Raskaaksi 2021

Heippa kaikille ! Onnea kovasti kaikille plussanneille ja vauvaliimaa:blob7:Heartpink
Yrittäville paljon tsemppiä ja tärppionnee:hello2:Heartpink

Täällä on kohta 16 viikkoa täynnä ja poika tulossa nipt testin mukaan joka tehtiin seulahälyn vuoksi. Kaikki oli kuitenkin hyvin tuloksissa.

Tammenterho: mulla oli noin 6-5 päivää ennen menkkoja tiputtelua joka oli sellasta oranssihtavaa punaista ja välillä laihaa verta ns. Pysyi samana kunnes menkat alkoi. Tärppikierrossa ei sit tiputellut ollenkaan. Uskon et ne mun kikkakolmoset oli siihen syy:angelic:

Ihanaa kesää kaikille :Heartbigred

te joilla on ollut tiputtelua ennen menkkoja (ilman tärppiä), onks se loppunut ja/tai vaihdellut paljonkin se määrä ja päivät joina tiputtaa? Vai menny samoin tein punaseksi tiputteluksi? :smiley-ashamed005

Itellä kun ei oo ennen menkkoja juurikaan ollu tämmöstä, se on runsastunu se tiputtelu milteen heti jos sitä ees on ollut ennenko alkaa vuotaa... :confused005

Mulla on tiputtelua ennen menkkoja, ja saattaa kestää melkein viikonkin. Alkaa sillä, että paperiin tulee juuri ja juuri erottuvaa punertavaa, välillä rusehtavaa kuivaa verta. Ja tätä saattaa jatkua päiviä. Että välillä tulee ja välillä päiviä, että ei yhtään mitään merkkiäkään. Sitten tulee krampit ja sitten aukeaa hanat :rolleyes:

Kuopusta odottaessa ei ollut vuotoja missään vaiheessa raskautta.
Esikoisesta sitten senkin edestä. Ensimmäiset kuukaudet tuli valemenkat, ja tiesinkin koko raskaudesta vasta parin kuukauden päästä tästä syystä.
Monta kertaa olin varma keskenmenosta runsaan vuodon takia.
Mutta niin se vaan terve lapsi maailmaan tuli :)

Flo ennustaa ovulaatiota 8 päivän päähän. Hieman jos malttamattomana jo odottelen, että saisi testata onko tärppi käynyt :hilarious:
Jokaisen kierron alussa vannon itselleni, että nyt loppuu se vauvastressi ja keskityn ihan muihin asioihin. Tulee kun tulee!
Mutta sitten menkat loppuu ja ollaan taas tässä :rolleyes:

Voi mä niin kaipaan raskausaikaa. Tuntu et sillon elämällä oli ”tarkotus”. Enkä siis sano tätä mitenkään masistelumielessä. Mut et oli joku asia (tuleva vauva) minkä eteen suunnitteli elämää. Mä tein sillon paljon töitä että sai säästöön rahaa. Toki voihan sitä nytkin tehdä, mut kun ei ole mitään konkreettista. Raskausaikana oli motivaatiota syödä terveellisesti. Rakastin neuvolakäyntejä. Sitä fiilistä et mun terveyttä seurattiin ja siitä oltiin kiinnostuneita.

Oli niin ihanaa laskeskella niitä viikkoja, ootella ultria, ostella vauvatarvikkeita.

Toisella puolella on sit se kamala stressi, onko kaikki hyvin, ei kai mene kesken... jne. Mut..

Kp30/dpo13 ja hentoa tiputtelua vielä inasen. Tänään hakis Pc liuskat ja apteekin ultran, mut vähän mietin oottelenko kuitenkin vaan vuotoa alkavaksi :rolleyes: Jos ei lauantaihin mennessä ala niin sit testais uudelleen.

Rakastin neuvolakäyntejä. Sitä fiilistä et mun terveyttä seurattiin ja siitä oltiin kiinnostuneita.

Tätä kaipasin eniten raskausajasta synnytyksen jälkeen, vauvan liikkeiden tuntemisen lisäksi. Muuten en kyllä tykännyt olla raskaana, mutta olihan se ihanaa olla niin erityisessä tilassa ja erityisen huomion ja huolenpidon kohteena. Siihen ehti tottua niin, että oli synnytyksen jälkeen jonkinlaisen shokki, että kaikki kyselivätkin enää vain vauvan perään eikä ollut enää muuta kuin jälkitarkastus.

Ja myös tuo, että on jotain mitä odottaa, tuntuu nyt vielä tärkeämmältä kuin yleensä. Korona-aika on vienyt elämästä melkein kaikki suunnitelmat, tapahtumat ja matkat. Vaikka tykkään kyllä arjestakin, mutta kyllä sinne väliin pitää saada myös niitä erityisempiä hetkiä.

Tätä kaipasin eniten raskausajasta synnytyksen jälkeen, vauvan liikkeiden tuntemisen lisäksi. Muuten en kyllä tykännyt olla raskaana, mutta olihan se ihanaa olla niin erityisessä tilassa ja erityisen huomion ja huolenpidon kohteena. Siihen ehti tottua niin, että oli synnytyksen jälkeen jonkinlaisen shokki, että kaikki kyselivätkin enää vain vauvan perään eikä ollut enää muuta kuin jälkitarkastus.

Ja myös tuo, että on jotain mitä odottaa, tuntuu nyt vielä tärkeämmältä kuin yleensä. Korona-aika on vienyt elämästä melkein kaikki suunnitelmat, tapahtumat ja matkat. Vaikka tykkään kyllä arjestakin, mutta kyllä sinne väliin pitää saada myös niitä erityisempiä hetkiä.
Niimpä. Musta ois hyvä jos äidin palautumistakin seurattaisiin jotenkin.

Tässä jo mietin et pitääkö alkaa suunnittelemaan ja laskemaan päiviä jouluun, paremman puutteessa. :hilarious: Oon just sellanen ”odottaja”. Kesässäkään ei oo muuta kun juhannus. Ellei jonkun korona-turvallisen reissun keksi..

Voihan piina... kp 23/32, dpo7, J-O-K-O saa testata laughing6
Sanos muuta! Mulla kp 20/24-32, ovulaatiota en tiiä tarkkaan kun en testannut, mutta siis vasta jätettiin ehkäisy tässä kierrossa pois ja mä saakeli sentään lupasin itselleni että en sitten ihan hurahda tähän touhuun ja ala stressaamaan vaan otetaan rennosti. Juupa juu, mä kävin jo ostaan ekat raskaustestit ja tuolla ne kaapissa odottelee että koska kehtaa testata :hilarious:

Tänään kp28/26 ja Cyclogestien takia menkkojen tulo venyy ja viivästyy :gen045
Huomenna virallinen testipäivä ja saa ilmoittaa negasta klinikalle. En itse usko raskauteen sunnuntain negan jälkeen :whacky011
Harmittaa, jos menkat venyy kovinkin pitkälle, niin sitten venyy ovulaation ajankohta ja ei ehditä enää kesäkuun ekoina päivinä PAS:ia tekemään vaan menee syksyyn ja saan edelleen kärsiä kovista kivuista pari extra kuukautta :sad010

Kp24, ehkä dpo9 :hilarious:

Liitteet

• IMG_20210519_065953.jpg
    IMG_20210519_065953.jpg
    750.1 KB · Katsottu: 226
  • IMG_20210519_065931.jpg
    IMG_20210519_065931.jpg
    855.2 KB · Katsottu: 233
Kp24, ehkä dpo9 :hilarious:

Alemmassa näkyy jotain! Viivan vahvistumisia sinne! :hello2

Dpo 12 ja pakkohan se oli testata vielä pc:n liuskalla aamun ekasta pissasta, vaikka eilinen digi olikin nega. Negaa näytti tottakai. :sad010Harmittaa ihan älyttömästi. Kaks kemiallista peräkkäin ja tässä kierrossa nega. Jotenki toivoin, että tää ois ollu se meijän kierto. Ei sitte. :BangHead
Kunpa kp 1 alkais mahdollisimman nopeasti niin päästäis yrittämään taas. Menny vaan vähän fiilikset tähän koko hommaan...

Huomenta kaikille :hello

Olen tarkoituksella nyt pitänyt vähän taukoa näiden raskausjuttujen lueskelemisesta, kun meinaa stressata ja huolettaa sitten enemmän. Aloitin tässä kierrossa siis gelee royale tabletit ja nyt on ovulaatio ihan hukassa :wtf

Ei ole ollut oviskipuja, jotka yleensä alkaa jopa 5 päivää ennen ovista. Nyt Kp15 menossa, eikä mitään. Kolme negaa ovistestiä olen tehnyt nyt aamuisin. Alkaa kohta olla jo vähän myöhäistäkin kohta ovuloida, kun kierto on nykyisin niin lyhyt.

Mullakin alkaa mennä jo kohta usko tähän koko hommaan.

Huomenta kaikille :hello

Olen tarkoituksella nyt pitänyt vähän taukoa näiden raskausjuttujen lueskelemisesta, kun meinaa stressata ja huolettaa sitten enemmän. Aloitin tässä kierrossa siis gelee royale tabletit ja nyt on ovulaatio ihan hukassa :wtf

Ei ole ollut oviskipuja, jotka yleensä alkaa jopa 5 päivää ennen ovista. Nyt Kp15 menossa, eikä mitään. Kolme negaa ovistestiä olen tehnyt nyt aamuisin. Alkaa kohta olla jo vähän myöhäistäkin kohta ovuloida, kun kierto on nykyisin niin lyhyt.

Mullakin alkaa mennä jo kohta usko tähän koko hommaan.
Testaatko aina aamuisin. Klinikan lääkäri sanoi, että 14-18 maissa olisi paras aika. Toki näissä varmaan eri lääkäri sanoo eri kellonajan. Älä vielä uskoa menetä, usein plussakierroissa on juuri ollut oireeton ovis. :happy:

Testaatko aina aamuisin. Klinikan lääkäri sanoi, että 14-18 maissa olisi paras aika. Toki näissä varmaan eri lääkäri sanoo eri kellonajan. Älä vielä uskoa menetä, usein plussakierroissa on juuri ollut oireeton ovis. :happy:

Testaan usein aamuisin, kun juon niin paljon vettä, etten pysty pidättelemään riittävän pitkää aikaa iltapäivisin :joyful: Toivotaan, että näin on!

Se varmaan lukee noissa pc ovisliuskojen ohjeissa, mutta kuinkahan kauan näissä tulee pitää virtsaa rakossa iltapäivällä. Onko se 2 vai 4h o_O

Täällä mies nyt sitten ilmoitti ihan yllättäen että vauva saa tulla jos on tullakseen:hello2:love7 En olis uskonut että ainakaan näin nopeasti tähän asti päästään, tai menihän tässä 5kk ja monenlaiset lähestymistavat ja keinot tuli käytettyä:laughing002 Olin kuitenkin ihan varma että vaikka nyt vähän rupes lämpeemään ajatukselle, et menis vielä kauan ennen kuin päästään tositoimiin tai sitten päättää ettei tosiaankaan halua, i’m happy:Heartred Yrittämällä yrittää ei halua, vaan rennosti että tulee jos on tullakseen ( näin ainakin toistaseksi). Näin itsekin haluan, mutta mulle tietty vaikeempaa kun tiedän kuitenkin oireista millon ovis ja tietenkin pystyn itse aktiivisemmin yrittämään ja seuraamaan tilannetta:smug: Yritän kuitenkin jatkaa elämää mahd. normaalisti ja stressaamatta... Meillä kuitenkin elämä näinkin ihanaa ja paljon harrastuksia, lasten harrastuksia, reissuja, töitä yms. Tietenkin toivon maailman eniten että tärppi käy, mut tärkeintä et mies ylipäätään lähti tähän mukaan, ja että ainakin ollaan annettu vauvalle mahdollisuus tulla:Heartred Jotenkin elämästä tuli taas astetta jännempää, kun raskautumisen mahdollisuus on kokoajan olemassa:happy093

Takaisin