Raskaaksi 2021

Minun matkani täällä jäikin tältä erää lyhyeksi. Aamuyöllä piti vielä pissata tikkuun ja digi testi ei jättänyt mitään arvailujen varaan, raskaana 1-2 vk. Pahoinvointi alkoi eilen ja on näköjään taas ilta/yöpainotteista.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussa tuulia toivon. Jään seuraamaan sivusta ryhmää ❤

Onnittelut!! :Heartred :hug007

Minun matkani täällä jäikin tältä erää lyhyeksi. Aamuyöllä piti vielä pissata tikkuun ja digi testi ei jättänyt mitään arvailujen varaan, raskaana 1-2 vk. Pahoinvointi alkoi eilen ja on näköjään taas ilta/yöpainotteista.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussa tuulia toivon. Jään seuraamaan sivusta ryhmää ❤

Onnea! ❤️

Kyllä! mitä enemmän raskauksia ja ikää, sen kovemmiksi on muuttuneet. Nuorempana oli vihlasu oikealla tai vasemmalla. Nyt makaan sikiö asennossa pahimman vaiheet yli, kun tuntuu että joku puristaa alakautta koko pakettia :sour: Mulla onneksi kestää tuo pahin vaan 1-2h. Tietää ainakin milloin ovuloi. Mulla alkoi joskus 2015 sen jälkeen kun olin täyttänyt 30 kovenemaan ja kävin lääkärissäkin ihme kipujen kanssa, kun alettiin haaveilemaan vauvasta 2017 niin vasta tajusin ne kivut ovulaatio kivuiksi.

Hyvät puolet on kyllä, että tietää ovulaatio ajan mutta on tämä aikamoista! Voi itku, jos tämä vielä iän myötä pahenee. Itsellä nyt 30v. mittarissa :nailbiting:

No nyt, kiitos ylläpito:Heartpink

Paljon on tapahtunut viimeisen 1,5kk aikana, ei meinaa ihan enää perässä pysyä ja nyt seuraa sekavin selitys ikinä:
Ensimmäinen tuoresiirto tehtiin punktion jälkeen toukokuun alussa ja se epäonnistui. Menkat alko sillon kp31 muistaakseni, ja se oli yk15.
Kukaan ei ollu kertonu mulle, miten paljon sitä vuotoa tulee ja millaiset kivut onkaan kun ensin pumpattu kroppaan gonal f:ää sen melki 10 päivää ja perään sitten aloitettu cyclogestit:sick009 Oli kyllä maailman inhottavimmat kuukautiset hetkeen. Edes yöside ei meinannu riittää...
Kammottavinta oli tehdä se raskaustesti testipäivänä, kun oli yksin kotona ja ei ketää kehen tukeutua. Purskahtelin itkuun pitkin päivää töissäki...

Sitte piti jäädäkki seuraamaan kiertoa, ja tikuttamaan ovista. Aattelin, että ei me ehditä enää mihinkään pakastealkion siirtoon, mutta planeetat oliki oikeissa asennoissa ja plussa pärähti ovistikkuun kp14 illalla. Just sitä edeltävänä päivänä kävin ultrassa ja oli kätilö tosi tyytyväinen tilanteeseen ja sanoi oviksen tapahtuvan 1-3 päivän päästä. Se kätilö oli aivan ihana, halus varmistaa että päästään varmasti siirtoon, niin antoi varuiksi irrotuspiikin, jonka käski pistää kp15, jos ennen sitä ei tule plussaa. Hauskinta oli että kp14 aamulla testi oli tosi vaalea ja sitten illalla 9h päästä siitä oli testi ihan räikeän positiivinen :cool14

8.6 käytiin siirrossa ja 4päiväinen kaveri siirrettiin. Oli ollut erityisen ahkera yksilö ja jakautunu tosi pitkälle ja sulatuksen jälkeenkin jaksoi tosi hienosti. Siellä ne hoitajat ja lääkärit kovasti kehui:laughing002
20.6 oli virallinen testipäivä, 12 päivää siirron jälkeen. Toiveet ei ollu korkealla, alamahaan sattui ja vatsa kramppasi koko perjantain ja lauantain. Aattelin, että tässä tää taas oli, aivan samanlaiset kivut kuin endo tekee menkkojen aikana. En edes halunnu tehdä testiä. Halusin vaan skipata menkkojen jälkeiseen elämään.
Sitte koitti sunnuntai, ja aamu-unisena meinasin unohtaa pissata tikkuun :laughing001 Äkkiä ylös pöntöltä ja ottaan digitesti esiin.

Mua pelottaa aivan järkyttävän paljon, voiko tää olla mahdollista?
Voiko tää pitää paikkansa että mä oon raskaana?:sad010:Heartred
Onko tää edes normaalia pelätä näin paljon? Onko raskaus edes oikeassa paikassa? Mun alavatsaan, kohtuun ja oikeanpuoleiseen munasarjaan päin juilii useita kertoja päivässä:confused2

Valtavasti onnea! Muistan sinut tuolta vanhasta 2020 ketjusta ja jo silloin toivoin sinulle plussaa niin paljon. Ihanaa että tulit kertomaan uutiset! Nyt toivon sinulle ihanaa, mahdollisimman huoletonta (onko sellaista? :rolleyes:) raskautta ja suloista vauvaa syliin helmi-maaliskuun taitteessa. :Heartred

Ps. Mulla oli elämäni pahimmat "kuukautiskivut" juurikin raskaana, ja älyttömät keltarauhasen aiheuttamat toispuoleiset pistot joiden uskoin olevan kohdunulkoinen. Mutta olivatkin täysin normaaleja tuntemuksia.

@Pillow mitä sun juhannukseen kuuluu? Minkälainen olo? :shy::Heartpink

Kiitos kysymästä! :Heartred :shy:

Pari päivää on ollu sellaiset alavatsa tuntemukset ettei mitään rajaa. :dead:
Samalla on yllättävän runsasta tämä vv määrä. :facepalm:
En tiiä onko vv määrä ja kuukautisten runsaus mitenkään kytköksissä toisiinsa, mutta se lääkäri silloin sanoi, että km jälkeen ekat menkat voi olla huomattavasti normaalia runsaammat. :confused005

Saas nähdä millaiset vuodisadan monsuuni vuodot sieltä on alkamassa. :hilarious:

Ja naama.. :laughing002 Se kukkii aina ennen menkkoja, mutta nyt on varmaam enemmän näppyjä, ku koko teini-iän aikana yhteensä.
Oikeen sellaisia hormooni finnejä. :wtf:

On nää hormoonivaihtelut kyllä ihania. :finger005

Miten siellä menee? :Heartred :rolleyes:
Onko geleistä ollut minkäänlaista vaikutusta?

Hyvää juhannusta täältäkin kaikille! Anastasialle onnea plussasta :Heartred

Lueskelin kaikki viestit läpi ja koitin aina parhaani reagoida kun nyt ei oikein lukemastani mieleen jäänyt, tuli istuttua mökin terassilla ihastelemassa kesäiltaa puolille öin ja esikoinen sitten herätti jo 5.45 :happy8

Itse testasin ihan tyylipuhtaan negan eilen ennen mökille lähtöä, ei saanut toista viiva kuviteltuakaan. :laughing001 Eli joko en ole raskaana tai sitten ovis on ollut silloin myöhemmin. Seuraavan kerran testiä sitten jos menkat jää ensi viikolla iilmaantumatt, uskalsipahan nyt kuitenkin ottaa juhannuskuohuvat :grin

Monella jännä juhannus! Toivottavasti tulee juhannusplussia :Heartred

Kärsiikö muut täällä voimakkaista ovulaatio
kivuista? Sattuu olitpa miten vaan :sour: Ei kauhean mukava ole tuo seksin harrastaminen kipujen kanssa, eli pakko pullaksi menee tämä vauvan yrittäminen :banghead:

O-Kivut olen tuntenut ensimmäisestä synnytyksestä asti ja nyt kolmannen raskauden (kkm+kaavinta) jälkeen nämä kivut on ihan kammottavia!
Mulla on ihan järkyttävät oviskivut. Monta synnytystä takana ja ikä varma aiheuttaa sen. Kuukautiskipuja ei ole yhtään mutta oviskivut kestää monta päivää. Pupuilut onnistuu silloin myös vaikka käy kipeää. Tiedä onko se sitä että nautin kivusta. Tuntuu yhdyntä siis paremmalta ko käy kipeää. Joo kuulostaa hullulta mutta näin mulla. Nyt vain odottelemaan pari viikkoa kuukautisia jos alkavat.

Kiitos kysymästä! :Heartred :shy:

Pari päivää on ollu sellaiset alavatsa tuntemukset ettei mitään rajaa. :dead:
Samalla on yllättävän runsasta tämä vv määrä. :facepalm:
En tiiä onko vv määrä ja kuukautisten runsaus mitenkään kytköksissä toisiinsa, mutta se lääkäri silloin sanoi, että km jälkeen ekat menkat voi olla huomattavasti normaalia runsaammat. :confused005

Saas nähdä millaiset vuodisadan monsuuni vuodot sieltä on alkamassa. :hilarious:

Ja naama.. :laughing002 Se kukkii aina ennen menkkoja, mutta nyt on varmaam enemmän näppyjä, ku koko teini-iän aikana yhteensä.
Oikeen sellaisia hormooni finnejä. :wtf:

On nää hormoonivaihtelut kyllä ihania. :finger005

Miten siellä menee? :Heartred :rolleyes:
Onko geleistä ollut minkäänlaista vaikutusta?
Oliko sulla mikä dpo nyt menossa? :pompus::):happy:

Tässä kierrossa ei tuntunut Geleillä olevan mitään vaikutusta, tosin en saanut edes ovista kiinni. Käytän niitä vielä ensi kierron kuitenkin.

Oliko sulla mikä dpo nyt menossa? :pompus::):happy:

Tässä kierrossa ei tuntunut Geleillä olevan mitään vaikutusta, tosin en saanut edes ovista kiinni. Käytän niitä vielä ensi kierron kuitenkin.

Olisiko ne voinut aikaistaa sun ovista reippaasti ja olisit aloittanut tikuttamaan liian myöhään? :think005
Tai voisiko O olla vielä tulossa? (Hyvin kypsytetty yksilö :Heartred )
Mikä kierron päivä menossa? :)

Mulla dpo6. Eli ei nää siis mitään raskauteen liittyvää ole. (Ainakaan uuteen raskauteen). Kroppa vaan sekoilee omiaan. :hilarious:Toki se on ollut nyt vähän kovilla niin sekoilu sille sallittakoon. :hilarious:

Oon miettinyt, että ehkä sitä ovulaatiota ei tapahtunut lh huipusta huolimatta. Koska normaalisti tunnen sen irtoamisen selvästi ja tämä vv määrä on jäänyt näin runsaaksi. :dontknow
Joten voisiko olla, että luteaalivaihekkin jää lyhyeksi, kun on nyt jo yllättävän kovat pms-oireetkin. :bookworm:

Saas nähdä. :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Anastasia onnea! :happy:

Irem mulla oli käytössä Terolutit sekä esikoista yrittäessä että sit nyt lokakuusta alkaen. Hyvä, että on labrat tulossa ja se 10pv kuuri on hyvä nyt syödäkin varmaan sen pari kolme kiertoa, mutta (nyt puhuu täysin oma kokemus) jos niitä jatkuvasti syö ja niin ettei ovis oo ehtiny olla ennen kuuria tai sen alkaessa, veikkaan että ei raskautuminen kovin todennäköistä ole. Mulla oli gynellä kp19 kohdun limakalvo osittain loppukierrossa, osittain alkukierrossa, eikä ovista mailla halmeilla ja gyne sanoi että terolut mun kohdalla liian aikasin vaikka söin kp16-25. Mulla ei ehtiny munarakkula kehittyä ennen terolutien aloittamistakaan, taustalla PCOS.
E-pilleritkin kun sisältää keltarauhashormonia, niin voisin väittää että ellei niitä teroja pystytä ajoittamaan oviksen jälkeiseen aikaan niin ei ne ainakaan auta raskaaksi tulemisessa. Toki osalla voi buusti tehdä sen et kehon oma hormonituotanto herää parin kolmen kierron jälkeen, ja sit rupee säännöllistymään kierto.

Mutta, kuten sanoin niin tää oli lähinnä perustuen omaan kokemukseen ja siihen mitä olen lukenut, enkä ole lääkäri joten tähän kannattanee suhtautua niin ettei ihan täysin vedenpitävää nämä mun analyysit asiasta :grin

Täällä mennään kp11 ja digiin vielä tyhjää ympyrää. Kosteampaa alkaa olla, nännit arat joten voinee olla että ovis lähestyy :angelic: tallettelut alotettu ja mies hakee tänään neulat Pregnylin pistoon kotoa mökille, jos tärppää niin voipa sanoa sit joskus et vauva tehtiin mökillä :hilarious:

Oviskivuista... Mulla alkoi ne ekan synnytyksen jälkeen, aiemmin en edes tunnustanut ovista. Mutta siis aina oikealla tuntuva välillä aivan järkyttävä kipu, ei joka kierrossa (ovuloisinkohan silloin vasemmalta, hmmm...). Mut tikulla oon samalla seurannut, kipu voi ajoittua huippu kohtaan, vähän etupainotteisesti tai niin ku tänään, aivan infernaalinen kipu (jos en tietäis niin epäilisin umpisuolta!!!) oikealla ja tikku enää haalea haamu. Enivei, juhannustemput tehtiin yöllä ja kai se on tehtävä tänäänkin treffit johonkin heinälatoon! :hug003

Eli dpo 0 ja kerrankin ajoitukset on menny nappiin!

Oliko muita ovistelijoita nyt?

Täällä dpo 7 ja en tiedä mistä olen saanut päähäni, että tässä vaiheessa jo pitäisi olla tuntemuksia raskautumisesta. :happy3 Kun ei kahdesta tärpistä (km ja ku) ollut vielä tässä kohtaa. Tai no kohdunulkoisen kohdalla oli alavastanippailuja, joka saattoi olla kiinnittymiskipua, mutta luulin silloin että alkio oli kiinnittymässä "oikeassa osoitteessa". Aika tuntuu matelevan.. Ens viikon tiistaina ollaan miehen kanssa lähdössä 4pv vaellukselle ja sen jälkeen hotelliin yöksi. Ajattelin testailla herkällä testillä heti reissun alussa, viimeistään dpo 11. Jos on nega, niin voi sitten keskittyä metsäterapiaan. :Heartred

Mulla on ihan järkyttävät oviskivut. Monta synnytystä takana ja ikä varma aiheuttaa sen. Kuukautiskipuja ei ole yhtään mutta oviskivut kestää monta päivää. Pupuilut onnistuu silloin myös vaikka käy kipeää. Tiedä onko se sitä että nautin kivusta. Tuntuu yhdyntä siis paremmalta ko käy kipeää. Joo kuulostaa hullulta mutta näin mulla. Nyt vain odottelemaan pari viikkoa kuukautisia jos alkavat.

Toivotaan, ettei kuukautisia näy parin viikon päästä :happy:

Oviskivuista... Mulla alkoi ne ekan synnytyksen jälkeen, aiemmin en edes tunnustanut ovista. Mutta siis aina oikealla tuntuva välillä aivan järkyttävä kipu, ei joka kierrossa (ovuloisinkohan silloin vasemmalta, hmmm...). Mut tikulla oon samalla seurannut, kipu voi ajoittua huippu kohtaan, vähän etupainotteisesti tai niin ku tänään, aivan infernaalinen kipu (jos en tietäis niin epäilisin umpisuolta!!!) oikealla ja tikku enää haalea haamu. Enivei, juhannustemput tehtiin yöllä ja kai se on tehtävä tänäänkin treffit johonkin heinälatoon! :hug003

Eli dpo 0 ja kerrankin ajoitukset on menny nappiin!

Oliko muita ovistelijoita nyt?

DPO 0 tai 1 täällä menossa :happy:

Valtavasti onnea! Muistan sinut tuolta vanhasta 2020 ketjusta ja jo silloin toivoin sinulle plussaa niin paljon. Ihanaa että tulit kertomaan uutiset! Nyt toivon sinulle ihanaa, mahdollisimman huoletonta (onko sellaista? :rolleyes:) raskautta ja suloista vauvaa syliin helmi-maaliskuun taitteessa. :Heartred

Ps. Mulla oli elämäni pahimmat "kuukautiskivut" juurikin raskaana, ja älyttömät keltarauhasen aiheuttamat toispuoleiset pistot joiden uskoin olevan kohdunulkoinen. Mutta olivatkin täysin normaaleja tuntemuksia.

Kiitos:happy:
Joo, nämä merkilliset viiltävät kivut on kyllä hieman rasauttavia. Tuntuu että ne on pahimmillaan aamusta ja sitten iltaa kohti kun mennään niin lisääntyvät.

Olisiko ne voinut aikaistaa sun ovista reippaasti ja olisit aloittanut tikuttamaan liian myöhään? :think005
Tai voisiko O olla vielä tulossa? (Hyvin kypsytetty yksilö :Heartred )
Mikä kierron päivä menossa? :)

Mulla dpo6. Eli ei nää siis mitään raskauteen liittyvää ole. (Ainakaan uuteen raskauteen). Kroppa vaan sekoilee omiaan. :hilarious:Toki se on ollut nyt vähän kovilla niin sekoilu sille sallittakoon. :hilarious:

Oon miettinyt, että ehkä sitä ovulaatiota ei tapahtunut lh huipusta huolimatta. Koska normaalisti tunnen sen irtoamisen selvästi ja tämä vv määrä on jäänyt näin runsaaksi. :dontknow
Joten voisiko olla, että luteaalivaihekkin jää lyhyeksi, kun on nyt jo yllättävän kovat pms-oireetkin. :bookworm:

Saas nähdä. :hilarious:

Kp 23/26, varmistuksena tein varhaisen raskaustestin (huomenna tarkoituksena ottaa kuppia) aivan puhdas nega. Yk 11 siis tuloillaan.

Ootko nyt aivan varma ettei kuitenkin voisi olla alkanut raskaus kyseessä? Kuulostaa niin lupaavilta oireilta! :love017 Mutta jos se ei sitä ole niin tosiaankin sinä ja sun elimistö ootte kyllä kokeneet niin kovia ettei yksi välikierto tietysti pahaa tekisi :shy: Kovasti odotan kuitenkin sulle positiivista testiä ja että kaikki menisi loppuun asti hyvin :Heartbigred

Kp 23/26, varmistuksena tein varhaisen raskaustestin (huomenna tarkoituksena ottaa kuppia) aivan puhdas nega. Yk 11 siis tuloillaan.

Ootko nyt aivan varma ettei kuitenkin voisi olla alkanut raskaus kyseessä? Kuulostaa niin lupaavilta oireilta! :love017 Mutta jos se ei sitä ole niin tosiaankin sinä ja sun elimistö ootte kyllä kokeneet niin kovia ettei yksi välikierto tietysti pahaa tekisi :shy: Kovasti odotan kuitenkin sulle positiivista testiä ja että kaikki menisi loppuun asti hyvin :Heartbigred

Kiitos! :love017
Juu, kyllä yksi välikierto voi olla ihan tarpeeseen keholle ja varmasti myös mielelle.
Tuntuu, että tämä kuukausi on vain hujahtanut ohi. :confused:

Sinäkin jo taas loppukierrossa. :wideyed: Kyllähän se toki lyhyellä kierrolla voi vielä plussaksi muuttua, mutta jos ei niin ensi kierto olkoon teidän the kierto. :wink
Joka tapauksessa...Nautinnollista kupin ottelua huomenna. :happy:

Perjantaina aamulla nega testattu ja nauttinut juhannuksesta viiniä juoden... Menkkojakaan ei ole näkynyt joten tuskin olen ovuloinut 10.6 nyt olisi jo dpo 16... Ehkä ovis ollut pari päivää myöhemmin jos ollenkaan... Tänään kp 83 :confused005

Kiitos! :love017
Juu, kyllä yksi välikierto voi olla ihan tarpeeseen keholle ja varmasti myös mielelle.
Tuntuu, että tämä kuukausi on vain hujahtanut ohi. :confused:

Sinäkin jo taas loppukierrossa. :wideyed: Kyllähän se toki lyhyellä kierrolla voi vielä plussaksi muuttua, mutta jos ei niin ensi kierto olkoon teidän the kierto. :wink
Joka tapauksessa...Nautinnollista kupin ottelua huomenna. :happy:

:Heartblue

Takaisin