Raskaaksi 2021

Kp30, dpo 16, alko alavatsaa nipistelemään. Oudon tuntusta enkä oikein osaa kuvailla, kipeä ei oo mut vähän inhottava. Joko menkat rysähtää kohta tai sit toivottavasti oireilis raskauttaAstonished Face-

No nyt kyllä varmaan näkyisi jo testissäkin, jos ja kun siellä toivottavasti olisi joku matkassa Beating Heart mulla on luteaalivaihe niin lyhyt, että dpo 12 pamahtaa menkat aina, jos on tullakseen. Ei ehdi kauaa piinailla Beaming Face With Smiling Eyes

Plääh ollaan tytön kanssa molemmat flunssassa nyt, kunpa menis pian ohi.

Ei kai kukaan lasta yrittävä voi täysin olla stressaamatta. On vaikea olla laskematta kiertopäiviä, olla huomioimatta kehon viestejä, etenkin ellei joku vihlaisu tai oire ole tavanomainen, jne. Koskaan ei voi etukäteen tietää kuinka kauan siihen plussaan menee, saati siihen tärppiin josta lapsen saa syliinsä asti. Vai tuleeko sitä hetkeä koskaan? Sen vuoksi aikaisemmin siis kehotin oman hyvinvoinnin nimessä juuri nauttimaan niistä omista iloa tuovista jutuista. En väitä sen olevan taika onneen, tai stressin kokonaan poistava keino, mutta elämä on liian lyhyt elettäväksi sitten joskus kun…

Tää on niin totta Beating Heart

No nyt kyllä varmaan näkyisi jo testissäkin, jos ja kun siellä toivottavasti olisi joku matkassa Beating Heart mulla on luteaalivaihe niin lyhyt, että dpo 12 pamahtaa menkat aina, jos on tullakseen. Ei ehdi kauaa piinailla Beaming Face With Smiling Eyes

Minullakin alkaa menkat yleensä dpo12. Tykkään kyllä testata jo ennen sitä. Haluan mieluummin varautua henkisesti menkkoihin jo etukäteen kuin vain odottaa ja toivoa, etteivät ne ala. Ja sinänsä ihan kiva, että negaan saa varmuuden niin nopeasti, niin ei tarvitse sitten elätellä turhia toiveita. :rolleyes:

Flunssassa ollaan täälläkin, taas. Eipä sitä pienen lapsen kanssa juuri ehdi olla terveenä näin kylmään vuodenaikaan...

Kyl mie loppuviikost testaan, en vaa uskalla vielä :)

Kuinka pitkä luteaalivaihe sinulla on yleensä?
Täytyy sanoa etten tiie. En oo ovista testaillu juurikaan. Ekan ovisplussan sain täs kierrossa ja edellisen ekan kerran ku esikoisen yrityksestä plussasin, sekin eka oli plussa mitä sain mut en tienny ees sillo

Täytyy sanoa etten tiie. En oo ovista testaillu juurikaan. Ekan ovisplussan sain täs kierrossa ja edellisen ekan kerran ku esikoisen yrityksestä plussasin, sekin eka oli plussa mitä sain mut en tienny ees sillo

Aa. Nyt on kyllä jännät paikat! Yli 16 päivän luteaalivaihe on harvinainen. :)

Minullakin alkaa menkat yleensä dpo12. Tykkään kyllä testata jo ennen sitä. Haluan mieluummin varautua henkisesti menkkoihin jo etukäteen kuin vain odottaa ja toivoa, etteivät ne ala. Ja sinänsä ihan kiva, että negaan saa varmuuden niin nopeasti, niin ei tarvitse sitten elätellä turhia toiveita. :rolleyes:

Flunssassa ollaan täälläkin, taas. Eipä sitä pienen lapsen kanssa juuri ehdi olla terveenä näin kylmään vuodenaikaan...

Totta, flunssasta toiseen tässä mennään.Anxious Face With Sweat- Mäkin esikoista yrittäessä testasin yleensä viimeistään dpo 10. Nyt tuossa alkusyksystä kun jätin testit tekemättä, tulikin ne valemenkat ja huonosti päättynyt kohdunulkoinen. Että jatkossa taidan testata varmuudeksi menkoista huolimattakin, kun haluan olla varma, että ne oikeasti on menkat. Ja toki kun iski tuo vauvakuumekin sen verran kovaa, ettei ehkä malttaisi olla muutenkaan testaamatta. Beaming Face With Smiling Eyes

Hei! Kirjoitan tähän, kun raskaaksi tuleminen oli ajankohtainen syksystä 2020 saakka, mutta vauvaa ei kuulunut. Otin kevyellä kynnyksellä terolutit käyttöön; ei apua niistä. Mulla on pientä tiputteluvuotoa ennen menkkoja, ja epäilin sen vaikeuttavan raskaaksi tuloa. Kilpirauhasarvot mitattiin 2 kertaa, ja ne osuivat juuri ja juuri viitearvojen sisälle. Toisella mittauskerralla lääkäri sanoi, että myös viitearvojen sisällä olevat arvot voivat merkitä kilpirauhashäiriötä ja määräsi tyroksiini-lääkityksen. Sitten heti raskaus alkoikin (syyskuussa 2021). Tiedoksi vain yleisesti, että jos raskaus ei ala, niin kilpurauhashäiriö voi olla taustalla, vaikka ne arvot olisivatkin juuri ja juuri viitearvojen sisällä.

Mikä oli sinun kohdallasi juuri ja juuri viitearvoissa? Ja kuka lääkäri otti kantaa näihin arvoihin. :)

Missä vaiheessa muut täällä menee ja miten jakselette? :)❤️

Mulla ilmeisesti dpo3 tai dpo4, en oikein tiedä laskenko cb:n positiivisen ovis tuloksen perjantaille vai lauantaille.
Positiivinen tulos pe-la välisenä yönä (klo12-klo1), jotenkin ajattelen että enemmän se plussa kallistuu perjantain puolelle koska 12h tuloksesta eteenpäin seuraava testi jo nega ja se oli lauantai.

Mulla oli viikonloppuna jotenkin todella toiveikas olo että nyt vois tärpätä, mutta nyt olen ruvennut ajattelemaan että oltiinko kuitenkin liian myöhässä aktin kanssa ja ajoittuiko yhtään oikein. :sad001 Aktia oli onneksi heti positiivisen tuloksen jälkeen ja viikonlopun aikana muutenkin.

En osannut ajatella yhtään että positiivinen ovis testi voisi tulla mulle näin aikaisin kierrossa, jostain syystä tuli perjantaina sellainen olo että pitäiskö testata vaikka negaa varmaan näyttää, iltapäivällä tuli vilkkuva hymy, mutta erittäin yllätyneenä tulikin positiivinen vielä yöllä. Beaming Face With Smiling Eyes
Ovulaatio kivut oli kyllä tosi selkeät omasta mielestä, jippii.

Eilen ja tänään ollut jotenkin väsynyt olo,
onko kellään muulla väsynyttä oloa oviksen jälkeen? Varsinaiset ovis kivut oli pe-su, sen jälkeen ollut välillä outoa ”tykytyksen” tapaista alavatsalla, onkohan normia oviksen jälkeen? Limat loppuneet myös su-ma välillä.

Piinailu siis alkakoon. Confounded Face

Muokattu viimeksi:
Nyt on kp31. Ennen lasta kierto oli aina tarkka 28pv. Nyt en ole varma dpo, kun luulin jo että olisi ollut kp15, mutta saattoi myös olla kp21 tai jäädä kokonaan tulematta. Pitäisi varmaan jo näkyä, jos olisi tärpännyt, mutta negaa näyttää. Kuvassa aamun testi 4h pidätyksellä.

Kp28 tuli veristä vuotoa niin, että jäi vähän paperiin. Sen jälkeen ei ole ollut vuotoa. Viime yönä peitto heilui ja mukana tuli haalean vaaleanpunasta paperiin. Nyt särkee päätä ja hieman menkkamaksia jomotuksia mahassa. Oletan, että pian alkaa kp1. Lämmöt ollut nyt 10päivää koholla, joten täsmäisi ovikseen kp21.

Ähh, kovasti sitä elättelee toiveita!

Liitteet

• 3BA68903-A5FD-4090-A1D6-1F5DB41DC380.jpeg
    3BA68903-A5FD-4090-A1D6-1F5DB41DC380.jpeg
    203.1 KB · Katsottu: 160
Kp31, ei vielä menkkoja ja perus turvotus puuttuu Astonished Face ei oloja suuntaan tai toiseen!

Taustalla oon seurannu koko ajan teitä, vaikka hiljaa olen ollut nyt jokusen tovin mielialaongelmien takia ja niinhän siinä sitten kävi että masennuslääkitys piti aloittaa uudelleen. Mieliala on nyt pysynyt suht' tasaisena, mutta seksielämään noi lääkkeet vaikuttaa siten, että mä en enää saa tyydytystä. Harmittaa ihan hirveesti se asia.

Meillä nyt YK11 menossa, vuosi jumpattu ilman mitään tulosta. Tämä kierto on menny nyt jotenki ihan hassuksi.
Nyt menossa kp 32/30-32.
Dposta ei tietoa (en tikuttanu), mutta yleensä ovis+ ollu kp 16-18.
Kierron alussa flo oli sitä mieltä, että ovis olis kp17, eli sen mukaan dpo olis nyt 15. Mutta yhtäkkiä flo vaihtokin ovispäiväksi kp22, joten nyt oon ihan pihalla että mitä täällä tapahtuu Astonished Face-
Rinnat kipeät ja kuumat ja menkkajomoja, ei muita oireita.
Eilen tein r-testin (nega), enkä nyt sitten viittis enää testailla. Mutta mitä jos ovis oliski ollu vasta tuolloin kp22. Mutta miksi se olis yhtäkkiä siellä, kun se ei ole koko yritysvuotena ollut niin kaukana.

Hulluks tässä taas tulee Clown Face

Missä vaiheessa muut täällä menee ja miten jakselette? :)❤️

Mulla ilmeisesti dpo3 tai dpo4, en oikein tiedä laskenko cb:n positiivisen ovis tuloksen perjantaille vai lauantaille.
Positiivinen tulos pe-la välisenä yönä (klo12-klo1), jotenkin ajattelen että enemmän se plussa kallistuu perjantain puolelle koska 12h tuloksesta eteenpäin seuraava testi jo nega ja se oli lauantai.

Mulla oli viikonloppuna jotenkin todella toiveikas olo että nyt vois tärpätä, mutta nyt olen ruvennut ajattelemaan että oltiinko kuitenkin liian myöhässä aktin kanssa ja ajoittuiko yhtään oikein. :sad001 Aktia oli onneksi heti positiivisen tuloksen jälkeen ja viikonlopun aikana muutenkin.

En osannut ajatella yhtään että positiivinen ovis testi voisi tulla mulle näin aikaisin kierrossa, jostain syystä tuli perjantaina sellainen olo että pitäiskö testata vaikka negaa varmaan näyttää, iltapäivällä tuli vilkkuva hymy, mutta erittäin yllätyneenä tulikin positiivinen vielä yöllä. Beaming Face With Smiling Eyes
Ovulaatio kivut oli kyllä tosi selkeät omasta mielestä, jippii.

Eilen ja tänään ollut jotenkin väsynyt olo,
onko kellään muulla väsynyttä oloa oviksen jälkeen? Varsinaiset ovis kivut oli pe-su, sen jälkeen ollut välillä outoa ”tykytyksen” tapaista alavatsalla, onkohan normia oviksen jälkeen? Limat loppuneet myös su-ma välillä.

Piinailu siis alkakoon. Confounded Face

Täällä on dpo6 ja aika kuluu hiiitaaaasti. Miten voikaan olla näin pitkiä päiviä? :meh: Töissäkin on vain tylsiä juttuja, vaikka yleensä tykkäänkin työstäni. Sunnuntaina testaan, mutta siihen tuntuu olevan niiiiin pitkä aika. Oireita ei ole eikä kyllä pitäisi vielä ollakaan.

Seksi heti ovisplussan jälkeen on oikein hyvä ajoitus. :)

Minulla on oviksen aikaan ja pari päivää sen jälkeen yleisesti aika kurja olo, vähän kuin PMS, ja tärinäkivut jatkuvat aina päivän tai parin oviksen jälkeenkin.

Taustalla oon seurannu koko ajan teitä, vaikka hiljaa olen ollut nyt jokusen tovin mielialaongelmien takia ja niinhän siinä sitten kävi että masennuslääkitys piti aloittaa uudelleen. Mieliala on nyt pysynyt suht' tasaisena, mutta seksielämään noi lääkkeet vaikuttaa siten, että mä en enää saa tyydytystä. Harmittaa ihan hirveesti se asia.

Meillä nyt YK11 menossa, vuosi jumpattu ilman mitään tulosta. Tämä kierto on menny nyt jotenki ihan hassuksi.
Nyt menossa kp 32/30-32.
Dposta ei tietoa (en tikuttanu), mutta yleensä ovis+ ollu kp 16-18.
Kierron alussa flo oli sitä mieltä, että ovis olis kp17, eli sen mukaan dpo olis nyt 15. Mutta yhtäkkiä flo vaihtokin ovispäiväksi kp22, joten nyt oon ihan pihalla että mitä täällä tapahtuu Astonished Face-
Rinnat kipeät ja kuumat ja menkkajomoja, ei muita oireita.
Eilen tein r-testin (nega), enkä nyt sitten viittis enää testailla. Mutta mitä jos ovis oliski ollu vasta tuolloin kp22. Mutta miksi se olis yhtäkkiä siellä, kun se ei ole koko yritysvuotena ollut niin kaukana.

Hulluks tässä taas tulee Clown Face

Jos et ole ovista tikuttanut, niin Flo muuttaa arviotaan sen mukaan, mitä tietoja on käytettävissä. Jos kuukautiset eivät ole edelleenkään alkaneet ja raskaustesti näyttää ainakin vielä negaa, niin silloin ovis on todennäköisesti ollut myöhemmin (toki hyppäys kp17 -> kp22 on aika iso, mutta en sitten tiedä, millainen laskenta-algoritmi siellä on taustalla). Kyllä muuten säännöllinenkin kierto voi välillä venähtää. Kuukautiskierto on aika herkkä reagoimaan vähän kaikkeen. Oli minullakin kesäkuussa ovis yhtäkkiä vasta kp24, vaikka on yleensä välillä kp14-kp18.

Täällä kp 18 ja ovis varmaan eilen tai tänään. Sylkitestissä näkynyt ”saniaisia” jo pari päivää ja ovisoireita ollut myös. Tosin nyt ei ole ollut niin selvää toispuoleista jomottelua kuin viimeksi. Flunssa alkaa olla myös selätetty ja onneksi en tullut niin kipeäksi, että sentään päästiin yrittämään tässäkin kierrossa.

Piinapäivät alkakoon siis myös täällä. Tsemppiä muillekin piinailijoille. Beating Heart

Takaisin