Raskaaksi 2021

kyl mä luulen näiden kipujen takia että ovis on nyt! ihan sama kipu mikä ollut nyt joka kierrossa. tätä ei ollut silloin kp9 eikä mitään limoja tai muitakaan, en ainakaan huomannut. Nyt on tää kipu ja limat kohillaan.
No ei auta ku yrittää vielä tänää ja odotella sitten ens viikkoon kuinka käy! Testailen silti joulun tienoilla jos nyt jostain kumman syystä se ovis oli silloin kp9 niinkun testi näytti.
Ens kiertoon ostan digitestejä, nää liuskathan antaa ihan mitä sattuu tuloksia!

Joo tuollahan tosiaan joku jo laittoikin että heti menkkojen jälkeen voi ovistesti näyttää plussaa, joten olisitko sinä sitten ollut siinä tilanteessa ekojen ovistestien aikaan? Mutta hyvä jos ovis on vasta nyt ja ehditte vielä uusintayritykselle tänään :smiling-eyes:

Mulla on nyt dpo7(kai) eikä oikeastaan minkäänlaisia oireita, silloin pari iltaa sitten nipisteli alavatsaa mutta siihen ne jäivät. No katsotaan...

View attachment 109311

Tosta aijemmasta hölmistyneenä tein uuden testin ja tällänen oli loppu tulos, mikäs tää nyt sit on jos ei plussa? :tears: mä oon ihan pihalla ku lumiukko nyt näiden kanssa.:Eyes: kp 17 menossa.. tää kävis järkeen enemmän, mut sit taas, peitto on heilunut sunnuntaina viimeksi, onko ees mahdollisuuksia enää tälle kierrolle. Ja mulla tuli aamulla vasen puoli vatsasta kipeäksi niin sopis kyllä kuvaan. :side_tear:

Mulla tänään päivä 13 ja kaksi edellistä päivää ollut plussa ovulaatiotestissä. Viime yönä ja tänään kauhea kipu oikealla puolella vatsaa/lantionseutua. Nyt iltapäivästä ovistesti nega :). Onko meillä piinapäivät taas samaan aikaan :D.

Mulla tänään päivä 13 ja kaksi edellistä päivää ollut plussa ovulaatiotestissä. Viime yönä ja tänään kauhea kipu oikealla puolella vatsaa/lantionseutua. Nyt iltapäivästä ovistesti nega :). Onko meillä piinapäivät taas samaan aikaan :D.

no taitaa olla näköjään :tears: ens viikolla sit jännätään ja tehdään testejä taas samaan aikaan! :smiling face with heart-eyes:

No nyt mä jäin miettii et ku mun viime kierto oli 27 päivää ja sitä ennen oli jokunen kierto 30-32 päivää ja näitä pidempii kiertoja ennen oli kierto melkein kellon tarkka 28 päivää. Jos mulla on toi lyhyt kierto taas, niin voiko ovis olla näin myöhään kun kp 17, siis voihan se olla, mutta eihän siihen jää juuri mitään luteaaliaikaa..
mites muilla joilla on lyhyt kierto niin ovis ja luteaaliaika menee?

no taitaa olla näköjään :tears: ens viikolla sit jännätään ja tehdään testejä taas samaan aikaan! :smiling face with heart-eyes:

Joo täytyy lähteä hommaamaan ensi viikolle kunnon testiarsenaali ! Pakkohan se on ennen uutta vuotta selvittää voiko ottaa kuohuvaa vai ei. Jos tästä kierrosta onnistaa, niin on sama laskettu aika kun mun nuorimmaisella ❤️.

No nyt mä jäin miettii et ku mun viime kierto oli 27 päivää ja sitä ennen oli jokunen kierto 30-32 päivää ja näitä pidempii kiertoja ennen oli kierto melkein kellon tarkka 28 päivää. Jos mulla on toi lyhyt kierto taas, niin voiko ovis olla näin myöhään kun kp 17, siis voihan se olla, mutta eihän siihen jää juuri mitään luteaaliaikaa..
Oletko selvittänyt kuin pitkä sun luteaalivaihe on? Ovulaation ajankohta määrittää sen miten pitkä kierrosta tulee. Luteaalikin voi vaihdella mutta ei varmaan paljoa.

Luteaalivaiheen pituus yleensä ei vaihtele kovinkaan paljoa. Muistan jostain lukeneeni, että 10pv luteaalikin vielä voi riittää. Sullakin varmaan tulee ainakin toi 10pv. Ja luultavasti nuo lyhyemmät kierrot on seurausta siitä, että ovis onkin ollut tavallista aiemmin, ei luteaalin lyhenemisestä. Ovista tikuttamalla pystyt nyt selvittämään tota oman luteaalivaiheen pituutta. Tietty toivotaan plussaa pian, ettei tarvi kauan tikutella :smiling-eyes:

Hmm, mikähän voisi vaikuttaa luteaalivaiheen pituuteen ja pitäskö vaihtelusta olla huolissaan?

Tämän 8kk noin, mitä olen testaillut ovista ja ottanut aamulämpöjä, niin lyhimmillään luteaalivaihe on käynyt 8:ssa päivässä (normaalia lyhyempi kierto ollut) ja pisimmillään 16:ssa päivässä (normaalia pidempi kierto). En ole ollut kipeänä, ei mitään hormonaalista ehkäisyäkään tietenkään (ole koskaan ollutkaan), stressiä, noh, sitä on aina vähän, mutta ei nyt äkkiseltään tule mieleen mitään, mikä olisi voinut vaikuttaa pituuteen. Keskiarvona minulla on ainakin Fertility Friendin laskujen mukaan luteaalivaihe 13 päivää, mutta on siinä vaihtelua päivä kaks suuntaan ja toiseen.

Oletko selvittänyt kuin pitkä sun luteaalivaihe on? Ovulaation ajankohta määrittää sen miten pitkä kierrosta tulee. Luteaalikin voi vaihdella mutta ei varmaan paljoa.

viimekierron mukaan kun laskin oviksen siihen missä kivut oli, niin toi luteaalivaihe kesti 12päivää. Nyt jos laskee ton 27/28 kierron mukaan ja oviksen tälle päivälle, niin jää 10/11 pv. ei siinä kovin isoa heittoa ole kyllä. :Smirking Face:
Tosiaan ei ole kokemusta tosta luteaalista kun en tota ovista oo aijemmin tikuttanut, mutta ton edellisen ja tän kierron mukaan niin ois aika sama.

En oo mikään ammattilainen mut pohdin seuraavaa: ovistesteillä testatessa siis noi vaihtelut? Vaiko lämpöjen mukaan?
Ovistestithän ei näytä kuin lh-hormonin nousun, ei sitä irtoaako munasolu.
Lämmöt kaiketi jollain on paikkansapitävät, mulla ei koskaan oo olleet selvät käyrät, joskus sieltäkin (ovistestien kera) on ovis bongattu.
Aina kun olen ovisplussan saanut, niin myös aamulämpö on noussut seuraavana päivänä, joten oletan ovulaation tapahtuneen. Fertility Friend piirtää oviksen tuohon plussapäivääm juuri seuraavien päivien lämmännousun vuoksi. Olen tosi hyvin saanut lämmöistä kiinni ovulaatiota edeltävän dipin sekä ovulaation jälkeisen nousun että loppukierron romahduksen. Mulla ainakin omasta mielestäni toimii lämpöseuranta hyvin.
Näihin sekä aikoinaan gynen kertomaan perustan sen, että ovuloin yleensä nopeasti, 12 tunnissa.

Tässä tuo FF:n yhteenveto (tein uuden tunnuksen ja puuttuu vielä tarkemmat tiedot, jonka johdosta huhti-kesästä puuttuu ovis ja luteaali)

jqn3KdN.jpg

Menin pöljä testaamaan nyt dpo 9 iltapäivä pissasta 4h pidätyksellä tyylipuhtaan negan. Testaan ylihuomenna uudestaan jos ei ala menkat ennen sitä. Menkkakramppeja nämä taitaa olla.

Menin pöljä testaamaan nyt dpo 9 iltapäivä pissasta 4h pidätyksellä tyylipuhtaan negan. Testaan ylihuomenna uudestaan jos ei ala menkat ennen sitä. Menkkakramppeja nämä taitaa olla.

No vielä kovin aikaista, että hyvin voi plussaksi muuttua. :smiling-eyes:

Jaa nyt on outoa. Elikkäs.. Nyt olis niinku kp 6....Mulla noi ovistestit ku oli tummia ni aattelin sillee puoliks läpällä tehdä sit aamulla pc mikä jäi kaappiin ku ne menkat alkoi to.. Ne ku oli jotenki erilaiset kuitenkin ja sain olevinaan haamun sitte siihen aamulla.. Nooh aattelin et varmaan viivanpaikka vaan mut testataan vielä varuiksi ja kävin ostaa.. Illalla monen tunnin pidätyksellä ihmetyksekseni siihen piirtyy viiva heti n Min päästä kastamisesta ja on vahvempi kuin aamulla.. (RFSU LIUSKA NEGA jonka kastoin sit samaan??!) Oon nyt vähän vaa et mitä ihmettä tapahtuu tai miten nää antaa mulle tämmösiä tuloksia kierron alussa..??? Enköhän tuu siis aamulla sanoo et nega taas ku pakkohan tuo on vielä katsoa se vika pc... Jos se näyttää jostain kumman syystä jotain tämmöstä ni meen hakee digin kyllä ja sit ihmettelen et mitä hemmettiä nyt. Tossa ekassa kuvasarjassa aamun haamua ja alimpana siinä kuivuneena et ei kadonnut kuten noi viivanpaikat yleensä..

Tokassa kuvasarjassa tän illan testi ja pistän vielä erikseen kuvan siitä kuivuneena että SAATTE IHMETELLÄ MUN KANSSA ET MITÄ TÄÄ ON:Grimacing Face::Weary Cat Face::Weary Cat Face::Eyes::Eyes::Eyes:
Kävi miten kävi...... En halua yksin ihmetellä :Face With Tears Of Joy::Face With Tears Of Joy::Face With Tears Of Joy:

Muoks. Vielä aattelin et eihän se nyt VOI MENKKOJEN JÄLKEEN OLLA HAAMU mutta sitte vahvistui perkele ni mitä #€€&€#%???

Liitteet

• PCIMG_2021-12-21_20-29-44.JPG
    PCIMG_2021-12-21_20-29-44.JPG
    461.3 KB · Katsottu: 188
  • PCIMG_2021-12-21_20-24-55.JPG
    PCIMG_2021-12-21_20-24-55.JPG
    515.7 KB · Katsottu: 190
  • IMG_20211221_205106.jpg
    IMG_20211221_205106.jpg
    297.9 KB · Katsottu: 198
Jaa nyt on outoa. Elikkäs.. Nyt olis niinku kp 6....Mulla noi ovistestit ku oli tummia ni aattelin sillee puoliks läpällä tehdä sit aamulla pc mikä jäi kaappiin ku ne menkat alkoi to.. Ne ku oli jotenki erilaiset kuitenkin ja sain olevinaan haamun sitte siihen aamulla.. Nooh aattelin et varmaan viivanpaikka vaan mut testataan vielä varuiksi ja kävin ostaa.. Illalla monen tunnin pidätyksellä ihmetyksekseni siihen piirtyy viiva heti n Min päästä kastamisesta ja on vahvempi kuin aamulla.. (RFSU LIUSKA NEGA jonka kastoin sit samaan??!) Oon nyt vähän vaa et mitä ihmettä tapahtuu tai miten nää antaa mulle tämmösiä tuloksia kierron alussa..??? Enköhän tuu siis aamulla sanoo et nega taas ku pakkohan tuo on vielä katsoa se vika pc... Jos se näyttää jostain kumman syystä jotain tämmöstä ni meen hakee digin kyllä ja sit ihmettelen et mitä hemmettiä nyt. Tossa ekassa kuvasarjassa aamun haamua ja alimpana siinä kuivuneena et ei kadonnut kuten noi viivanpaikat yleensä..

Tokassa kuvasarjassa tän illan testi ja pistän vielä erikseen kuvan siitä kuivuneena että SAATTE IHMETELLÄ MUN KANSSA ET MITÄ TÄÄ ON:Grimacing Face::Weary Cat Face::Weary Cat Face::Eyes::Eyes::Eyes:
Kävi miten kävi...... En halua yksin ihmetellä :Face With Tears Of Joy::Face With Tears Of Joy::Face With Tears Of Joy:

Muoks. Vielä aattelin et eihän se nyt VOI MENKKOJEN JÄLKEEN OLLA HAAMU mutta sitte vahvistui perkele ni mitä #€€&€#%???

Mitä jos oli kemiallinen/kiinnittymisen yritys kun haamuili jo aikaisemmin, mutta ei vahvistunut niin näkyy vielä r- testissä?

No jösses :Weary Cat Face: kyl siellä mun silmään haamu piileskelee! Kyl mä ehkä sinuna pyytäsin verikoetta että voisko varmistaa että mistä nyt kyse!

Toi illan testi siis oli outo kun heti piirtyi ja jäi ja tosi selkeä silmälle ja kuivuttuaan noin vahva kun ne aiemmat viivanpaikat on kadonnut sillee et ei oo kuvaan ees saanut melkein niitä millään ni siitä vähän aiemmat ajatellut lopulta viivanpaikoiksi.. Jotenki outo homma.

Takaisin