Raskaaksi 2021

Heippa kaikille!

Kovasti olen seuraillut ketjua, mutta vasta nyt uskaltaiduin itse liittyä mukaan kuumeilijoihin.

Meillä ennestään 11/20 syntynyt poika ja nyt kovasti toivotaan pikkusisarusta. Tällä hetkellä yrityskierros 3 menossa joten ei vielä kovinkaan kauaa olla yritetty. Nyt menossa kp16 ja oikealla alavatsalla pientä pistelyä (ovulaatioko?). Aamulämpöjä olen vaihtelevasti mittaillut ja tänäaamuna ei vieläkään lämmöt ole nousseet. En ole vielä innostunut kokeilemaan ovulaation tikutusta, mutta ensikierrost voisin lähteä kokeilemaan jos ei tärppää. Kierto ennen esikoista oli n. 27-29pv ja pikkuhilja näyttäisi siltä että nyt palautuu samoihin päiviin.

Jep! Nyt mulla tämä kierto sopivasti silleen, että jos ei tärpännyt niin pitäisi viimestään työporukan pikkujoulupäivänä menkat tulla.. että jos ei taaskaan onnistanut niin kannat kattoon Beaming Face With Smiling Eyes

"Hurjasta" juomisesta mieleen.. Miten muuten muut, oletteko kovia kahvinjuojia? Kuulemma reilu kahvin lipittäminen heikentäisi hedelmällisyyttä. Se, mikä on paljon ja mikä ei riippuu kysyjän ämpärin koosta, mutta mie pienensin nyt oman päiväannokseni muumimukilliseen päivässä. Ilman aamukahvia ei päivästä tule mitään. Ennen saattoi mennä useempi jättimuki päivässä. Liekö turhaa hifistelyä, mutta ehkä vähenee närästyskin kun vähän rajoittaa Beaming Face With Smiling Eyes

Mä olen ollut todella kova kahvin lipittäjä! Helposti 5-8 kuppia päivässä Beaming Face With Smiling EyesPelästyin ja vähensin tuohon kolmeen kuppiin päivässä, kun lueskelin että voi heikentää. Työkaverit sanoo et yritän jo liikaa ja en raskaudu sen takia kun stressaan, mut mitäs helvettiä muutenkaan.. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella kolmen vuoden jälkeen voi olla rennolla asenteella Anxious Face With Sweat Nyt mua pelottaa jo värjätä hiuksetkin etten vaan mokaa, en tiedä pitäisikö perua kampaaja-aika kun osuu ennen ovista Anxious Face With SweatAnxious Face With Sweat

Niiih. Mulla alkoi TAAS menkat, nyt kiertopäivä 3..Anxious Face With SweatBroken Heart
Eli todellakin join lauantaina ja oli korkkarit katossa pitkästä aikaa!
:' D

Edit: En ole oikeastaan ehtinyt kiireiden vuoksi ajattelemaan koko asiaa, mutta kun tänne kirjoitin nuo niin mulla on taas ihan hirveän surullinen olo : " ( Mukavasti näin ennen yöunia..

Mä olen ollut todella kova kahvin lipittäjä! Helposti 5-8 kuppia päivässä Beaming Face With Smiling EyesPelästyin ja vähensin tuohon kolmeen kuppiin päivässä, kun lueskelin että voi heikentää. Työkaverit sanoo et yritän jo liikaa ja en raskaudu sen takia kun stressaan, mut mitäs helvettiä muutenkaan.. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella kolmen vuoden jälkeen voi olla rennolla asenteella Anxious Face With Sweat Nyt mua pelottaa jo värjätä hiuksetkin etten vaan mokaa, en tiedä pitäisikö perua kampaaja-aika kun osuu ennen ovista Anxious Face With SweatAnxious Face With Sweat

Niiih. Mulla alkoi TAAS menkat, nyt kiertopäivä 3..Anxious Face With SweatBroken Heart
Eli todellakin join lauantaina ja oli korkkarit katossa pitkästä aikaa!
:' D

Edit: En ole oikeastaan ehtinyt kiireiden vuoksi ajattelemaan koko asiaa, mutta kun tänne kirjoitin nuo niin mulla on taas ihan hirveän surullinen olo : " ( Mukavasti näin ennen yöunia..

Mene kampaajalle vaan. Ei sitä nyt voi koko aikaa elää kuin olisi jo raskaana. Yritys on ihan tarpeeksi raskasta muutenkin. Itse katson vain, etten oviksen jälkeen enää juo isompia määriä alkoholia. Okei, 8 kuppia kahvia on toki aika paljon, että varsinkin jos yritys on jo kestänyt jonkin aikaa, on ehkä ihan hyvä vähän vähentää, ettei se nyt ainakaan siitä johdu. Ja tupakointi kannattaa lopettaa jo ennen plussaa. Mutta muuten noita raskauden aikaisia rajoituksia ei kannata kauheasti huomioida ennen plussaa.

Kun plussasin esikoisesta, olin juuri miettinyt, että jos en nyt tule raskaaksi, niin pitää kyllä värjätä hiukset, kun oli ihan kauhea juurikasvu. Ja tietysti juuri silloin plussasin. Beaming Face With Smiling Eyes Olin sitten aika pitkään hirveän rumilla hiuksilla, kun en varmuuden vuoksi halunnut värjätä hiuksia raskausaikana. Nyt en ole sen jälkeen taktisesti enää värjännyt hiuksia, ihan vain koska se juurikasvun kasvattaminen pois oli kauheaa. Enkä myöskään halua, että työkaverit voivat juurikasvusta arvailla, voisinko olla raskaana. Olen myös nyt vasta vihdoin (4 vuotta tuon plussan jälkeen!) kasvattanut oman värin kokonaan takaisin, koska minulla on niin pitkät hiukset.

Kattelin tässä omaakin pehkoa että oispas kiva saada jotain väriä, mutta enpäs taidakkaan JOS sattuu plussa just kun saa ajan.. typerää jossittelua, mutta toi juurikasvupointti on kyllä niin totta! Beaming Face With Smiling Eyes

En ole alkuvuoden jälkeen tänne varmaan paljon kirjoitellut ja satunnaisesti vain taustalta seuraillut.

Meillä on ollut mahdollisuus raskautua nyt nuorimman syntymän jälkeen n. 4 vuotta ja pitkistä yritysajoista on kokemusta myös ennen häntä. Uskaltaisin siis tällä kokemuksella sanoa, ettei koko elämää voi elää vuosi tolkulla tyyliin ”jos raskaudun nyt”.

Toki se vauvan kaipuu on pitkänkin yrittämisen jälkeen sydäntäsärkevän kova ja uusi kierto masentaa aina. Ei koko yrittämistä pysty millään unohtamaan. Tietysti myös mm. foolihappoa kannataa käyttää. Kuitenkin monet lomat, ihanat hetket ja arjen pienet ilot jäävät kokematta, jos elää sitä ”jos nyt raskaudunkin” - elämää. Nämä arjen ilot ja lomat puolestaan piristävät ja tuovat näin helpotusta stressiin.

Jokainen tekee toki niin kuin itse parhaaksi kokee. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa. Ehkä kannattaisi kuitenkin miettiä niitä pieniäkin asioita, joilla voi stressiä pienentää. Jos se on se suosituksia suurempi kahvimäärä, hiusten värjäys tai joku muu vastaava niin ainakaan silloin tällöin tehtynä ei niistä ennen raskautta niin suurta haittaa ole.

Jokainen meistä haluaa tehdä kaikkensa lapsen saamisen eteen. Emme silti saisi unohtaa itseämme. Usein käykin niin, että plussa pärähtää testiin juuri silloin, kun on unohtanut vippaskonstit ja nauttinut ns. normaalista elämästä.

Huomenta vaan tännekin. Olen nyt tarkoituksella pitänyt hiljaiseloa (taas) ovikseen asti Beaming Face With Smiling Eyes En ole hirveästi pystynyt nyt lueskelemaan tai kuuntelemaan raskaus- tai vauva juttuja vaan olen yrittänyt jättää näitä juttuja vähän taka-alalle. Onnittelut kuitenkin plussanneille ja sympatiat uuteen kiertoon joutuneille.

Söin nyt siis antibioottikuurin siihen bakteerivaginoosiin ja se nyt varmaan on sotkenut sitten kierron totaalisesti. Normaalisti mulla ollut ovis n. KP 17-18. Nyt kuitenkin oli jäätävät oviskivut KP 12 ja antibioottia söin eiliseen. Eilen oli luultavasti plussa ovistestissä, mutta oli kans viimeinen antibiootti, niin ei sitten heiluteltu peittoa eilen. Toissapäivänä kyllä ja tänään on myös tarkoitus. Tänään kuitenki ovistesti ihan hailura. En tiedä mitähän tässä nyt tapahtuu ja meneekö nämä tallettelut edes sinne päin Anxious Face With Sweat- Viimeinen kierto ennen ensimmäistä polikäyntiä. Laitan kuvan noista ovistesteistä liitteeksi niin niistä voi yrittää arvailla että mitä mun kropassa tapahtuu Beaming Face With Smiling Eyes En tiedä pitäiskö mun edes syödä sitä terolutia nyt tässä kierrossa kun siitä ei apua ole ollut ja en tosiaan tiedä missä vaiheessa kiertoa nyt edes elelen. Sanoin miehelle tuossa eilen että pupuillaan joka toinen päivä nyt antibiootin loputtua niin ei voida mennä kovin paljoa metsään Beaming Face With Smiling Eyes Ylin testi sunnuntai, toinen eilinen ja kolmas tältä aamulta.

Liitteet

• IMG_20211102_080928.jpg
    IMG_20211102_080928.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 143
Muokattu viimeksi:
Ai että mua sieppaa tuollaiset älä stressaa -tyyliset typerät neuvot. Yhtä tahdikasta toimintaa kuin alkaa arvuutella, onko toinen raskaana Angry Face- (ja tällä viittasin Cizzzin työkavereihin, en täällä käynnissä olevaan tosi hyvää keskusteluun )

Mä olin onnekas siinä, että tulin aika nopeasti raskaaksi ensimmäisellä kerralla, mutta muistan kyllä silti stressanneeni, että mitä jos en tulekaan raskaaksi (meillä molemmilla ikää kuitenkin 30+). Ja sitten stressasin sitäkin, että stressaamalla varmaan pilaan mahdollisuuteni tulla raskaaksi.

Täällä nyt selvästi ovis joko ollut tai tuloillaan ja vauvakuume tuntuu taas nostavan päätään ihan hulluna. Ollut nippailuja vähän molemmin puolin, hitsi kun pelottaa, että mitä jos ovuloinkin kokoajan tuolta oikealta puolelta, niin onkohan tässä mitään toivoa. Ja tiedän jo valmiiksi, että jos se plussa vielä suodaan, niin ekat viikot menee varmasti pelätessä kohdunulkoistaConfused Face

Muokattu viimeksi:
Ai että mua sieppaa tuollaiset älä stressaa -tyyliset typerät neuvot. Yhtä tahdikasta toimintaa kuin alkaa arvuutella, onko toinen raskaana Angry Face-

Eihän tuo nyt ollut mitään tyyliin "lopeta stressaaminen, niin sitten tulet varmasti raskaaksi" tai "jos stressaat, niin oma vika, jos et raskaudu". Olen Elea82:n kanssa ihan samaa mieltä, että jokaisen kannattaa ihan oman hyvinvointinsa takia yrittää elää mahdollisimman normaalisti yritysaikana eikä vain suunnitella kaikkea niin, että mitä jos tulenkin raskaaksi. Sitä saattaa joutua sellaiseen välitilaan, ettei suunnittele mitään kivaa, koska saattaa tulla raskaaksi, ja jos yritys sitten venähtää, saattaa siinä välitilassa mennä pahimmillaan vuosia. Pitää muistaa elää elämäänsä ja suunnitella kivoja asioita, ei siksi, että se olisi taikatemppu raskautumiseen (sitä se ei ole) vaan ihan vain siksi, että voisi paremmin ja olisi onnellisempi myös yritysaikana. :)

Hei! Kirjoitan tähän, kun raskaaksi tuleminen oli ajankohtainen syksystä 2020 saakka, mutta vauvaa ei kuulunut. Otin kevyellä kynnyksellä terolutit käyttöön; ei apua niistä. Mulla on pientä tiputteluvuotoa ennen menkkoja, ja epäilin sen vaikeuttavan raskaaksi tuloa. Kilpirauhasarvot mitattiin 2 kertaa, ja ne osuivat juuri ja juuri viitearvojen sisälle. Toisella mittauskerralla lääkäri sanoi, että myös viitearvojen sisällä olevat arvot voivat merkitä kilpirauhashäiriötä ja määräsi tyroksiini-lääkityksen. Sitten heti raskaus alkoikin (syyskuussa 2021). Tiedoksi vain yleisesti, että jos raskaus ei ala, niin kilpurauhashäiriö voi olla taustalla, vaikka ne arvot olisivatkin juuri ja juuri viitearvojen sisällä.

Eihän tuo nyt ollut mitään tyyliin "lopeta stressaaminen, niin sitten tulet varmasti raskaaksi" tai "jos stressaat, niin oma vika, jos et raskaudu". Olen Elea82:n kanssa ihan samaa mieltä, että jokaisen kannattaa ihan oman hyvinvointinsa takia yrittää elää mahdollisimman normaalisti yritysaikana eikä vain suunnitella kaikkea niin, että mitä jos tulenkin raskaaksi. Sitä saattaa joutua sellaiseen välitilaan, ettei suunnittele mitään kivaa, koska saattaa tulla raskaaksi, ja jos yritys sitten venähtää, saattaa siinä välitilassa mennä pahimmillaan vuosia. Pitää muistaa elää elämäänsä ja suunnitella kivoja asioita, ei siksi, että se olisi taikatemppu raskautumiseen (sitä se ei ole) vaan ihan vain siksi, että voisi paremmin ja olisi onnellisempi myös yritysaikana. :)

Voi apua, en tarkoittanut ollenkaan tätä keskustelua, viittasin tuohon Cizzzin työkaverien kommentointiin. Eli olen kyllä Elean ja sinun kanssa ihan samoilla linjoilla. Että pitää muistaa yrittää elää sitä omaa elämää myös sen, mitä pystyy, vaikka vauvan kaipuu onkin kovaBeating Heart

Voi apua, en tarkoittanut ollenkaan tätä keskustelua, viittasin tuohon Cizzzin työkaverien kommentointiin. Eli olen kyllä Elean ja sinun kanssa ihan samoilla linjoilla. Että pitää muistaa yrittää elää sitä omaa elämää myös sen, mitä pystyy, vaikka vauvan kaipuu onkin kovaBeating Heart

Aaaa, no sitten. Beaming Face With Smiling Eyes Anteeksi väärinkäsitys!

Aaaa, no sitten. Beaming Face With Smiling Eyes Anteeksi väärinkäsitys!

Tosi hyvä, että kommentoit, kun en edes tajunnut, miltä kommenttini kuulosti. Kävin vähän korjailemassa sitäkin Beaming Face With Smiling Eyes

Kp30, dpo 16, alko alavatsaa nipistelemään. Oudon tuntusta enkä oikein osaa kuvailla, kipeä ei oo mut vähän inhottava. Joko menkat rysähtää kohta tai sit toivottavasti oireilis raskauttaAstonished Face-

Kp30, dpo 16, alko alavatsaa nipistelemään. Oudon tuntusta enkä oikein osaa kuvailla, kipeä ei oo mut vähän inhottava. Joko menkat rysähtää kohta tai sit toivottavasti oireilis raskauttaAstonished Face-

Oletko malttanut olla testaamatta noin pitkään? Astonished Face-

Ei kai kukaan lasta yrittävä voi täysin olla stressaamatta. On vaikea olla laskematta kiertopäiviä, olla huomioimatta kehon viestejä, etenkin ellei joku vihlaisu tai oire ole tavanomainen, jne. Koskaan ei voi etukäteen tietää kuinka kauan siihen plussaan menee, saati siihen tärppiin josta lapsen saa syliinsä asti. Vai tuleeko sitä hetkeä koskaan? Sen vuoksi aikaisemmin siis kehotin oman hyvinvoinnin nimessä juuri nauttimaan niistä omista iloa tuovista jutuista. En väitä sen olevan taika onneen, tai stressin kokonaan poistava keino, mutta elämä on liian lyhyt elettäväksi sitten joskus kun…

Takaisin