Raskaaksi 2021

Ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne, heeei
Oma mies ei enää jaksa kuunnella näitä mun jorinoita ja mahdollisten oireiden tutkimista.
Meillä ensimmäinen varsinainen yrityskierto menossa, aikaisemmin ollaan menty ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Mulla on nyt menossa kp 20/28, ovulaation tarkasta ajankohdasta tässä kierrossa ei varmaa tietoa.
Kuitenkin nyt edeltäneiden päivien aikana mulla ilmennyt "uusia" oireita, joita aikaisemmissa kierroissa en ole huomannut ja nyt toivon, että josko nämä plussaa enteilisivät.

Oireina ollut:
- Rintojen kevyt turvotus
- Alavatsalla omituista nippailua
- Kevyttä huonovointisuutta ennen ja jälkeen ruokailun
- Metallin (?) makua suussa

Nää kaikki oireet on sellaisia, jotka ei "tunnu" kokoajan, vaan esimerkiksi rintojen turvotus tulee ja menee. Voiko oireet alkaa näin aikaisessa vaiheessa vai toivonko raskautta niin paljon että kuvittelen oireita itselleni..
Vi**umaisintahan näissä piinapäivissä mun mielestä on just noi oireet, jotka ovat toistaiseksi osoittautuneet vain mielikuvituksen tuotoksiksi. Mutta kun siitäkään ei voi olla varma, että entä jos ne nyt tässä kierrossa onkin niitä oikeita eikä mielen tepposia :inpain:

Oireita voi siis olla hyvinkin jo noilla päivillä, mutta voi olla että enteilevät myös menkkoja. Hauskaa, not :sour:

Noniin. Hätähousun testailut alkanu Dpo8:n kunniaksi.:salut
Kävin vielä eilen illalla hakemassa noita rfsu:n herkkiä testejä (koska muita herkkiä ei tällä tuopukylällä myydä :disgust), ja säästän dpo9 ja 10 päiville nuo pc:n 25ml:n testit.

No, eipä tässä hullua hurskaammaks tultu, testi _todella yllättäen_ negatiivinen :laughing021
Ja koska rfsu tykkää pitää ihmisiä jännityksessä, niin jotain värikertymäähän tuohon testiin jäi kiusaamaan.

Testailut siis jatkukoon, mutta nyt pc:n voimin huomisesta alkaen. :grin

Muokkaampas vielä kun vilkaisin tota kuvaa. Silmät viivaokulaarin avulla olis muka havaitsevinaan myös haamua tosta alemmasta kuvasta :pompus:

Ja sit piti vielä Mimosan tilannetta kysyä, ehditkö tekeen aamulla testiä? :rolleyes:

Harmi89, Musta näyttää että tuosss alemmassa näkyisi jotain! Mutta kuvasta aina vaikeempi sanoa kuin luonnossa. Pidän sulle peukkuja :thumright

Mulla dpo10, eilen illalla mietin että pitäisköhän jo tänään testata (olin suunnitellut että huomenna aamulla testaan ennen mökille lähtöä), mutta mähän unohdin koko asian tänä aamuna, muistin vasta jo käytyäni vessassa :hilarious: Ehkä parempikin odotella suosiolla huomiseen. Jotenkin vaikee uskoa että olisi tärpännyt...

Huomenna tosiaan mulla dpo11, luulisi että silloin jo jotain näkyisi jos on näkyäkseen? Mulla on kaapissa pari pregcheckiä, pari raskauskeijun liuskaa, ja yksi clearbluen digi (ei viikkonäytöllinen). Mikähän noista nyt kannattaisi huomenna käyttää, mikä näyttäisi herkiten?

@Gekko varmaan digi on herkin mutta jos et halua "tuhlata" niin pc on itsellä ollu ainakin luotettava :)

@Spyro lle paljon onnea ja tarrasukkia!! :love7

En ole taas moneen aikaan täällä käynyt.. En usko, että tärppää tälläkään kierrolla, vaikka puuhailtiin ovulaation aikoina. Ollut sen verran stressiä ja surua.. Mun isoisä menehtyi pari päivää sitten sairaalassa:sad010 En jotenkaan vieläkään käsitä asiaa, ettei häntä enää näe. Mua surettaa, ettei hän koskaan ehtinyt nähdä mun vauvaa kun tässä mennyt liki
kaksi vuotta.. :'"( Hän välillä varovasti kyseli milloin minä jään äitiyslomalle tai koska tulee jälkikasvua. Olisi ollut onnellinen jos olisi nähnyt lapsenlapsen vauvan. Nyt en jotenkaan edes haluaisi raskautta kun hän ei ole näkemässä:sad010 Miehen kanssa mietittiin jos meille tulee poika niin saisi nimen hänen mukaansa.
Elokuussa olisi eka lapsettomuuspolikäynti :happy7

mulla on vähän samanlainen tilanne, multa menehtyi muutaman kuukauden välein kaksi isovanhempaa. Se pysäyttää kovin kun itselle olivat ainakin ensimmäiset todella läheiset jotka menehtyivät. Ja mummo oli samanlainen, jos kerroin että on uutisia niin alkoi juhlimaan että vauva tulossa. No, aina oli kaikkea muuta. Nyt harmittaa kun ei pääse mahdollista tulevaa vauvaa näkemään :sad001

mutta tästä pääsee yli. Kannattaa ottaa ihan rauhassa aikaa surulle eikä kiirehtiä sen kanssa. Tsemppiä suruun :Heartred

Oma mies ei enää jaksa kuunnella näitä mun jorinoita ja mahdollisten oireiden tutkimista.
Meillä ensimmäinen varsinainen yrityskierto menossa, aikaisemmin ollaan menty ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Mulla on nyt menossa kp 20/28, ovulaation tarkasta ajankohdasta tässä kierrossa ei varmaa tietoa.
Kuitenkin nyt edeltäneiden päivien aikana mulla ilmennyt "uusia" oireita, joita aikaisemmissa kierroissa en ole huomannut ja nyt toivon, että josko nämä plussaa enteilisivät.

Oireina ollut:

Nää kaikki oireet on sellaisia, jotka ei "tunnu" kokoajan, vaan esimerkiksi rintojen turvotus tulee ja menee. Voiko oireet alkaa näin aikaisessa vaiheessa vai toivonko raskautta niin paljon että kuvittelen oireita itselleni..
Lupaavan kuuloisia oireita :thumright

Cizzz: Paljon voimia :Heartred

Mua lohdutti joskus ajatus että kun yksi lähtee, niin toinen tulee. Mun pappa menehtyi tammikuussa 2010 ja saman vuoden marraskuussa sain pojan. Sitten mun isä menehtyi 2018 lokakuussa ja vuoden päästä siitä sain tytön :Heartred

Harmi89: Joku toinenkin kommentoi että noista sun laittamista kuvista, tuossa alimmaisessa näkyy jotain. Milloin ajattelit testata uudelleen?

Mä en testannut vielä aamulla, kun kävin yöllä vessassa niin ajattelin ettei kannata, tuun heti ilmoittamaan kun oon tehnyt :p

Harmi89:llä näkyy ehkä jotain mutta tosiaan tuolla tikun merkillä jännitys tosiaan säilyy vielä hetken! Toivottavasti olis vahvistumaan päin!

Jos oisin Gekko niin testaisin varmaan pc:llä ja ehkä hilloaisin sitä digiä vielä, vaikka digi ehkä se varmin olis :p

Ja tosiaan tsemppiä kaikille vasta isovanhemman menettäneille :Heartred Oma mummoni kuoli tasan kaksi kk ennen esikoisen syntymää, sairasti parantumatonta sairautta ja odotti kyllä esikoista kuin kuuta nousevaa, joten ikuisesti pienesti surettaa etteivät koskaan tavanneet muuta kuin potkuina vatsalta. Päätettiin miehen kanssa nimet jo etukäteen ja päivä ennen mummon kuolemaa ehdin kertoa esikoisen nimivaihtoehdot (ei tiedetty sukupuolta). Tyttöhän sieltä tuli ja hän sai toiseksi nimekseen mummoni nimen :Heartbigred

Kuopus taas on saanut nimensä jo vuosia sitten äkillisesti menehtyneen rakkaan pappani mukaan :Heartred

ON: täällä iski tänään ihan maatakaatava ketutus, ilman mitään varsinaista syytä. :meh: Tekisi töissäkin heittää hanskat tiskiin loppupäiväksi. Liekö enteilee menkkoja, yleensä en ole näin ihmisvihamielinen muuta kuin pms-oireissa :hilarious: Tosin yöllä heräsin outoon tuikkivaan ja viiltävään kipuun jossain vatsalla, että mietin myös sitä vaihtoehtoa että nytkö siellä joku porautuu kiinni :grin Mutta kaikenlaisia repäisykipuja ynnä muita on myös ollut kierroissa, joissa 100 % varmuudelle ei ole tapahtunut mitään raskauteen viittaavaakaan, joten ei tarvitse merkata mitään. Niin kuin moni täällä tuumailikin, niin tosiaan rassaavaa se, kun oireet voi merkata jotain tai olla merkkaamatta. Noita lukuunottamatta täällä onkin kyllä ollut lähinnä ihan oireetonta ja onko ihmekään kun menkkojenkin pitäisi alkaa vasta viikon päästä. :dance008

Osanotto kaikille läheisensä menettäneille!

Mä en oo muuttanut juomatapojani raskautta odotellessa, edelliseen tärppiin kun meni 5 vuotta... Muutenkin juon harvakseltaan, mut silloin kun irrottele niin juomia tilataan pulloittain ja samalla kyllä menee tupakkia myös, muuten en polta.

Kp 11 ja vahvasti alkaa haiskahtaa ovikselle. Mies tulee huomenna reissusta ja odottelen lemmekästä jälleennäkemistä! Eilen ei vielä o-testi ollut plussaa, toivottavasti vasta huomenna!

Muokattu viimeksi:
Mielenkiinnosta kysyn, että onko teillä jätetty yrityksen aikaan alkoholi ja tupakka pois? Ne ketkä polttaa niin lopetatteko vasta sitten kun plussa näkyy testissä vai oletteko jo lopettaneet? Onko kellään kokemusta siitä, että on polttanut tai juonut alkoholia vielä juuri ennen plussaa, että voiko siitä olla haittaa sikiölle?

Mä aloitin tupakoinnin joskus 16-17 -vuotiaana ja lopetin viime marraskuussa. Sen jälkeen en oo polttanu savun savua, edes viihteellä. :king Oon kerran aiemmin yrittänyt lopettaa, mutta silloin poltin viihteellä, mikä siihen aikaan oli joka viikonloppuista ja siitä se into olla polttamatta hiljalleen laantui. Viime vuonna kun alkoi tulla näitä vauva-ajatuksia, niin päätin kokeilla lopettaa oikeasti, koska pelkäsin, että raskaudun, enkä sitten pystykään lopettamaan siihen.

Alkoa käytän yleensä parin kuukauden välein ja silloin voi mennä ihan reilustikin. Tissuttelua en harrasta. Kyllä aion nyt yritysaikanakin ottaa, jos sattuu jotain häppeninkiä menkkojen ja oviksen väliin, muuten en. Sushia ja salmiakkia yms. vältän myös, jos on pienikin mahdollisuus, että olisin raskaana. En koe näitä suurina uhrauksina ja saan vähän lisää mielenrauhaa. Kahvia juon jääkahvina max. 2 kuppia päivässä, eli siinä on se puolet liikaa. Sen sallin plussaan asti, kofeiiniton versio ei oo yhtä hyvää. :grin Ja ainakin viimeksi multa jäi kahvi lopulta kokonaan pois. Mies ei oo koskaan polttanu ja käyttää alkoa vielä muakin vähemmän.

Oireina ollut:

Mulla selkein merkki ennen plussaa oli rintojen turpoaminen, siis ihan kunnolla. Kaikkea muutakin oli ja meni, alavatsatuntemuksia, ällötystä, mutta niitä mulla oli nyy negakierrossakin.

Cizzz: Paljon voimia :Heartred

Mua lohdutti joskus ajatus että kun yksi lähtee, niin toinen tulee. Mun pappa menehtyi tammikuussa 2010 ja saman vuoden marraskuussa sain pojan. Sitten mun isä menehtyi 2018 lokakuussa ja vuoden päästä siitä sain tytön :Heartred

Harmi89: Joku toinenkin kommentoi että noista sun laittamista kuvista, tuossa alimmaisessa näkyy jotain. Milloin ajattelit testata uudelleen?

Mä en testannut vielä aamulla, kun kävin yöllä vessassa niin ajattelin ettei kannata, tuun heti ilmoittamaan kun oon tehnyt :p

Kävin tänään "isolla kirkolla" täydentämässä testivarastot tän kierron loppuun asti, eli huomenna aamulla testaan seuraavan kerran apteekin ultralla ja tolla iki-ihanalla rfsu:lla. :hilarious:
Sit voiski jatkaa pc:llä niin kauan ku plussa tai menkat tulee.
Jos uuteen kiertoon joudun, niin sit tilaan o- ja r-testejä kotiin uuden satsin. Toivottavasti en sitä joudu tekemään :smiley-angelic001

Mielenkiinnolla täällä odottelen kiertokaiman testailuja :joyful:

Negahan se on. En edes hyvällä mielikuvituksella saanut tähän väriä :hilarious:
Huomenna uusiksi!

Liitteet

• 51872BC4-0A92-4159-B145-0752EBD2B95C.jpeg
    51872BC4-0A92-4159-B145-0752EBD2B95C.jpeg
    231.4 KB · Katsottu: 156
Kävin tänään "isolla kirkolla" täydentämässä testivarastot tän kierron loppuun asti, eli huomenna aamulla testaan seuraavan kerran apteekin ultralla ja tolla iki-ihanalla rfsu:lla. :hilarious:
Sit voiski jatkaa pc:llä niin kauan ku plussa tai menkat tulee.
Jos uuteen kiertoon joudun, niin sit tilaan o- ja r-testejä kotiin uuden satsin. Toivottavasti en sitä joudu tekemään :smiley-angelic001

Mielenkiinnolla täällä odottelen kiertokaiman testailuja :joyful:

Sullahan on kunnon varasto, mulla on vaan noita one stepin halppis versioita :yuck:

Sullahan on kunnon varasto, mulla on vaan noita one stepin halppis versioita :yuck:
Himotestaaja on himotestaaja :hilarious:
Vaan eipä se plussaks muutu vaikka kuin testailis eri tikuilla, jos ei siellä oo mitään mikä se plussan näyttäis:sorry:
Mutta aikasilla dpoillahan me liikenteessä ollaan, kaikki on vielä mahdollista :smug:

Ei hitto, paniikissa menin tänään ostaan uusien testien lisäks kunnon sushimätöt, koska jos se plussa sieltä vaikka huomenna pärähtäis, niin sit olis viimeset sushit jääny vaivaamaan :grin
Todellisuudessa tais tehdä enemmän mieli sushia ku uusia r-testejä, koska en mä olis 50km x2 yhden apteekin ultratestin takia ajellu..
Mielihaluja??:woot:

Himotestaaja on himotestaaja :hilarious:
Vaan eipä se plussaks muutu vaikka kuin testailis eri tikuilla, jos ei siellä oo mitään mikä se plussan näyttäis:sorry:
Mutta aikasilla dpoillahan me liikenteessä ollaan, kaikki on vielä mahdollista :smug:

No ollaan, mä oon 2 viimisimmässä raskaudessa saanut ekat haamut dpo 9 aamulla ja sit dpo 9 illalla jo hieman selkeämmät. Mut en ikinä dpo 8 mitään :grin

Piinapäivien ajanvietteenä oon järkeillyt laskelmia siitä milloin kannattaa alkaa testaamaan. Kiinnittyminen dpo 5-7, eli keskiarvolla otetaan päivä 6. Hcg tuplautuu 2 päivässä. Joten

dpo6 hcg 1
dpo8 hcg 2
dpo10 hcg 4
dpo12 hcg 8
dpo14 hcg 16 => herkällä testillä näkyy kymppi eli testaus dpo13 ois yli sen.

Jos kiinnittyiskin jo dpo5, niin

dpo5 hcg 1
dpo7 hcg 2
dpo9 hcg 4
dpo11 hcg 8
dpo13 hcg 16 => dpo12 pitäis olla yli 10

viimeksi sain dpo12 roskishaamun ja selkeän plussan dpo13. Lämmöistä näki viime kierrossa laskun dpo12 ja siitä tiesin jo ettei plussaa ole tulossa.

Pitkiä on nää päivät piinailla :smiley-angry016

Ei hitto, paniikissa menin tänään ostaan uusien testien lisäks kunnon sushimätöt, koska jos se plussa sieltä vaikka huomenna pärähtäis, niin sit olis viimeset sushit jääny vaivaamaan :grin
Todellisuudessa tais tehdä enemmän mieli sushia ku uusia r-testejä, koska en mä olis 50km x2 yhden apteekin ultratestin takia ajellu..
Mielihaluja??:woot:

Ei oo totta, mä kävin kans juuri hakemassa sushit, samoilla ajatuksilla :hilarious:

Täällä kp 9 ja alamahakivut on alkanut. Vv on runsasta. Tiedä voiko ovis tulla näin varhain. Oli kuitenkin se kemiaalinen niin varma on sekoittanut kiertoa jonku verran. Jospa tämä nyt olis se tärppi kierto ja pikkunen pysyis matkassa. On vastustanut niin paljon melkeinpä joka asiassa niin toivon että edes tässä onnistais. Kuitenkin ikää alkaa olla ja munasolut vähenee koko ajan. Päivä kerrallaan on vain mentävä ja toivoa parasta. Onnea plussaneille.

Piinapäivien ajanvietteenä oon järkeillyt laskelmia siitä milloin kannattaa alkaa testaamaan. Kiinnittyminen dpo 5-7, eli keskiarvolla otetaan päivä 6. Hcg tuplautuu 2 päivässä. Joten

dpo6 hcg 1
dpo8 hcg 2
dpo10 hcg 4
dpo12 hcg 8
dpo14 hcg 16 => herkällä testillä näkyy kymppi eli testaus dpo13 ois yli sen.

Jos kiinnittyiskin jo dpo5, niin

dpo5 hcg 1
dpo7 hcg 2
dpo9 hcg 4
dpo11 hcg 8
dpo13 hcg 16 => dpo12 pitäis olla yli 10

viimeksi sain dpo12 roskishaamun ja selkeän plussan dpo13. Lämmöistä näki viime kierrossa laskun dpo12 ja siitä tiesin jo ettei plussaa ole tulossa.

Pitkiä on nää päivät piinailla :smiley-angry016

Mihinkä se sit perustuu, kun r-testeissä (esim. Rfsu "testaa varhain") voi positiivisen tuloksen saada jo 6 päivää ennen oletettujen kuukautisten alkua? Silloinhan on periaatteessa dpo8-9 jos menkat oletettavasti alkaa dpo14-15...

Takaisin