Raskaaksi 2021

Movelle peukut inssiin!

Ja jee, muitakin ovistelijoita: kimppapiinailu= paras piinailu!

Pahoitteluni koopee ykkösistä, aina niiiiiiiin syvältä!

Ja jollain oli haamulaista liikkeellä, peukut et vahvistuu!

Me käytiin yksityisellä kolmosen yrityksen aikaan, kahden yhteisen lapsen jälkeen kun kunnalliselta ei apuja saa. Aukiolotutkimus, siemennesteanalyysi ja muistaakseni kolme inssiä tehtiin. Luomusti tärppäsi pari vuotta tuon setin jälkeen.

Dpo 2 ja AIKA MATELEE! Jumppakassista löysin 6 (!) r-testiä, vissiin oon käynyt joka kaupassa täydennyksillä enkä edes muistanut jemmanneeni niitä. Pitäisköhän tarkastaa muutkin laukut?!?! :dance011

Gekko onnea! :Heartred Toivottavasti kyytiläinen pitää tiukasti kiinni!

Täällä ei ainakaan tänään ole ollut vuodosta mitään havaintoa, saa nähdä miten huomenna kun pitäisi oikeasti menkat alkaa. Jotenkin usko plussaan kyllä nolla (ei esim. mitään plussaan aiemmin viitanneita oireita, kuten iltapalelua, verta vuotavia ikeniä tai tissioireita) ja noh, vaan se olo että ei ole tärpännyt. Mutta eipä näistä tiedä:biggrin

Ens kiertoon (vai tähän, jos se nyt onkin jo alkanut) taidan minäkin elämäni ekaa kertaa hommata ovistikut ja tsekata, että pitääkö omat ovistuntemukset paikkansa kun nyt on ilmennyt muutamassa kierrossa tosiaan viikon verran kaikenlaisia oireita. Sinänsä talletellaan kyllä sen verran usein, että siitä ei jää kiinni (paitsi jos mies sattuu just väärään aikaan olemaan 400 km päässä töissä :laughing025), mutta onhan se nyt kiva tietää. Tai jos ei vaikka jostain syystä ovuloisikaan :think005

Että joo, se siitä että näin naisena mitään tjottailla pystyisi, näemmä :angel4

Sitä tässä vaan mietin, että..

Haluaisin olla raskaana. :rolleyes:

Ja pidellä keväällä sylissä tervettä ihanaa pientä tuhisijaa. :love017

Onkohan se liikaa pyydetty? :smiley-ashamed005

Ei mulla muuta. :oops:

No hittoo, olin ihan varma että menkat olis alkanu tänä aamuna mutta ei ja näin jälkikäteen aatellen ois varmaan pitänyt pissiä se tikku että ne joko nyt alkais tai sitten ehkä sille alkamattomuudelle olis joku syy :hilarious:

Täällä vaihtui kp 1 :sorry: Menkat alkoi vielä päivän etuajassa.. Tästä sitten uuteen yrityskiertoon.
Josta pääsenkin kysymään teiltä fiksummilta:
Ovulaation tikuttaminen? Se on mulle todella vieras aihe ja en oikeesti ymmärrä kuin se käytännössä toimii? Lisääkö se stressiä yrittämiseen vai miten ajattelette?

Ovistestiin vain yksi viiva tänä aamuna. :meh: Ärsyttää, kun viimeks viivat kyllä ihan johdonmukasesti tummeni ja nyt vaalenee ja katoaa pois. :facepalm: Ei täs muuten mitään, mut me on alettu jo tallettelut, et jos tää aika nyt venyy, ni onko enää pelikuntoa jäljellä. :laughing021 Mut taukoakaan ei uskalla pitää, ku mitä jos... Mulla ei näköjään oo mitään luottoa noihin tikkuihin, mikskähän niitä ees sitten teen... Noh, jatketaan ja jos ei muuta niin ehkä tästä kierrosta taas oppii jotain uutta!

Lisäys! Eilen tuntui vasemmalla puolen nipistelyä. Oisko munarakkula ja parin päivän päästä tärpit käsillä? :woot: Ah, olipa ihana muistaa tämä havainto. :hilarious: Aamulla innoissani taas tikuttelin vain pettyäkseni, nyt on taas uutta puhtia tähänkin päivään. laughing7

Täällä vaihtui kp 1 :sorry: Menkat alkoi vielä päivän etuajassa.. Tästä sitten uuteen yrityskiertoon.
Ovulaation tikuttaminen? Se on mulle todella vieras aihe ja en oikeesti ymmärrä kuin se käytännössä toimii? Lisääkö se stressiä yrittämiseen vai miten ajattelette?

Hyvin amatöörivastaus, mutta oman kierron ja paketin ohjeen mukaan aloitetaan testaaminen tietystä kiertopäivästä vähintään päivittäin. Kun testissä näkyy kaks tasavahvaa viivaa = LH-huippu eli ovis on 24-48h sisällä.

Pahoittelut uudesta kierrosta!

Oviksen bongailu tuo toisille varmuutta ja toisille stressiä. Toisista on kiva tietää oman kierron kulku ja toisilla sen tiedostaminen vie hauskuuden yrittämisestä.
Jos ei ole mitään tietoa omasta kierrostaan, niin oviksen tikutus voi olla hyväkin juttu. Itse suosittelen niitä clearbluen pinkkejä digitestejä yhdistettynä johonkin halpaan onestep-liuskaan, jos siis haluaa pihistellä digitestien kanssa ja käyttää niitä vasta kun ovis alkaa oikeasti lähestyä. Toki hyvin pärjää pelkillä digeilläkin, tai pelkillä halpisliuskoilla. Vähän riippuu mistä tykkää.
Ensimmäistä kiertoa mä aloin tikuttaa pelkillä digeillä. Jostain kp 10 alkaen. Sitten kun Digi näytti hymynaamaa, laskin oviksen siitä seuraavalle päivälle.
Myöhemmissä kierroissa otin halpistestit siihen kylkeen ja käytin niitä kunnes liuskat alkoi selkeästi tummua ja aloitin vasta sitten digitestit, ei menny digitestejä turhaan hukkaan. :)

Mutta kyllä ne liuskatestitkin asiansa ajavat, kun viivat on yhtä tummat tai testiviiva tummempi niin se on ovis+. Digitesti on helppo, koska se kertoo suoraan hymynaamalla milloin on ovis+ niin sitä ei tarvitse tulkita.

Pahoittelut :sad001

Itse ainakaan en koe, että oviksen tikuttaminen lisäisi stressiä, päinvastoin. Silloin tietysti oviksen tikuttamisesta ei kovin suurta hyötyä ole jos seksiä harrastaa joka tapauksessa vähintään joka toinen päivä. Itse haluan tietää oviksen ajankohdan ettei menetetä sitä otollista aikaikkunaa, vaan tiedetään ryhtyä hommiin silloin :p

Ja oma tilannekatsaus: tein nyt aamulla uuden pregcheckin, ihan samanlaista vaalean punertavaa viivaa näytti kuin eilenkin. Nyt dpo17. Soitin neuvolaan ja sain lähetteen labraan hcg-mittaukseen, menen sinne siis huomenna ja perjantaina. Vähän jännittää, mutta oli tulos mikä hyvänsä niin tärkeintä että saa jotain varmuutta asiaan. :) Oli se sitten suuntaan tai toiseen.

Aika jännittävä tilanne Gekkolla! Toivotaan parasta:smiley-angelic001 ehkä ovis olikin myöhemmin?

Omanapaa: tänään dpo9 testattu nega. Pari päivää ollut nyt menkkajomojen lisäksi kipeä olo. Kurkku kipeä ja vähän semmonen vetämätön olo.
Tänään on lisäksi tullut ihan kuin ovislimaa:woot:

Tänään meni viimeinen primolut. Jos viime primolut - kiertoon vertaa niin menkat alkaa varmaan perjantaina. Viikonloppuna ois kaverin synttärit.. Jos ennen sitä alkaa niin pääsee vähän tuulettumaan.

Ei oo mitenkään raskautunut olo. Ja toisaalta oisko sittenkin :grin
Tässä reilu vuoden aikana on jo niin tottunut negatesteihin ettei usko oo kovin korkeella.
Hassua vain miten melkein joka kierto on oireilta tai oireettomuudeltaan kuitenkin aika erilainen ja aina melkein on jotain uutta. :sorry::shifty:

Taustalta tulin huutelemaan :greet025 minun piti saada ovis kiinni PAS hoidossa, jotta alkion siirto saatiin ajoitettua oikein (ultrassa ovulaatio varmistettiin). Minä luotin apteekkarin ovulaatiotestiin, oli mielestäni helppo ja toimiva (hyvät ohjeet tietysti mukana) sai ottaa mihin ajankohtaan vain, joten otin itse aamuisin, aamun ensimmäisestä virtsasta.

Kun testi oli positiivinen, niin testiviiva oli selkeästi tummempi (samana aamuna myös ultrassa katsottu, että ihan kohta ”puhkeaa”).

(Ajoitus saatiin tehtyä oikein, PAS onnistui.
Nyt rv 13+0 menossa, nt-ultra oli viimeviikolla, kaikki hyvin tähän mennessä:angelic:)

Onnea matkaan! Uuteen kiertoon!:)

Muillekin ketjulaisille, uusille ja entisille foorumikamuille Onnen tuulet puhaltelemaan! :joyful: :Heartred

Mäkään en koe tikutusta stressaavaksi :) Tuntuu hyvältä saada edes johonkin testiin kuukausittain positiivinen tulos :laughing002 Munkaan ei siis oikeesti tarvitsisi testailla, ovis on ollut viimeisin puoli vuotta kp17-21 välillä ja kivut vaan voimistuu kierroittain sekä talletellaan joka toinen päivä. Mutta tuo se ainakin varmuutta epävarmuuteen :angelic: Teet siis miten itsestä hyvältä tuntuu, kannattaa kokeilla niin tietää onko se oma juttu :happy:

Joo! Mietin siis sitä, kun se voi estää ovulaation jos alkaa syömään ennen ovulaatiota. Mullakin määrättiin kp 15-24, aloitin ne ite sit kuitenkin aina dpo 3, niinkuin muutkin keltarauhastuet (raskautta yrittäessä). Mulla siis ovulaatio oli aina kp 20 paikkeilla.
Toki sit jos määrätään kierron tasoittamiseen niin saatetaan syödä kp 15-24 useammankin kierron. Näin mulla viimeisimmät primot oli kun kierto ihan sekaisin (ei vuodottomia päiviä, eikä ovulaatiota).
Tsemppiä! Toivottavasti näistä on apua sulle! Primot ainakin vahvempia kuin terolutit.

Joo oon kans miettinyt, että pitäiskö aloittaa ihan reilusti jälkeen. Toki mulla yleensä ovis on kp10-12.
Mutta nyt tässä kierrossa ovis tuli vähän myöhemmin ja alotin kuurin vähän myöhemmin. Kauheaa kyllä, jos tuo on itellä vaikuttanut siihen ettei oo raskautunut. Toki tässä yli vuoden aikana on ollut myös kiertoja ilman teroja tai mitään, mutta mulla omat kierrot venyy niin pahasti, ettei oo järkee olla ilman.

Takaisin