Raskaaksi 2021

Tämmönen löytyi.. Voisko olla sen aiheuttamaa?? Vai onkohan peli menetetty kokonaan :loudlycrying::red-heart:
Sain juuri nega korona tuloksen ja olo ei muuten kipeä enää edes ole..

Mietin ihan samaa kun mulla on nyt flunssa. Eilen vaan vähän aivastutti aamulla ja ei paljoa vuotanu nenä mut tänää iski ihan kunnon flunssa päälle. En oo mitannu kuumetta ku ei oo luotettavia kuumemittareita. Tai on 3 jotka kaikki näyttää eri lukemaa.

Montako ovulaatiotestiä teillä menee keskimäärin kun pongailette ovista? jostain googlesta luin, et keskimäärin menis n. 6kpl että saa oviksen kiinni.. mietin vaan et tilasinko mä nyt tarpeeks noita liuskoja ettei lopu kesken! :tears: Vkloppuna alotan testailut heti kun menkat loppuu! :folded:
ja jos näyttää vaikka negatiivista ovikselle, niin kannattaako tehä testi taas seuraavana päivänä uudestaan vai jätetäänkö päivä esim väliin ja sitten taas?
Minä täällä taas tietämättömänä tyhmiä kyselemässä :tears::tears:

Montako ovulaatiotestiä teillä menee keskimäärin kun pongailette ovista? jostain googlesta luin, et keskimäärin menis n. 6kpl että saa oviksen kiinni.. mietin vaan et tilasinko mä nyt tarpeeks noita liuskoja ettei lopu kesken! :tears: Vkloppuna alotan testailut heti kun menkat loppuu! :folded:
ja jos näyttää vaikka negatiivista ovikselle, niin kannattaako tehä testi taas seuraavana päivänä uudestaan vai jätetäänkö päivä esim väliin ja sitten taas?

Riippuu varmaan onko säännöllinen kierto.. itellä on menny 4-6 kpl kun olen aloittanut kp 10 tienoilla. Kierto noin 26 päivää.
Joka päivä testaus ettei mene plussa ohi huomaamatta. Jotkut haluaa testata jo aiemmin ja parikin kertaa päivässä.

Mä alan testaamaan vasta sitten kun alkaa näkymään hedelmällistä valkovuotoa jne. Mulla toi ”limatulpan” irtoaminen niin selvä merkki ja aina näyttää silloin plussaa. Ja muutenkin aika kellontarkka kierto 28 päivää niin plussa tulee yleensä päivä 13 ja 14. Mä käytän niitä clearbluen hymynaamatestejä niin ei tarvii viivaa arvioida. Mä toivon että tänään alkaisi kp1. Eilen illalla tuli jotain ruskeita klönttejä (anteeksi :D) mutta siltikään mämä ei vielä menkat ole. Mutta lämmöt laski nyt tänään aamusta ihan alas.

Mä alan testaamaan vasta sitten kun alkaa näkymään hedelmällistä valkovuotoa jne. Mulla toi ”limatulpan” irtoaminen niin selvä merkki ja aina näyttää silloin plussaa. Ja muutenkin aika kellontarkka kierto 28 päivää niin plussa tulee yleensä päivä 13 ja 14. Mä käytän niitä clearbluen hymynaamatestejä niin ei tarvii viivaa arvioida. Mä toivon että tänään alkaisi kp1. Eilen illalla tuli jotain ruskeita klönttejä (anteeksi :D) mutta siltikään mämä ei vielä menkat ole. Mutta lämmöt laski nyt tänään aamusta ihan alas.

mä yritin viimekierrossa seurailla valkovuotoa ja limoja mut en mä kyllä osaa niistä tulkita mitään. Ainoo mistä voi jotain tulkita, on se kova kipu oikeella tai vasemmalla ja se kuvotus olo. Lämpöjä en oo ikinä mittaillut, meillä on niin surkea mittarikin nyt että pitäs ostaa uus, tarkempi. Toi lämpöjen seuranta vois olla kyllä hyvä, en vaan ihan täysin oo perillä et millon ne on korkeet ja millon matalat :tears:
ja nyt kun edellinen kierto kesti vaan 27 päivää, kun ainakin viimeset 4 ollu 30-32 päivää niin vähän nyt epäsäännölliseksikin vetää. mulla oli pitkään 28 päivää kierto, ja aika kellon tarkka muutenkin, jospa se nyt yrittää palailla siihen! :folded:

Voihan sitä yhen kierron testata menkkojen loppumisesta asti hyvin. Varsinkin jos on pitkät menkat. Silloin pitäisi selvitä ovulaation ajankohta paremmin ja jatkossa tietää mistä alkaen kannattaa alkaa testaamaan. Harvemmin ovulaatio on kuitenkaan liian aikaisin. Ennemmin se voi olla myöhässä esim stressin takia.
Alotin testaa 9 päivänä ku on 26 päivää kestävä kierto ja 13 päivä oli ovulaatio mulla.

Mä en osaa minkään vuodon perusteella sanoa omaa ovulaatiota kun en tajua siitä mitään. Sanotaan että ovulaation jälkeen pitäis olla kuiva kausi mutta höpöhöpö. Kosteeta on koko kierto mulla eikä liman eritys lopu missään vaiheessa kiertoa

mä yritin viimekierrossa seurailla valkovuotoa ja limoja mut en mä kyllä osaa niistä tulkita mitään. Ainoo mistä voi jotain tulkita, on se kova kipu oikeella tai vasemmalla ja se kuvotus olo. Lämpöjä en oo ikinä mittaillut, meillä on niin surkea mittarikin nyt että pitäs ostaa uus, tarkempi. Toi lämpöjen seuranta vois olla kyllä hyvä, en vaan ihan täysin oo perillä et millon ne on korkeet ja millon matalat :tears:
ja nyt kun edellinen kierto kesti vaan 27 päivää, kun ainakin viimeset 4 ollu 30-32 päivää niin vähän nyt epäsäännölliseksikin vetää. mulla oli pitkään 28 päivää kierto, ja aika kellon tarkka muutenkin, jospa se nyt yrittää palailla siihen! :folded:

Mulla on ladycomp ehkäisytietokone millä mittaan lämmöt joka aamu. Ehkäisytietokone tunnisti myös raskauden tässä kierrossa dpo8. Ovulaation jälkeen ei välttämättä ole kuivaa. Ja silloin kuin tuo kiinnittymisyritys oli niin oli paljon valkovuotoa. Ja monilla juuri ennen menkkoja on myös paljon valkovuotoa, mutta nää on yksilöllisiä ja vaihtelee itselläkin. Ennenkuin tulee ovulaatiokipuja, kannattaa olla jo siittiöt asemissa. Kivut voi ilmaantua myös ovulaation jälkeen. Eli voi olla jo myöhäistä.

Mä oon nyt testannut yleensä kp 14-sinne kun nykyään yleensä tullutkin myöhempi ovis eli kp 17-19 ja lyhyen lh piikin takia useempi testi saattaa mennä sillon ku lähtee selvästi vahvistuu.. Tässä kierrossa meni kp 19 vain yksi koska oi selvä plussa aamulla heti.. Tein toki siis varmistuksen vielä seuraavana päivänä et lähti haalistuu.. En tiiä miksi koska samana iltans kun tuli plussa ni oli selvät hemmetin kipeet o kivut.

Noi lämmöt on kyllä hyvä ja halpa tapa seurata omaa kiertoa. Tosin kannattaa hommata sellanen 2 desimaalia näyttävä mittari, jolla lämmöt mittaa kielen alta. Lämmöt dippaa ennen ovista ja sitten kun ne on olleet kolme päivää koholla, voi olettaa oviksen olleen. Esim. Flo tunnisti mulla oviksen lopulta lämmöistä (en tiennyt siinä olevan ko. ominaisuus ja yritin sitä ennen moneen kertaan etsiä lämpökäyrästä ovista:rolling:). Taidanpa pitäytyä tuossa Flossa, kun siinä on helppo ja kivannäköinen toi käyttöliittymä ja ilmaiseksi saa kaikki tarpeellisimmat ominaisuudet.

Täällä ilmaantui eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa kunnon menkkakivut. Otin ihan Buranaa sen enempää ajattelematta, mutta käytin sitä kyllä tarvittaessa menkkakipuihin ekaa yrittäessäkin (kun oikeesti auttaa toisin kuin Parasetamol).

Niin ja kun tuosta flunssasta oli puhetta, niin tarkistin, että mulla oli myös ekassa raskaudessa muutaman päivän flunssainen olo niihin aikoihin, kun menkkojen piti alkaa eli aika pian kiinnittymisen jälkeen. Uskon liittyneen raskauteen, kun oli loppukesä ja en oikeesti ole ennen ollut juuri koskaan kipeänä, varsinkaan kesällä. Mulla oli myös lämmöt koholla eli varmaan just sellasta vähän reilu 37 astetta alkuraskaudesta (loppupuolella en enää mittaillut). Eli kyllä se flunssa voisi olla lupaavakin merkki :smiling-eyes:

Mulla on ladycomp ehkäisytietokone millä mittaan lämmöt joka aamu. Ehkäisytietokone tunnisti myös raskauden tässä kierrossa dpo8. Ovulaation jälkeen ei välttämättä ole kuivaa. Ja silloin kuin tuo kiinnittymisyritys oli niin oli paljon valkovuotoa. Ja monilla juuri ennen menkkoja on myös paljon valkovuotoa, mutta nää on yksilöllisiä ja vaihtelee itselläkin. Ennenkuin tulee ovulaatiokipuja, kannattaa olla jo siittiöt asemissa. Kivut voi ilmaantua myös ovulaation jälkeen. Eli voi olla jo myöhäistä.

Ootko tykännyt tosta Ladycompista? Mä jossain vaiheessa harkitsin ostavani sen, mutta päädyin sitten kokeilemaan Natural Cyclesiä, kun halusin testailla, että onnistuuko toi lämpöjen mittaaminen ollenkaan. Kun se näyttää toimivan, olen vähän uudestaan alkanut haaveilla ladycompista, ettei tarvis kirjailla noita lämpöjä erikseen:Grimacing Face:

Mulla meni flunssa ohi nyt ja vähän velloo vatsassa kuten aiemmissa raskauksissa..:Weary Cat Face:
Lisäksi hikoilen enemmän(muuten siis jäässä mut kainalot...) jne... Huomenna dpo 8 vasta.. Näinköhän osaan olla testailematta....
Tai sit kuvittelen taas :tears:

Pitää kyl hakea panadolia kaappiin jos tarvitsee, ni ennemmin käyttää sitä.. Se on kyllä totta et se ei pahemmin ees perus päänsärkyä vie...

Muokattu viimeksi:
Mulla meni flunssa ohi nyt ja vähän velloo vatsassa kuten aiemmissa raskauksissa..:Weary Cat Face:
Lisäksi hikoilen enemmän(muuten siis jäässä mut kainalot...) jne... Huomenna dpo 8 vasta.. Näinköhän osaan olla testailematta....
Tai sit kuvittelen taas :tears:

Pitää kyl hakea panadolia kaappiin jos tarvitsee, ni ennemmin käyttää sitä.. Se on kyllä totta et se ei pahemmin ees perus päänsärkyä vie...

Just meinasin tulla kyselee et testataanko huomenna :rolling: itellä muka alamaha kipuilee vähä väliä jommalta kummalta puolelta
Dpo6-7, miten laskee oviksen olleen jota en tikuttanu mutta klönts tuli to ja pe päivällä melkoset kivut jotka iltaa kohti loppu.
Paras ois kyllä antaa mennä vklopun ohi ainaki muttamutta

Just meinasin tulla kyselee et testataanko huomenna :rolling: itellä muka alamaha kipuilee vähä väliä jommalta kummalta puolelta
Dpo6-7, miten laskee oviksen olleen jota en tikuttanu mutta klönts tuli to ja pe päivällä melkoset kivut jotka iltaa kohti loppu.
Kyl se on pakko varmaan.. Pitää yrittää asennoitua vaa silleen että ei välttämättä näy vielä jos onkin nega :tears: mietin jos haen apteekista testin ja sit sen pirun pc vaikka se antaakin niitä viivanpaikkoja nykyään.. Mikäs sieltä apteekista kannattais napata :Eyes:
On mulla myös niitä raskauskeijun kun tulee mukana ovistestejä kun tilaa..
Mulla varma dpo kun to iltana oli tosi kovat ne o kivut.

Muoks. Oon ite tosi herkkä kaikelle hormonaaliselle muutokselle.. Mut sit aattelen et ei mul oo tissit kipeet ni en voi olla jne.. Ei mulla kakkosta odottaessa tullut muistaakseni ollenkaa kipeiksi...:tears:

Muokattu viimeksi:
Ootko tykännyt tosta Ladycompista? Mä jossain vaiheessa harkitsin ostavani sen, mutta päädyin sitten kokeilemaan Natural Cyclesiä, kun halusin testailla, että onnistuuko toi lämpöjen mittaaminen ollenkaan. Kun se näyttää toimivan, olen vähän uudestaan alkanut haaveilla ladycompista, ettei tarvis kirjailla noita lämpöjä erikseen:Grimacing Face:
En oo käyttänyt ehkäisyvälineenä compia ollenkaan. Vain vauvantekoon :). Kaivoin sen taas kaapista esille vauvan yritystä varten. Oikeastaan mittainen lämmöt sillä ja katson mitä ehdottaa ovulaatioajankohdaksi. Sinne merkataan myös menkat ja seksikerrat ylös. Laskee sitten jos tulee plussa kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika ja milloin laskettuaika. Tommosta hifistelyä :D . Mut ehkäisynä en kyllä tiiä miten toimii.

Ja hei! Kp1 lähti käyntiin!!! Hirveät menkkakivut. Vuoto lisääntynyt ja kipeää tekee. Kohti uutta yritystä <3

En oo käyttänyt ehkäisyvälineenä compia ollenkaan. Vain vauvantekoon :). Kaivoin sen taas kaapista esille vauvan yritystä varten. Oikeastaan mittainen lämmöt sillä ja katson mitä ehdottaa ovulaatioajankohdaksi. Sinne merkataan myös menkat ja seksikerrat ylös. Laskee sitten jos tulee plussa kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika ja milloin laskettuaika. Tommosta hifistelyä :D . Mut ehkäisynä en kyllä tiiä miten toimii.

Ja hei! Kp1 lähti käyntiin!!! Hirveät menkkakivut. Vuoto lisääntynyt ja kipeää tekee. Kohti uutta yritystä :Heartred
Onko toi maksullinen sovellus siis tai paljonko sillä ilmaiseksi saa ns? Mulla toi "oma kalenteri" täysin ilmainen mut laskee miu oviksen ja kuukautisten alkamiset ja kaikki pieleen vaikka pistän sinne merkinnät..

Hyvä kun lähti kunnolla niin pääsee uudelleen yrittämään pian :red-heart:

Millä testillä ajattelit testailla varhaisilla päivillä? :smiling-eyes:

Onko jollain jotain omaa kokemusta tai sivustoa/keskustelua vinkata, mistä sais lukee hyvin tietoa kohollaan olevasta prolaktiiniarvosta?

Kävin siis viikko sitten ekoissa verikokeissa kun vuosi ollaan nyt yritetty lasta ilman mitään tulosta. Tänään soitin tuloksista ja sairaanhoitaja sanoi, ettei saisi näistä tuloksista puhua kun on lääkärin asia, mutta kertoi että arvoista prolaktiini oli koholla ja kilpirauhasarvoissakin oli jotain toivomisen varaa. Lääkäriajan sain kuitenkin vasta kahden viikon päähän.

Pikagooglettelulla löytyi jotain tietoa, että hyvinkin voisi tuo prolaktiini aiheuttaa lapsettomuutta, mutta myös niitä pms-oireiden voimistumista, joiden kanssa keväästä asti kamppailin ennen kuin aloitin mielialalääkityksen niihin oireisiin.

Jotenkin helpotti oloa, että jos tämä asia onkin syyllinen tähän "lapsettomuuteen", niin käsitin myös että on hyvinkin hoidettavissa oleva ongelma. :smiling-eyes:

Takaisin