Raskaaksi 2022

Eikö punaviinin käyttö perustu verenkierron vilkastuttamiseen? Tai siis oletukseen siitä. Muistelen näin lukeneeni kun edellisen kerran etsin kikkakolmosia.

Mietin vaan voiko siitä olla myös haittaa, koska jos ei normaalisti juo, voi viinin siemailu olla "shokki" kropalle ja kierto häiriintyä. Tähän törmäsin myös jonkin ovulaatiojutun kautta.

Ja ei, en halua olla ilonpilaaja :Face With Tears Of Joy: Mietin vain onko muita tapoja pitää hyvää verenkiertoa yllä, kuten vaikka valkosipuli:Grinning Face With Smiling Eyes:
Punaviiniä perustellaan tuon lisäksi myös hyvillä antioksidanteilla. :smiling-eyes:

Punaviiniä perustellaan tuon lisäksi myös hyvillä antioksidanteilla. :smiling-eyes:

Kyllä, mutta siis nimenomaan ovulaatioon. Ennenhän punaviiniä yleisesti suosittiin antioksidanttien vuoksi ja pidettiin turvallisena juoda lasillinen päivässä, mutta nämä terveysvaikutukset kumottiin tutkimuksen myötä ja todettiin, ettei turvallista rajaa ole. Satunnainen vähäinen käyttö sen sijaan ei ilmeisesti lisää riskiä sairauksille.

Eikö punaviinin käyttö perustu verenkierron vilkastuttamiseen? Tai siis oletukseen siitä. Muistelen näin lukeneeni kun edellisen kerran etsin kikkakolmosia.

Mietin vaan voiko siitä olla myös haittaa, koska jos ei normaalisti juo, voi viinin siemailu olla "shokki" kropalle ja kierto häiriintyä. Tähän törmäsin myös jonkin ovulaatiojutun kautta.

Ja ei, en halua olla ilonpilaaja :Face With Tears Of Joy: Mietin vain onko muita tapoja pitää hyvää verenkiertoa yllä, kuten vaikka valkosipuli:Grinning Face With Smiling Eyes:
Ei minua kyllä absolutiksi saa parhaalla tahdollakaan, mutta en nyt myöskään juoppo ole. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Uskoisin, että ei ole "shokkitilaa" elimistölle tulossa jos lasillisen viiniä juon. :Relieved Face:

Mihinkähän se tumma suklaa sitten vois vaikuttaa, jos viini on lähinnä verenkiertoa varten? :Eyes:

Ei minua kyllä absolutiksi saa parhaalla tahdollakaan, mutta en nyt myöskään juoppo ole. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Uskoisin, että ei ole "shokkitilaa" elimistölle tulossa jos lasillisen viiniä juon. :Relieved Face:

Mihinkähän se tumma suklaa sitten vois vaikuttaa, jos viini on lähinnä verenkiertoa varten? :Eyes:

Mietin lähinnä sen kautta, kun krapulatila on kuitenkin tunnettu kierron häiritsijä, että onko määrällä ja sillä miten on aiemmin alkoholia käyttänyt, miten iso merkitys. Osahan on hormonitoiminnalta herkempiä muutoksille kuin toiset. :Nerd Face:

Suklaasta olen lukenut, että tumma suklaa vaikuttaisi positiivisesti sperman laatuun (se ei kyllä auta naisia tässä asiassa suoraan). Ja onhan suklaa yleisestikin endorfiineja lisäävä, en kyllä muuta vastausta tiedä. Voihan olla oikeasti hyötyä, tai sitten joku on vaan keksinyt keinon jolla sallia itselleen pari ylimääräistä suklaapalaa :Face With Tears Of Joy:

Aargh mikä mulla on? Kuukautisetku loppu niin oon ollu ihan hirviö. Siis tunteet heittelee laidasta laitaan kokoajan. Välillä kiukkuan, välillä itken ja välillä taas oon super ilonen. Siis oikeen itteäni häirittee tää. Kuukautisten jälkeen on jatkunu sama vihlominen kohdussa.

Mietin lähinnä sen kautta, kun krapulatila on kuitenkin tunnettu kierron häiritsijä, että onko määrällä ja sillä miten on aiemmin alkoholia käyttänyt, miten iso merkitys. Osahan on hormonitoiminnalta herkempiä muutoksille kuin toiset. :Nerd Face:

Suklaasta olen lukenut, että tumma suklaa vaikuttaisi positiivisesti sperman laatuun (se ei kyllä auta naisia tässä asiassa suoraan). Ja onhan suklaa yleisestikin endorfiineja lisäävä, en kyllä muuta vastausta tiedä. Voihan olla oikeasti hyötyä, tai sitten joku on vaan keksinyt keinon jolla sallia itselleen pari ylimääräistä suklaapalaa :Face With Tears Of Joy:
No hitsi. Tämähän nyt turhauttaa kun en varsinaisesti ole suklaankaan ystävä. :tears: Ostin niitäkin kolme erilaista jos joku niistä olis vaikka syötävää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ei ole turhan helppoa nyt tämä minun kikkailuni :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Aargh mikä mulla on? Kuukautisetku loppu niin oon ollu ihan hirviö. Siis tunteet heittelee laidasta laitaan kokoajan. Välillä kiukkuan, välillä itken ja välillä taas oon super ilonen. Siis oikeen itteäni häirittee tää. Kuukautisten jälkeen on jatkunu sama vihlominen kohdussa.
Voi kökkö! Tunnistan noi hirviöoireet, mutta mulla ne ajoittuu aina luteaalivaiheeseen. (Paitsi viime kierrossa)
Kai ne vaan on ne iki-ihanat hormonit ja niiden vaihtelut. Veikkaan, että tää kevään valokin vaikuttaa niihin osaltaan.
Tsemppiä ja toivottavasti pian tasoittus olotila! :folded:

Mä mietin vähän samoja asioita.. menkat jo kolmatta päivää meneillään ja on olo kun hirviöllä, lisäksi ne tissit on edelleen kipeet..

Mulle kyllä maistuu punaviini ja viikonloppuna tuli otettua useampi lasillinen. Ovulaation ei näköjään vaikuttanut kun la aamuna oli hymynaama! :)

Jääkö teillä joillain ovulaatio kivut "päälle"? Kun mulla oli oviskipuja pe la su ja vieläkin alavatsa sellainen herkkä ja välillä ihan kuin menkka kipuja. Nytkin alavatsalla pieni paineentunne ja kihelmöintiä. On kyllä ennenkin ollut kaikenlaisia kipuja mutta nyt elättelen toiveita että lauantain talletus olisi tuottanut tulosta.. Kun silloin oli se ovisplussa ja selvät oireet. Mietin muilla, onko samanlaisia kokemuksia? En kyllä luota mihinkään oireisiin kun kaikkea on ollut eikä silti tärpännyt, mutta nyt kun osui tuo talletus juuri ovispäivään, ainakin testin mukaan. Sitten aloinkin panikoimaan, että jos munasolun irtoaminen onkin vasta esim tänään niin riittikö se lauantain puuhat. (ei ollut mahkuja kun sillon la päivällä) Sekavaa testiä taas, mutta yritän äkkiä kirjottaa kun lapset riehuu...

Nyt tulee pelkkää mutua multa, mutta mä muistelen, että propral voi vaikuttaa asiaan jotenkin ainakin verenkiertomuutosten kautta ja joku hatara muistikuva on, että loppukierrossa sitä kannattaa välttää. Mulla oli joskus vuonna nakki ja keppi propral säännöllisesti käytössä. En tiedä mikä lääkäreiden kanta nykyään on, osa syö osa ei raskaudenkin aikana.
Raskauden aikana meni myös mulla luvan kanssa ja siis mun annos on 5-10mg vrk eli tosi pieni onneksi.. Verenpainelääkkeenä sen annostus on min 40mg :smiling-eyes:

mä kans sanoisin että saattaa vaikuttaa.
Mun ystävä syö propraalia, on jo vuosia syönyt. heillä ei oo puolison kanssa ehkäisyä käytössä mutta eivät kuitenkaan yritä lasta ihan yrittämällä, vaan hän ei tule raskaaksi ja oikeestaan ollaan sitä mietittykkin että miten voi olla mahdollista. aktiivinen seksielämä heillä kuitenkin ja tällä ystävälläni entuudestaankin lapsia, toki monen monta asiaa on mitkä vaikuttaa mutta toi propraali tosiaan saattas olla yksi. :Smirking Face:
Voi eiii... Toivotaan ettei se vaikuta asiaa.. Etenkin kun mulla on tosi pieni annos :loudlycrying::folded:
Sillon ku nuorempi sai alkunsa, otin niitä silloin tällöin.. Nykyään menee päivittäin.. :loudlycrying:

Pitänee yrittää olla ilman tai ainakin vain se 5mg max vrk..

Muokattu viimeksi:
Join itsekin lasin punaviiniä tuossa dpo 2-4.. Itse olen kuullut et paras aika nauttia sitä olisi just se aika kun alkio kiinnittymässä kohtuun eli dpo 5-9 :smiling-eyes: multa loppui viini enkä ehtinyt hakee lisää :tears:
Itse oon käyttänyt gato negro merkkistä ja nyt ihan sitä kaupan laimeempaa eli 5,5,%:tears:

Mulla olis punkku nyt lasissa ja suklaata palasteltuna tossa vieressä, mutta ku ne molemmat haiseekin jo tosi pahalle :tears:

Tuumailin vaan tuossa, että ens viikolla on se eka lapsettomuuspolikäynti ja jos seuraavaan kiertoon onkin jo sit jotain hoitoja meneillään, niin en viittis sit enää testata tätä kikkaa. Joten hyvällä omalla tunnolla nyt hömpöttelen tän asia kanssa. Että kippistä vaan! :Wine Glass::Chocolate Bar:

Ja olishan se nyt mahtavaa tulla raskaaks just ennen hoitoja :folded::Smiling Face With Open Mouth

Hihii! Mulle kelpais mainiosti sun punkku ja suklaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: olispa hienoa että saisitte tärpin just ennen hoitoja!

Mä taas aloin vetää nyt greippiä sen kunniaks ku on tässä välissä lääkkeetön kierto! :D aloin jo vähän tykästymään siihen makuun, ja oli jotenki harmi lopettaa ku voi vaikuttaa lääkkeisiin :D

Mä en ookkaan kokeillut vielä mitään ruokaan liittyviä poppakonsteja. Pitäisköhän ottaa koko setti kerralla testiin, ja pistää ostoslistalle greipit, punkut, suklaat, valkosipulit, ja oliko vielä jotain muita ideoita? :rolling:

Välillä tuntuu että tää raskautuminen tai sen yrittäminen on sellaista noituutta ja siihen vaikuttaa kaikki kuun ja maan ja tähtien asennot, että ihme että tähän maailmaan ylipäätään vielä vauvoja syntyy eikä olla jo kuoltu sukupuuttoon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä mietin tässä että kyllä nyt on tulossa menkat. Taisi olla lähinnä kasvukipuja tai jotain tuolloin 16 päivää sitten eikä itse ovulaatio. Itku pääsi ja on kumman yksinäinen olo ja muutenkin masisfiiliksissä et euforinen onnellinen olo oli ohimenevää.

Mietin et onkohan toi estrogeenin aiheuttama juttu ja sit ku se laskee niin alkaa sit se PMS. Eli mulla itselläni se tyyni, euforinen olo oli selä raskausoire että nyt kiertoon liittyvä. Olisi liki mahdotonta et olisin raskaana jos ovulaatio olikin myöhemmin (jos oli, ainakin hormonaalinen olo jne halut yms kertoo et olis jotakuinkin tuolloin ollut) koska mulla iski totaalinen haluttomuus ja sit ei kyllä vauvoja saa aikaan.

No kuitenkin suuresti lykkyä pyttyyn meille jotka jaksetaan sitä vauvaa suuresti takoa.

Itse en ole kokenut et vauvat tai raskaana olevat häiritsee mutta tänään 5kk ikäinen vauva lyötiin minulle syliin ja hän oli syntynyt tasan kuukausi sen jälkeen kuin mulla olisi ollut laskettu aika kun ensimmäisen kerran raskauduin. Itkin vuolaasti ja edelleen on inhottava itkuinen olo

Hihii! Mulle kelpais mainiosti sun punkku ja suklaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: olispa hienoa että saisitte tärpin just ennen hoitoja!

Mä taas aloin vetää nyt greippiä sen kunniaks ku on tässä välissä lääkkeetön kierto! :D aloin jo vähän tykästymään siihen makuun, ja oli jotenki harmi lopettaa ku voi vaikuttaa lääkkeisiin :D
Mäkin tykästyin greippiin, ostin tropicanaa 100% ja join heti ekasta kp lähtien aina ovisplussaan.

Mä mietin tässä että kyllä nyt on tulossa menkat. Taisi olla lähinnä kasvukipuja tai jotain tuolloin 16 päivää sitten eikä itse ovulaatio. Itku pääsi ja on kumman yksinäinen olo ja muutenkin masisfiiliksissä et euforinen onnellinen olo oli ohimenevää.

Mietin et onkohan toi estrogeenin aiheuttama juttu ja sit ku se laskee niin alkaa sit se PMS. Eli mulla itselläni se tyyni, euforinen olo oli selä raskausoire että nyt kiertoon liittyvä. Olisi liki mahdotonta et olisin raskaana jos ovulaatio olikin myöhemmin (jos oli, ainakin hormonaalinen olo jne halut yms kertoo et olis jotakuinkin tuolloin ollut) koska mulla iski totaalinen haluttomuus ja sit ei kyllä vauvoja saa aikaan.

No kuitenkin suuresti lykkyä pyttyyn meille jotka jaksetaan sitä vauvaa suuresti takoa.

Itse en ole kokenut et vauvat tai raskaana olevat häiritsee mutta tänään 5kk ikäinen vauva lyötiin minulle syliin ja hän oli syntynyt tasan kuukausi sen jälkeen kuin mulla olisi ollut laskettu aika kun ensimmäisen kerran raskauduin. Itkin vuolaasti ja edelleen on inhottava itkuinen olo
Voi eikä.. :sad001
Tsemppiä hurjasti sinne ja etähalaus :red-heart:
Toivotaan että pian teillä tärppää :red-heart::red-heart:
Mun siskolle syntyy pian vauva.. Saa nähdä kuinka käy.. Joko ollaan siellä usein kylässä ja tuijotan ja ihailen ja halailen ja nuuskutan. Tai sit välttelen

Katsokaas mitä löysin toiselta foorumilta. Geleestä olen myös kuullut puhuttavan. Löytyikin vähän pidempi kikka kakkoskolmonen lista :tears:
1. Greippimehu/greipit
Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.
2. Vehnänalkioöljy
Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.
3. Jättihelokkiöljy
Kapselit sisältävät GLA:n ja linolihapon ohella myös E-vitamiinia, solujamme suojaavaa antioksidanttia. Tasapainottaa kuukautisia edeltäviä päiviä.
4. Multikvinna
Päivittäinen tarve vitamiineja mineraaleja, extra kalsium, foolihappo, rauta, e-vitamiini, lykopeeni ja jättihelokkiöljy (=evening primrose oil?)
5. Kalaöljy/ Eye Q
Sisältää mm. omega-3-rasvahappoja, EPAa ja DHA:ta
6. E-EPA
EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä eicosapentaenoic acid, suomeksi eikosapentaeenihappo.
7. Siveydenpuu-uute/Menstruasan
Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!
8. Sinkki
9. Sinkki-seleeni
10. Magnesium
11. Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
12. Multivita2+/ Multitabs Special 2+/ multivitamiinit
13. Berocca/ Bevitabs/ Foli-B strong/B-vitamiini
14. Femicaps
helokkiöljy, siveydenpuu-uute, käsimyskukkauute
15. Harmonella
Suositellaan varsinkin naisille, joilla on hormonaalista epätasapainoa, kuukautis- tai PMS-ongelmia tai vaihdevuosia edeltäviä vaivoja. Elvyttää ja harmonisoi naisen hormonaalista toimintaa sekä lievittävät kuukautiskipuja
16. Melbrosia
Kukkaissiitepölyä, pergaa ja Gelee Royalea. Tasapainottaa hormonitoimintaa, vahvistaa luustoa, kohottaa mielialaa, parantaa keskittymiskykyä, piristää, lisää suorituskykyä.
17. Vitamore Total
sisältää ainutlaatuista THB (Total Hormone Balance) complexia, joka sisältää kaikki tärkeimmät rohdokset ja ravintolisät, joilla on todettu positiivinen aikutus naisen hormonitoimintaan: kiinansitruunaköynnös, damiana, muira puama, tribulus, tähkäkiminki, arginiini, sinkki, e-vitamiini, kiinalainen angelica, siveydenpuu, villijamssi, lakritsi
18. Foolihappo
Foolihappo (M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.
19. Maitohappobakteerit
20. Vadelmatee/Poimulehtitee
Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen,

Takaisin