Raskaaksi 2021

On stressaavaa. Mulla oli oireetonta about 6+4 viikolla ja sit alkoi 3viikon kestävä pahoinvointi, joka loppu ku seinään 9+2. Kerran kävin yksityisellä tarkastamas tilanteen oman mielenrauhan vuoksi viikolla 9+4 mutta kaikki hyvin. Kätilöt ja terkka vaan sanonu, että olen onnekas, kun pääsin niinkin helpolla :shy: ja tottahan se on. Esikoisen aikana oireita ei ollut ollenkaan. Ensimmäiset merkit raskaudesta oli plussatestin ja ultrien lisäksi potkut, jotka tunsin 18+0. Tästä uudesta onneksi jo aiemmin (16+2), niin voi hengittää jo rauhassa :grin

muokkaan vielä, että tottakai jokainen on yksilö ja oireita tulee tai ei tule mutta ajattelin, josko omalla kokemuksella vähä voin antaa rauhoittavaa vaikutusta :)

Minä ottaisin sen pahoinvoinnin mielelläni vaikka heti. :hilarious: Tulis heti varmempi olo.

Netistä oon lukenut että monilla alkanut pahoinvointi vasta 7-8 viikoilla, niin se on vaan jännitettävä sinne asti. Miksi kaikkialla puhutaan raskauden oireista, mutta ei oireettomuudesta?

Varhaisultraa olen tässä jo pohtinut, koska se voisi rauhoittaa mieltä. Taidan varata sen, jos viikon kuluessa ei ole ilmennyt lisää oireita. :angelic: Piinailu jatkukoon..

Minulla oli ensimmäinen kolmannes oikeastaan täysin oireetonta. Tai no, ainoa oire oli ruskea tiputteluvuoto, mutta se nyt ei varsinaisesti ainakaan vähentänyt huolia. :shifty: Mutta silti kaikki oli oikein hyvin! Hankin silloin oman mielenrauhan vuoksi kotidopplerin (muistaakseni joskus rv 10 alkaen?), josta olikin apua siihen asti, että vauvan liikkeet alkoi tuntea.

Nämä on kyllä niin huojentavia asioita kuulla muilta. Pitää vain toivoa, että vauva oikeassa paikassa ja ensi keväänä saisi syliin. :happy:

On:
Eilen vuoto pysytteli erittäin niukkana, joten vasta tänään on kp1. :)
Omalla tavallaan haikeaa ja omalla tavallaan iloinen asia.

Flo assistentin sain houkuteltua sen myötä takaisin töihin. Hullunkurista kiertoa hän kyllä ennustaa tuon km:n takia, mutta saa nähdä millainen kierto tästä muutenkaan tulisi. Tuskin heti palautuisi vanhaan kellontarkkaan kiertoon.

Kuvani vaihdoin. Jos joku sattuu ihmettelemään. Km aikana tuntui kurjalta kirjoitella ikävistä asioista, kun Mymmelin kuva oli niin positiivinen. Oma fiilis, kun ei ole enään ollut viime aikoina niin positiivinen vaan jotain aivan muuta.
Tästä uudesta kuvasta ei tiedä hymyileekö vai itkeekö hän niin pidän tän salaperäisyyden. :)

Lisäksi tässä tuli km jälkeen lisää ikäviä uutisia. Joten tässä miehen kanssa joudumme käymään vakavia keskusteluja vauvakuumeilun jatkumisen suhteen.
Vielä ei olla tultu päätökseen ja roikun täällä nyt ainakin sen aikaa vielä mukana.
Kerron sitten mihin päädymme.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :Heartred

Nämä on kyllä niin huojentavia asioita kuulla muilta. Pitää vain toivoa, että vauva oikeassa paikassa ja ensi keväänä saisi syliin. :happy:

Nyt tällä viestilläni en todellakaan ole hätistelemässä sinua pois täältä kuumeilijoiden puolelta. Älkää vahingossakaan ottako sitä niin.
Vaan tarkoitukseni on tarjota vertaistukea jos et vaikka olisi tietoinen odottajien ryhmistä. :smiley-angelic003

Täällä foorumilla on olemassa jokaiselle lasketun ajan kuukaudelle oma palsta. Oletko sinne kirjoitellut? Se on ihanaa, kun siellä voi jakaa tunteita, epävarmuutta, oireita, intoa yms yms yms. Muiden samoilla viikoilla olevien kanssa. :happy: :Heartred

Oireettomuus on täysin normaalia. :happy: ja sieltä ne vielä voi tulla niin rajuina, että mietit näitäkö mä kaipasinkin. :hilarious: :Heartred

Minä ottaisin sen pahoinvoinnin mielelläni vaikka heti. :hilarious: Tulis heti varmempi olo.

Netistä oon lukenut että monilla alkanut pahoinvointi vasta 7-8 viikoilla, niin se on vaan jännitettävä sinne asti. Miksi kaikkialla puhutaan raskauden oireista, mutta ei oireettomuudesta?

Varhaisultraa olen tässä jo pohtinut, koska se voisi rauhoittaa mieltä. Taidan varata sen, jos viikon kuluessa ei ole ilmennyt lisää oireita. :angelic: Piinailu jatkukoon..
Mulla on kaikki raskaudet olleet lähes oireettomia. Väsymystä ja palvelua ollut. Ekan kohdalla odottelin sitä kuuluisaa pahoinvointia. Jossain vaiheessa tajusin ettei sitä varmaan sit tulekaan.
Mutta joo joka kerta on silti ollut se epävarmuus raskaudesta kun ei juuri mitään oireita ollut.

Mies oli tilannut paperikuvia ihan esikoisen vauva-ajoista asti. En kestä, kun se on ollut niin pieni. :sad010 Ihana pikku toukka. Ja olin itse silloin aika onneton, niin tuntuu, että se aika meni ihan ohi. :sorry: Voi miten toivon, että toisen lapsen kanssa saan korjaavan kokemuksen.

Nyt on taas vauvakuume ihan pilvissä. :rolleyes:

Mulla on aivan samat ajatukset! Mulla meni myös omien pikkulapsi aika samasta syystä aika ohi ja se itkettää suuresti. Joten toivon että nyt kun on terveempi ja onnellisempi niin asia menisi erilailla :shy:

Nyt tällä viestilläni en todellakaan ole hätistelemässä sinua pois täältä kuumeilijoiden puolelta. Älkää vahingossakaan ottako sitä niin.
Vaan tarkoitukseni on tarjota vertaistukea jos et vaikka olisi tietoinen odottajien ryhmistä. :smiley-angelic003

Täällä foorumilla on olemassa jokaiselle lasketun ajan kuukaudelle oma palsta. Oletko sinne kirjoitellut? Se on ihanaa, kun siellä voi jakaa tunteita, epävarmuutta, oireita, intoa yms yms yms. Muiden samoilla viikoilla olevien kanssa. :happy: :Heartred

Oireettomuus on täysin normaalia. :happy: ja sieltä ne vielä voi tulla niin rajuina, että mietit näitäkö mä kaipasinkin. :hilarious: :Heartred

Laskettuaika olisi 2.3., joten eipä siellä maaliskuisissa vielä oikein kukaan kirjoittele. :hilarious:

Mulla myös raskaudet (3 kpl) ovat olleet oireettomia, "outo olo" aina päivä ennen plussaa on tullut. Kaikki raskaudet ovat myös päätyneet lapsen syntymään.

Dpo 7. Pliiis, Pliiis, Pliiis, voisko mahassa olla hurjat kiinnittymisbileet?!!? Jostain luin et lämpimissä oloissa kiinnittyminen tapahtuu parhaiten, joten olenkin tällä päivämäärällä vaihtanut seksihelteet kiinnittymiskuumuudeksi!

Mulla myös raskaudet (3 kpl) ovat olleet oireettomia, "outo olo" aina päivä ennen plussaa on tullut. Kaikki raskaudet ovat myös päätyneet lapsen syntymään.

Dpo 7. Pliiis, Pliiis, Pliiis, voisko mahassa olla hurjat kiinnittymisbileet?!!? Jostain luin et lämpimissä oloissa kiinnittyminen tapahtuu parhaiten, joten olenkin tällä päivämäärällä vaihtanut seksihelteet kiinnittymiskuumuudeksi!

Miten mä luin jostain just päinvastaista helteistä ja kiinnittymisestä mutta sun versio kuulostaa paljon paremmalta, joten uskotaan siihen :smiley-bounce013

Mä luulen, että enemmän huolestuttavaa on jos raskausoireet yllättäen poistuu alettuaan kun se, ettei niitä ole alussakaan. Itsellä ainakin kkm kokemuksessa niin, että alun voimakas pahoinvointi väheni kummallisesti. Toki sekään ei aina kerro mitään!

Hola! Täällä on tilanne vähän kiikun kaakun, missä mennään. Joko alkaisi piinapäivät vai äimisteliskö vielä oviksen perään. Meneillään kp18, Flo ennusti ovista eiliselle ja kierron pituudeksi 27 päivää eli menkkojen pitäisi alkaa kymmenen päivän päästä.

Tikuissa alkoi näkymään viivaa kp15. Kp17 sain tuon jo etäisesti plussaa muistuttavan viivaparin, saman päivän iltana testi oli jo haalea, samoin tänäaamuna. Koitin vertailla noihin NewMoonin kuviin (kiitos niistä :greet015), eihän tuo mun "plussa" :confused004 niihin verraten kovin räiskyvä ole. Voihan se piikki olla jossain tuon testin ympärillä. Ehkä varuiksi jatkan vielä tikuttelua.

Ovisoireita ei oo ollut mitään ihmeempiä. Seksin aikaan on toki ollut liiankin liukasta, mutta muuten en oo erityisesti havainnut ihmeempiä limoja tms. Eilen iltapäivällä nännit kipeyty ihan yks-kaks ja illalla tuntui kuin koko lantion alue olisi ollut tulessa, että oisko se sitten ollut se Big O. :scratch Peitto on kyllä heilunut perjantaihin saakka ahkeraan, nyt onkin mies reissussa. Tänään vois ottaa vielä kerran kiellon päälle ja sitten huilia ellei tikuissa nyt vielä ala tapahtua.

Liitteet

• IMG_20210704_063411.jpg
    IMG_20210704_063411.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 157
Muokattu viimeksi:
Hola! Täällä on tilanne vähän kiikun kaakun, missä mennään. Joko alkaisi piinapäivät vai äimisteliskö vielä oviksen perään. Meneillään kp18, Flo ennusti ovista eiliselle ja kierron pituuseksi 27 päivää eli menkkojen pitäisi alkaa kymmenen päivän päästä.

Tikuissa alkoi näkymään viivaa kp15. Kp17 sain tuon jo etäisesti plussaa muistuttavan viivaparin, saman päivän iltana testi oli jo haalea, samoin tänäaamuna. Koitin vertailla noihin NewMoonin kuviin (kiitos niistä :greet015), eihän tuo mun "plussa" :confused004 niihin verraten kovin räiskyvä ole. Voihan se piikki olla jossain tuon testin ympärillä. Ehkä varuiksi jatkan vielä tikuttelua.

Ovisoireita ei oo ollut mitään ihmeempiä. Seksin aikaan on toki ollut liiankin liukasta, mutta muuten en oo erityisesti havainnut ihmeempiä limoja tms. Eilen iltapäivällä nännit kipeyty ihan yks-kaks ja illalla tuntui kuin koko lantion alue olisi ollut tulessa, että oisko se sitten ollut se Big O. :scratch Peitto on kyllä heilunut perjantaihin saakka ahkeraan, nyt onkin mies reissussa. Tänään vois ottaa vielä kerran kiellon päälle ja sitten huilia ellei tikuissa nyt vielä ala tapahtua.

Ainakin tallettelut on osunut aivan nappiin! :love022
Ja sun oireet kuulosta lupaavalta oviksen suhteen! :thumright

En tiiä tekeekö rfsu:n herkkä nyt pahimmsnmoisen megaviivanpaikan vai mikä helkutti tää on?!?!? Dpo 8 ja testiajalla tuli tuo. Noin Törkeetä viivanpaikkaa en oo ennen saanut, toki aiemmin oon paljon turhia viivoja tähän testiin....

Liitteet

• _20210704_090602.JPG
    _20210704_090602.JPG
    158.1 KB · Katsottu: 217
Tänä aamuna vessareissulla sain herätä tädin saapumiseen! Siis jes! Kierron pituudeks tuli 46 päivää, mutta toivotaan että nyt se pysyis normaalina ja päästään yrittämään kunnolla! :happy093

Tätä on odotettu, hyvä juttu! :gen014:hello2

En tiiä tekeekö rfsu:n herkkä nyt pahimmsnmoisen megaviivanpaikan vai mikä helkutti tää on?!?!? Dpo 8 ja testiajalla tuli tuo. Noin Törkeetä viivanpaikkaa en oo ennen saanut, toki aiemmin oon paljon turhia viivoja tähän testiin....

Väriä siinä on kyllä, mutta onko se levinnyt?

No hyvin näkyy tännekkin asti :woot::nailbiting:
Pidän peukut pystyssä että vahvistuu! ❤️

Todella syvältä, että nuo antavat välillä törkeitäkin viivanpaikkoja eikä voi heti hyppiä onnesta vaan pitää silti jäädä arvuuttelemaan, että onko vai eikö ole. Ihan sama kuin ei olisi koko testiä edes tehnytkään. :shifty:

Mutta NYT toivotaan, että olisi viivan alku ja vahvistuisi!! :hello2:Heartred

Ihania uutisia, onnea plussanneille! :happy093
Omanapailen... Jätin koko foorumin lukematta pitkäksi aikaa, koska tuntu ettei pystynyt ajattelemaan enää mitään muuta kun raskaaksi tulemista:nailbiting: tai tulemattomista... Nyt on ehkä Dpo 8 ja tänään pupuilun aikana/jälkeen aika runsaasti ruskeaa vuotoa, menkat pitäisi alkaa ens la... Ei ole ollut mitään välivuotoja ennen, geleet käytössä ekaa kiertoa ja menkat pitäis alkaa ens la. Turhauttaa, ilmeisesti merkki lähestyvästä tätiliinistä?:facepalm::facepalm: mitään muita oireita ei ole :smiley-angry003 kokemuksia:anyone

Minä palaan tammikuisista tänne. Eilen ylimääräisessä ultrassa selvisi, ettei sikiöllä ollut enää sykettä. 1,5 viikon takaisessa nt-ultrassa ja seuloissa kaikki oli kunnossa. Pienen koko vastasi keskenmenon vahvistavassa ultrassa viikkoja 13+0. Omat epäilykseni heräsivät samoina päivinä, mutta laitoin sen silloin hysterian piikkiin. Ja vaikka itsellä oli omat epäilykset kuluvalla viikolla, oli kuollut sikiö silti järkytys ja olo on kuin jyrän alle jäänyt. Tiistaina aloitetaan tyhjennys cytoteceilla sairaalassa ja eilen sain kohdunkaulaa pehmittävän lääkkeen. Pitäkäähän peukkuja, että tyhjennys onnistuu kerralla.

On ollut ihana seurata, kuinka paljon plussia tänne on ehtinyt tulla kesän aikana. Kaikille pienensä menettäneille hurjasti voimia :Heartred

Me aloitellaan kolmannen yritys, kun vain kroppa ja mieli ovat yritykseen valmiita. Onnea on ihana puoliso.

Muokattu viimeksi:
Takaisin