Raskaaksi 2021

no joo, miten paljon noi ovisten ajankohdat vaihtelee kierroissa? minä kun tosiaan tein elämäni ensimmäisen ovistestin tänää kp9 ja heti vahva plussa, vaikka sanoin miehelle että kunhan huvikseen kokeilen! :tears: menetin toivon lähes samantien tähän kiertoon kun ei olla ehditty kun kerran heilutella peittoa, ja tänään tottakai :smiling face with heart-eyes: Mutta aijon kyllä tikuttaa tota ovista vielä kuitenkin että haalistuuko viiva tosta nyt sitten! :Eyes:
Mul oli sama kokemuks ku ekan kerran tein ovistestin, oli heti ekalla kertaa selvästi positiivinen! Mut mulla sentään oli ihan uskottava päivä sillon :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Joo, kantsii jatkaa testailua siitä eteenpäin niin saa paremman kuvan että missä mennään! Mut mun mielestä kuulostaa että teillä hyvät saumat nyt kun sait sen kiinni ja tänään puuhastelette, hyvä ajotus on :Smiling Face With Smiling Eyes:

Hyvä huomata että muutkin testailee kun piinapäivät pahimmillaan menossa :D. Mä lupasin itselleni etten aloita sitä testailua, mutta niin vain kun jonku hailuran testiin sai, niin eihän sitä voinut testata kerran päivässä vaan useammin. Toivon tähän kiertoon kuitenkin etten testaisi kuin vasta sitten kun tulee repäisykipuja munasarjojen tienoille. Niitä mulla ei oo tullut kuin vaan silloin kun testi ollut positiivinen. Mutta tiedän jo nyt että dpo8 testi kuumottelee kaupassa .
Jep.. Mä oo iha pöpi näiden kaa :loudlycrying::tears:
Mut joo mulla on ollu munasarjojen kohdin kipuilut, nivusissa jomoilut . Välillä lievää menkka jomoa ja vaikka sun mitä... Huoh..

Mut eiks oo aika törkeet viivanpaikat jos semmosia on ku testiajalla kaik kuvatkin esim paitsi tuo kuivunu....

Mä taas kiusasin itseäni.. Mun pissa on viallista kele.. Aamuksi onneks medigoo ni jospa siihe ei tulis viivanpaikkaa edes ni tartteis arpoa... Melkein jo iha täs naurattaa sen puolee :tears::rolling::rolling::rolling:

Edit näköjää meni iha epäselväksi ku tänne pisti ku nui pienennetyt kuvat.. Pistän pari erikseen.. Huoh

Muoks Muoks. Tein huvikseen myös o testin.. Ainahan ne tummuu loppu kiertoon kohti kai mut tein silti ja laitoin vielä kuvan :rolling::thumbs-up:

Jos mulle ikinä tulis tollasia viivoja niin olisin ihan liekeissä! Kun tosiaan ei ole koskaan mitään haituvaakaan näkynyt siinä testialueella. Että todellakin jos noi on oikeesti negoja niin huhhui! Mitä ihmettä!

Jos mulle ikinä tulis tollasia viivoja niin olisin ihan liekeissä! Kun tosiaan ei ole koskaan mitään haituvaakaan näkynyt siinä testialueella. Että todellakin jos noi on oikeesti negoja niin huhhui! Mitä ihmettä!
Jep mut mulla ei oo toivo korkealla koska oon näitä nyt saanut aiemminkin ku tää pc "uudistunut" :sad-face:

Tervehdys kaikille :smiling-eyes:

Täällähän on jännät ajat menossa taas :smiling face with heart-eyes:

Itsellä eka terolut kuuri ja menkkoja ei kuulu. Tänään olisi normi kierron mukaan pitänyt alkaa. Terolutit söin kp 15-24 ja viimeisimmän pillerin otin viim.viikon tiistaina. Miten nopeasti kuukautisten pitäisi niiden jälkeen alkaa, onko kenelläkään tietoa? Huomenna tulee 6pvää viimeisimmästä pilleristä.

Testejä tullut tehtyä,mutta negaa näyttää.

Meniköhän mun kierto nyt ihan sekaisin noista :loudlycrying:
Söin ite teroja enne raskautumista monee otteeseen ku menkat oli kokonaa kadoksissa. Katoin just et mulla on näköjää alkanu aina vuoto 3-4 päivää viimeisen pillerin oton. jälkeen

Pakko vielä palata kirjoittamaan... Nyt on alavatsalla repäisykiputuntemuksia, vähän niin kuin oviksessa, mutta ovis bongattu viikko sitten ja tämä tuntemus on suoraan häpyluusta vähän ylöspäin, ei munasarjojen kohdilla :Smirking Face: eli tää on ihan uusi oire normaalien oviksen jälkeisiin oireisiin verrattuna. Jännää... Tänään siis dpo 5 tai 6, en osaa sanoa

Söin ite teroja enne raskautumista monee otteeseen ku menkat oli kokonaa kadoksissa. Katoin just et mulla on näköjää alkanu aina vuoto 3-4 päivää viimeisen pillerin oton. jälkeen

Noo, jospa ne itselläkin alkaa pian.. tai parempi toki jos ei tulisikaan ja olisin raskaana. Mutta en usko siihen...

Laitanpa tännekin. Tänä aamuna vasta lämmöissä droppi, lauantai aamuna digi näytti ovisplussaa ja eilen aamulla rfsu? Illalla rfsu oli jo heikentynyt huomattavasti. Voiko olla että ovis on vasta tänään tulossa? Vähän kipuilua ja paineen tunnetta oikealla puolella, ei kuitenkaan läheskään sellasta ku viime kuussa vasemmalla. Toki edellinen oli mun eka ovulaatio ehkäisyn lopettamisen jälkeen ainakin todistetusti. Voiko johtua siitä kovemmat kivut?

Tän lämpökäyrän perusteella näyttäis tosiaan siltä, ettei ovis olis vielä ollut (tai sitten on just nyt tuloillaan). Esim. Flo laskee niin, että kun dropim jälkeen 3pv ollut lämmöt koholla, niin sitten ovis ohi. Mutta tosiaan voihan ne lämmöt välillä heitellä vähän muutenkin. Että voihan se olla, että ovis meni jo, mutta jos vaikka tänään mittasit lämmön tavallista aiemmin, niin olisi siksi matala. Olethan mitannut aamuisin heti herättyä ja mahdollisimman samaan aikaan, että saa luotettavimman tulokset? :smiling-eyes:

Mulla ainakin pillerien jälkeen ja nyt myös synnytyksen jälkeen vaihtelee noi ovisoireet eri kierroissa, välillä tuntee selvästi ja välillä taas ei niinkään ole oireita.

Moikka!
Liityn mukaan joukkoon, vanha kääkkä, joka kuumeilee myöhäis iltatähteä! Kirjoitin tuolla +40 v.ryhmässä, mutta siellä hiljaisempaa yritys puolella. Täällä muutama + 35 ryhmästä joten ajattelin minäkin kingetä tänne..

Nyt menossa yk 2 kiertopäivällä 22/32 Ovulaatiosta ei tietoa, mutta talletettu on n3 pv.n välein kp 9 lähtien. Viime kierrossa aloitettiin hommat ehkä liian myöhään ja nega tuli. Nyt toivottavasti ajoitukset olisi kohdillaan!

En tiedä tunteeko näin vanhana erilailla oireita ym.mutta on jo monta päivää ollut huono olo, ja tuli flunssa, normisti en ole oikeastaan ikinä flunsassa. Nyt outona juttuna suu ihan kuiva, mitä ei ikinä ole ollut. Luin jostain että voi olla alkuraskauden oire.. onko muilla ollut? Ajattelin testailla ensi viikonloppuna, josko jotain näkyisi...Olisi ihana Joululahja! Täällä oli muitakin joulun alla jännäilijöitä, toivotaan parasta!!

Tervetuloa vaan mukaan juttusille.

Ohoh toi suun kuivuminen on ihan uus juttu mistä en oo kuullut. Täytyypä kiinnittää huomiota itsekin siihen.

View attachment 108928

jep! kp9 ja sanoin miehelle et mä vaan testaan huvikseen! :tears: ollaan ehitty kerran heilutella peittoa, tuskin riittää:loudlycrying:
mutta siis kp9, voiks tää pitää paikkaansa???

Se kerta ennen ja tänään riittää varmasti vallan mainiosti. Mä uskoisin, että toi suositus harrastaa seksiä joka toinen päivä perustuu enemmän siihen, että varmistetaan, että osuisi ajoitus kohdilleen. Kun tosiaan sitä tarkkaa oviksen ajankohtaa on kuitenkin hankala ennustaa.

Ja kun tossa mainitsit, että viime kierto oli tavallista lyhyempi, niin varmaan silloinkin ollut ovis aiemmin. Kun luteaalivaiheen pituus ei juurikaan vaihtele, enemmin se oviksen ajankohta heittelee. Mutta hyvä, että testasit :smiling face with heart-eyes:

Laitanpa tännekin. Tänä aamuna vasta lämmöissä droppi, lauantai aamuna digi näytti ovisplussaa ja eilen aamulla rfsu? Illalla rfsu oli jo heikentynyt huomattavasti. Voiko olla että ovis on vasta tänään tulossa? Vähän kipuilua ja paineen tunnetta oikealla puolella, ei kuitenkaan läheskään sellasta ku viime kuussa vasemmalla. Toki edellinen oli mun eka ovulaatio ehkäisyn lopettamisen jälkeen ainakin todistetusti. Voiko johtua siitä kovemmat kivut?

Juu on mahdollista että ovulaatio oli sit vasta tossa ja toki hormonitoiminnan tasoittuminen vie aikansa.

Pakko lisätä tänne et voi ens kierrossa tulla sit lukee ite mitä oireita ollu erilaisia taas ettei ens kierrossa sit menis testailee niiden takia ainakaan liian ajoissa :tears:
Uusia siis oli toi nivusissa/munasarjojen kohdilla tuntemukset mitkä välillä oli ja nyt ollu pois. Yks yö/aamu ilmestyi finnejä monta rinnat/rintakehä ja sit ne myös katosi yhtä nopeasti.. Aikaiset dpot nukuin paljon ja selkeitä unia.. Menkkajomoja lieviä välillä ja tänään kohdun kohdalla sellai iso nippaisu mitä ei voinut olla huomaamatta.. Nyt illalla lievää jomoa taas välillä.. Lisääntynyt vv, kävin kurkkaa iha alkoiko vuoto ja koitin napukan samalla ni vaik ilta ni ylhäällä on ja kova toistaiseksi... Kiukkuinen toki oon myös pms et se ei oo uutta.. Mitähän muuta :Grinning Face:
Nii yhdes kohtaa teki mieli enempi makeeta ja kovempi nälkä mut välillä taas ruokahalu kokonaan pois..
Paha maku suussa usein ja kuiva.. Ei rauta vaan paha.. Eikä janita jostain syystä.

Nii sit oli se flunssa ihan varhaiset dpot ja tukkoisuus jatkuu edelleen..

Muokattu viimeksi:
näyttääkö normi digi mittari siis miten näitä lämpöjä? jos nyt mittaan, niin onko lämmöt koholla vai laskussa ja miten oviksen jälkeen ja jos mahdollinen raskaus niin entäs sitten? mä en ymmärrä noista lämmöistä mitään, mutta nyt voisin seurata sitäkin, mikäli toi normi digi mittari riittää :smiling-eyes:

edit. ja mihin aikaan vuorokaudesta niitä lämpöjä mitataan? :smiling-eyes:

ja vielä edit. että mulla on normi lämpö tiedossa, niin mikäs se on sitten että minkä voi katsoa kohonneeksi? esim, kun mun normi lämpö on 36.5, niin mikä riittää että lämmöt on koholla?

Muokattu viimeksi:
näyttääkö normi digi mittari siis miten näitä lämpöjä? jos nyt mittaan, niin onko lämmöt koholla vai laskussa ja miten oviksen jälkeen ja jos mahdollinen raskaus niin entäs sitten? mä en ymmärrä noista lämmöistä mitään, mutta nyt voisin seurata sitäkin, mikäli toi normi digi mittari riittää :smiling-eyes:
Mietin iha samaa.. Mulla on korva kuume mittari ja se näyttää välillä ihan omia ni siihen ei voi luottaa..ja mulla myös yleensä tavan digit kainalosta kans epäluotettava tulos...Oisko suusta parempi

Mä taas kiusasin itseäni.. Mun pissa on viallista kele.. Aamuksi onneks medigoo ni jospa siihe ei tulis viivanpaikkaa edes ni tartteis arpoa... Melkein jo iha täs naurattaa sen puolee :tears::rolling::rolling::rolling:

Edit näköjää meni iha epäselväksi ku tänne pisti ku nui pienennetyt kuvat.. Pistän pari erikseen.. Huoh

Muoks Muoks. Tein huvikseen myös o testin.. Ainahan ne tummuu loppu kiertoon kohti kai mut tein silti ja laitoin vielä kuvan :rolling::thumbs-up:

On kyllä törkeitä viivanpaikkoja, jos ei plussaksi muutu. :Relieved Face: Ja ovistestit tosiaan tummuu monilla loppukiertoa kohden (tullut myös itse testattua ).

Kyl musta kannattaa varuiks testata :D mä tossa viikonloppuna testasin, kun oli tulossa alkoholin nauttimista, vaikka oli kuukautiset pahimmillaan :D

Joku kerta lääkäri kysyi multa että oonko raskaana. Vastasin että en, vaan on kuukautiset just. Lääkäri siihen että niin, no eihän se mitään tarkota, voi olla raskaana siitä huolimatta :Eyes: Röntgeniin olin siis menossa siinä! Tuon kommentin jälkeen oon alkanu sit aika tarkaks, ja testaillu ennen alkoholi-iltoja vaikka olis selvää etten oo raskaana!

Joo toi on ihan fiksua. Tiedän tyypin kellä tuli kolmesti menkat vielä vaikka oli raskaana.

Hyvä huomata että muutkin testailee kun piinapäivät pahimmillaan menossa :D. Mä lupasin itselleni etten aloita sitä testailua, mutta niin vain kun jonku hailuran testiin sai, niin eihän sitä voinut testata kerran päivässä vaan useammin. Toivon tähän kiertoon kuitenkin etten testaisi kuin vasta sitten kun tulee repäisykipuja munasarjojen tienoille. Niitä mulla ei oo tullut kuin vaan silloin kun testi ollut positiivinen. Mutta tiedän jo nyt että dpo8 testi kuumottelee kaupassa .

Voin kyllä samaistua tähän että tekis ihan hulluna mieli testata mut oon luvannut itelleni etten tee turhia testejä ku ei mitää vielä näkyisi kuitenkaan. Dpo 8 menossa nyt ja viikko mahdollisiin mekkoihin. Ostin testejä valmiiks kaappiin ja nyt yritän malttaa olla testaamatta.

edit. ja mihin aikaan vuorokaudesta niitä lämpöjä mitataan? :smiling-eyes:

Mittaamisen olisi hyvä olla sellainen tarkempi mittari, joka näyttää kaksi desimaalia (koska ne lämmönvaihtelut voi olla pieniä). Lämmöt suositellaan mittaamaan suusta kielen alta ja ne pitäisi mitata aamulla heti herättyä ennen kuin nousee edes sängystä ja mahdollisimman samaan aikaan.

Oviksen aikaan lämmöt laskee hetkellisesti ja sitten seuraavana päivänä lähtee nousuun. Ja niiden lämpöjen pitäis olla selvästi koholla vähintään 3pv. Sen jälkeen ne yleensä pysyy koholla menkkoihin asti ja laskee viimeistään sinä päivänä, kun menkat alkaa. Ero voi olla ennen ja jälkeen oviksen ihan vaan joku 0,2-0,3 astetta. Lämpötila heittelee päivän aikana, joten muuten kuin aamulla noi erot voi jäädä huomaamatta.

Mittaamisen olisi hyvä olla sellainen tarkempi mittari, joka näyttää kaksi desimaalia (koska ne lämmönvaihtelut voi olla pieniä). Lämmöt suositellaan mittaamaan suusta kielen alta ja ne pitäisi mitata aamulla heti herättyä ennen kuin nousee edes sängystä ja mahdollisimman samaan aikaan.

Oviksen aikaan lämmöt laskee hetkellisesti ja sitten seuraavana päivänä lähtee nousuun. Ja niiden lämpöjen pitäis olla selvästi koholla vähintään 3pv. Sen jälkeen ne yleensä pysyy koholla menkkoihin asti ja laskee viimeistään sinä päivänä, kun menkat alkaa. Ero voi olla ennen ja jälkeen oviksen ihan vaan joku 0,2-0,3 astetta. Lämpötila heittelee päivän aikana, joten muuten kuin aamulla noi erot voi jäädä huomaamatta.
Saako apteekista sellaisen tarkan mittarin? Vois itsekin alkaa tosiaasön seurailee noita myös vaikka tunne kyllä siitä hemmetin kovasta kivusta oviksen ni ainakin sen jälkeen seurailla ainakin pysyykö koholla.. Et ennen ovista ja sen jälkeen se ero

Mitä jos ovis on illalla jos mittailee aamulla lämpöjä?

Pakko lisätä tänne et voi ens kierrossa tulla sit lukee ite mitä oireita ollu erilaisia taas ettei ens kierrossa sit menis testailee niiden takia ainakaan liian ajoissa :tears:
Uusia siis oli toi nivusissa/munasarjojen kohdilla tuntemukset mitkä välillä oli ja nyt ollu pois. Yks yö/aamu ilmestyi finnejä monta rinnat/rintakehä ja sit ne myös katosi yhtä nopeasti.. Aikaiset dpot nukuin paljon ja selkeitä unia.. Menkkajomoja lieviä välillä ja tänään kohdun kohdalla sellai iso nippaisu mitä ei voinut olla huomaamatta.. Nyt illalla lievää jomoa taas välillä.. Lisääntynyt vv, kävin kurkkaa iha alkoiko vuoto ja koitin napukan samalla ni vaik ilta ni ylhäällä on ja kova toistaiseksi... Kiukkuinen toki oon myös pms et se ei oo uutta.. Mitähän muuta :Grinning Face:
Nii yhdes kohtaa teki mieli enempi makeeta ja kovempi nälkä mut välillä taas ruokahalu kokonaan pois..
Oahamaku suussa usein.. Ei rauta vaan paha..

Toi oireiden kirjaaminen kannattaa, mä kirjailin niitä Natural Cyclesiin viime yrityksessä ja nyt Flohun. Tietää sitten, että mistä kannattaa innostua ja mistä taas ei edellisen raskauden saldo oli kiinnittymisvuoto, flunssa ja runsas vv. Mutta nyt viime kierrossa oli myös runsas vv, joten mulla enää jäljellä toi kiinnittymisvuoto ja flunssa :No Evil Monkey:

Takaisin