Raskaaksi 2022

Rupee menemään vähän sivuraiteille jutustelu mut pakko kommentoida et onkoha millasta tässä kohtaa minkäänlaista dataa lääkkeiden käytöstä ja siitä mikä on turha ja mikä ei.. itse sairastelualan näköalapaikalla päivittäin rohkenen asettua Suomen terveydenhuollon laadukkuden ja puolueettomuuden puolelle mitä suurimmalta osin. Julkisella puolella asiat ovat toki toisinaan kehnolla tolalla kun rahat ja tekijät on loppu, mutta siitä saamme kiittää rahahanoista päättäviä. Mut tää ei oo ehkä oikea paikka ruotia sitä :smiling-eyes:

Mites hei onko muita piinapäivillä tuskastelijoita? Ite testailuhommiin vasta viikon päästä aikasintaan.. tässä kierrossa ollut hirveen rento fiilis mutta ehtiihän tässä piinailut tiivistyä! :tears:
Mulla menossa dpo 9/10 :) vähän piinatuttaa mutta oon ny ottanu chillimmin! Vasta ens maanantaina saan lopettaa lugesteronin, ja siitä meni viimeks pari päivää että menkat alko. Eli pitkään saa vielä piinata :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: suunnittelin tosiaan olevani testaamatta. Saan olla Schrödingerin raskaana sit vielä viikon :Relieved Face:

Sivuraiteille on kyllä mennyt siitä mitä alunperin tarkoitin, se on totta. Täällä yleensä voi aika rennosti ilmaista näkemyksensä asioista, mutta sanotaanko että tämä keskustelu kääntyi ikävään suuntaan asioilla, joista en puhunut. Ehkä ymmärsin väärin, ja mieluummin tietenkin niin, kuin ettei saisi niitä negatiivisia pohdintoja taikka näkemyksiä tuoda ollenkaan esille.
Avasit tämän keskustelun ilmaisemalla aika voimakkaan oloisesti negatiivisia kommentteja Suomen lääketiedettä kohtaan. Sellainen herättää kyllä auttamatta tunteita. On aina riski avata voimakkaasti keskustelua, joka herättää tunteita puolesta ja vastaan.

Minä oon tykännyt kyllä kovasti siitä, että täällä saa yhdessä pohtia kaikenlaisia mieltä painavia asioita. Mutta tiedevastaisuus kyllä raapaisee itsellä hyvin ikävästi, enkä pysty siihen suhtautumaan kovin neutraalisti. Minustakin on harmi, että tämä keskustelu nyt kääntyi näin negatiivissävytteiseksi. :(

Mulla menossa dpo 9/10 :) vähän piinatuttaa mutta oon ny ottanu chillimmin! Vasta ens maanantaina saan lopettaa lugesteronin, ja siitä meni viimeks pari päivää että menkat alko. Eli pitkään saa vielä piinata :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: suunnittelin tosiaan olevani testaamatta. Saan olla Schrödingerin raskaana sit vielä viikon :Relieved Face:
Omg.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minkä alan ihmisiä sää Nurppu oikeen oot? :Nerd Face::Face With Tears Of Joy:

Rupee menemään vähän sivuraiteille jutustelu mut pakko kommentoida et onkoha millasta tässä kohtaa minkäänlaista dataa lääkkeiden käytöstä ja siitä mikä on turha ja mikä ei.. itse sairastelualan näköalapaikalla päivittäin rohkenen asettua Suomen terveydenhuollon laadukkuden ja puolueettomuuden puolelle mitä suurimmalta osin. Julkisella puolella asiat ovat toki toisinaan kehnolla tolalla kun rahat ja tekijät on loppu, mutta siitä saamme kiittää rahahanoista päättäviä. Mut tää ei oo ehkä oikea paikka ruotia sitä :smiling-eyes:

Mites hei onko muita piinapäivillä tuskastelijoita? Ite testailuhommiin vasta viikon päästä aikasintaan.. tässä kierrossa ollut hirveen rento fiilis mutta ehtiihän tässä piinailut tiivistyä! :tears:

Täällä piinaillaan, mutta on vasta dpo1 :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vielä saa reilun viikon ainakin odotella...

IMG_20220224_051909.jpg

negahan se tietenkin, en juuri muuta odottanutkaan. :Smirking Face:
Kyllä mä liputan 100% tän medigoon luotettavuudelle, ei näytä haamuja tai turhia viivanpaikkoja! :thumbs-up:

Dpo9 ja tää testi tehty klo 4.30, en vaan unta saanut niin ajattelin testata..kovin varhaista, mutta en mä nyt silti tähän kiertoon oo kauheesti toivoa laittanut. Testaan kun sitten tulee taas pitkä ja tylsä aika kun ei voi testailla niin täytyy hyödyntää nää muutamat piinapäivät testihimoihin! :rolling:

Kiitos tsempeistä :red-heart::folded:! Hyvä että tekin olette päässyt eteenpäin tutkimuksissa. Kyllä mä näen tuossa testissä jotain. Toivottavasti vahvistuisi :red-heart:!
Huomenta. Joo on se lohduttava tieto ettei miehen siittiöissä mitään poikkeavaa eli tietää että niillä ainakin pystyy hedelmöittämään... Nyt on kp 25/25(26) ja alavatsaa nipistelee. Jännittää,aamulämpö oli 36,65,ei vielä laskenut.
Testasinkin jo samalla testillä ja nyt selkeämpi viiva joka ei kuivuessa kadonnut.

Täällä piinaillaan myös! Oon pysytellyt taustalla nyt ja yrittänyt olla ajattelematta asiaa mahdollisimman vähän, mikä on onnistunut välillä paremmin ja välillä huonommin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Tuun pari päivää Nurppua jäljessä eli dpo 8/9 nyt. En aio tehdä aikaisia testailuja, odottelen vaan ja yritän pysyä tyynenä :Relieved Face:

Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia kaikkien tilanteisiin! :red-heart:

Hieman oon hermona kahden päivän niukan vuodon vuoksi. Nyt ei oo enää vuotanut. Ma tuhrua, ti tuhrua, ke ei mitään, ja tänäänkään ei ainakaan nyt aamulla. Tässä eilinen ja tän aamun testi, ylempi eilen ja alempi tänään. Dpo13, ei mun mielestä juuri ole vuorokaudessa vahvistunut? Mitä ootte mieltä, olisko pitänyt vahvistua ”rajummin” näinä päivinä? Käsittääkseni raskaushormonin pitäisi humpsahtaa tässä alkuvaiheessa… äh. Ja mietin kans sitä että onko toi oikeestaa yhtään tummentunuy varsinaisesti, vai onko viiva vaan vähän eri muotoinen/paksuinen. Ei ole kyllä vielä yhtään innokas olo, kuvitteli että sitä olisi onnen kukkuloilla plussauksen jälkeen mutta vielä ei ole siihen moodiin päässyt.. :Broken Heart:

Liitteet

• BC021723-6EDB-487B-AB58-2753E2AD3EBA.jpeg
    BC021723-6EDB-487B-AB58-2753E2AD3EBA.jpeg
    660.4 KB · Katsottu: 170
Hieman oon hermona kahden päivän niukan vuodon vuoksi. Nyt ei oo enää vuotanut. Ma tuhrua, ti tuhrua, ke ei mitään, ja tänäänkään ei ainakaan nyt aamulla. Tässä eilinen ja tän aamun testi, ylempi eilen ja alempi tänään. Dpo13, ei mun mielestä juuri ole vuorokaudessa vahvistunut? Mitä ootte mieltä, olisko pitänyt vahvistua ”rajummin” näinä päivinä? Käsittääkseni raskaushormonin pitäisi humpsahtaa tässä alkuvaiheessa… äh. Ja mietin kans sitä että onko toi oikeestaa yhtään tummentunuy varsinaisesti, vai onko viiva vaan vähän eri muotoinen/paksuinen. Ei ole kyllä vielä yhtään innokas olo, kuvitteli että sitä olisi onnen kukkuloilla plussauksen jälkeen mutta vielä ei ole siihen moodiin päässyt.. :Broken Heart:
Ootko tehny yhtää viikko Digiä? Minusta sillä on selkeempi ja helpompi seurata sitä nouseeko hcg. Mutta kannattaa siinäkin toki muistaa et kaikilla nousee hormoni vähän eri tavalla ja ei kannata ottaa liikaa stressii siitäkäön heti.

En siis ois ite yhtään huolissaan noista viivoista! Minusta ne näyttää hyvältä. Yleensä kai ohjeistetaan et pitäis oottaa kaks vourokautta enne ku kattelee onko viiva vahvistunu nii tulee selkeempi ero. Mut sulla on tosi hienot viivat.

Mun mielestä momwocilla on inan verran tummentunu! Pidetään peukkuja:Two-hearts:

Täällä ei virallisesti piinailla, kun oviksen huippua ei saatu kiinni. Toki varuiks jumppailtiin arvioilta oikeeseen aikaan.
Ajattelin lauantaina testata, koska ois tarkoitus tulla ystäviä kylään niin tietää juomalinjan oikeaksi:rolling:

Avasit tämän keskustelun ilmaisemalla aika voimakkaan oloisesti negatiivisia kommentteja Suomen lääketiedettä kohtaan. Sellainen herättää kyllä auttamatta tunteita. On aina riski avata voimakkaasti keskustelua, joka herättää tunteita puolesta ja vastaan.

Minä oon tykännyt kyllä kovasti siitä, että täällä saa yhdessä pohtia kaikenlaisia mieltä painavia asioita. Mutta tiedevastaisuus kyllä raapaisee itsellä hyvin ikävästi, enkä pysty siihen suhtautumaan kovin neutraalisti. Minustakin on harmi, että tämä keskustelu nyt kääntyi näin negatiivissävytteiseksi. :sad001

Olen siistinyt alkuperäisen kommenttini jottei tule enempää väärinkäsityksiä. Tiedevastaisuuteen sanon sen verran, että jos olisin tiedevastainen, en olisi laborantti :smiling-eyes: Omalta osaltani päätän keskustelun aiheesta tähän.

Muokattu viimeksi:
Ootko tehny yhtää viikko Digiä? Minusta sillä on selkeempi ja helpompi seurata sitä nouseeko hcg. Mutta kannattaa siinäkin toki muistaa et kaikilla nousee hormoni vähän eri tavalla ja ei kannata ottaa liikaa stressii siitäkäön heti.

En siis ois ite yhtään huolissaan noista viivoista! Minusta ne näyttää hyvältä. Yleensä kai ohjeistetaan et pitäis oottaa kaks vourokautta enne ku kattelee onko viiva vahvistunu nii tulee selkeempi ero. Mut sulla on tosi hienot viivat.

Olen tehnyt viikkodigin tiistaina ja siihen tuli 1-2, varmasti ens viikolla otan uusinnan digilläkin jos sillon tilanne on vielä sama. Muistin että raskaushormoni tuplaantuu vuorokaudessa, mutta se olikin kaksi vuorokautta! :No Evil Monkey: Ehkä odottelen nyt pari päivää. Mulla toi testailu on selkeesti sellanen lääke levottomuuteen/epätietoisuuteen, tai siis sitä kuvittelee että se helpottaisi oloa mutta ehkä joku meditointi tai lenkille lähteminen olisi aidosti mieltä rauhoittava askare!

@Emilia1983: Nuo on jännän näköisiä, nuo ei tainnu olla raskauskeijun onesteppejä ainakaan? Mielenkiinnolla odotan miten noissa etenee tuo viiva! Teitkö noilla kertaakaan selviä negoja ennen näitä testejä?

Star4: Samaa mieltä, Medigoon testeistä on vielä oikein positiivinen vaikutelma! :)

Kultahippi: Jes, team chill :Relieved Face:

Momwoc: En valitettavasti yhtään tiedä miten kovaa keskimäärin tummuu, mut kyl minun silmään on hyvin tummunu sun testit! Toivotaan että huomenna taas selvemmin! :)

Heydi: Tosi kiva kuulla että ei siitä ollut kyse! :) Joskus vaikeita nämä foorumikeskustelut. Kovasti onnea sinullekin omaan vaiheeseen, en nyt yhtään muista missä vaiheessa olet nyt menossa!

Olisikohan tuo lääketiede-keskustelu tullut päätökseensä sillä loppukonseksuksella että kirjallinen viestintä ilman äänensävyjä, katsekontaktia, ilmeitä ja eleitä on vaikea laji jossa AINA tulee jonkinasteisia väärinymmärryksiä ja tulkintoja, kun lähdetään puhumaan yhtään vakavammista aiheista?

Hyvän hengen ja positiivisen ilmapiirin vaalimisen nimissä! Ehdottaisin, että jos tuota aihetta on vielä jollakin tarve kommentoida, niin aiheelle perustetaan oma keskusteluketju :)
Tärkeitä aiheita kuitenkin ja kyllä vaikeille ja ristiriitaisisillekin aiheille on ehdottomasti oltava oma paikkansa keskustella! Mutta tämä ketju se ei tästä eteenpäin tuon aiheen tiimoilta enää ehkä ole :Person With Folded Hands:

Nurppu:
Joo tein selviä negoja eli en ole saanut siis mitään ns.viivanpaikkaakaan tuohon testiin. Nämä tilasin suoraan Kiinasta eli Wishin kautta,sai 30 testiä muistaakseni 6 eurolla. Laitoin tilaukseen lisää näitä just,kun kerran ainoa testimerkki mikä on ollut selvä negatiivinen kun ollut nega. Olen itsekin yllättynyt tuon testin laadusta. Aamupissasta näköjään kannattaa tehdä sen myös nyt totesin. Turhaan testailee muuhun aikaan,kun selkeästi se viiva tummeni nyt verrattuna aiempiin,ja siis eka haamulainen tuli (kuva on täällä jossain?) mahdolliseen kiinnittymisen aikaan,eli "ns.kiinnittymispiikki". Tosin pelkään kemiallista,kun tässä 7 kiertoa yritetty ja aiemmin olin turhassa luulossa että raskaana,kun tein Rfsu-testeillä haamuja jotka ei varmasti olleet oikeita plussia(tai sitten oli mutta päättyi kemialliseen). Siksi epävarmuus kalvaa ja pelkään omaa kroppaa että taas tekee "tenät".

Takaisin