Raskaaksi 2022

Joo näille ei voi tosiaan mitään muuta kun ottaa päivä kerrallaan ja toivoa parasta :folded:.
Moi Herttarouva,ihanaa kuulla susta. Olimme molemmat tuolla +35 kuumeilijat ketjussa. Onneksi sentään toinen siellä porskuttaa ja eteenpäin mennään päivä kerrallaan. Tämä on helppo ehkä sanoa toisen mutta toivon että jaksaisit positiivisella mielellä eteenpäin,tuo kaksosraskaus on mullakin riski kun ikää se melkein 40v. Meille kuuluu parempaa nyt,kun pääsimme vihdoin sinne tutkimuksiin,eli spermanäyte otettu ja onneksi miehen tulokset on normaalit. Nyt saimme lähetteen naistentaudeille jossa sitten jonossa. Rukoilen pääsevämme nopeasti.
Meillä nyt yk 7. Viime kuussa en ovuloinut ollenkaan aamulämpöjen perusteella. Sain silti plussa ovistestiin. Nyt en saanut plussaa ovistestiin mutta aamulämmöt näyttää ovulaation tapahtuneen...Melko outoa?
Tänään voisi olla DPO 10,ja testailin tietty heti yöllä kun en saanu enää unta. Ei ole kokemusta näistä One Step-10 miu jotka Wishiltä tilasin. Tälläisen näytti testiajan sisällä.
68A48109-A164-44E2-ADBC-92986815C0CD.jpeg

Muokattu viimeksi:
Näetkö itse tässä haamun? Mun mielestä tää selkeesti haamuilee sinertävänä pystysuunnassa!

Toki haastavampi erottaa sinertävää/harmahtavaa viivanpaikkaa, punaviivaisissa testeissä ehkä vähän helpompi:smiling-eyes:
Meinaatko aamulla testata uusiksi??

Moi Herttarouva,ihanaa kuulla susta. Olimme molemmat tuolla +35 kuumeilijat ketjussa. Onneksi sentään toinen siellä porskuttaa ja eteenpäin mennään päivä kerrallaan. Tämä on helppo ehkä sanoa toisen mutta toivon että jaksaisit positiivisella mielellä eteenpäin,tuo kaksosraskaus on mullakin riski kun ikää se melkein 40v. Meille kuuluu parempaa nyt,kun pääsimme vihdoin sinne tutkimuksiin,eli spermanäyte otettu ja onneksi miehen tulokset on normaalit. Nyt saimme lähetteen naistentaudeille jossa sitten jonossa. Rukoilen pääsevämme nopeasti.
Meillä nyt yk 7. Viime kuussa en ovuloinut ollenkaan aamulämpöjen perusteella. Sain silti plussa ovistestiin. Nyt en saanut plussaa ovistestiin mutta aamulämmöt näyttää ovulaation tapahtuneen...Melko outoa?
Tänään voisi olla DPO 10,ja testailin tietty heti yöllä kun en saanu enää unta. Ei ole kokemusta näistä One Step-10 miu jotka Wishiltä tilasin. Tälläisen näytti testiajan sisällä.
View attachment 111152

Mä näen tässäkin kyllä haamun! Mikä testi tää on?

Kiva kun kerroit kuulumisia, monesti miettinytkin että onko siellä pikkuinen pysynyt kyydissä ja millä viikoilla jo olet! :Smiling Face With Open MouthJäit jotenkin niin mieleen kun piinailtiin jossain vaiheessa samaan aikaan ja tuolla +35 ketjussakin kirjoiteltiin..
Alkava Kaksosraskaus kyllä ylläri, onko sulla tai miehellä suvussa kaksosia, sieltäkin saattas tulla.. :smiling-eyes: Toivotaan että tämä toinen nyt pysyy matkassa loppuun asti, onnea tuleviin päiviin! :Two-hearts:
Samoin olen miettinyt mitä tänne kuuluu :smiling-eyes:. Lukaisin kaikki viestit läpi täältäkin yksi päivä. Toivon että saatte plussanne pian kaikki :red-heart:. Mulla alkoi taas aamu vuodolla, huohh…
Miehen suvussa on kaksoset, mutta meidän suvussa ei tietääkseni niitä ole. Käsittääkseni pitäisi olla naisen suvussa, jotta voisi periytyä. Gyne veikkasi mun ikää ja E-pillereiden lopetusta. Sanoi että munasarjat on piiskanneet itsensä käyntiin ja irrottanutkin kaksi munasolua. Harmittaa tietty, että siellä on nyt yksi tuulimunakin kyydissä, niitä mulla onkin nyt sitten jo kaksi kertynyt. Välillä mietin onko mussa jotain vialla kun näitä tulee, mutta taitavat olla tosi yleisiä nuo tuulimunat.

View attachment 111152
Kiitos tsempeistä :red-heart::folded:! Hyvä että tekin olette päässyt eteenpäin tutkimuksissa. Kyllä mä näen tuossa testissä jotain. Toivottavasti vahvistuisi :red-heart:!

Just eilen mietin kun oli dpo 7 ja ihan oireetonta että ompas kummallista ettei edes mitään pms oireita ole. nyt siis dpo8 ja ei kyllä vieläkään mitään sen ihmeellisempää muutakun kauheen heikko olo, vähän sellanen huono olo ja tuntuu että olis hengästynyt kokoajan vaikkei edes liikkuisi, tää alkoi eilen illalla kun olin käymässä nukkumaan ja ajattelin että aamulla varmaan on mennyt jo ohi, mutta ei. tällästä nyt ei ole kyllä aijemmin ollut, mutta voi tietenkin johtua ihan mistä vaan..:Face Without Mouth:Meillä oli sitä koronaa reilu viikko sitten, pitää varmaan se testata, huomenna pääsen sitten rtestillä testaamaan :Face With Tears Of Joy:

Kyllä nyt kummittelee täällä :Eyes: mä nään haamuja kaikissa, toivotaan että alkavat vahvistua :)

Mulla ei enää oo ees sitä tissikipua että en kyllä usko että tässä olis tälläkään kierroksella tärpänny. Lämmötkin on ennätysalhaiset tässä kierrossa. Ainut oire on pieni jatkuva menkkamainen juilinta, mikä ei voi vielä enteillä menkkoja, kun vasta joskus viikon päästä varmaan pitäis niiden tulla (mulla on käytössä tuo lugesteron vielä ensi maanantaihin asti, ja ainakin viime kierrossa menkat alkoi pari päivää lopetuksen jälkeen). Mut varmaan tuo on vaan joku merkki piilevästä endometrioosista tai jostain :Eyes: Tänään on dpo9-10, ja yhä suunnittelen skippaavani testailut ja odottavani menkkoja!

Mulle sanottiin täällä, että ei ole mitään estettä tulla sektion jälkeen raskaaksi heti kun vaan haluaa/pystyy, se vaan että jos synnytysten väli on vähemmän kuin 18kk, niin sit menee automaattisesti sektioon eikä edes saa yrittää alatiesynnytystä. Jos niin onnellisesti käy, että raskaaksi tulen, niin pyytäisin kyllä joka tapauksessa sektion, kun se edellisen raskauden ylimeneminen ja käynnistyksen aikana liikkeiden häviäminen, puhumattakaan kaikesta muusta mitä synnytyksen jälkeen tapahtui, oli niin traumaattisia kokemuksia, että en toistamiseen sitä halua kokea.

Peukut pystyssä että tällä kertaa tulis se tyttö sinne! :Two-hearts: Mulla kans täällä ovis alkaa kolkutella oville taas viimein ja eiköhän tässä viikonloppuun mennessä pääse piinailemaan… :folded:

Tässä uskossa olin aiemmin, mutta kuulemma kohdun täytyy palautua vuosi, ettei repeä uudessa raskaudessa. Mulla tuo oli jo toinen sektio joten olisikohan sillä sitten merkitystä repeytymisriskin vuoksi. Kolmas menee automaattisesti sektioon mulla jo. Ei kyllä haittaa yhtään, yks hirveä alatie riitti.

Toivon kuitenkin, että tällä kerralla olisi normaalikokoinen vauva jos ei saa valita sukupuolta.. jättiläisen kanssa oli jo puolessavälissä tukalaa :tears:

Peukkuja sinne! :red-heart: Toivotaan, että nyt on tärppikierto!

Mulla ei ole vieläkään ovulaatio, kp18 nyt.
Mä en ole seuraillut kiertoja kovin tarkkaan ennen kun alettiin yrittämään raskautumista, nämä mitä nyt olen seuraillut marraskuusta asti niin ovulaatiot on olleet kp15, kp22 ja kp15 ja nyt ei vielä ole ovulaatiota tässä kierrossa kuulunut. Onkohan oletettavaa että sekin tulee sitten vasta joskus kp22 tienoilla?

Silloin kun ovuloin vasta kp22 niin kiertokin oli 33 päivää, muutoin 28 päivää. Eli ilmeisesti mulla on nyt joka toinen kierto pidempi kuin toinen. Onkohan tämä huolestuttavaa vai normaalia? Onko kellään kokemuksia?

Mä en ole seuraillut kiertoja kovin tarkkaan ennen kun alettiin yrittämään raskautumista, nämä mitä nyt olen seuraillut marraskuusta asti niin ovulaatiot on olleet kp15, kp22 ja kp15 ja nyt ei vielä ole ovulaatiota tässä kierrossa kuulunut. Onkohan oletettavaa että sekin tulee sitten vasta joskus kp22 tienoilla?

Silloin kun ovuloin vasta kp22 niin kiertokin oli 33 päivää, muutoin 28 päivää. Eli ilmeisesti mulla on nyt joka toinen kierto pidempi kuin toinen. Onkohan tämä huolestuttavaa vai normaalia? Onko kellään kokemuksia?

Mulla on kanssa ollut joka toinen pari pöivää pidempi ja joka toinen lyhyempi. Lyhyimmän ja pisimmän väli vuoden aikana 5 päivää (24 ja 29 päivää)

Kylhän kierron vaihtelu kaiketi on ihan normaalia, mutta tiedä näistä sitten. Kiva jos joltain löytyis parempaa faktaa.

Mulla on kanssa ollut joka toinen pari pöivää pidempi ja joka toinen lyhyempi. Lyhyimmän ja pisimmän väli vuoden aikana 5 päivää (24 ja 29 päivää)

Kylhän kierron vaihtelu kaiketi on ihan normaalia, mutta tiedä näistä sitten. Kiva jos joltain löytyis parempaa faktaa.
Mulla vaihdellu täs ~ puolen vuoden sisään kierron pituudet 25-37 päivää, tällästä tää on ollu jo tän koko yrityksen ajan. Joka kerta ku oon tosta lääkärille valittanu ni ne sanoo et ihan säännöllinen kierto on! (?!?) Ainoastaan viime inssissä lääkäri ohimennen kysy et onko säännölliset, sanoin et minusta ei mut lääkärit aina sanoo että on. Se sano että niin eli parilla päivällä vaihtelee? Mä sanoin että eiku tyylii viikolla (en ollu valmistautunu ni en tarkkaan muistanu). Lääkäri vaan totes että aijaa? ja vaihto puheenaihetta. :Relieved Face:

Hmm, okei. Pitäisiköhän gyneltä kysyä tuota... vasemmalta puolelta kun ovuloin niin se on näköjään vasta myöhemmin ja oikealta tulee "normaalisti". Nyt tässä pidemmässä kierrossa on kyllä ovismaisesti juilinut sieltä kp14 asti mutta ovulaatiota ei vain tapahdu. Saa nähdä nyt tuleeko se silloin muutaman päivän päästä.

Moikka, tulin kertomaan kuulumiset:
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Viikkoja 7+. Mulla ollut jokainen raskausviikko tuhruvuotoa muutamana päivänä ja migreenikohtauksia 3 kertaa viikossa. Selvisi että on ollut alkava kaksoisraskaus. Toisessa pussissa ei ollut sikiötä näkyvillä. Toisessa sykki sydän ja vastasi viikkoja. Sain lähetteen Naistenklinikalle seurantaan muutaman viikon päähän häviääkö toinen raskauspussi. Pelottaa voiko tämä toinen mennä kesken toisen keskenmenneen vuoksi, mutta ei auta kun ottaa päivä kerrallaan.

Kiva kuulla sinusta! Toivottavasti kaikki järjestyy :red-heart:

Mulla dpo 14 ja tein eilen negatiivisen testin :sad-face: Menkkojen pitäs alkaa perjantaina joten sitä odotellessa...

Jos luteaali pysyy yli 10 päiväisenä niin en huolestuisi, niin moni asia kuitenkin naisen hormonitoimintaan vaikuttaa. Ainahan ovulaatiota ei edes tapahdu, mutta jos monta kiertoa peräkkäin menee niin ettei tikullakaan löydy, kysyisin asiantuntijataholta :smiling-eyes:

Itsellä oli kierto about 28-30 päivää ja alkuun ovis n kp 18 kohdalla. Otin gelee royalen tueksi niin seuraavassa kierrossa ovis oli muistaakseni jo kp 12. Myös ovistikut reagoi huomattavasti vahvemmin ja selkeämmin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, ero oli ovulaatioon huomattava noilla, vaikka vähän skeptisenä ne ostin.

Itselläni saattaa juilia useamman päivän oviksen ollessa lähellä ja vielä jälkeenkin. Ja osallahan ei välttämättä ehdi näkyä tikussa kahdella mittauksella se huippu, vaikka ovis oliskin. Parhaimmillaan oon ite tikuttanu jopa kolmesti ettei tuu liian pitkää väliä :Hugging Face:

Täällä

Mun mielestä kuulostaa hyvin normaalilta, kyllähän tuossa on todellakin säännöllisyyttä kun menkat alkaa aina normaalin kierron pituuden ”raameissa” :)
Ja toisaalta, jos ovis on joka toinen kuukausi kp15 ja joka toinen kp22 niin tuossahan on selkeä kaava ja säännöllisyys! :D
Mulla ei ole koskaan ole ollut päiväntarkka kierto vaan on heitellyt, en ole koskaan siitä ollut huolissani kun kuitenkin pysynyt pääsääntöisesti normaalin rajoissa eli 24-36 tms. välillä vai oliko peräti 38 mikä lasketaan vielä ihan normaaliksi!

Mulla tärppäsi nyt kierrosta, jossa ovis tuli myöhässä ja esikoisesta sama homma. Pienessä päässäni pohdin, että onko nää ”pitkään haudutetut munat” mulla jotenkin laadukkaampia, ja ne aikaisemmin matkaan lähteneet vähän ns. raakoja :rolling:

Pienessä päässäni pohdin, että onko nää ”pitkään haudutetut munat” mulla jotenkin laadukkaampia, ja ne aikaisemmin matkaan lähteneet vähän ns. raakoja :rolling:

Mun mies sanoi ihan samaa, että ehkä vasemman puolen munasarjat kypsyttää paremman munan ja oikea vähän liian raa'an :tears:

Takaisin