Raskaaksi 2021

Jospa minäkin viimeinkin uskaltaisin täältä taustalta astua esiin ja alkaa purkamaan tätä vauvakuumeilua muillekkin, kuin vain siskolle, jolla aihe varmaan tulee jo nenästä ja korvista :rolleyes:

Elikkäs. Lapseton olen ja varsinaista yritystä ei ole päällä (vielä ainakaan), mutta tjottailtu on jo reilun vuoden verran. Ikää mulla on 32 ja mies täyttää kohtsillaan 36, joten ei ihan junnuja olla ja alkaa itellä ainakin tuntuun siltä, että se piste, millon se on joko nyt tai ei koskaan, lähestyy uhkaavasti... Joka kuukausi menkkojen alku on ihan jäätävä pettymys, josta en osaa ees miehelle puhua. Jotenkin van tuntuu, ettei minun keho nyt tee sitä, mihin kaikkien muiden kehot tuntuu pystyvän jotenkin ihan epäreilun helposti. Oon omasta sisaruskatraasta ainoa, jolla ei lapsia vielä ole ja tunnen itteni sen takia vähän ehkä ulkopuoliseksi kaikissa perhejutuissa.

Piinapäivät on menossa, ovis oli ainakin omien tuntemuksien mukaan lauantaina/sunnuntaina 5./6.6. , eli nyt mennään dpo9ssä. Eilen nipisteli omituisesti alavattasta ja tissit on tuntunu hassuilta jo useamman päivän. Yritän pitää nyt toiveet matalana, en jaksa sitä syöksylaskua, mikä tulee jos nyt ehin toivoa jo tärpänneen. Silti huomaan kattelevani kankaita, mistä vois ommella pienelle vaatteita ja laskevani että millonkas se syntys, jos nyt raskaana olisin. Eikä asiaa tietenkään auta yhtään se, että instagram tuntuu olevan täynnä kavereita ilmottamassa omia ilouutisiaan.
 
Yk3, kp6. Menkat lusittu ja huomenna alkaa oviksen tikutus. Ennuste ovulaatiosta osuu ens viikon alkuun ja ollaan siinä just kahdestaan viettämässä romanttista pitkää viikonloppua, niin ei pitäis jäädä ainakaan ajoituksesta kiinni tällä kertaa :love7
 
Tervetuloa uusille, olkoon vierailunne täällä mahdollisimman lyhyt! (Ja siis vaan plussausajatuksella, ei muutoin….:hilarious:) :love017

Pupuli, tuttu tunne. Mitään ei toivo niin paljoo kuin et tulisi raskaaksi, mutta silti se ajatus siitä että olisi raskaana on todella kaukainen ja epätodellisen oloinen. Etenkin aina kun vaihtuu uusi kierto, iskee se epätoivo ja ”itseinho” kun miettii et teenkö jotain väärin, liikaa, liian vähän vai eikö vaan oo tarkoitettu vai vai vai :facepalm:
Pelko, että entä jos ei vaan onnistutakaan, kun se ajatus raskaudesta tuntuu niin kaukaiselta.

Kummasti sitä vaan sit toivo nousee jossain vaiheessa, mutta silti se katse on lähinnä siinä millon ovis millon testi/menkat, millon ehkämahdollinen la tai muu, mutta ei mitään näkökulmaa yhtään pidemmälle kuin kierron loppuun. Elää siinä kuukautiskierron syklissä vaan jotenkin kummasti :rolleyes:
 
Hei vaan! Ehkä mäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan. Oon seurannut tätä ketjua jo alkuvuodesta, mutta en ole vielä mitään kirjoitellut. Ensimmäisten yrittäjissä olen hieman kirjoitellut aiemmin.

Oon itse 27 ja mies on 35. Ollaan yritetty tammikuusta alkaen ja nyt olis yk5 käynnissä. Jotenkin olen yrittänyt pysyä realistisena että yritystä ei ole takana vielä mitään, mutta silti mielessä kummittelee että mitä jos ei onnistukaan. Ei ole pienintäkään haamua ollut koskaan havaittavissa. Nyt viime viikolla ystävä sai vauvan ja siitä lähtien ollut jotenkin mieli vähän maassa. Siis ihan älyttömän onnellinen hänen puolestaan, mutta jotenkin konkretisoituu se mikä itsellä ei meinaa onnistua :disgust

nyt on itsellä kp10 ja cb antaa tyhjää ympyrää. Yritän bongailla ensimmäistä kertaa cb:llä että mitä sinne ovistestiin oikeasti tulee, kun liuskoissa mielelläni tuppaan tulkitsemaan positiivisiksi hieman haaleatkin viivat :smiley-ashamed005
 
Näytteet voivat vaihdella ilmeisesti ja eihän siihen tarvita kuin yksi, joten kaikki on mahdollista :Heartpink

Nyt kun tuntuu olevan valloillaan kovin kirjava tapa käyttää termiä kemiallinen raskaus niin siksi kysyn tarkennusta. Oliko silloin selvä plussa tai punainen haamu jossain testissä, joka ei tunnetusti näytä vaikka mitä viivoja?

Mä voisin esim rfsun liuskojen perusteella leimata varmaan jokaiseen yrityskiertoon "kemiallisen raskauden", samoin rfsun herkkien puikkojen, onestep puikkojen ynnä muiden perusteella, jos en vahvistaisi negaa esim pc testillä (jotka nekin näyttää aika selvää viivanpaikka vähintäänkin). Valitettavan moni testi näyttää nykyään jopa punertavia haamuviivoja, mutta toisen merkkiset testit eivät sitten mitään. Saa olla varpaillaan :sorry:
Mulle tuli tosi selkeät raskausoireet. Kaikki mitä nyt voi olla ja pari päivää, kun menkat oli myöhässä alkoi poltot ja kouristelut. Ne helpotti, kun alkoi vuoto sitten vihdoinkin. Sain negatiivisen testin, mutta pääsin testaamaan normitestillä vasta, kun vuotoa oli jo toista päivää. Mutta aiemmasta keskenmenosta tunnistin oireet, että samalla tavalla meni kuin ennen esikoista.

Mutta elätellään toiveita, että yksi uimari riittäisi kp9 ja tässä kierrossa ollut geleet käytössä. Jos ei muuta hyötyä niin iltaisin ei nukuta ja mies kävelee koko ajan miekka ojossa. :grin

Muoks: ja meillä menossa siis yk12. Tervetuloa uusille mukaan!
 
Tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat! :welcome

Mä testasin vielä apteekin omalla ja siinäkin ihan selkee viiva, vaikkakin tositosi haalea. Mies näki sen myös. Kunpa nyt vahvistuisi... :sorry:
 
Tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat! :welcome

Mä testasin vielä apteekin omalla ja siinäkin ihan selkee viiva, vaikkakin tositosi haalea. Mies näki sen myös. Kunpa nyt vahvistuisi... :sorry:

Voi että.. toivotaan todella että vahvistuisi. :love7Pystytkö laittamaan kuvaa meidän ihasteltavaksi? :Heartbigred
 
Heips kaikille en oo ollu täälä taas vähään aikaan aktiivinen lukenut kyllä välillä ja iloinnut plussistanne:smiley-bounce012..

Oma tilanne nyt se että menossa taas pitkä kierto eli tänään kp 72 :sad001 tossa aikaisemmin olin jo varma ovulaatiosta ja veristä vuotoa tuli siitä reilu viikon jälkeen... Lähinnä siis vaaleanpunaista tai ruskeaa limaista valkovuotoa eikä edes joka kerta pyyhkiessä vain välillä... Ei voimistunut ja viikon jälkeen loppui kokonaan... Tässä kierrossa ekaa kertaa oli käytössä geleet mutta lopetin ne välivuodon jälkeen... Olisko ne voineet aiheuttaa välivuodon.. Ikinä enen ei ole ollut..

Olen ollut yhteydessä ehkäisyneuvolaan ja haluan nyt selvittää mikä on syy epäsäännölliselle kierrolle... Eilen oli sitten tämä keskustelu käynti ja varattiin lääkäri aika mutta se on vasta reilu kuukauden päästä :sorry:. Käynnillä tuli puheeksi kilpirauhasen vajaatoiminta ja aiheeseen tutustumisen jälkeen aloin miettiä tätä mahdolliseksi sillä moni oireista täsmää... Olen ollut väsynyt ja aikaansaamaton jo pidempään... Epäillyt jopa masennusta... Perus kotityöt tuntuu raskailta enkä saa itseäni ylös sohvan pohjalta... Lisäks on muita oireita kuten kasvojen turvotusta ja hiusten kuivuutta sekä muistihäiriöitä... Olen siis kiinnittänyt huomiota etten muista asioita ja esim opiskelu on vaikeaa kun mitään ei jää päähän... Noh sain lähetteen labroihin pitää vaan aika varata vielä...

En ole saanut positiivista ovistestiä mutta taas on ollut ovulaatio oireita viimeviikkolla oli oikealla munasarjan kohdalla pistävää kipua ja sen jälkeisinä päivinä erilaisia jomotuksia myös limat oli samaan aikaan hyvin runsaat ja jopa lähes valkuaismaiset... Testit oli kuitenkin negoja... Pientä vahvistumista oli näkyvissä muttei selkeää positiivista taaskaan... Ota tästä nyt selvää sitten... Jos olis ovulaatio ollut kun oli tuo pistävä kipu niin tänään olisi dpo 5...

Yrityskierroissa tämä on nyt 9 mutta ajallisesti ehkäisystä luopumisesta vuosi ja 8kk :sad001
 
Voi että.. toivotaan todella että vahvistuisi. :love7Pystytkö laittamaan kuvaa meidän ihasteltavaksi? :Heartbigred

Kuva otettu testiajalla, luonnossa oli ehkä aavistuksen punaisempi viiva. :bag: Testinä oli siis apteekin oma, johon en oo koskaan saanu viivanpaikkoja tms.

 
Takaisin
Top