrefleksi on tosi herkässä. Viikko sitten hammaspesun yhteydessä sain ihan tosissaan pidätellä oksennusta (ja tästä viimeks tajusin et oon raskaana). Eli jos ei olis nyt avulaation jälkeiset päivät ni olisin 100 varma raskaudesta. En kyl muista et ihan näin voimakkaasti oisin ihan hetkeen oireillu oviksen aikaan/jälkeen

Hyi että kun vieläkin jatkuu tää aaltoileva huonovointisuus, ihan on ku raskauspahoinvointia, ruuat ja jotkut hajut ällöttää ja oksennusrefleksi on tosi herkässä. Viikko sitten hammaspesun yhteydessä sain ihan tosissaan pidätellä oksennusta (ja tästä viimeks tajusin et oon raskaana). Eli jos ei olis nyt avulaation jälkeiset päivät ni olisin 100 varma raskaudesta. En kyl muista et ihan näin voimakkaasti oisin ihan hetkeen oireillu oviksen aikaan/jälkeen
Mulla tää ihan sama... Sit nykyään ennen menkkoja myös ni ihanaa kahdesti kierrossa olla pahoinvointia vaikkei raskaana olisi :Smirking Face:

Takaisin