Raskaaksi 2022

Kiitos, samoin toivon ja kaikille täällä olijoille:red-heart: Täytyy myöntää etten ole ennen niin hirveästi testannut, mutta sillon kun olen niin ei ole ollut koskaan noin vahvaa plussaa. En siis täysin nimenomaan luota noihin, koska pco... oireista ennemminkin ja ne on hyvin tunnistettavat. Nyt ei noussut lämmöt ollenkaan tuosta kahden viikon takaisesta kun taas nyt tänään ne nousi hyvinkin reilusti (tiedän ettei tämäkään toki täysin luotettava)

Oon tehnyt hätähousuna raskaustestin ja negatiivinen on, toki jos katsoo siitä milloin mahdollinen ovis ois ollut niin mahdolliset menkat alkaisi nyt seuraavana ma-ti?
Ehkä se ovis oli sit kuitneki vasta nyt ja jostai syystä jääny sillo pari viikkoo sit tulematta. Toi ovulaation metsästys on kyl vähän arpomista ton pcos kanssa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: toki riippuu ihmisistäkin. Nooh kohtahan sen näkee alkaako menkat tai raskaus vai mitä tapahtuu. Oottelua.

Ehkä se ovis oli sit kuitneki vasta nyt ja jostai syystä jääny sillo pari viikkoo sit tulematta. Toi ovulaation metsästys on kyl vähän arpomista ton pcos kanssa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: toki riippuu ihmisistäkin. Nooh kohtahan sen näkee alkaako menkat tai raskaus vai mitä tapahtuu. Oottelua.

No juu niin mäkin ehkä oon tullut siihen tulokseen että jäi sillon tulematta, mutta ota näistä selvää :Face With Tears Of Joy: Ehkä tämä mysteeri jossain kohtaa selviää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ootko tehny raskaustestin? Mulla ovistestit on näyttäny plussaa jo kahdessa raskaudessa. Viikko oviksesta voi olla kiinnittymisvuotoa tuhruna. Pcos kyllä voi vaikuttaa ikävästi ovulaatioon, tai ovuloimattomuuteen, mutta niin voi tehdä myös korona. Varmistaisin kuitenkin raskaustestillä vaikka olisi epätodennäköistä :smiling-eyes:

Juu oon tehnyt ja negaa näyttää, täytyy vaan seurailla ja ihmetellä tilannetta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Luulen että ton koronan takia ovulaatio ei tullut ja tapahtui nyt vasta, mene ja tiedä...

Kiitos, samoin toivon ja kaikille täällä olijoille:red-heart: Täytyy myöntää etten ole ennen niin hirveästi testannut, mutta sillon kun olen niin ei ole ollut koskaan noin vahvaa plussaa. En siis täysin nimenomaan luota noihin, koska pco... oireista ennemminkin ja ne on hyvin tunnistettavat. Nyt ei noussut lämmöt ollenkaan tuosta kahden viikon takaisesta kun taas nyt tänään ne nousi hyvinkin reilusti (tiedän ettei tämäkään toki täysin luotettava)

PCOS voi tosiaan aiheuttaa useamman LH-huipun kierron aikana, esimerkiksi niin, että ovulaatio tapahtuu vasta toisen LH-huipun jälkeen. Lämpöjen perusteella pitäisi kuitenkin nähdä, tapahtuiko ovis oikeasti, eli veikkaan, että vasta tämä toinen LH-piikki on johtanut munasolun irtoamiseen.

En oo testannut mutta ei ole menkatkaan alkanut. Huomenna aamulla testaan.
Järkyn korkeat sykkeet tänäänkin ja hengästyttää kaikki pienikin. Ja tissikipu on kamala. Mutta kai se on tämä oma pessimistinen luonne kun olen jotenkin tänään ollut ihan varma että nega tulee...

Voi harmitus kun sulla alkoikin sitten uusi kierto :sad001 tärppionnea tähän uuteen kiertoon! :red-heart:

Tervetuloa kaikille uusille! :smiling-eyes:
Nämä oireet kuulostaa kyllä tosi lupaavilta! Toivottavasti tänä aamuna on kaksi viivaa r-testissä:smiling-eyes::folded::folded:

Muokattu viimeksi:
Oon pitäny taukoo tältä palstalta. Vatsakivut äityi niin pahaksi että ei sängystä päässyt itse ylös ilman apua ja lääkärillä käyty. Matala asteinen tulehdustila jolle ei tehdä mitään koska ei ole tarpeeksi korkea tulehdus eli en saa antibiootteja. No jos on matala asteinen tulehdustila niin silloin ei voi tulla raskaaksi ja epäilen että on ollut koko tämän vuoden kun on yritetty koska jatkuva pissatulehdus kierre. Turhaan on edes yritetty ja turhaa jatkossakaan kun ei tätä suostuta hoitaa.

1 ainokainen talletus tässä kuussa kun ei tällasissa kivuissa paljoa tee mieli kun sattuu olla missä vaan asennossa.

Oon pitäny taukoo tältä palstalta. Vatsakivut äityi niin pahaksi että ei sängystä päässyt itse ylös ilman apua ja lääkärillä käyty. Matala asteinen tulehdustila jolle ei tehdä mitään koska ei ole tarpeeksi korkea tulehdus eli en saa antibiootteja. No jos on matala asteinen tulehdustila niin silloin ei voi tulla raskaaksi ja epäilen että on ollut koko tämän vuoden kun on yritetty koska jatkuva pissatulehdus kierre. Turhaan on edes yritetty ja turhaa jatkossakaan kun ei tätä suostuta hoitaa.

1 ainokainen talletus tässä kuussa kun ei tällasissa kivuissa paljoa tee mieli kun sattuu olla missä vaan asennossa.

Kuulostaa kyllä ikävältä tilanteelta. Matala-asteiseen tulehdustilaaan on turha antibiootteja määrätä, mutta jollain keinoinhan se tila täytyisi korjata.. onks sulla mitää tietoa mikä sen taustalla vois olla? Joku aiheuttaa sulla sen pissatulehduksen, onko limakalvoissa jotain, tai lääkityksiä tms joka altistaa bakteerien parkkeeraamisen virtsateihin? Tsemppiä tilanteeseen kuitenkin ❤

Ikävä tilanne... voisko kokeilla omin keinoin vähentää tulehdusta? Mulla itsellä pissatulehduskierre katkesi käyttämällä tranemaxia ja noudattamalla vähähiilihydraattista ruokavaliota. En tiedä miten syöt mutta voisko sokerin karsiminen helpottaa tulehdustilaa? :smiling-eyes: Ei sillä että jeesustelisin, mun karsiminen loppui viime kevääseen. :tears:

Meillä oli jotenkin tosi kiva ilta eilen miehen kanssa, vaikka ei ees mitään kauheen erityistä tehty :) käytiin hakee kauppakeskuksesta pari tarpeellista juttua, katottiin pari leffaa ja kokoajan kommentoitiin niitä, juotiin vähän alkoholia. Kännykkään tuli hälytyksiä revontulista, mutta ei näkyny meille kun kävin parvekkeella kurkkimassa! Tähdet näky kyllä tosi kauniisti. Tykkään kesäsin (tai loppukesästä, kun on taas pimeämpää) kattella tähtiä partsilta, ja tunnistan sieltä tutuimmat kesäkuviot jotka meijän partsille näkyy, etenkin joutsen on aina pääosassa. Nyt talvella on ihan vieraat kuviot, eilen löyty sieltä kaksoset, jota en muista ees ennen nähneeni!

Maakku: Mennään ny sit samoilla kiertopäivillä! :) Katotaan sit miten ovikset osuu :D

Vitsi jännäilen nyt Hildamarian tilannetta, voikun ei olis menkat alkanu! :Grimacing Face:

Voi Jiin3s miten ikävä tilanne! :( Eikö ne ottanu ton vakavammin sitä että sattuu niin ettei pääse sängystä ylös :( luulis että laittais jatkotutkimuksiin!

Mulla oli muuten kans aiemmin ihan jatkuvasti pissatulehduksia. Omal kohalla sain ne kuriin sillä että joka kerta seksin jälkeen käyn alapesulla, mitä en ennen tehny. Nyt on täysin selväks tullu että melkeen joka kerta ku unohdan käydä, ni seuraavana päivänä virtsis :Grimacing Face: se on kyllä vähän ankeeta jos tekis vaan mieli vaikka nukahtaa, mutta oon hyväksyny että tämä on minun elimistön heikkous jonka kanssa pitää elää.

Ja kiva saada uusia tänne, tervetuloa Dorikselle mukaan jännäilemään! :) Ja kiva nähdä tauon jälkeen palailevia! :)

Mut niin, mun virtsiskierteistä on jääny mieleen se varottelu että jos ei hoida ni voi edetä munuaisiin. Tuo vatsakipu mitä Jiin3s kuvaili ei kuulosta pelkältä virtsikseltä. Toivottavasti ei ole mitään pahempaa, ja tosiaan kyl tuo minun korvaan kuulostaa siltä että lisätutkimuksia pitäs tehdä!

Kuulostaa kyllä ikävältä tilanteelta. Matala-asteiseen tulehdustilaaan on turha antibiootteja määrätä, mutta jollain keinoinhan se tila täytyisi korjata.. onks sulla mitää tietoa mikä sen taustalla vois olla? Joku aiheuttaa sulla sen pissatulehduksen, onko limakalvoissa jotain, tai lääkityksiä tms joka altistaa bakteerien parkkeeraamisen virtsateihin? Tsemppiä tilanteeseen kuitenkin ❤

Ei hajuakaan miksi olen sille altis

Ikävä tilanne... voisko kokeilla omin keinoin vähentää tulehdusta? Mulla itsellä pissatulehduskierre katkesi käyttämällä tranemaxia ja noudattamalla vähähiilihydraattista ruokavaliota. En tiedä miten syöt mutta voisko sokerin karsiminen helpottaa tulehdustilaa? :smiling-eyes: Ei sillä että jeesustelisin, mun karsiminen loppui viime kevääseen. :tears:

Olen jo karsinut sokerin, maidon ja vehnän pois. En käytä mitään missä on lisättyä sokeria enkä herkuttele. Ainoat sokerit tulee hedelmistä ja marjoista.

Kiitos vinkistä otan ehdottomasti tranemaxia käyttöön

Mun puolesta jännääjille valitettavasti kerrottava että aamun testi negatiivinen :sad-face:

Sitten tietty pisti miettimään onko jokin muu vialla, kun sykkeet tosiaan korkealla, heikottaa eikä oikein ole ruokahalua. Seurailen tänään vointia, jos huomennakin vielä jatkuu niin kai se pitää käydä lääkärissä.

Alkais nyt ne menkat sitten edes että päästäisiin seuraavaan kiertoon mutta eipä näy vieläkään, tänään kp29. Enkä muista milloin ois ollut näin kauhea tissikipu, vaikka mulle on tissien aristus normaalia oviksen jälkeen, muttei näin paha. Typerät toiveikkuutta herättävät oireet :disappointed-face:

Edit: mutta... kysynpä kanssasisarilta mielipidettä kun näköjään yritän toivenrippeitä vielä kehitellä: viime torstaina eli 3 päivää sitten tuli muutamia tippoja vaaleanpunaista tuhrua, JOS se oli kiinnittymisvuotoa niin näkyisikö se edes vielä testissä...?

Hildamaria: osanotot negatiivisesta testistä :( jos olis to kiinnittynyt, niin vois ihan hyvin vielä olla negatiivinenkin. On kai aika yksilöllistä miten matala HCG arvo on heti alkuun, niin se parin päivän välein tapahtuva tuplaantuminen ei matalilla arvoilla alkuun kauheen kovaa vauhtia etene!

Jiin3s: Tsemppiä tuon tulehduksen ja virtsatulehduskierteen kanssa!

Pahoittelut negasta, Hildamaria! :disappointed-face: Onko sinulla oviksen ajankohta tiedossa?

Täällä meinasi oma toivo myös herätä, kun huomasin, että leposyke oli noussut viimeiset kaksi päivää. Mutta nyt kun katselin leposykkeitä elokuulta asti, niin niinpä on käynyt joka kuussa oviksen jälkeen. :Face With Tears Of Joy: En ollut aiemmin kiinnittänyt asiaan huomiota kuin vasta joulukuisen plussan myötä. Ainoastaan viime kuussa niin ei käynyt, mutta silloin oli varmaan vielä keskenmenon jäljiltä hormonit sekaisin.

Olen jotenkin ihan naurettavan toiveikas tämän kierron suhteen. On jotenkin niin vahva tunne, että nyt on tärpännyt, että tipun kyllä vielä korkealta. On näitä tunteita ollut nimittäin ennenkin... Ehkä se greippimehu tuo toivoa, kun olen tosiaan plussannut tähän asti joka ikisestä greippimehukierrosta.

Tämä kierto oli siitä outo että ovisoireet olivat vahvat kp14-16 mutta digitesti ei antanut positiivista missään vaiheessa kiertoa. En siis ole varma onko ovulaatiota oikeasti edes tapahtunut. Tissien kipeytyminen noiden päivien jälkeen viittaisi siihen, että on tapahtunut, mutta ihmetyttää kyllä miten testi ei saanut ovista bongattua.

Mä katsoin myös leposykkeen kehittymisen. Alkanut korkea syke näköjään melkein heti sen vaaleanpunaisen tuhrun jälkeen torstaina.

Odotan nyt pari päivää ja jos ei menkkoja näy niin testaan uudelleen.

Noniiiiin. Minä hyppään tässä kohtaa piinapäiville muiden vanavedessä, ja ihan inhimilliseen aikaan.
Eli kp19 ja o-plussa bingo!
Huomenna sitten lähdetään dpo0:sta piinaileen. :Sports Medal:

Vähän kaksjakoiset mietteet.. Ainoo, miks harmittais tulla just tästä tai seuraavasta kierrosta raskaaks, olis laskettu aika.. Mä jotenkin toivoisin, että lapsi ei olis loppuvuoden lapsi, mutta tämän kierron la olis 29.11. Ja seuraava sit joulukuussa.
Tässä kohtaa se asia on kyllä oikeesti toissijainen siihen nähden, mikä onni olisi, jos nyt ylipäätään saataisiin se yhteinen nyytti.
Joten lasketusta ajasta viis, helpotti vaan sanoa tämä turhamaisuus pois mielenpäältä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Noniiiiin. Minä hyppään tässä kohtaa piinapäiville muiden vanavedessä, ja ihan inhimilliseen aikaan.
Eli kp19 ja o-plussa bingo!
Huomenna sitten lähdetään dpo0:sta piinaileen. :Sports Medal:

Vähän kaksjakoiset mietteet.. Ainoo, miks harmittais tulla just tästä tai seuraavasta kierrosta raskaaks, olis laskettu aika.. Mä jotenkin toivoisin, että lapsi ei olis loppuvuoden lapsi, mutta tämän kierron la olis 29.11. Ja seuraava sit joulukuussa.
Tässä kohtaa se asia on kyllä oikeesti toissijainen siihen nähden, mikä onni olisi, jos nyt ylipäätään saataisiin se yhteinen nyytti.
Joten lasketusta ajasta viis, helpotti vaan sanoa tämä turhamaisuus pois mielenpäältä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä taas haluaisin että lapsi syntyis kesällä jos sais päättää :D meillä on suvussa niin iso jengi marras-tammikuussa syntyneitä, minä oon ainut kesällä syntynyt - haluisin seuralaisen! :D ja en kyllä siitä huolimatta pistäs yhtään pahaksi, että mahdollisimman pian onnistais. :P mutta oon jo miettiny että me päästään ehkä IVF:ään joskus syyskuussa, siinä saattais tuurilla vielä osua kesään, jos nappais nopsaa :Eyes:

Minulla kyllä suuri syy, miksi niin kovasti toivoisin tulevani tästä kierrosta raskaaksi, on, että sitä seuraava laskettu aika olisi ihan joulun paikkeilla, ja sitä en haluaisi ihan jo lastakin ajatellen (joulun lähellä syntyneet saavat monesti esimerkiksi yhdistetyt joulu- ja synttärilahjat sukulaisilta...). Joulun aikaan on muutenkin paljon puuhaa ja joulu itsessään on jo erityistä aikaa, niin en haluaisi lapsen synttäreitä juuri silloin.

Marraskuinen taas sopisi oikein hyvin. Esikoinen on syntynyt kesällä, ja oli tuskaista olla viimeisillään raskaana helteillä ja samoin vauvan kanssa oli ikävää kärsiä helteistä. En kestä helteitä yhtään, ja tuntuu, että se koko pikkuvauva-aika meni vain odotellessa, että helteet menisivät ohi. :disappointed-face: Ihan pienen vauvan kanssa ei ulkona tehdä kuitenkaan vaunulenkkejä kummempaa, joten silloin voi hyvin olla kylmää ja pimeää. Ja sitten puolivuotiaana, kun vauva alkaa liikkua enemmän, onkin sitten kesä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä kp42 / dpo15 jo ja Flon mukaan tänään olis kuukautisten alkamispäivä. Ei kyllä tunnu yhtään siltä. Olen ihan mahdottoman flunssainen ja hengästynyt toki nämä johtuu siitä kun olen kipeähkönä.

Ei ole mitään oireita eli liekö mitään munasoluja edes irronnut. Nyt haluaisin jo ne menkat et päästään mekin yrittämään taas

Takaisin