Raskaaksi 2021

Pc:n haaleimmatkin haamut muuttuu kuivuessaan vielä punertavimmiksi kuin testiajalla, eikä niistä tarvi mun kokemuksen mukaan arpoa että onko väriä vai ei. Viivanpaikkahailut jää kuivuessaan värittömiksi tai katoavat kokonaan.

Tuorein kokemus mulle on sellainen, et dpo8 ei näkynyt mitään paitsi se väritön viivanpaikka ja dpo9 tuli sit haalea, mut selkeästi punertava haamu, siis pc-liuskaan. Ja se vahvistui ihan silmissä kyllä dpo10 jo, vaikka oli haalea silloinkin. Sama kokemus loppukesältä (raskaus meni kesken sit 9+).

Jos olis oikea viiva kyseessä, niin sen uskoisi vahvistuvan huomenna, pidetään peukkuja :White Smiling Face:
Anteeksi ehkä todella tyhmä kysymys, mutta onko PC sama kuin Pregcheck, jota myydään ihan perus Prismoissa ja muissa? Nappasin huomista testausta varten eilen kaupasta Pregcheckin puikon, kun liuskoja ei ollut. Onko tämän merkin liuskoissa/puikossa eroa esim viivanpaikkojen suhteen?

Me saatiin tänään siemennesteanalyysin tulos ja diagnoosi oli asthenoteratozoospermia.
Eli yhden näytteen perusteella sperman hedelmöittämiskyky arvioidaan lievästi alentuneeksi. (Siittiöiden liikkuvuus on alentunut)

Onko kellään mitään kokemusta, että mitäs nyt? En malttais odottaa huomista lääkäriaikaa, että mitä mulle sanotaan jatkoista.. Jännittää ihan hitokseen.. :loudlycrying:

Ei ressiä. Otattavat varmaan vielä toisen näytteen. Meillä ainakin. Ensimmäinen diagnoosi oli oligozoospermia, liian vähän siittiöitä, ja toisessa näytteessä oltiin niin lähellä raja-arvoa, että luokiteltiin normozoospermiaksi, eli kaikki ok. Siemennesteen laatu kun vaihtelee milloin mistäkin syystä.

Hyvä kuitenkin, että tutkittiin ja tämäkin diagnoosi kirjattiin. Lääkärin mukaan hoitoihin lähdetään silti insseillä, vaikka ensimmäisessä näytteessä tosiaan oli 9 miljoonaa uimaria vs. normaali 40 miljoonaa :Grimacing Face: Noh, kokeillaan. Jos niitä taas on 9 miljoonaa ja pesusta selviää kaksi, niin voi olla, että inssi vaihtuu aika nopeesti IVF:n tai ICSI:in :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eilinen testi ihan susi kuten ehkä arvata saattoi..... Digin ostin ni ei tartte ihmetellä ja tulos ei raskaana.... Aina se sattuu lukea se tulos.. No mut ihmettelinkin miten ois tommosta plussaa näyttänyt et jokin siinä oli ja säästin testin muistuttamaan et voi antaa jopa punaista haamua vaikkei raskaana.... Tsemppiä piinailuun ja Plussatuulia :red-heart: en tiiä jaksaako ite täs kierrossa ovis tikkuja käyttää.. Katsellaan.
Anteeksi ehkä todella tyhmä kysymys, mutta onko PC sama kuin Pregcheck, jota myydään ihan perus Prismoissa ja muissa? Nappasin huomista testausta varten eilen kaupasta Pregcheckin puikon, kun liuskoja ei ollut. Onko tämän merkin liuskoissa/puikossa eroa esim viivanpaikkojen suhteen?

On juurikin se ja tässä mun eilinen nega sillä et valmistajan vaihdon jälkeen ainakin mulle tulee ihan törkeetä viivaa siihen välillä.... Kuva eilisestä testistä ja tän aamuisesta.. Eilinen punertava selkee ja tänää viivanpaikka..

Liitteet

• IMG_20211222_084252.jpg
    IMG_20211222_084252.jpg
    179.1 KB · Katsottu: 158
  • IMG_20211222_084059.jpg
    IMG_20211222_084059.jpg
    214.2 KB · Katsottu: 146
Ei ressiä. Otattavat varmaan vielä toisen näytteen. Meillä ainakin. Ensimmäinen diagnoosi oli oligozoospermia, liian vähän siittiöitä, ja toisessa näytteessä oltiin niin lähellä raja-arvoa, että luokiteltiin normozoospermiaksi, eli kaikki ok. Siemennesteen laatu kun vaihtelee milloin mistäkin syystä.

Hyvä kuitenkin, että tutkittiin ja tämäkin diagnoosi kirjattiin. Lääkärin mukaan hoitoihin lähdetään silti insseillä, vaikka ensimmäisessä näytteessä tosiaan oli 9 miljoonaa uimaria vs. normaali 40 miljoonaa :Grimacing Face: Noh, kokeillaan. Jos niitä taas on 9 miljoonaa ja pesusta selviää kaksi, niin voi olla, että inssi vaihtuu aika nopeesti IVF:n tai ICSI:in :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kiitos!
Meille tosiaan lääkäri tänään kirjoittaa lähetteen sinne lapsettomuustutkimuksiin.
Ei ruvennut terveyskeskuslääkäri sen kummemmin kommentoimaan mitään mun prolaktiiniarvoja tai miehen sperma-analyysiä.

Kuinkahan kauan menee lähetteen kirjottamisesta että pääsee sinne tutkimuksiin? Onko mitkä kokemukset porukalla? Keski-suomessa asutaan..

Eilinen testi ihan susi kuten ehkä arvata saattoi..... Digin ostin ni ei tartte ihmetellä ja tulos ei raskaana.... Aina se sattuu lukea se tulos.. No mut ihmettelinkin miten ois tommosta plussaa näyttänyt et jokin siinä oli ja säästin testin muistuttamaan et voi antaa jopa punaista haamua vaikkei raskaana.... Tsemppiä piinailuun ja Plussatuulia :red-heart: en tiiä jaksaako ite täs kierrossa ovis tikkuja käyttää.. Katsellaan.

On juurikin se ja tässä mun eilinen nega sillä et valmistajan vaihdon jälkeen ainakin mulle tulee ihan törkeetä viivaa siihen välillä.... Kuva eilisestä testistä ja tän aamuisesta.. Eilinen punertava selkee ja tänää viivanpaikka..
Äh, olen saanut selkeitä viivanpaikkoja puolen vuoden aikana niin moneen eri testiin, että vaihtoehdot alkaa käydä vähiin. Viikkodigiäkään ei haluaisi käyttää joka kierrossa. Niin kovasti toivoin, että eilen ostamani testi ei antaisi ihan mitä sattuu tuloksia

Minä tein äsken ovistestin ihan kokeiluna ja jäi kyllä tosi hailuraksi testiviiva, että varmasti se oli ovisoireet eilisen päivän. Ei tarvi paljon testejä kyllä tehdä jos joka kierrossa olis tollaset kipuilut. Illalla jo tuntui että vatsa olisi ollut tulessa, onneks saatiin petihommat hoidettua niin on mahdollisuuksia ens viikolla plussaan! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Täytyy vielä sanoa että kun näitä ovisoireita ei oo aina ollut, ei minkäälaisia tuntemuksia, ja nyt kun sain plussan oireiden kanssa niin sekin on aika voittajafiilis, että pystyy tietää vain oireidenkin perusteella milloin ovuloi! :Flexed Biceps:

Minä tein äsken ovistestin ihan kokeiluna ja jäi kyllä tosi hailuraksi testiviiva, että varmasti se oli ovisoireet eilisen päivän. Ei tarvi paljon testejä kyllä tehdä jos joka kierrossa olis tollaset kipuilut. Illalla jo tuntui että vatsa olisi ollut tulessa, onneks saatiin petihommat hoidettua niin on mahdollisuuksia ens viikolla plussaan! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Täytyy vielä sanoa että kun näitä ovisoireita ei oo aina ollut, ei minkäälaisia tuntemuksia, ja nyt kun sain plussan oireiden kanssa niin sekin on aika voittajafiilis, että pystyy tietää vain oireidenkin perusteella milloin ovuloi! :Flexed Biceps:
Mulla oli myös kauheat kivut. Limat oli kuitenkin täysin kateissa mitä taas edellisessä kierrossa oli :(. Selvisikö siellä sitten kukaan asemiin odottelemaan jos ei olosuhteet olleet ideaalit…
Ja mietin noita aamulämpöjäkin kun oviksen jälkeen pitäisi nousta, niin mulla se nousu on todella vähäistä. Onkohan mulla jotain häikkää keltarauhashormonin kanssa…surkea munasolu, huono keltarauhanen? Meillä on vanhin tyttö kauheassa flunssassa ja kuumetta. Ei saatu aikaa koronatestiin kun vasta jouluaatoksi. Siis kyläilyt taisi jäädä väliin.. viime kierrossakin mulla oli kiinnittymisen aikaan kauhea flunssa ja kesken meni. Saa nähdä toistuuko sama kuvio tässäkin kierrossa… ja jos onkin vielä koronaa :(. Tuntuu ettei tästä tuu mitään. Koko ajan joku sairaana ja tuntuu ettei luonto salli meille enää pientä ihmisenalkua.

Kiitos!
Meille tosiaan lääkäri tänään kirjoittaa lähetteen sinne lapsettomuustutkimuksiin.
Ei ruvennut terveyskeskuslääkäri sen kummemmin kommentoimaan mitään mun prolaktiiniarvoja tai miehen sperma-analyysiä.

Kuinkahan kauan menee lähetteen kirjottamisesta että pääsee sinne tutkimuksiin? Onko mitkä kokemukset porukalla? Keski-suomessa asutaan..

Tämä hieno lakiin kirjattu "hoitotakuu" pitäisi taata 6kk sisään lähetteestä. Me ollaan HUS alueella, saatiin lähete muistaakseni toukokuussa ja ensikäynti syyskuun loppuun. Tutkimukset (verikokeet ja analyysit) tehtiin ensikänytiä ennen ja niiden tulokset käytiin siellä syyskuun käynnillä läpi. Marraskuussa oli toinen käynti, jossa allekirjoitettiin hoitosopparit ja tehtiin aukkari, koska lääkäri halusi varmistaa kovien kuukautiskipujeni takia, että endo esimerkiksi ei ole tukkinut tuubia. Marraskuun käynti olisi voinut olla lokakuussakin, mutta silloin oli niin täyttä, ettei mahduttu aukkariin. Jonot vaihtelee paljon, juuri jostain luin, että HUS alueella jotkut joutuu jo ensikäyntiä odottamaan melkein vuoden :disappointed-face:

mites sellanen kotikäyttönen koronatesti?
Meillä myös nyt tämä flunssa kiertää perheessä kaikki läpi, lapsista 3/4 jo saanut tän taudin, mies ja yks lapsista vielä säilyneet terveinä. On kyllä tarttuva ja erittäin sitkeä tauti, mutta ei siis koronaa, tämä vain joku rajumpi virustauti. :Grimacing Face:
Joulu menee kyllä meilläkin ihan omalla porukalla tän flunssan takia:Face Without Mouth:

Tämän piti olla vastaus Herttarouvalle, mutta näköjään taas puhelimen kanssa yhteistyöongelmia :tears:

Täälä olisi kp5. Menkat loppui ja pitäisi alkaa kohtapuoliin tikutella ovista. Ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen ei tullut viikon tiputtelua vaan alkoi normaalisti, mikä oli ihana yllätys. Terolutit tai ph:n tasaaja auttoi ja toivottavasti näin pysyy.
Toiveikkailla mielillä uuteen yritykseen. Tähän ostin ensimmäistä kertaa cb:n vaalean lilan testin, jonka pitäisi näyttää neljä hedelmällisintäpäivää. Lueskelin ohjeita, niin niissä neuvottiin tekemään testi ensimmäisestä aamupissasta. Kun ennen rfsu:n testeissä oli että ei aamulla heti vaan päivällä. Kymykseni teille on että jos ootte käyttänyt samaa testipuikkoa niin testasitteko ensimmäisestä aamupissasta vai päivällä jossain vaiheessa?

mites sellanen kotikäyttönen koronatesti?
Meillä myös nyt tämä flunssa kiertää perheessä kaikki läpi, lapsista 3/4 jo saanut tän taudin, mies ja yks lapsista vielä säilyneet terveinä. On kyllä tarttuva ja erittäin sitkeä tauti, mutta ei siis koronaa, tämä vain joku rajumpi virustauti. :Grimacing Face:
Joulu menee kyllä meilläkin ihan omalla porukalla tän flunssan takia:Face Without Mouth:

Tämän piti olla vastaus Herttarouvalle, mutta näköjään taas puhelimen kanssa yhteistyöongelmia :tears:
Just sukulainen löysi yhden kotitestin ja tuo sen meille tänään. Täällä pk-seudulla on niin huono tilanne, että testitkin loppuneet kaupoista monessa paikkaa .

Nyt alkaa mennä minullakin hermo tähän sairasteluun. Oon ollut siis 3.12 lähtien flunssassa ja pari päivää on nyt tuntunut olo suhteellisen normaalilta niin tänä aamuna alkoi uudestaan nenä vuotaa ja pää kipeänä! Onneksi sain ostettua yhden kotikoronatestin ja työpaikalta sain muutaman että saa koko perheen testattua.

Tsemppiä muillekin sairaille, uskon että voi vi.. ketuttaa ihan kunnolla kun ei parane.

Mulla oli myös kauheat kivut. Limat oli kuitenkin täysin kateissa mitä taas edellisessä kierrossa oli :sad001. Selvisikö siellä sitten kukaan asemiin odottelemaan jos ei olosuhteet olleet ideaalit…
Ja mietin noita aamulämpöjäkin kun oviksen jälkeen pitäisi nousta, niin mulla se nousu on todella vähäistä. Onkohan mulla jotain häikkää keltarauhashormonin kanssa…surkea munasolu, huono keltarauhanen? Meillä on vanhin tyttö kauheassa flunssassa ja kuumetta. Ei saatu aikaa koronatestiin kun vasta jouluaatoksi. Siis kyläilyt taisi jäädä väliin.. viime kierrossakin mulla oli kiinnittymisen aikaan kauhea flunssa ja kesken meni. Saa nähdä toistuuko sama kuvio tässäkin kierrossa… ja jos onkin vielä koronaa :sad001. Tuntuu ettei tästä tuu mitään. Koko ajan joku sairaana ja tuntuu ettei luonto salli meille enää pientä ihmisenalkua.

mun on nyt pakko kysyä noista ovis limoista, menkää tän ohi ketä ällöttää, mutta siis mä pongasin nyt aamulla vessassa käydessä ihan jäätävät venyvät limat, onks ne nyt niitä? tollasta mä en oo ikinä aikasemmin ehkä saanut kiinni, mutta jos toi nyt oletetaa että on se ovis lima, niin onko ovis silloin ollut jo, vai tulossa? jäin miettii et myöhästyttiinkö me eilen sit kuitenkin petihommissa.:Smirking Face: Mä luulin tietäväni noi ovis limat, mut kyl tää aamunen oli ihan kunnon venyvää limaa ja paljon. :tears:

Täälä olisi kp5. Menkat loppui ja pitäisi alkaa kohtapuoliin tikutella ovista. Ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen ei tullut viikon tiputtelua vaan alkoi normaalisti, mikä oli ihana yllätys. Terolutit tai ph:n tasaaja auttoi ja toivottavasti näin pysyy.
Toiveikkailla mielillä uuteen yritykseen. Tähän ostin ensimmäistä kertaa cb:n vaalean lilan testin, jonka pitäisi näyttää neljä hedelmällisintäpäivää. Lueskelin ohjeita, niin niissä neuvottiin tekemään testi ensimmäisestä aamupissasta. Kun ennen rfsu:n testeissä oli että ei aamulla heti vaan päivällä. Kymykseni teille on että jos ootte käyttänyt samaa testipuikkoa niin testasitteko ensimmäisestä aamupissasta vai päivällä jossain vaiheessa?
Aamupissasta oon käyttänyt cb. Mutta myös 12 tunnin päästä oon testaillut kun oletettu ovis on lähellä.

mun on nyt pakko kysyä noista ovis limoista, menkää tän ohi ketä ällöttää, mutta siis mä pongasin nyt aamulla vessassa käydessä ihan jäätävät venyvät limat, onks ne nyt niitä? tollasta mä en oo ikinä aikasemmin ehkä saanut kiinni, mutta jos toi nyt oletetaa että on se ovis lima, niin onko ovis silloin ollut jo, vai tulossa? jäin miettii et myöhästyttiinkö me eilen sit kuitenkin petihommissa.:Smirking Face: Mä luulin tietäväni noi ovis limat, mut kyl tää aamunen oli ihan kunnon venyvää limaa ja paljon. :tears:
Joo tuo kuulostaa ihan oikeaoppisilta ovislimoilta! Eli ovulaatio olis sen perusteella just tulossa kaiketi! Ei kai niitä enää ovulaation jälkeen tule! Eli ajoitus on ollut nappiin tuon perusteella :)

mulla on tullu suurimmat ovislimat joskus kolmekin päivää o+:n jälkeen (tikutetun). itsellä ilmeisesti poistuu materiaalit aika hitaasti :tears: voi siis olla yksilöllistäkin.

mulla on tullu suurimmat ovislimat joskus kolmekin päivää o+:n jälkeen (tikutetun). itsellä ilmeisesti poistuu materiaalit aika hitaasti :tears: voi siis olla yksilöllistäkin.

mä tikutin eilen oviksen kun oli tosi kovat kivut siitä johtuen. tänää ei muuta, kun ihan järkyttävät limat tuli aamulla wc käynnillä :tears: mulle uus juttu, tai en oo ihan hetkeen kyllä tollasia limoja nähny :tears:

Takaisin