Raskaaksi 2021

Mä pohdin tässä että ottaisko taas tikut oviksen etsintään vai ei.. sanovat että tuovat vaan stressiä mutta ehkä kuitenkin saa mielenrauhaa loppukiertoon kun tietää milloin se mahdollisesti on ollut. Eli tikkukaupoille.. menee joulu kivasti ajoitellessä petipuuhia ja pissimällä tikkuun - hip hei.

Meillä kyllä aiheutti stressiä kun ovisplussa tuli, mutta kuten sanoit niin se taas toisaalta vähentää sitä stressiä sitten plussan jälkeen, kun ei tarvitse enää miettiä onko se ovis jo mennyt vai vasta tulossa. Aika pitkä on kuitenkin se välikkö mihin ovis sattuu, arvuutella ja miettiä sitäkin monta päivää. Eli stressi on joka tapauksessa tekipä miten vaan, ainakin mulla :tears:

Mä en osaa antaa mitään tarkkaa vastausta, mutta mulle kävi tossa elokuussa niin, että lääkärin kehoituksesta päätin olla tikuttelematta seuraavan kierron. Tuli täysin vastaavat ovulaatio-oireet kun edellisen puolen vuoden aikana ja hurrasin et jes en tartte enää tikkuja kun niin hyvin jo ite bongaan. Kuitenkin kierto vaan venyi ja venyi ja vaikka oletettu ovulaatio oireiden perusteella oli kp18 niin menkat alkoi vasta kp43 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tein monia raskaustestejäkin jotka täysin negoja. Sen jälkeen oon taas tikutellut oviksen :Face With Tears Of Joy:
Tuskin tää vastaus auttaa mitään, mutta toivotaan että sulla olis nyt ovulaatio ollut vaikka testit negoja :) eihän ne aina varmastikkaan 100% paikkaansa pidä :)
Mulla on varmaan nyt samanlaista sittenkin ehkä tapahtumassa :tears: aamuinen testi (testaan klo 10 ja klo 16 tällä hetkellä ja usein varmistan vielä noin 20 aikaan, jos ip:n testi on ollut siinä hilkulla plussa) oli jo hurjasti tummempi kuin mikään testi aikaisemmin plus halut ja limat tuli takaisin, että katsotaan mitä iltapäivän testi näyttää. Mahdottomuus ei ole ovuloida nyt kp15 tai kp16:kaan, siinä paikkeillakin on plussa tullut bongattua, mutta suurimmaksi osaksi plussa on tullut kp14. Ja mulla tosiaan niin nopea rykäisy sekä plussa että itse ovulaatio (todnäk 12h plussasta), että testaan sen vuoksi 2-3 kertaa päivässä. Jos olisin testaillut vain kerran päivässä, en olisi koskaan varmasti plussaa saanut.

Millä testillä oot testannut? Mulla olis esim rfsun kanssa keväällä käynyt niin, etten olisi saanut ovisplussaa kiinni, ellen olisi testannut aamulla ja sitten puolen päivän aikaan vaan esim. Illalla seuraavaksi.

View attachment 109187

Tossa aamu ja puolelta päivin. Illalla oli jo lähes olematon taas. Pc oli plussaa koko päivän.

Mun ovuloimattomissa kiertoissa (ennen raskautta) testi oli lähes plussaa monta viikkoa, oireet puuttuui jne.

Tais olla mulla käytössä Sofi. Paljon olen pahaa kuullut siitä, mutta ainakin tähän mennessä lukuunottamatta nyt tätä kiertoa olen hyvin vahvat plussat aina saanut. Voi toisaalta johtua tuosta tiheästä testaamisestakin, että on aina se plussa tullut bongattua.

Noh, nyt on jyystetty joka toinen päivä tämä viikko ja jos tänään vielä eilisen lisäksi uusi varmistus, varsinkin jos se plussa tulisikin tänään. Ompahan kerrankin oviksen aikoihin naija nakutettu eikä aina olla liian myöhässä tai aikaisessa miehen reissutyön vuoksi, joten pakko se on miehen kotona olo nyt käytettävä kunnolla hyväksi :rolling:

Pahoittelut kp 1:sta uppisss :red-heart: :( Todella kurjaa, että tuli niin törkeitä viivanpaikkoja niihin cb:n testeihin, olisin itsekin pitänyt niitä ihan lupaavina haamuviivoina.

Oon itsekin muistaakseni juuri tuohon cb:n + testiin saanut haamua, vaikka en ole ollut raskaana. Samoin siihen early detectioniin olen saanut ns turhia haamuja. Mutta cb:n digitestejä pidän luotettavimpina. Esim nyt kun kkm:n jälkeen tein digitestin kaksi viikkoa tyhjennyksestä, niin siihen tuli vielä "raskaana 1-2". Avasin testin ja viiva oli todella hailura. One step r-testi näytti jo tässä kohtaa negaa (ehkä tihrustamalla joku viivantynkä näkyvissä). Tuosta kahden päivän päästä kävin päivystyksessä outojen mahakipujen vuoksi ja todettiinkin hcg:n pudonnen hyvin, oli 7.7. Veikkaan hcg-arvon olleen vaan joitain kymmeniä tuossa 2pv ennen eli melkoisen herkkä tuo digi on. Kun siinähän on myös eroja, paljonko hcg:ta erittyy virtsaan. Eli vaikka hcg veressä olisi yli 25 niin välttämättä ei näy testissä. Toinen r-testi mitä olen omalla kohdalla pitänyt luotettavana on apteekin oma.

Heippa pitkästä aikaa! Tai minähän olen täällä taustalla hyvinkin aktiivisesti lueskellut teidän juttuja, mutta en ole pitkään aikaan itse kirjoitellut.
Täällä tosiaan vähän epämääräinen tilanne, kesällä pari kuukautta yritystä ja nyt syksyllä todella stressaavan työtilanteen takia vauvahaaveille ei edes ole ollut mielessä tilaa. Nyt on taas pitkästä aikaa kesän jälkeen sellainen olo, että ajatus alkaa pyöriä päässä…
Mielestäni tässä kuussa ei läheisyys ole osunut otollisimmille päiville, mutta tänään kun oltiin kylään lähdössä (ja tiesin, että ruoan kanssa tulisi otettua viiniä) tuli sellainen olo että hitsi, pitäisikö varmuudeksi testata… laskin jälkikäteen että ovis todennäköisesti ollut viime viikolla 8. päivä eli ke. Eli liian aikaista testailla, mutta mulla on raskauskeijusta tilattujen ovistestien kylkiäisenä tullut pari halpis-raskaustestiliuskaa sinisessä muovipaketissa, siinä ei ole ohjeita eikä herkkyyksiä eikä mitään Tollainen ilmaiskylkiäinen ei varmaan ole kovin herkkä, ei kannata varmaan sillä testailla?! No viinilasilliset on jo juotu…. Mutta jotenkin sellanen huono olo ollut tänään ja siitä tämä pohdinta ehkä sai alkunsa!

Heippa pitkästä aikaa! Tai minähän olen täällä taustalla hyvinkin aktiivisesti lueskellut teidän juttuja, mutta en ole pitkään aikaan itse kirjoitellut.
Täällä tosiaan vähän epämääräinen tilanne, kesällä pari kuukautta yritystä ja nyt syksyllä todella stressaavan työtilanteen takia vauvahaaveille ei edes ole ollut mielessä tilaa. Nyt on taas pitkästä aikaa kesän jälkeen sellainen olo, että ajatus alkaa pyöriä päässä…
Mielestäni tässä kuussa ei läheisyys ole osunut otollisimmille päiville, mutta tänään kun oltiin kylään lähdössä (ja tiesin, että ruoan kanssa tulisi otettua viiniä) tuli sellainen olo että hitsi, pitäisikö varmuudeksi testata… laskin jälkikäteen että ovis todennäköisesti ollut viime viikolla 8. päivä eli ke. Eli liian aikaista testailla, mutta mulla on raskauskeijusta tilattujen ovistestien kylkiäisenä tullut pari halpis-raskaustestiliuskaa sinisessä muovipaketissa, siinä ei ole ohjeita eikä herkkyyksiä eikä mitään Tollainen ilmaiskylkiäinen ei varmaan ole kovin herkkä, ei kannata varmaan sillä testailla?! No viinilasilliset on jo juotu…. Mutta jotenkin sellanen huono olo ollut tänään ja siitä tämä pohdinta ehkä sai alkunsa!
Eikös tänään sunnuntaina olis kuitenki jo Dpo11, eli ihan hyvin vois jotain jo näkyä. :smiling-eyes:

Eikös tänään sunnuntaina olis kuitenki jo Dpo11, eli ihan hyvin vois jotain jo näkyä. :smiling-eyes:

Tosiaan dpo11, nyt vaan testiä tekemään :smiling-eyes:

Nyt

Hyvin voisi näkyä jo jotain, toivotaan parasta:smiling-eyes:Ja muistaakseni noita raskauskeijun ilmaistestejä ainakin mainostetaan herkkinä, joten senkin puolesta hyvin voisi jo kokeilla. Eli testiä vaan tekemään. Kiva jännäillä muiden tilanteita, kun tässä vasta odottelee ovista saapuvaksi (tai näin nyt ainakin oletan, vaikka hetken epäilin oviksen jo menneen) :Grimacing Face:

Mun raskaustestien vuoksi en hengitystä pidätä, meillä tosiaan osunut romantiikka varmaan liian aikaiseen vaiheeseen tässä kuussa, mikäli siis olen ovuloinut siihen aikaan kun kalenteri suurin piirtein sanoo. :D
Onko muita lähipäivinä testailijoita? Mulla on nyt tässä tänään aamulla ja aamupäivällä ollut maha sekasin, ehkä tuo huonovointisuus johtui ennemmin siitä eikä mistään muusta… heh.
Eilen illalla tein testin, ja se oli nega!
22. päivä laskeskelin että menkat alkais, ainakin hyvä että ennen joulua ja jouluherkkuja selviää<3

Kp 11 ja clearbluen ovistestiin hymynaama. En muista että olisin näin aikaisin saanut plussaa. Varmaan huomenna sitten the day . Ei muuta ku peitot uudestaan illalla heilumaan! Mua ei oo stressannut testaaminen, vaan niinkuin joku edellä mainitsi niin sitten ainakin voi ottaa loppukierron ”rennosti” ( toisinsanoen laskea päiviä milloin voi alkaa testaamaan ). On se semmoista :)

Mun raskaustestien vuoksi en hengitystä pidätä, meillä tosiaan osunut romantiikka varmaan liian aikaiseen vaiheeseen tässä kuussa, mikäli siis olen ovuloinut siihen aikaan kun kalenteri suurin piirtein sanoo. :D
Onko muita lähipäivinä testailijoita? Mulla on nyt tässä tänään aamulla ja aamupäivällä ollut maha sekasin, ehkä tuo huonovointisuus johtui ennemmin siitä eikä mistään muusta… heh.
22. päivä laskeskelin että menkat alkais, ainakin hyvä että ennen joulua ja jouluherkkuja selviää:Heartred

täällä menossa dpo 5 joulun alla ajattelin testata. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:Olis kyllä hyvä joululahja jos plussa tulis tikkuun. :folded:Ei vaan oo korkeat odotukset kun oon oviksen jälkeen ollut kauheessa flunssassa eikä loppua näköjään näy tälle taudille..kunhan nyt jouluksi paranis edes. :Relieved Face:

22. päivä laskeskelin että menkat alkais, ainakin hyvä että ennen joulua ja jouluherkkuja selviää:Heartred

Mulla nyt dpo 7 omien ajatusten ja ovistestien mukaan, lämpöjen mukaan laskettu dpo 6. Ajattelin testata ekan kerran torstaina, menkkojen pitäis alkaa perjantaina eli jouluaattona. :smiling-eyes::folded:

Mulla nyt dpo 7 omien ajatusten ja ovistestien mukaan, lämpöjen mukaan laskettu dpo 6. Ajattelin testata ekan kerran torstaina, menkkojen pitäis alkaa perjantaina eli jouluaattona. :smiling-eyes::folded:

heh, me testaillaan sitten samana päivänä, ajattelin itsekkin torstaina testata, silloin ois dpo 9 :smiling-eyes:

Momwoc, mun mielestä niissä raskauskeijun testeissä lukee onko herkkä (10) vai vähemmän herkkä (25)! Mulla on molempia kaapissa tuolla, voin koittaa laittaa myöhemmin kuvan :)

Mulla oli perjantaina plussa ovistestiin ja kyllä nyt on yritetty ainakin tähtäillä urakalla tähän maaliin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ja mä oon kanssa niitä ihmisiä joita tuo ovistestin teko enemmänkin rentouttaa ku stressaa, tykkään siitä että on mahdollisimman paljon tietoa saatavilla :Smiling Face With Smiling Eyes: mut ihmiset on erilaisia ja jos tuo aiheuttaa stressiä niin sit kannattaa koittaa vaan mennä fiilispohjalta :)

Heips! Mulla nyt kp 28/32 ja EHKÄ dpo 9 tai 10. Oon hätäisenä testannut one step herkällä testillä muutaman negan. En tiedä sitten onko toivo jo menetetty, että pitäiskö nyt jo näkyä jotain jos olis tärpännyt? Ennen vanhaan testasin vasta kun menkat oli jo myöhässä, mutta kun keskusteluja lukenut niin on jo esim dpo 9 näkynyt edes haamu... Ei oo kokemusta tosta one step liuskasta, onko luotettava, onko muilla kokemuksia? 23 pvä.pitäis alkaa menkat..eli ei mikään kiva joulufiilis odotettavissa. Mutta ehkä vielä on toivoa... ❤

Noniin, tuo sininen raskauskeijun testi on se herkempi! Mulla oli aiemmin vaan noita vähemmän herkkiä ja niidenkin sävymaailma on sininen, niin muisti vähän hämäsi :D ja näissä vähemmän herkissä lukee tosiaan tuo vahvuus, herkissä ei! Jotenkin vitsikästä että eivät ole tekstiin saaneet mainintaa herkkyydestä :D

PXL_20211219_105536308~2.jpg

PXL_20211219_105545183~2.jpg

Heips! Mulla nyt kp 28/32 ja EHKÄ dpo 9 tai 10. Oon hätäisenä testannut one step herkällä testillä muutaman negan. En tiedä sitten onko toivo jo menetetty, että pitäiskö nyt jo näkyä jotain jos olis tärpännyt? Ennen vanhaan testasin vasta kun menkat oli jo myöhässä, mutta kun keskusteluja lukenut niin on jo esim dpo 9 näkynyt edes haamu... Ei oo kokemusta tosta one step liuskasta, onko luotettava, onko muilla kokemuksia? 23 pvä.pitäis alkaa menkat..eli ei mikään kiva joulufiilis odotettavissa. Mutta ehkä vielä on toivoa... ❤

Vielä voi hyvin plussaksi muuttua, dpo9/10 on vielä tosi aikaista. Toivotaan parasta :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mulla nyt eilen ja tänään ollut menkkakipua, mikä on outoa, kun ei normisti ole kun vasta sitten kun menkat alkaa. Tuntuu että olis just alkamassa vaikka vasta ens to pitäis alkaa.. mulla säännöllinen kierto 32. Voihan olla että on jotain häikkää. Ja en kyllä jaksais luottaa mihinkään oireisiin, mutta tuntuu vaan erilaiselta. Kyllähän mulla saattaa pitkin kiertoa olla alavatsalla paineen tunnetta ja kipua lantionseudulla tai munasarjojen kohdalla, mutta ajattelen että se on normaalia, esim keltarauhasesta johtava tms ja kun ikää enemmän niin tuntemukset voimistuu. Välillä pelottaa, onko jotain kystia tms jotka kipuilee ja siksi en nyt raskaudukkaan..

Jaaha..Nyt alkoi ruskeahko vuoto.. eli jos on menkat niin alkoi 4 päivää etuajassa. Sopis kyllä oleen kun veetuttaa ja alavatsa kivut.

Takaisin