Raskaaksi 2021

Anastasia onnea! :happy:

Irem mulla oli käytössä Terolutit sekä esikoista yrittäessä että sit nyt lokakuusta alkaen. Hyvä, että on labrat tulossa ja se 10pv kuuri on hyvä nyt syödäkin varmaan sen pari kolme kiertoa, mutta (nyt puhuu täysin oma kokemus) jos niitä jatkuvasti syö ja niin ettei ovis oo ehtiny olla ennen kuuria tai sen alkaessa, veikkaan että ei raskautuminen kovin todennäköistä ole. Mulla oli gynellä kp19 kohdun limakalvo osittain loppukierrossa, osittain alkukierrossa, eikä ovista mailla halmeilla ja gyne sanoi että terolut mun kohdalla liian aikasin vaikka söin kp16-25. Mulla ei ehtiny munarakkula kehittyä ennen terolutien aloittamistakaan, taustalla PCOS.
E-pilleritkin kun sisältää keltarauhashormonia, niin voisin väittää että ellei niitä teroja pystytä ajoittamaan oviksen jälkeiseen aikaan niin ei ne ainakaan auta raskaaksi tulemisessa. Toki osalla voi buusti tehdä sen et kehon oma hormonituotanto herää parin kolmen kierron jälkeen, ja sit rupee säännöllistymään kierto.

Mutta, kuten sanoin niin tää oli lähinnä perustuen omaan kokemukseen ja siihen mitä olen lukenut, enkä ole lääkäri joten tähän kannattanee suhtautua niin ettei ihan täysin vedenpitävää nämä mun analyysit asiasta :grin

Täällä mennään kp11 ja digiin vielä tyhjää ympyrää. Kosteampaa alkaa olla, nännit arat joten voinee olla että ovis lähestyy :angelic: tallettelut alotettu ja mies hakee tänään neulat Pregnylin pistoon kotoa mökille, jos tärppää niin voipa sanoa sit joskus et vauva tehtiin mökillä :hilarious:

No tätä miekin oon tässä summannut että en ihan ymmärrä tätä jatkuvaa syöntiä kun se raskaus on nimenomaan toiveissa. 10pv kuuri ok, mutta että jatkan sitä sitten vielä sen jälkeen niin oon ihan hämilläni. Pääkin jotenkin ihan sekaisin niin en tajunnut kysyä lääkäriltä sitä. Kun tajuaako jo valmiiksi sekasin oleva kroppa et jos en pidä taukoa että pitäisi alkaa menkat.. Ja tosiaan, Pcos diagnoosia minullekin tuputettiin käynnillä. Ja oon ymmärtänyt että toi 10pv kuuri pitäisi aloittaa oviksen jälkeen ja tauottaa että sen kierron mahdollisesti saisi säännöllistymään.

Nyt oon kaks päivää ottanut sen 3tbl/pv ja jatkuva pieni juiliminen kohdussa ja puolta vaihtava nippailu munasarjoissa. Aluks pistin sen limakalvonäytteen piikkiin mut ei kai enää? :confused004

Luojan kiitos oon yksin yövuoroissa tän juhannuksen, en olis mitenkään päin jaksanut nähdä ketään ja hymyn taakse peittää pettymystä itseensä.

Muokattu viimeksi:
Hyvää juhannusta ja pahoittelut kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille. :sorry:

Täällä juhannus vietelty melkoisen kosteissa merkeissä (4,5kk tauko juomisessa tekee ihmeitä toleranssille laughing7), tänään työt kutsuu. Menossa kp11 eli aika aloittaa oviksen tikuttaminen. :biggrin Siniset päivät allaa Flon mukaan huomisesta ja pääpäivää tarjoaa lauantaille. Toivottavasti aikaistuu, kun just lauantaina ollaan miehen kanssa eri osoitteissa.

No tätä miekin oon tässä summannut että en ihan ymmärrä tätä jatkuvaa syöntiä kun se raskaus on nimenomaan toiveissa. 10pv kuuri ok, mutta että jatkan sitä sitten vielä sen jälkeen niin oon ihan hämilläni. Pääkin jotenkin ihan sekaisin niin en tajunnut kysyä lääkäriltä sitä. Kun tajuaako jo valmiiksi sekasin oleva kroppa et jos en pidä taukoa että pitäisi alkaa menkat.. Ja tosiaan, Pcos diagnoosia minullekin tuputettiin käynnillä. Ja oon ymmärtänyt että toi 10pv kuuri pitäisi aloittaa oviksen jälkeen ja tauottaa että sen kierron mahdollisesti saisi säännöllistymään.

Nyt oon kaks päivää ottanut sen 3tbl/pv ja jatkuva pieni juiliminen kohdussa ja puolta vaihtava nippailu munasarjoissa. Aluks pistin sen limakalvonäytteen piikkiin mut ei kai enää? :confused004

Luojan kiitos oon yksin yövuoroissa tän juhannuksen, en olis mitenkään päin jaksanut nähdä ketään ja hymyn taakse peittää pettymystä itseensä.

Hyvä kuitenkin se että otetaan ne hormonikokeet kierron alkupuolella, jospa sit pikkuhiljaa selviää mikä tilanne on. Ja teroluteja 1-3 kiertoa vois hyvinkin säännöllistää sitä omaa kiertoa, pistää ns kierron pyörimään normaalimmassa. On niitäkin kokemuksia lueskeltu, missä terolut normiannoksella on auttanut ja raskaaksi on tultu et en sinänsä pelkästään usko että se ehkäisisi mahdollisuuksia raskaaksi tuloon.

Itelle aikanaan oli pettymys kanssa kun esikoisen aikaan diagnosoitiin pcos, ja viime syksynä gynen mielestä ei moista näkynyt, toisin kun sit taas huhtikuussa toisen gynen vastaanotolla näkyikin. Se pettymys omaan kroppaan on jäätävä, mutta sen kanssa oppii elämään ajan kanssa. Se mikä on hyvä, pcos yleensä reagoi lääkkeisiin vissiin kohtalaisen hyvin useimmilla, et jos sit diagnoosi tulee ja ovulaatiota ei tapahdu niin ovulaation induktiolla sen voi hyvinkin saada rullaamaan :Heartpink Vaikka se, että joutuu käyttään lääkkeitä et sais ovulaation aikaseksi tuntuukin todella keljulta, epäreilulta ettei voi ns. Luomusti saada lasta…

Tsemppiä kovasti sinne! :Heartblue

Hiphei. Täällä menossa dpo4. Viimein tuli saatua ovis kiinni ja tallettelutkin aika nappiin. Mutta riesaksi sitten tulikin virtsatietulehdus. Mulle siis yleisiä seksin jälkeen. No, soitin päivystykseen ja kysyivät olenko raskaana. En tietääkseni, vastasin. No määräsivät sitten antibiootit mitkä voi aiheuttaa keskenmenoa. Piti soittaa uudestaan päivystykseen, et voisko ne vaihtaa.

Tympeä hoitaja marmatti et siis oletko sä raskaana? jos sä et tiedä oletko raskaana, eihän siitä sitten ole haittaa. Eikä meinannut ymmärtää et jos se raskaus olisi niin ajoissa ettei testeissä näy. No, lopulta suostui laittamaan uuden reseptipyynnön. Ja määräsi sitten ton saatanan kätyrilääkkeen, Nitrofur Cn :hungover::hungover: pitäisi tänään käydä hakemassa, tekis mieli itkeä. Tuo on karmein lääke mitä voi olla, mut en kehtaa soittaa jälleen uudelleen uutta reseptiä..

edit. Harmitti myös kun oon joutunut pari buranaa ottamaan. Sehän voi vaikuttaa munasolun irtoamiseen ja kiinnittymiseen. Toivottavasti ei turhaan tarvi kärsiä noita nitrofureja..

edit 2. Mähän muuten sain myös ekan koronarokotteen just ovulaatiopäivänä. En tiedä onko sillä vaikutusta lopputulokseen..

Muokattu viimeksi:
Miten piinapäiväläisillä sujuu? :happy:

Täällä nyt ilmeisesti dpo 7. Edelleen ajoittain menkkamaista kipua. Eilen holahti ihan kunnolla valkkaria, mutta muuten ei sitten mitään. Oikeestaan voisi sanoa että melko oireetonta taas.
:woot:

Mehän mennään melkein samoissa :) Täällä dpo6 ja ei kyllä mitään tuntemuksia. Vähän on ollut pientä arkuutta rinnoissa ja hyvin pientä pulputusta kohdussa mutta kun viime kierto pidettiin taukoa niin huomasin että ihan samanlaista oli silloin ilman että raskaus olisi mahdollinen.

en tiedä millaisia oireita tässä vaiheessa voisi olla, onkohan liian aikaista? :oops:

Mehän mennään melkein samoissa :) Täällä dpo6 ja ei kyllä mitään tuntemuksia. Vähän on ollut pientä arkuutta rinnoissa ja hyvin pientä pulputusta kohdussa mutta kun viime kierto pidettiin taukoa niin huomasin että ihan samanlaista oli silloin ilman että raskaus olisi mahdollinen.

en tiedä millaisia oireita tässä vaiheessa voisi olla, onkohan liian aikaista? :oops:

Toisaalta oireettomuus on kuulemma myös hyvä juttu. Mäkin mietin, että pitäiskö nyt olla jotain oireita jo vaikka varmasti ei :grin Monet on kirjoitellut, että plussa testissä oli ainoa "oire" tai se että menkat myöhässä. Mutta sitten taas jotkut sanoo että on tissit tosi kipeet jne. Itse odottelisin sitä, mutta sekin on kyllä kerran koettu, että tissit oli todella kipeet enkä ollut raskaana..

Itse mietin tätä menkkajuilintaa kun alkoi niin pian oviksen jälkeen. Että johtuukohan sitten kuitenkin Primoluteista. Viime kierrossa en ainakaan ollut kyllä kirjoittanut ylös, että olisi juilinnat alkaneet heti vaan vasta vähän ennen menkkoja.

Täällä palattu juhannuksen vietosta kp 1 merkeissä :bored: Mulla on synnytyksen jälkeen ollut vasta maaliskuusta suht säännöllinen kierto. Synnytys 11/19 ja ekat menkat tuli 10/20 sit seuraavat 3/21 ja sen jälkeen kp:t olleet 29,28,26 ja nyt 31 et jonkin verran vielä vaihtelua.

Täällä nyt ilmeisesti dpo 7. Edelleen ajoittain menkkamaista kipua. Eilen holahti ihan kunnolla valkkaria, mutta muuten ei sitten mitään. Oikeestaan voisi sanoa että melko oireetonta taas.

täälä myös dpo7, mulla kierroissa perusoireena on toisen rinnan kipu ovulaation jälkeen, ja niinhän se nytkin tapansa mukaan kipeytyi. Jännää on se, että ovulaation jälkeen on ollut yksi päivä ’kuivaa’ ja muuten vv määrä lisääntynyt ihan huolella o_O tuskin mikään raskausoire, mutta ennen ei ole kyllä tällaistakaan ollut :grin voihan piinat :smiley-ashamed004

Mulla kun ei nyt m oo ku se flon antama ovispäivä, niin kai mulla on noin dpo12. Eilinen testi nega, ja tälle aamulle en ottanut mökille mukaan testiä. Eli kai mä huomenna taas testaan, vaikka en jotenki jaksa enää uskoo onnistumiseen. :sorry:

Voihan Mimosa-18, ihan kakkaa. :arghh: Mä olin jo ihan varma että siellä olis tärppi käyny ku oli jotain haamulaista näkyvissä siinä testissä. Ei sitte prkl.:shifty:

Täällä dpo15, kp34/24-34. Ei näy menkkoja vielä :nailbiting:
Huomen aamulla testaan kun ollaan taas kotona. Ellei siis menkat ala ennen sitä kuitenkin.

Mimosa-18, voihan räkä :sorry:

Harmi89, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Toivoa on niin kauan kun menkkoja ei näy :)

Tsemppiä yhteisesti kaikille piinailijoille :nailbiting:

Täällä onkin dpo-kaimoja. :happy: Kumpa satelisi paljon plussia! :angelic: Ajattelin testata keskiviikkoaamuna metsässä kun tiistai-iltana aloitetaan vaellusreissu, silloin ke olisi dpo 11.

Mä aina aloitan ovulaation jälkeen oireiden tarkkailun, vaikka kuinka olisin päättänyt etten tee niin. Mulla ei aikaisemmin ollut rinnoissa mitään tuntemuksia ennen 09 ja 10/2020 plussakiertoja. Nyt helmikuun ja maaliskuun kierroissa rintojen arkuutta viikko oviksen jälkeen. Plussakierroissa rinnat oli myös arat, muistaakseni ekasssa vasta lähempänä rv 5 ja tokassa rv 6-7. Valkovuotoa on nykyään luteaalivaiheessa reilusti myös negakierroissa, eli sekään ei kerro mitään. Mulla on yleensä pms-oireena aina viikko ennen menkkojen alkua kauhea turvotus, se on varmaan ainoa oire joka selkeesti puuttui plussakierroista. Ja nyt on eilen ja tänään alkanut taas turvotus, joten heti mieli kääntyy siihen ettei plussaa tule. Muistelin myös että taisi sitä olla jotain pieniä tuntemuksia alavastalla kun oli hetken raskaana, muttei ihan menkkakipumaisia kuitenkaan. Nyt kovasti odottaa, että tulisi sellaisia, mutta ei mitään.. On tää kyllä yhtä syväanalyysia jatkuvasti. :hilarious: Onneksi täällä voi piinailla rauhassa, mies tulisi varmasti hulluksi jos hänelle näitä selittäisin. :joyful:

Muokattu viimeksi:
Toisaalta oireettomuus on kuulemma myös hyvä juttu. Mäkin mietin, että pitäiskö nyt olla jotain oireita jo vaikka varmasti ei :grin Monet on kirjoitellut, että plussa testissä oli ainoa "oire" tai se että menkat myöhässä. Mutta sitten taas jotkut sanoo että on tissit tosi kipeet jne. Itse odottelisin sitä, mutta sekin on kyllä kerran koettu, että tissit oli todella kipeet enkä ollut raskaana..

Itse mietin tätä menkkajuilintaa kun alkoi niin pian oviksen jälkeen. Että johtuukohan sitten kuitenkin Primoluteista. Viime kierrossa en ainakaan ollut kyllä kirjoittanut ylös, että olisi juilinnat alkaneet heti vaan vasta vähän ennen menkkoja.

niin, kauhean yksilöllistähän se taitaa olla. Silti sitä vaan kuuntelee aiemmin raskautuneiden oirelistaa ja yrittää löytää sieltä samat oireet itselleen :angelic: on tää raskauden tavoittelu kyllä touhua, luulosairaaksi tässä itsensä saa :laughing002

edit. Niin ja testata ajattelin ehkä aikaisintaan dpo9, yritän kuitenkin malttaa pidempään! Tosin en yhtään ihmettelisi vaikka olisin jo huomenna tikkua uittamassa :salut

Mulla ei ollut mitään oireita raskaudesta ennen plussausta.
Ainoastaan menkkajuilinta, maha löysällä ja odotinkin menkkojen alkavan, mutta niitäpä ei sitten näkynytkään.

Ja vielä tähän kysymykseen; oon tosi ’arka’ testailija ja jätän kierroissa usein testaamatta, kun menkat alkaakin :smiley-ashamed005 Nyt ajattelin josko kokeilis testailla dpo 12 tms :grin mulla menkat alkaa usein juurikin dpo 14.

Mäkin oon ollut arka testailija. Testannut vasta virallisena menkkojen alkamispäivänä (jos menkat ei oo alkanut). Kahdesti testasin 2 ja 3 päivää ennen menkkoja ja totesin, että ei ole mun juttuni testata aikaisemmin, kun pettymyshän se aina on kun ei olekaan plussa:shy: Mieli on tehnyt toki testata, mutta oon taistellut sitä vastaan aika hyvin.

Onnea vielä plussanneille :happy:

Täällä alkaa olla taas ovis toivottavasti kohta. Tuntemuksia on ainakin ja ovistesti on alkanut tummumaan. Ei kuitenkaan vielä ihan ole plussa. Tais olla se edellinen kemiallinen, kun näyttäis että päästään heti jatkamaan yritystä. Vuoto oli runsasta ja kesti pidempään. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut, mutta nyt jo ihan hyvillä mielin. :shy:

Liitteet

• IMG_20210627_110420.jpg
    IMG_20210627_110420.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 151
Kp 40 eikä tietoakaan menkoista... Keskiviikkona oli edelleen nega, katotaan huomenna uudelleen :banghead:

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja peukut piinailijoille! Toivottavasti saadaan plussakuvia ihasteltavaksi!

Täällä vaihtui kanssa ihan yllättäen kp 1 tänään, pari päivää etuajassa. Kierto jäi siis 26 päivään, näin lyhyttä kiertoa ei ole tainnut ikinä ollakaan :dontknow Sinänsä ei kyllä yllättänyt että menkat tuli, mutta normaalisti kierto on kyllä lähes kellontarkka 28 päivää:think005

Onneksi ei millään monsuunilla alkanut, ei nimittäin tullut edellämainitusta syystä otettua mitään suojausvälineitä mukaan mökille.

No, kohti uutta kiertoa! Seuraavassa kierrossa ei pitäisi olla mitään ylimääräistä häiriötekijää oviksen kanssa päällekäin, tosin menee vähän tiukoille että ehtiikö mies kotiin ennen ovista :nailbiting:

Täällä kp 26/28, ehkä dpo 11? Tein perjantaina dpo 9 herkällä testillä negan ( valoa vasten näkyvällä viivanpaikalla). :shifty: Edelleen on omituinen olo, välillä tuntuu, että siirtyy tää kierto kp 1 ihan hetkenä minä hyvänsä, sillä "oireet" vähentynyt mutta välillä jaksaa toivo nostaa päätään, että toi viivanpaikka vahvistuisi. :nailbiting:
Nyt päätin, että en testaa enää ennenkun menkat oikeasti myöhässä, turhaan pettyy vain :oops:

Takaisin