Raskaaksi 2022

Odottelen täällä crp vastauksia mutta en usko että mitään tulehdusta on. Kohdun kipuilu loppui samalla tänään kun viimeinenkin vuoto loppui. Yhteensä vuotoa oli 1-2 vrk normaalia kauemmin.

Olikos se niin, että gelee royale vahvistaa kohdun limakalvoa?

Sain lapsen päikkäreille ja aattelin itekki tulla hetkeks lepään ku ollu tänään taas sika väsyny olo. Noh pääsin lepäileen niin kauhea viiltävä kipu tuolla kohdun tienoilla. Aivanku ois joku tökkiny kohtuun jollain teräväl tikulla. Ei oo kyl koskaan ollu tommosia kipuja. Tänään kp 27.:folded:

Sain lapsen päikkäreille ja aattelin itekki tulla hetkeks lepään ku ollu tänään taas sika väsyny olo. Noh pääsin lepäileen niin kauhea viiltävä kipu tuolla kohdun tienoilla. Aivanku ois joku tökkiny kohtuun jollain teräväl tikulla. Ei oo kyl koskaan ollu tommosia kipuja. Tänään kp 27.:folded:
Kuulostaa lupaavalta! Onko mikä dpo?:smiling face with heart-eyes::folded:

Täähän kuulostaa lupaavalta!! Oispa hyvä merkki :folded::folded::folded:

Odottelen täällä crp vastauksia mutta en usko että mitään tulehdusta on. Kohdun kipuilu loppui samalla tänään kun viimeinenkin vuoto loppui. Yhteensä vuotoa oli 1-2 vrk normaalia kauemmin.

Olikos se niin, että gelee royale vahvistaa kohdun limakalvoa?

Näin sanotaan, vahvistaa myös luonnollista vastustuskykyä ja boostaa hedelmällisyyttä. Toki yksilöllisiä eroja on varmasti, osa ei koe hyötyvänsä, ja osa kokee. Tältäkin foorumilta löytyy muistaakseni keskustelu aiheesta, tai ainakin oli ennen. :smiling-eyes: Muistelen että suosituksen mukaan geleetä syödään kierrossa ovulaatioon asti, ja sitten tauko uuden kierron alkuun asti.

Mun mies sanoi ihan samaa, että ehkä vasemman puolen munasarjat kypsyttää paremman munan ja oikea vähän liian raa'an :tears:

Apua!!! Huomasin äsken että olin epähuomiossa täpännyt ”En tykkää” -reaktion tähän kommenttiin! Ei ollut tarkoitus!! :tears:

Apua!!! Huomasin äsken että olin epähuomiossa täpännyt ”En tykkää” -reaktion tähän kommenttiin! Ei ollut tarkoitus!! :tears:
Mä välillä fumblaan puhelimella noita reaktioita ihan kauheen väärin! Tyyliin joku kertoo jotain surullista ja painan "voittaja" :Grimacing Face::Grimacing Face: siit saan aina sydämentykytyksiä ja koitan äkkiä pistää oikeen ennen ku viestin kirjottaja näkee :Grimacing Face: en tiiä näkyykö silti ilmotuksissa se eka vai sit se toka :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Lupaavia testejä ja oireita täällä.

Itsekin yli 30 jo ja sen puolesta pelottaa että jos kestää liki vuosi palautua tästäkin varhaisesta. Optimistisesti ajattelin että kesti pari viikkoa pidemmälle kuin viimevuotinen.

Hitusen tässä mietiskelin ja nyt irtosi selkeästi vasemmalta (mun oviskivut on normaalisti jotenkin molemmin puolin enkä välttämättä erota kumpi puoli kipuilee) mutta seuraavana päivänä jomotteli oikea puoli. Oletan että keltarauhanen ja sehän voi siis heijastaa toiselle puolelle. Näin olen ymmärtänyt.

Nyt on rinnat kipeytynyt ja muitakin luteaalin oireita. Jes, ehkä keho nyt sitten käynnistyi taas. Lämmöt nousi myös.

Tänään oli herätessä ihan karmiva kipu kohdun tienoilla, samanlainen kuin viime kierrossa jolloin raskauduin. Liekö nyt joku pysyvä oire sitten. Eniten huomaan että energiataso alkaa taas nousta vaikka luteaalissa olen väsyneempi. Rinnat on hirmu turvonneet ja pingottuneen oloiset mikä on melko uutta tässä vaiheessa mutta keho ei varmaan vielä ihan tiedä miten toimisi. Voin kyllä myöntää että vaikka piti ehkäistä niin ollaan menty ilman ehkäisyä koko viime viikko eli mahdollisuus on, mutta kun ovulaatio oli kp28 niin limakalvo varmaan ei ota vastaan. Joka tapauksessa toivon että tärppää pian ja pysyykin mukana

Kata kp31 ~ dpo4
Normikierto 28-30 nyt viime kierron km pidentänyt kiertoa

Niin dpo4 tai 5 taisi olla kiinnittyminen tuolloin ja kuvailin kipua "kuin olisi tamponi asetettuna koko ajan"

Ollaan myös etsitty ruokia kierron vaiheiden mukaan ja olen yrittänyt nyt syödä monipuolisesti mutta punaviinin jätin pois kokonaan. Greippiä kuluu nyt muutenkin ja vitamiinit joka päivä. Vähän olen itse nyt tjot meiningillä tässä ja mies on enemmän yritetään kunnolla asenteella. Se on luonut vähän kitkaa kun olenkin rennompi kaiken suhteen enkä seuraa kehoa koko aikaa. Myös sallin kaikki ruuat eli en elä siten et mitä jos on tärppi käynyt vaan sushit ja lakut maistuu, samoin satunnainen olut ruuan kanssa. Mies sitten tuppaa olemaan muutenkin sellainen että kun jotain tehdään niin tehdään kunnolla eikä ymmärrä minua, hänellä on lapsi ja minulla ei. Välillä pelkään että en voi hänelle lasta suoda jos seuraavakin menee kesken. (Olen huomannut että raskautuminen ollut minulla äärimmäisen helppoa kun molemmat yk1) eli paineita koen lähinnä tästä, en siitä että itse jäisin lapsettomaksi vaikka kuume onkin kova.

Saikohan tästä kukaan mitään selkoa... vaikeaa tämä vauvanteko oikeasti

Näin sanotaan, vahvistaa myös luonnollista vastustuskykyä ja boostaa hedelmällisyyttä. Toki yksilöllisiä eroja on varmasti, osa ei koe hyötyvänsä, ja osa kokee. Tältäkin foorumilta löytyy muistaakseni keskustelu aiheesta, tai ainakin oli ennen. :smiling-eyes: Muistelen että suosituksen mukaan geleetä syödään kierrossa ovulaatioon asti, ja sitten tauko uuden kierron alkuun asti.
Joo mulla on ollutkin muutaman kierron käytössä, nyt ajattelin ihan tuota limakalvoa vahvistaakseni taas. :smiling-eyes:

Mä plussasin pitkähkön yrityksen jälkeen ekasta kierrosta jossa tuo gelee royale oli käytössä. Mutta toisaalta, oli käytössä monia muitakin vitamiineja jne ja saattoi olla vain sattuman summaa. Eikä tuolle kai oikein ole olemassa (ainakaan Suomessa alan lääkäreiden suosituksiin vaikuttavaa) tutkimusnäyttöä. Mutta you never know :smiling-eyes:

Mä plussasin pitkähkön yrityksen jälkeen ekasta kierrosta jossa tuo gelee royale oli käytössä. Mutta toisaalta, oli käytössä monia muitakin vitamiineja jne ja saattoi olla vain sattuman summaa. Eikä tuolle kai oikein ole olemassa (ainakaan Suomessa alan lääkäreiden suosituksiin vaikuttavaa) tutkimusnäyttöä. Mutta you never know :smiling-eyes:

Harvalla luontaistuotteella taitaa olla täällä.

Aloitan nuo seuraavasta puhtaasta kierrosta, saa nähdä onko tällä kertaa vaikutusta. Mulla tosiaan ei ovulaatiot tuntunut ollenkaan ilman noita je geleen käytössä ovis aikaistu kahdessa kierrossa neljällä päivällä, siitä toisesta sitten raskauduinkin :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Harvalla luontaistuotteella taitaa olla täällä. Edelleen luokitellaan huuhaaksi monella tasolla vaikka näyttöä olisi kuitenkin muualta ja tutkimustakin tehty. Suomessa lääketiede ja teollisuus pohjaa valitettavan paljon siihen kuinka tuottoisaa jokin on ja luonnontuotteet ja vastaavat hoitomenetelmät kantaa huuhaa-leimaa vieläkin.

Aloitan nuo seuraavasta puhtaasta kierrosta, saa nähdä onko tällä kertaa vaikutusta. Mulla tosiaan ei ovulaatiot tuntunut ollenkaan ilman noita je geleen käytössä ovis aikaistu kahdessa kierrossa neljällä päivällä, siitä toisesta sitten raskauduinkin :smiling-eyes:
Itse kyllä luotan Suomessa lääketieteen ammattilaisiin, enkä suinkaan usko että he mitenkään rahankiilto silmissä kääntävät selkänsä jollekin tuotteille, joille löytyy tutkitusti todistettavaa näyttöä :) kylhän monet luontaistuotteet sisältää ainesosia joilla on tutkitusti todistettua näyttöä. Jos esim. sit kyseistä luontaistuotetta ei käytetä Suomessa lapsettomuushoidoissa ensisijaisena hoitomenetelmänä, veikkaan itse, että lääkärin silmissä on fiksumpaa määrätä kohdennetusti joku lääke joka sisältää pääasiassa saman vaikutuksen omaavaa ainetta, kuin valkata luontaistuote jossa vaikuttavaa ainetta on suhteessa vähän, ja jolla usein on muitakin vaikutuksia.

Voi tulla miehen puolelta myös, vaikka ei uskoisi! ☺️

Samoin olen miettinyt mitä tänne kuuluu :smiling-eyes:. Lukaisin kaikki viestit läpi täältäkin yksi päivä. Toivon että saatte plussanne pian kaikki :red-heart:. Mulla alkoi taas aamu vuodolla, huohh…
Miehen suvussa on kaksoset, mutta meidän suvussa ei tietääkseni niitä ole. Käsittääkseni pitäisi olla naisen suvussa, jotta voisi periytyä. Gyne veikkasi mun ikää ja E-pillereiden lopetusta. Sanoi että munasarjat on piiskanneet itsensä käyntiin ja irrottanutkin kaksi munasolua. Harmittaa tietty, että siellä on nyt yksi tuulimunakin kyydissä, niitä mulla onkin nyt sitten jo kaksi kertynyt. Välillä mietin onko mussa jotain vialla kun näitä tulee, mutta taitavat olla tosi yleisiä nuo tuulimunat.

Piti siirtää lapsettomuus asioista neuvolaa viikolla eteenpäin ku muistin että enhän mä lomaviikolla pääse mihinkään ilman lasta. Vatsakipu on nyt ollut jokapäiväinen ongelma
Ei ole juuri ollut hetkeä jolloin ei satu.

Tein vähän sukututkimusta ja äitini puolelta mummoni äitillä on ollut kaksoissisko, joten mietin että oiskohan mullakin mahdollisuus saada kaksoset :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: noh tuskinpa. Saahan sitä haaveilla.

Voipi olla että jää tämä kierto yrittämätä kun on vaan niin kovat kivut ettei paljoo tee mieli puuhailla pesissä. Ei sen puoleen missään muuallakaan.

Itse kyllä luotan Suomessa lääketieteen ammattilaisiin, enkä suinkaan usko että he mitenkään rahankiilto silmissä kääntävät selkänsä jollekin tuotteille, joille löytyy tutkitusti todistettavaa näyttöä :) kylhän monet luontaistuotteet sisältää ainesosia joilla on tutkitusti todistettua näyttöä. Jos esim. sit kyseistä luontaistuotetta ei käytetä Suomessa lapsettomuushoidoissa ensisijaisena hoitomenetelmänä, veikkaan itse, että lääkärin silmissä on fiksumpaa määrätä kohdennetusti joku lääke joka sisältää pääasiassa saman vaikutuksen omaavaa ainetta, kuin valkata luontaistuote jossa vaikuttavaa ainetta on suhteessa vähän, ja jolla usein on muitakin vaikutuksia.

Toivottavasti näin tehdäänkin mahdollisimman pitkälle, lääketiede on myös bisnestä samalla ja moni asia vaikuttaa siihen, mitä meille määrätään ja millä hinnalla. Ihmisten käyttämä lääkemäärä, jopa pieniin vaivoihin, on suuri. Kommenttini koski kuitenkin vain yleistä suhtautumista, ei juuri tätä tuotetta tai lapsettomuushoitoja, saati että en luottaisi alan osaamiseen. Mennään 10, 15, tai 20v taaksepäin, ei ole ihan hirveästi tullu tällä saralla kehitystä, vaikka erilaisissa hoidoissa eri tavat voisi tukea toisiaan, sen sijaan että pidetään kynsin hampain kiinni yhdestä.

Toivottavasti näin tehdäänkin mahdollisimman pitkälle, lääketiede on myös bisnestä samalla ja moni asia vaikuttaa siihen, mitä meille määrätään ja millä hinnalla. Ihmisten käyttämä lääkemäärä, jopa pieniin vaivoihin, on suuri. Kommenttini koski kuitenkin vain yleistä suhtautumista, ei juuri tätä tuotetta tai lapsettomuushoitoja, saati että en luottaisi alan osaamiseen. Mennään 10, 15, tai 20v taaksepäin, ei ole ihan hirveästi tullu tällä saralla kehitystä, vaikka erilaisissa hoidoissa eri tavat voisi tukea toisiaan, sen sijaan että pidetään kynsin hampain kiinni yhdestä.

Rupee menemään vähän sivuraiteille jutustelu mut pakko kommentoida et onkoha millasta tässä kohtaa minkäänlaista dataa lääkkeiden käytöstä ja siitä mikä on turha ja mikä ei.. itse sairastelualan näköalapaikalla päivittäin rohkenen asettua Suomen terveydenhuollon laadukkuden ja puolueettomuuden puolelle mitä suurimmalta osin. Julkisella puolella asiat ovat toki toisinaan kehnolla tolalla kun rahat ja tekijät on loppu, mutta siitä saamme kiittää rahahanoista päättäviä. Mut tää ei oo ehkä oikea paikka ruotia sitä :smiling-eyes:

Mites hei onko muita piinapäivillä tuskastelijoita? Ite testailuhommiin vasta viikon päästä aikasintaan.. tässä kierrossa ollut hirveen rento fiilis mutta ehtiihän tässä piinailut tiivistyä! :tears:

Rupee menemään vähän sivuraiteille jutustelu mut pakko kommentoida et onkoha millasta tässä kohtaa minkäänlaista dataa lääkkeiden käytöstä ja siitä mikä on turha ja mikä ei.. itse sairastelualan näköalapaikalla päivittäin rohkenen asettua Suomen terveydenhuollon laadukkuden ja puolueettomuuden puolelle mitä suurimmalta osin. Julkisella puolella asiat ovat toki toisinaan kehnolla tolalla kun rahat ja tekijät on loppu, mutta siitä saamme kiittää rahahanoista päättäviä. Mut tää ei oo ehkä oikea paikka ruotia sitä :smiling-eyes:

Mites hei onko muita piinapäivillä tuskastelijoita? Ite testailuhommiin vasta viikon päästä aikasintaan.. tässä kierrossa ollut hirveen rento fiilis mutta ehtiihän tässä piinailut tiivistyä! :tears:

Sivuraiteille on kyllä mennyt siitä mitä alunperin tarkoitin, se on totta. Täällä yleensä voi aika rennosti ilmaista näkemyksensä asioista, mutta sanotaanko että tämä keskustelu kääntyi ikävään suuntaan asioilla, joista en puhunut. Ehkä ymmärsin väärin, ja mieluummin tietenkin niin, kuin ettei saisi niitä negatiivisia pohdintoja taikka näkemyksiä tuoda ollenkaan esille.

Takaisin