Raskaaksi 2021

Menkkojen olisi pitänyt eilen tai tänään alkaa, mutta ei kyllä ole merkkiäkään siitä.
Tulen siis tänne ihmettelemään tätä, kun ennenkin se on saanut vuodon alkamaan. :D
Kp1 saisi tulla jo, niin päästään uuteen kiertoon.

Muokattu viimeksi:
Höyhenellä on siellä jännät paikat, kunpa olisi raskausoireita :) ja toivotaan, että pupulikin saisi vielä plussan :)

Täällä ärsyttävä epätietoisuus/kropan sekoilu jatkuu. Menkkoja ei kuulu ja pc nega aamulla. Olettaisin nyt olevan dpo13, mikä on outoa, kun mulla luteaali ollut aika tarkasti 12 päivää. Toki oireiden ja lämpöjen perusteella ovis olisi voinut olla vasta 15.11 (optimistina toivoin, että olisi silloin ollut kiinnittymisoireita, selvästikään ei näin ollut). Eli voishan nyt olla vasta dpo7, mutta olisi kyllä sitten ihan tosi myöhäinen ovis ollut tässä kierrossa.

No jään odottelemaan menkkoja ja uteliaisuudesta taidan jatkaa testailuja, jos eivät ala. Ärsyttävää sekoilua, palautuisipa säännöllinen kierto, ettei tarvis arvailla ja elätellä turhia toiveita Beaming Face With Smiling Eyes

Täällä kp kp 26 ja päivällä tuli pyyhkiessä veriviiruista limaa. Ajattelin että menkat sieltä ajoissa alkamassa, mutta eipä ole enää vuotoa tullut. Saas nähdä onko huomenna kp 1 vai voisiko olla kiinnittymisvuotoa, 2/6 raskaudesta olen sellaisen huomannut :)

ovis oireista..mä oon nyt monena kuukautena paininu tän vatsan kivun kanssa et mitä tää on..välillä tuntuu vasemmalla ja nyt tänää oikealla, ja välillä koko alavatsa on kipeä, ja siis tää kestää koko päivän joka kuukausi.oon jotenki aatellu et maha vaan reistailee tai ilmaa mahassa, mut nyt kun seuraan tota kiertoa, niin olis kp 14 menossa, voiko tällänen kokopäivän kestävä mahakipu johtua ovulaatiosta? samaten tähän aamuun kuuluu aina pahoinvointi, vähän kun alkuraskaudessa..mä en oo koskaan siis tikutellut ovista tai hirveemmin seuraillut oloja tai muita, mut tää on ollu nyt monena kuukautena peräkkäin, aina yks päivä..Astonished Face
peitto heilui eilen, pitää varmasti vielä tänäänkin heilutella jos nää on ovis oireita, olis ainakin jotain jännättävää loppukierrossa. Beaming Face With Smiling Eyes

ovis oireista..mä oon nyt monena kuukautena paininu tän vatsan kivun kanssa et mitä tää on..välillä tuntuu vasemmalla ja nyt tänää oikealla, ja välillä koko alavatsa on kipeä, ja siis tää kestää koko päivän joka kuukausi.oon jotenki aatellu et maha vaan reistailee tai ilmaa mahassa, mut nyt kun seuraan tota kiertoa, niin olis kp 14 menossa, voiko tällänen kokopäivän kestävä mahakipu johtua ovulaatiosta? samaten tähän aamuun kuuluu aina pahoinvointi, vähän kun alkuraskaudessa..mä en oo koskaan siis tikutellut ovista tai hirveemmin seuraillut oloja tai muita, mut tää on ollu nyt monena kuukautena peräkkäin, aina yks päivä..Astonished Face
peitto heilui eilen, pitää varmasti vielä tänäänkin heilutella jos nää on ovis oireita, olis ainakin jotain jännättävää loppukierrossa. Beaming Face With Smiling Eyes

Vaikuttaa ovikselta omaan silmään Clapping Hands Light Skin Tone

Selkeä nega kp 28/28-34 :(
Tissit ei juurikaan yhtä arat kun eilen... Kuvittelen varmaan. Nyt vielä flunssa iskenyt, perheessä kipeitä muitakin. Kuuma ennemminkin kuin kylmä.

täällä testattu digi, oli noussut kolmen päivän jälkeen ja tänään näytti 2-3vk (dpo16) :) seuraavaksi soittoa klinikalle ja varhaisultraa varaukseen. pikkuhiljaa jään taustailemaan, mutta toivotan kaikille niin paljon vauvaonnea ja että jokainen saa jossain vaiheessa sen nyytin syliinsä <3

Onnea move88!!

Kp 27 ja taas täysin puhdas nega testattu rfsu liuska testillä. Mikähän maanantai kappale edellinen (8kpl) paketti oli kun tuli niin selkeitä viivanpaikkoja. Verta ei näy ollenkaan, kaipa se parin päivän päästä näkyy testissä, mikäli eilinen tippa oli kiinnittymiseen liittyvää

Onnea move88 ja muut, tarrasukkia matkaan ❤
Ja tsemppiä muille ❤

Täällä täti pakkas sunnuntaina kamppeet ja lähti. Nyt alkaa nämä tylsät piinapäivät. Eilen peittoja heilutellessa ei tullu semmosta ahdistuskohtausta mitä viimeks, että luulisin et johtu siitä ku menkat oli nii lähellä.

Hei kaikille,

Olen uusi täällä. Luulen olevani raskaana, oireita on paljon (alavatsalla ja selässä voimakas menkkakipu, iho-oireet, äkäinen olo). Mulla ja miehelläni on nyt viimeiset hetket iän puolesta vielä kokeilla lapsiasiaa, ollaan yli 40 vuotiaita. Viimein päätettiin antaa lapselle mahdollisuus tulla jos on tullakseen ja kuparikierukka poistettiin 8.11.21. Siitä alkoi yritys, ovulaatio oli kai 14-16.11 välillä ja siitä muutaman päivän päästä alkoi selkeät oireet. Voi toki olla että kuvittelen kaiken enkä todellakaan ole raskaana :D Mutta testiäkään ei vielä tässä vaiheessa oikein varmaan kannata tehdä joten hengailen täällä palstalla teidän muiden kanssa kunnes saan testin tehtyä ja siitä sitten edetään joko täällä tai muualla :)

Mulla on jo ennestään 12- ja 16-vuotiaat pojat ja luulin että lapsiasiat on osaltani jo ohi, mutta ei ne nyt sitten ehkä olekaan. Ajattelin itse että tuskin tulen raskaaksi ainakaan heti kierukan poiston jälkeen joten tämä tämänhetkinen olotila on mulle todella suuri yllätys ja ehkä vähän järkytyskin. Luulin että en ehkä ikäni puolesta (olen siis 42v) heti ainakaan raskaudu, jos ollenkaan. Ajateltiin että kokeillaan kesään asti ja jos ei onnistu niin luovutaan sitten tästä haaveesta. Mutta katsellaan nyt rauhassa mitä tässä tapahtuu. Kiva että tällainen palsta on olemassa <3

Missäköhän vaiheessa tuota varhaista testiä kannattaa ajatella tehtäväksi? Mulla kierto alkoi 3.11 ja pituus ollut noin 28 pv... Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika että olen jo ihan pihalla kaikesta tähän teemaan liittyvästä :D

Selkeä nega kp 28/28-34 :sad001
Tissit ei juurikaan yhtä arat kun eilen... Kuvittelen varmaan. Nyt vielä flunssa iskenyt, perheessä kipeitä muitakin. Kuuma ennemminkin kuin kylmä.
Josko testasit vain aikaisin *halaus* on varmasti piinaavaa Beating Heart tsemppiä flunssan selättämiseen.

Hei kaikille,

Olen uusi täällä. Luulen olevani raskaana, oireita on paljon (alavatsalla ja selässä voimakas menkkakipu, iho-oireet, äkäinen olo). Mulla ja miehelläni on nyt viimeiset hetket iän puolesta vielä kokeilla lapsiasiaa, ollaan yli 40 vuotiaita. Viimein päätettiin antaa lapselle mahdollisuus tulla jos on tullakseen ja kuparikierukka poistettiin 8.11.21. Siitä alkoi yritys, ovulaatio oli kai 14-16.11 välillä ja siitä muutaman päivän päästä alkoi selkeät oireet. Voi toki olla että kuvittelen kaiken enkä todellakaan ole raskaana :D Mutta testiäkään ei vielä tässä vaiheessa oikein varmaan kannata tehdä joten hengailen täällä palstalla teidän muiden kanssa kunnes saan testin tehtyä ja siitä sitten edetään joko täällä tai muualla :)

Mulla on jo ennestään 12- ja 16-vuotiaat pojat ja luulin että lapsiasiat on osaltani jo ohi, mutta ei ne nyt sitten ehkä olekaan. Ajattelin itse että tuskin tulen raskaaksi ainakaan heti kierukan poiston jälkeen joten tämä tämänhetkinen olotila on mulle todella suuri yllätys ja ehkä vähän järkytyskin. Luulin että en ehkä ikäni puolesta (olen siis 42v) heti ainakaan raskaudu, jos ollenkaan. Ajateltiin että kokeillaan kesään asti ja jos ei onnistu niin luovutaan sitten tästä haaveesta. Mutta katsellaan nyt rauhassa mitä tässä tapahtuu. Kiva että tällainen palsta on olemassa :Heartred

Missäköhän vaiheessa tuota varhaista testiä kannattaa ajatella tehtäväksi? Mulla kierto alkoi 3.11 ja pituus ollut noin 28 pv... Edellisistä raskauksista on niin pitkä aika että olen jo ihan pihalla kaikesta tähän teemaan liittyvästä :D

Tervetuloa mukaan! Raskausoireet eivät voi alkaa vielä muutama päivä oviksen jälkeen. Silloin alkio ei voi olla vielä edes kiinnittynyt. Yleensä oireet johtuvat progesteronin noususta, ja se nousee oviksen jälkeen, olipa sitten raskaus alkamassa tai ei. Monesti niihin oireisiin vain kiinnittää huomiota, kun on yritys menossa, mutta kyllä niitä samoja tuntemuksia tulee progesteronin noususta muutenkin (nimimerkillä kokemusta on - minulla on ollut "varmoja" raskausoireita useammassa kierrossa, vaikken sitten olekaan ollut raskaana). Oikeat raskausoireet voivat alkaa oikeastaan vasta siinä vaiheessa, kun raskaus alkaa näkyä herkässä testissä. Itse testaan dpo10 (eli 10 päivää oviksen jälkeen), koska silloin on todennäköisempää, että raskaus näkyy jo testissä, kuin ettei vielä näy. Mutta nämä ovat vähän makuasioita, että haluaako välttää väärät negatiiviset (=testata myöhemmin), säästellä testejä (=testata myöhemmin) vai testata mahdollisimman aikaisin. Jos et ole tikuttanut ovista, et voi muutenkaan ihan noin tarkkaan laskeskella. Ehkä kannattaa laskea tuon myöhäisimmän ovisveikkauksen mukaan, eli dpo10 olisi 26.11. Sitä aiemmin tuskin kannattaa testata.

Kiitos Jadine <3

Joo kyllä tässä on itselläkin epäuskoinen olo, mietin että kuvittelenko vaan kaiken. Voihan myös olla että elimistö meni sekaisin ja reagoi tuohon kierukan poistoon ja siitä tuli oireet. Mutta kiitokset, tilasin juuri netistä varhaisen testin (en halua mennä kotiapteekkiin kun siellä tuttuja töissä) ja jos se tulisi perjantaina niin voisin testin tehdä :)

Kiitos Jadine :Heartred

Joo kyllä tässä on itselläkin epäuskoinen olo, mietin että kuvittelenko vaan kaiken. Voihan myös olla että elimistö meni sekaisin ja reagoi tuohon kierukan poistoon ja siitä tuli oireet. Mutta kiitokset, tilasin juuri netistä varhaisen testin (en halua mennä kotiapteekkiin kun siellä tuttuja töissä) ja jos se tulisi perjantaina niin voisin testin tehdä :)

Jos sinulla on vain yksi testi, niin suosittelen tekemään vähän myöhemmin. Itselläni on niin paljon noita halpisliuskoja, että voin huoletta testata dpo10, dpo11, dpo12 jne... Beaming Face With Smiling Eyes Raskaus voi hyvinkin näkyä testissä vasta dpo12-dpo14 tai myöhemminkin.

Jos sinulla on vain yksi testi, niin suosittelen tekemään vähän myöhemmin. Itselläni on niin paljon noita halpisliuskoja, että voin huoletta testata dpo10, dpo11, dpo12 jne... Beaming Face With Smiling Eyes Raskaus voi hyvinkin näkyä testissä vasta dpo12-dpo14 tai myöhemminkin.

Joo, nämä on kinkkisiä juttuja. Ekassa raskaudessani sain plussan vasta viikolla 8. Muistan että tein monta testiä, aina se vaan oli negatiivinen vaikka oli selkeät oireet. Tuskastutti jo itseäkin kun oli kamala olo, selkeät oireet mutta aina vaan negatiivinen tulos. Toisen lapseni kohdalla minulla oli myös selkeät oireet ja plussa tuli jo ennen menkkojen alkamista. Mutta katsotaan nyt mihin tämä tällä kertaa kääntyy :)

Hei kaikille,

Mulla on jo ennestään 12- ja 16-vuotiaat pojat ja luulin että lapsiasiat on osaltani jo ohi, mutta ei ne nyt sitten ehkä olekaan. Ajattelin itse että tuskin tulen raskaaksi ainakaan heti kierukan poiston jälkeen joten tämä tämänhetkinen olotila on mulle todella suuri yllätys ja ehkä vähän järkytyskin. Luulin että en ehkä ikäni puolesta (olen siis 42v) heti ainakaan raskaudu, jos ollenkaan. Ajateltiin että kokeillaan kesään asti ja jos ei onnistu niin luovutaan sitten tästä haaveesta. Mutta katsellaan nyt rauhassa mitä tässä tapahtuu. Kiva että tällainen palsta on olemassa :Heartred

Minä raskauduin itse heti ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston jälkeen, joten se on ihan täysin mahdollista ainakin. Eilen itse pähkäilin tota ovulaatio asiaa kun ala vatsa oli todella kipeä ja oli huonovointisuutta pitkin päivää, ja satuin lukemaan jostain että ovuloida voi myös heti vuodon jälkeen! Itse epäilen että mulla oli tämä just silloin kun raskauduin heti kierukan poiston jälkeen, koska raskausoireet tuntuivat jo reilusti viikkoa ennen kun edes menkkojen olisi pitänyt alkaa..tiesin heti että nyt on tärpännyt. oman kropan kyllä tuntee ja mä pidän mahdollisena että hyvinkin saattavat olla raskausoireita, juurikin tämän oman kokemuksen takia! Testailla ei kuitenkaan ehkä kannata, itse testasin sinäpäivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja kaksi viivaa tuli samantien tikkuun Beaming Face With Smiling Eyes

Joo, nämä on kinkkisiä juttuja. Ekassa raskaudessani sain plussan vasta viikolla 8. Muistan että tein monta testiä, aina se vaan oli negatiivinen vaikka oli selkeät oireet. Tuskastutti jo itseäkin kun oli kamala olo, selkeät oireet mutta aina vaan negatiivinen tulos. Toisen lapseni kohdalla minulla oli myös selkeät oireet ja plussa tuli jo ennen menkkojen alkamista. Mutta katsotaan nyt mihin tämä tällä kertaa kääntyy :)

mulla oli tälläinen samanlainen tilanne kun aloin odottamaan kaksosia. Toki söin pillereitä, mutta menkat ei alkaneetkaan kun olis pitänyt. mitään raskausoireita ei ollut mutta menkkoja ei vaan kuulunut ja testit näytti pitkään negatiivista. raskaus oli jo yli 6 viikolla kun sain testiin plussan ja se vasta hämmästyttikin kun varhaisultrassa näkyi että on kaksosraskaus, nyt nämä pienet ovat jo 14v nuoria neitejä..Beaming Face With Smiling Eyes

Omanapailua... Kp14 eikä merkkiäkään oviksesta. Yleensä minulla on selkeät limat 2-3 päivää ennen ovista. Kävin nyt eilen vielä greippimehuostoksilla, kun esikoinen tärppäsi greippimehukierrosta. :rolleyes: Kaikkea se vauvakuume teettää... Onneksi sentään tykkään greippimehusta. Beaming Face With Smiling Eyes

Meillä esikoinen on päättänyt yhtäkkiä, että hän haluaa nukkua meidän sängyssä joka yö, niin ei saada miehen kanssa edes olla kahdestaan siellä. Confounded Face Vaatii vähän luovuutta, kun ollaan yleensä sen verran mukavanhaluisia, että hoidetaan hommat mieluiten sängyssä.

Takaisin