Raskaaksi 2022

Esikoisen sain alku keväästä.kuopuksen joulukuussa just muutamaa päivää ennen jouluaattoa ja pääsin just ja just jouluks kotia. Mut olihan se ihanaa vaikka en muista joulusta oikeen mitään kun olin jossain vauvakuplassa. Mutta huono puoli siinä kyllä on se että lapsi saa sukulaisilta joululahjat ja synttärilahjat samaan aikaan. :smiling-eyes:

Jiin3s: Onpa ikävä tilanne :sad-face: Toivottavasti pääset tulehduksista eroon.

Hildamaria: Pahoittelut negasta :sad-face: Toivotaan, että muuttuisi plussaksi, jos nyt olisikin ollut kyseessä se kiinnittymisvuoto!

Heydi: Onpa hienot viivat! Onnea! :red-heart:

Uppisss ja Jadine: Mä yritän nyt pitää toivoa yllä ajattelemalla, että miullakin olisi vasta dpo7 tänään. Eli melkein samoissa teidän kanssa :smiling-eyes: Ovistestien mukaan nyt olisi jo dpo12 ja testasin aamulla negan. Mutta jos ovis olikin vasta limojen ilmaantuessa, niin sitten olisi tuo dpo7... En kyllä siltikään ole kauhean toiveikas enää tämän kierron suhteen. Muutenkin on alkanut epäilyttää, että onko kropassa nyt kaikki kunnossa, kun ovulaatiotestit näyttää vähän erikoisia tuloksia. Kokeilen ensi kierrossa eri merkkisillä testeillä, ja katson vaikuttaako se asiaan.

Ihanteellisesta lasketusta ajasta sen verran, että jos saisin päättää, niin en haluaisi lasten synttäreiden osuvan isojen juhlapäivien kohdalle. Silloin synttärijuhlat jäävät helposti muun juhlinnan varjoon. Mutta eipä näihin asioihin kauheasti voi vaikuttaa, kun lapsi voi syntyä vaikka keskosenakin. Mekin yritetään joka kierrosta, vaikka seuraavassa kierrossa laskettu aika osuisikin juuri joulun tienoille.

mun täytyy kans liittyä tohon ajankohta asiaan, että mä niin haluisin kevätvauvan jos sais valita. Täällä on yks kevät, yks kesä ja kaksoset loppusyksyllä syntyneet, niin täytyy sanoa että se kauhea pukeminen ja riisuminen on jo itsessään aikaa vievää. :Relieved Face: Niin helppoa varsinkin kesävauvan kanssa vaan lähteä vaunuilemaan kun ei tarvi topata lasta paksuihin vaatteisiin ennen lähtöä, mutta oikeasti sama se kunhan edes tulisi raskaaksi niin ajankohdalla ei siinä kohtaa olisi mitään merkitystä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä mies oli eilen kaverillaan kylässä ja sinne tuli samanikäinen pieni tyttö kun meidän poika on, eli reilu 3v. Mies oli aivan tän pikkuisen tytön lumoissa kun tuli sieltä kylästä ja sanoi että meidän täytyy tehdä tyttö! :Face With Tears Of Joy::Face With Tears Of Joy: mulla ja miehellä siis ei ole kun yhteinen poika, nyt hän sitten kovasti toivoo tyttöä jos joskus raskaaksi tulen :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Tosiaan eilen loppui vuoto ja vihdoin päästiin harjoitteluvaiheeseen :Flexed Biceps: Flo ennustelee ovista ens viikolle!:Eyes:

Muokattu viimeksi:
Niin ja ihanaa että täällä on muutamat jännän äärellä kun piinapäivät menossa, nyt kunnon plussatuuli tähän maaliskuun alkuun.:folded::Two-hearts: laittakaa sitten testejä tiirailtavaksi, itsellä kun on niin tylsä vaihe kierrossa menossa että kiva jännätä ja tiirailla toisten viivoja! :rolling:

Mulla nyt kaiketi dpo 5 ja ihan kauhee väsymys mm. Lämmöt päivälläkin koholla ja sellai jännä olo mut ei kipee .. Jomottelee ja paineen tunnetta alhaalla ja nenä vuotaa ku ois allergiaa (ihan ku vettä) mut ei oo nyt kyllä mitää mikä pitäs allergisoida. Mulla ei pysty miettii sykkeistä mitään, ku melkein päivittäin propralia pienen annoksen otan.. Oon jo miettinyt voikohan se vaikuttaa jotenkin ettei kiinnittyisi mut en kyl löytänyt tietoa kumpaakaan suuntaan ja toisaalta miten se voisi vaikuttaa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Nyt tulee pelkkää mutua multa, mutta mä muistelen, että propral voi vaikuttaa asiaan jotenkin ainakin verenkiertomuutosten kautta ja joku hatara muistikuva on, että loppukierrossa sitä kannattaa välttää. Mulla oli joskus vuonna nakki ja keppi propral säännöllisesti käytössä. En tiedä mikä lääkäreiden kanta nykyään on, osa syö osa ei raskaudenkin aikana.

Vau, mitkä viivat jo tuossa vaiheessa! Onko muissa raskauksissa ollut? Mulle tuli mieleen, että voisi olla kaksoset! :red-heart::red-heart:

Paranemista koronasta!

Kiitos :red-heart:

Ei oo ollu tällasia viivoja ihan näillä päivillä vielä, mutta hcg nousu kun on yksilöllistä joka raskaudessa, että voi olla kummin vain. Toki pieni ajatus kävi itelläkin eikä haittais yhtään, kerralla ja lopullisesti tulisi lapsiluku täyteen :Grinning Face With Smiling Eyes: Todennäköisyys taitaa olla kuitenkin häviävän pieni. Mutta, saas nähdä mitä varhaisultrassa näkyy.

5 koronakuumepäivä menossa, on tämä vähän perseestä jo, mutta toistaiseksi pystyy kotona olemaan.

Ja niin vain sitä löytää itsensäkin selailemasta foorumia ja haaveilemasta, vaikka on ollut niin kiireistä ettei täällä ole toviin ehtinyt käydäkään.

Esikoinen 8 kk tuhisee vieressä ja pikku sisarus saa luvan tulla kun on tullakseen❤

Eli heipä vain kaikki tutut ja uudet naamat, täällä sitä taas ollaan!:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::Raised Hand With Fingers Splayed:

Kiitos :red-heart:

Ei oo ollu tällasia viivoja ihan näillä päivillä vielä, mutta hcg nousu kun on yksilöllistä joka raskaudessa, että voi olla kummin vain. Toki pieni ajatus kävi itelläkin eikä haittais yhtään, kerralla ja lopullisesti tulisi lapsiluku täyteen :Grinning Face With Smiling Eyes: Todennäköisyys taitaa olla kuitenkin häviävän pieni. Mutta, saas nähdä mitä varhaisultrassa näkyy.

5 koronakuumepäivä menossa, on tämä vähän perseestä jo, mutta toistaiseksi pystyy kotona olemaan.

Oon lukenut, että tyttöraskauksissa hcg on korkeempi, kuin poikaraskauksissa ja tää on tutkittu fakta.

Ja omalla kohdalla voin vahvistaa, että hcg nousi nopeemmin tytöstä kun pojasta.

Toki joillain nousee nopeesti oli kumpi vaan. Yksilöllistä tää.

Sit on toki se kaksosuusvaihtoehto. :D Ois kyllä hurjaa.

Täällä uusi mamma ilmoittautuu mukaan
38v, ennestään kolme lasta ( 12,10,8 vuotiaat) ja nyt sitten vielä iltatähtösestä haaveillaan.
Kierukka poistettiin 2.2.-22 ja samaan aikaan mies aloitti istukkahormoni pistokset tukeakseen kivesten toimintaa. Kierukan poistosta alle viikko ja sain ovulaatioplussan ja alkoikin jännäys. Dpo 8 (tiedän tiedän ) tein onestepin herkällä haamun jonka mieskin näki. Ei lähtenyt vahvistuu, joten olisko ollut kiinnittymisyritys? Dpo 10 vaihtuikin Kp1 ja tässä ollaan sitten taas pinnailemassa.
Tänään on dpo3 ja ovisplussa saatu tikulla, tallettelut tehty niin hyvin kuin vain pystytty, kun hiivan perhana (joka vaivannut onoff jo syksystä) puuttui peliin vielä. Miehellä oli jo niin kivuliasta että päädyttiin koti inssiin dpo1 päivän aamulla. Muuten olis kp11 seksiä, kp13 ja 14 (dpo 0)yritys(kova toivomus että jotain uimareita lähtenyt matkaan, kesken piti jättää .

Joten saa nähdä kuinka käy. Sunnuntaina olis dpo9 ja siihen asti nyt ainakin pitäis odotella. Kärsivällisyys ei ole toinen nimeni ja sen nyt jo huomas siitä kuinka paljon testeihin meni rahaa ekalla yrityksellä
Normaalisti mulla kierto ollut ilman kierukkaa 28 päivää ja kierukan kanssa ei kk tullut lainkaan. Neljän päivän vuodot oli ilman kramppeja.

Kierukka kun poistettiin niin monen vuoden kadoksissa olleet halut palasi. Vaikka väitetään olevan paikallinen vaikutus niin kyllä ei tän selkeämpää ole ollut kun nyt. Oviksen aikaan aivan järkyt halut ja mieskin ihmettelee että olen kuin toinen nainen On varmaan hänellekin mukavaa kun en malta pitää näppejä erossa hänestä.

Mutta mutta, monesti lukenut dpo oireilua, flunssankaltaiset oireet, mihin ne liittyy? Raskausoireita? Vai mitä oireita? Toki eiliset maltilliset herkuttelut saattaa tuoda flunssaoireita(yleensä tekee mulla jos herkuttelusta vierähtänyt aikaa).

Tässä kierrossa lisäksi aloitin greippimehun juonnin ja eilen join pienen lasin punaviiniä. Sitä ilmeisesti tarkoitus hörppiä ainakin dpo7 asti vai? Tämmöisiä kikkoja on siis käytössä, toivotaan kovasti että tärppäis nopeasti, koska no, me halutaaaaaan

Oo

Mutta et siis ole testiä nyt tehnyt?
Olen eilen ja tänään ja ihan puhdas negatiivinen. Aiemmat näkynyt samassa testissä jo dpo10/12 ja nyt uskon vaan et kroppa temppuilee km jäljiltä. Kuitenkaan satavarma en voi olla että ovulaatio tapahtui. Odottelen vielä viikon ja jos ei niin napsin tuon terolutkuurin pois jonka sain varalta lääkäristä

Nyt tulee pelkkää mutua multa, mutta mä muistelen, että propral voi vaikuttaa asiaan jotenkin ainakin verenkiertomuutosten kautta ja joku hatara muistikuva on, että loppukierrossa sitä kannattaa välttää. Mulla oli joskus vuonna nakki ja keppi propral säännöllisesti käytössä. En tiedä mikä lääkäreiden kanta nykyään on, osa syö osa ei raskaudenkin aikana.

mä kans sanoisin että saattaa vaikuttaa.
Mun ystävä syö propraalia, on jo vuosia syönyt. heillä ei oo puolison kanssa ehkäisyä käytössä mutta eivät kuitenkaan yritä lasta ihan yrittämällä, vaan hän ei tule raskaaksi ja oikeestaan ollaan sitä mietittykkin että miten voi olla mahdollista. aktiivinen seksielämä heillä kuitenkin ja tällä ystävälläni entuudestaankin lapsia, toki monen monta asiaa on mitkä vaikuttaa mutta toi propraali tosiaan saattas olla yksi. :Smirking Face:

Olikos muuten jollain jotain tietoa punaviinin lipityksestä ja tummasta suklaasta oviksen jälkeen? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Nää on näitä kikkakolmosia, mutta vois ihan huvin vuoksi kokeilla tätäkin taikaa. Suklaata jo hankin, seuraavaks lompsin alkoon punaviiniä hakemaan.

Suosituksia viininvihaajalle? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Muokattu viimeksi:
Olikos muuten jollain jotain tietoa punaviinin lipityksestä ja tummasta suklaasta oviksen jälkeen? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Nää on näitä kikkakolmosia, mutta vois ihan hyvin vuoksi kokeilla tätäkin taikaa. Suklaata jo hankin, seuraavaks lompsin alkoon punaviiniä hakemaan.

mä haluun kokeilla punaviiniä kans, ja minä myöskään en voi sietää punaviiniä niin nyt jotain hyviä suosituksi kehiin! :tears:

mä haluun kokeilla punaviiniä kans, ja minä myöskään en voi sietää punaviiniä niin nyt jotain hyviä suosituksi kehiin! :tears:
Alkoholiton on ehkä enemmän mehun makuista. Kuulemma sekin siis käy. Itse juon shirazia mielellään, siinä on keltainen kenguru :smiling-eyes: Nyt jotain muuta mutta tänään taidan hakea sitä parempaa, onhan tää nyt spesiaalia, syy miksi sitä nyt tällä viikolla nautisekelen :Two-hearts:

Tuli mieleen että onkohan kukaan koskaan tutkinut onko valkosipulilla vaikutusta raskautumiseen? :tears:
siis silloin kun aikoinaan miehenkaa tavattiin, niin mulla oli tapana syödä yksi valkosipulin kynsi päivässä, ihan terveyssyistä, ja silloinhan mä raskauduin meidän 2kk seurustelun jälkeen heti. No ehkä sillä ei ole mitään vaikutusta, mutta kaikkea olen miettinyt mitä tein silloin toisin kun viimeksi raskauduin, niin ainakin tota valkosipulia söin päivittäin :rolling: että pitäsköhän pistää kokeiluun? :rolling: hajuhaitathan siinä on mutta se on pientä jos mitenkään vaikuttaa hyvällä tärppiin! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Alkoholiton on ehkä enemmän mehun makuista. Kuulemma sekin siis käy. Itse juon shirazia mielellään, siinä on keltainen kenguru :smiling-eyes: Nyt jotain muuta mutta tänään taidan hakea sitä parempaa, onhan tää nyt spesiaalia, syy miksi sitä nyt tällä viikolla nautisekelen :Two-hearts:
Kyllähän se niin on, että jos tässä joutuu vielä punkkua opettelemaan juomaan, niin pitää siinä edes alkoholia olla. Ei sitä viinaa maun vuoksi juoda :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Terveisin pontikan juoja:tears:

Muokattu viimeksi:
Kävin Alkossa ja kerroin että ajattelin opetella nyt viinin salat ja että en tykkää viineistä.
Pyysin suosituksia ja ostin niiden perusteella 2, jotka nyt sitten iltojen kähmyssä lasillisen kerrallaan tissuttelen. Voin laittaa myöhemmin nimet kehiin.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tämmösillä suositeltiin alottaan ja kokeileen. Harmittaa kun en ottanut kuvaa alkon hyllyn etiketistä, tuo portada kuulosti sen mukaan paremmalta, mutta en muista miks :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Liitteet

• 20220307_143603.jpg
    20220307_143603.jpg
    497.9 KB · Katsottu: 86
Tuli mieleen että onkohan kukaan koskaan tutkinut onko valkosipulilla vaikutusta raskautumiseen? :tears:
siis silloin kun aikoinaan miehenkaa tavattiin, niin mulla oli tapana syödä yksi valkosipulin kynsi päivässä, ihan terveyssyistä, ja silloinhan mä raskauduin meidän 2kk seurustelun jälkeen heti. No ehkä sillä ei ole mitään vaikutusta, mutta kaikkea olen miettinyt mitä tein silloin toisin kun viimeksi raskauduin, niin ainakin tota valkosipulia söin päivittäin :rolling: että pitäsköhän pistää kokeiluun? :rolling: hajuhaitathan siinä on mutta se on pientä jos mitenkään vaikuttaa hyvällä tärppiin! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Valkosipulillahan on monia terveysvaikutuksia. Parantaa verenkiertoa ja vastustuskykyä, toimii antibiootin tavoin tappaen bakteereja ts. ehkäisee tulehdustiloja, sisältää useita vitamiineja. Joten parantaa ainakin lähtökohtia raskautua, jos ei muuta. Uskon, että voisi ehkäistä tai auttaa jopa matala-asteisissa tulehduksissa, säännöllisellä käytöllä. Mikään ihmelääke se ei kuitenkaan ole, mutta selvästi hyödyllinen.

Olen laboratoriossa testannut tuon valkosipulin kasvatusalustalla johon oli laitettu myös bakteerinäytettä. Valkosipulia ympäröi iso alue, johon bakteerikasvusto ei levinnyt :Grinning Face With Smiling Eyes: Joten väite siltä osin piti ainakin paikkansa.

Nää on näitä kikkakolmosia, mutta vois ihan huvin vuoksi kokeilla tätäkin taikaa. Suklaata jo hankin, seuraavaks lompsin alkoon punaviiniä hakemaan.

Eikö punaviinin käyttö perustu verenkierron vilkastuttamiseen? Tai siis oletukseen siitä. Muistelen näin lukeneeni kun edellisen kerran etsin kikkakolmosia.

Mietin vaan voiko siitä olla myös haittaa, koska jos ei normaalisti juo, voi viinin siemailu olla "shokki" kropalle ja kierto häiriintyä. Tähän törmäsin myös jonkin ovulaatiojutun kautta.

Ja ei, en halua olla ilonpilaaja :Face With Tears Of Joy: Mietin vain onko muita tapoja pitää hyvää verenkiertoa yllä, kuten vaikka valkosipuli:Grinning Face With Smiling Eyes:

Takaisin