Raskaaksi 2021

mitä hcg näytti?

En oo saanut vielä tuloksia, just katoin omakannastakin olisko sinne tullut, mutta ei. Mutta kyllä tää selvä peli on jo: yöllä alkoi kunnon vuoto ja jatkuva alavatsan kramppailu. Mun oli tarkoitus mennä huomenna vielä sinne labraan (neuvolasta meinattiin että otetaan kaksi näytettä joissa yksi päivä välissä, niin näkee mitä tahtia hcg nousee), mutta eipä mun kannattane edes vaivautua huomenna sinne labraan enää. :smiley-angry017

Niin ja tein nyt aamulla taas raskaustestin, joka sekin oli nyt ihan selkee nega.

Ei tässä muu auta kuin nuolla vähän aikaa haavoja ja sitten kohti uutta yritystä. Onneksi ylihuomenna on hyvän ystävän kolmekymppiset niin saa ajatukset vähän muualle.

En oo saanut vielä tuloksia, just katoin omakannastakin olisko sinne tullut, mutta ei. Mutta kyllä tää selvä peli on jo: yöllä alkoi kunnon vuoto ja jatkuva alavatsan kramppailu. Mun oli tarkoitus mennä huomenna vielä sinne labraan (neuvolasta meinattiin että otetaan kaksi näytettä joissa yksi päivä välissä, niin näkee mitä tahtia hcg nousee), mutta eipä mun kannattane edes vaivautua huomenna sinne labraan enää. :smiley-angry017

Niin ja tein nyt aamulla taas raskaustestin, joka sekin oli nyt ihan selkee nega.

Ei tässä muu auta kuin nuolla vähän aikaa haavoja ja sitten kohti uutta yritystä. Onneksi ylihuomenna on hyvän ystävän kolmekymppiset niin saa ajatukset vähän muualle.

voi harmi :Heartred

kyllähän se hcg kannattaa ottaa myös uudestaan, että näkee että se menee nollille ja on tyhjentynyt kaikki kunnolla. Ettei siis hidasta ja haittaa seuraavaa yritystä.

Dpo11

FE04693F-9F3D-4666-9B04-04528E70DA51.jpeg

tein vielä vähemmän herkän testinkin, eka 10, toka 25

2CFA5078-D02F-426F-B39E-D44B650E0B65.jpeg

Muokattu viimeksi:
Onnea plussanneille :love7

Täällä dpo 11 ja testi nega. Harmittaa, mutta toisaalta osasin odottaa tätä, kun on niin tottunut jo.
Toki kaikki voi olla vielä mahdollista niin kauan kun ei menkkoja näy. Kaikenlaisia oireita taas mieli kehittänyt ja hetken pidin toivoa yllä. :biggrin
Toivottavasti menkat alkaa ajallaan niin pääsee taas vaihteeksi uuteen kiertoon:hello2

Olisko täällä ketään jolla yksi tai useampi raskaus takana ja saisi vertaistukea?

Olispa osannut jotenkin valmistaa itseään paremmin tähän pahoinvointiin, tämä on aivan kamalaa:sad010
Itku kurkussa koko ajan kun tekee niin pahaa. Oksettaa, yököttää, yökin ilmaa, huimaa, missään asennossa ei ole hyvä, mikään ei mene alas edes nesteinä. Kaiken päälle sain ripulin...
Tätä oloa jatkuu läpi päivän, eikä koskaan mene ohi...
Millainen pahoinvointi ei enää ole normaalia? D:

No well hello, mellie! Mikä plussa! Onnea!

Dpo 5. Keltarauhasta on kutitellut oviksesta lähtien. Tänään vähän tissikipua, vielä tuskin voi olla mitään raskauteen liittyvää, mut ainaki jonkinlaista hormonitoimintaa vanhassa kaakissa taitaa olla :smiley-angelic003

Pahoittelut Gekko! :sad001 Ja onnea plussanneille! :Heartred

Omanapailen taas... Olin etukäteen vahvasti sitä mieltä, että yritys alkaa kunnolla heti ensimmäisen rokotteen jälkeen, mutta nyt en olekaan enää varma. :confused: Täällä Saksassa on niin paljon rajoituksia, jotka eivät koske kokonaan rokotettuja (esim. kampaajalla olisi ihan kiva käydä ilman, että tarvitsee ensin käydä koronatestissä...). Ja olimme kyllä myös haaveilleet lomamatkasta syksyllä, jos nyt siis raskaana olevana uskaltaa ylipäätään matkustaa minnekään tällaisena aikana. Täällä Saksassa rokotetta ei edelleenkään suositella raskaana oleville kuin poikkeustapauksissa, eli voi joutua tappelemaan, että löytää lääkärin, joka suostuu rokottamaan. :sad001 Huoh. Joo, olisi varmaan fiksuinta nyt kuitenkin vielä odottaa toista rokotusta, mutta kun EN HALUA! Olen odottanut jo niin monta kuukautta. Olisi myös niin ihanaa saada kevätvauva... Esikoinen syntyi kesällä ja se oli ihan älyttömän kuuma kesä. Tuntuu, että ne ensimmäiset kuukaudet menivät ihan ohi, kun oli vain kauhea helle ja tukala olo koko ajan. :meh: Pahoittelut kaikille, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi ja joista tämä valitus varmasti kuulostaa ihan hirveältä. En vain voi oikein kenelle muullekaan avautua. (Ja eihän sitä tiedä, miten nopeasti sitä itsekään tulen raskaaksi...)

Ehkä mennään tämä kierto pienellä riskillä, ettei ihan parhaimpina tärppipäivinä yritetä, ja luonto saa sitten päättää loput. :rolleyes: On nyt kuitenkin edes se yksi rokotus eli jonkinlainen suoja.

Voi Gekko, tsemppihalit :Heartred

Mellie onnea plussasta :love7

täällä eilinen optimistihaamu vaihtui tänään selkeäksi negaksi. En tiedä mikä siellä testissä sitten silmiin vilkutteli kun toinen testi oli ihan selkeä nega :meh: noh, dpo10 vasta menossa että saa nähdä miten käy.

Moikka! Täällä yksi uusi vauvakuumeilija. Olen jo hetken aikaa lueskellut teidän juttuja ja saanut vertaistukea kuumeiluun, mutta vasta nyt itse mitään kirjoittelen. Onnea kaikille plussanneille ja voimia vastoinkäymisiä kokeneille, ja kiitos vertaistuesta kaikille jo nyt :)

Oon 29-vuotias ja toukokuussa miehen kanssa päätettiin, että vauva olisi meille tervetullut. Ensimmäinen olisi kyseessä siis kummallakin. Ekassa yrityskierrossa sain heti plussan sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta se loppui lyhyeen kemiallisena. Kuukautiset alkoi lopulta vain kolme päivää myöhässä viime viikon torstaina (ja testi haalistunut lähes olemattomaksi). Tän viikon maanantaina testasin vielä negatiivisen, kun halusin varmistua, ettei mitään hormonia ole jäänyt kummittelemaan.

Nyt kuitenkin vähän mietityttää eilen alkaneet vatsajuilinnat ja turvotus. Tein ovistestin, joka ei ollut positiivinen, mutta selkeesti tummempi kuin normaalisti tähän aikaan (kierto ollut sen 28pv ja ovis kutakuinkin kp15 tms). Tai no, en oo yleensä testannut koskaan näin aikaisin, mutta testi ollut vaaleampi silloin kp10 tai 11 jolloin normisti aloitellut tikuttamisen jos sitä oon tehnyt. Nyt jos siis lasken tosta viime torstaista, niin eilen olisi ollut vasta kp7. Rinnat ei oo kuitenkaan vielä kipeet niin kuin yleensä oviksen aikaan. Ehkä kyseessä siis vaan joku random ohimenevä vatsakipu, mutta ajattelin silti kysellä kokemuksia, onko täällä muilla kierto ollut erikoinen kemiallisen jälkeen?

Muokattu viimeksi:
Olisko täällä ketään jolla yksi tai useampi raskaus takana ja saisi vertaistukea?

Olispa osannut jotenkin valmistaa itseään paremmin tähän pahoinvointiin, tämä on aivan kamalaa:sad010
Itku kurkussa koko ajan kun tekee niin pahaa. Oksettaa, yököttää, yökin ilmaa, huimaa, missään asennossa ei ole hyvä, mikään ei mene alas edes nesteinä. Kaiken päälle sain ripulin...
Millainen pahoinvointi ei enää ole normaalia? :arghh:
Minä olen tuolla tammikuisissa, siellä ainakin useampi jonka pahoinvointi kuulostaa samalta kuin tuo sinun. Uskon että paljon kohtalotovereita tuolla raskauspuolella. Kannattaa käydä katsomassa :)
Toivotaan että pian helpottaa :smiley-angelic003

Moikka! Täällä yksi uusi vauvakuumeilija. Olen jo hetken aikaa lueskellut teidän juttuja ja saanut vertaistukea kuumeiluun, mutta vasta nyt itse mitään kirjoittelen. Onnea kaikille plussanneille ja voimia vastoinkäymisiä kokeneille, ja kiitos vertaistuesta kaikille jo nyt :)

Oon 29-vuotias ja toukokuussa miehen kanssa päätettiin, että vauva olisi meille tervetullut. Ensimmäinen olisi kyseessä siis kummallakin. Ekassa yrityskierrossa sain heti plussan sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta se loppui lyhyeen kemiallisena. Kuukautiset alkoi lopulta vain kolme päivää myöhässä viime viikon torstaina (ja testi haalistunut lähes olemattomaksi). Tän viikon maanantaina testasin vielä negatiivisen, kun halusin varmistua, ettei mitään hormonia ole jäänyt kummittelemaan.

Nyt kuitenkin vähän mietityttää eilen alkaneet vatsajuilinnat ja turvotus. Tein ovistestin, joka ei ollut positiivinen, mutta selkeesti tummempi kuin normaalisti tähän aikaan (kierto ollut sen 28pv ja ovis kutakuinkin kp15 tms). Tai no, en oo yleensä testannut koskaan näin aikaisin, mutta testi ollut vaaleampi silloin kp10 tai 11 jolloin normisti aloitellut tikuttamisen jos sitä oon tehnyt. Nyt jos siis lasken tosta viime torstaista, niin eilen olisi ollut vasta kp7. Rinnat ei oo kuitenkaan vielä kipeet niin kuin yleensä oviksen aikaan. Ehkä kyseessä siis vaan joku random ohimenevä vatsakipu, mutta ajattelin silti kysellä kokemuksia, onko täällä muilla kierto ollut erikoinen kemiallisen jälkeen?

Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! :):greet025
Ja pahoittelut kemiallisesta :sorry:

Kovasti voimia raskauspahoinvointi on todella inhottavaa. Itellä oli ensimmäisessä raskaudessa koko raskauden pahoinvointi, joka loppui vasta synnytyksen jälkeen. Laihduin vaan ja lopulta olin tiputuksessa. Kannattaa soittaa neuvolaan ja keskustella heidän kanssa. Tuo tiputus tuo ainakin pienen hengähdystauon kun saa kunnolla energiaa.

Minulla ei auttanut oikeestaan mikään oloa. Stressi pahenti pahoinvointia ja jossain vaiheessa oli pakko jäädä sairaslomalle. Kaikki millä saa ajatukset pois pahoinvoinnista on hyviä. Tärkeetä olisi myös saada edes jotain syötyä kun syömättömyys vaan lisää huonoa oloa. Syö samalla kun tekee jotain tai syö ulkona tai kavereiden kanssa. Siitä oli myös apua että mies alko miettimään ja tekemään ruuat ja toi vaan eteen niin ei tarvinnut haistella tai miettiä ruokaa ennen syömistä. Tietyt ruuat oli hajun vuoksi pannassa ja menin toiseen huoneeseen tai ulos ruuanteon ajaksi. Kannattaa myös välillä kokeilla eri juttuja. Ainakin itsellä yhtäkkiä joku asia maistuikin muutaman päivän ja tietty syödä usein.

Lisäksi apua voi olla pahoinvointirannekkeista tai lääkkeestä (mulla ei toiminut kumpikaan) Pahoinvointi myös kuitenkin josdaon vaiheessa loppuu ja sillä on hyvä syy vaikka ei sillä hetkellä lohduta.

Kovasti voimia!

Itse en kärsinyt pahasta pahoinvoinnista, mutta tuohon ripuliin voin samaistua. Sitä kesti ehkä kuukauden verran plussauksesta. Joka päivä sama laulu kunnes loppui kuin seinään.o_O

Minä olen esikoisesta istunut keittiön nurkassa itkemässä ja yrittänyt väkisin saada jotain alas kun olo oli niin hirveä, tsemppiä kovasti :Heartred Itsellä kesti sitä onneksi lopulta vain kuukauden, mutta jouduin olemaan saikullakin koska se pahoinvointi aamusta iltaan oli aivan hirveää ja lisäksi siihen päälle oli jatkuva migreeni. Ihan kuin kk kestävä älytön krapula :rolleyes:

Oma vinkkini on, että yritä saada syötyä koska syömättömyys pahentaa sitä oloa, ei väliä mitä se on, kunhan saat vain menemään alas. Itse join luvattoman paljon muumilimpparia (kas kummaa ei ole sen jälkeen tehnyt enää mieli:biggrin) että sai edes jostain energiaa. Yhdellä kaverilla oli sellaisia kovia imeskeltäviä karkkeja taskussa joita imeskeli koko ajan. Ja toinen veti näkkäriä kaksin käsin koko ajan. Joskus myös kylmät ruuat (esim. juotava jogurtti) saattaa mennä alas paremmin!

Ja jos suinkin pystyt, makaa sohvalla sikiöasennossa, yritä levätä ja laita mies huolehtimaan arjesta.

Testasin vielä aamulla ja nyt illalla. Pyysin miestää tuomaan pregchekin jos antaisi selvemmän tuloksen niin toi samoja rfsun. Alavatsaa nippailut pari päivää. Toivon nyt kunnon plussa-aaltoa kaikille :Heartpink20210701_051744.jpg 20210701_202358.jpg

Takaisin