Raskaaksi 2021

Heips kaikille en oo ollu täälä taas vähään aikaan aktiivinen lukenut kyllä välillä ja iloinnut plussistanne:smiley-bounce012..

Oma tilanne nyt se että menossa taas pitkä kierto eli tänään kp 72 :sad001 tossa aikaisemmin olin jo varma ovulaatiosta ja veristä vuotoa tuli siitä reilu viikon jälkeen... Lähinnä siis vaaleanpunaista tai ruskeaa limaista valkovuotoa eikä edes joka kerta pyyhkiessä vain välillä... Ei voimistunut ja viikon jälkeen loppui kokonaan... Tässä kierrossa ekaa kertaa oli käytössä geleet mutta lopetin ne välivuodon jälkeen... Olisko ne voineet aiheuttaa välivuodon.. Ikinä enen ei ole ollut..

Olen ollut yhteydessä ehkäisyneuvolaan ja haluan nyt selvittää mikä on syy epäsäännölliselle kierrolle... Eilen oli sitten tämä keskustelu käynti ja varattiin lääkäri aika mutta se on vasta reilu kuukauden päästä :sorry:. Käynnillä tuli puheeksi kilpirauhasen vajaatoiminta ja aiheeseen tutustumisen jälkeen aloin miettiä tätä mahdolliseksi sillä moni oireista täsmää... Olen ollut väsynyt ja aikaansaamaton jo pidempään... Epäillyt jopa masennusta... Perus kotityöt tuntuu raskailta enkä saa itseäni ylös sohvan pohjalta... Lisäks on muita oireita kuten kasvojen turvotusta ja hiusten kuivuutta sekä muistihäiriöitä... Olen siis kiinnittänyt huomiota etten muista asioita ja esim opiskelu on vaikeaa kun mitään ei jää päähän... Noh sain lähetteen labroihin pitää vaan aika varata vielä...

En ole saanut positiivista ovistestiä mutta taas on ollut ovulaatio oireita viimeviikkolla oli oikealla munasarjan kohdalla pistävää kipua ja sen jälkeisinä päivinä erilaisia jomotuksia myös limat oli samaan aikaan hyvin runsaat ja jopa lähes valkuaismaiset... Testit oli kuitenkin negoja... Pientä vahvistumista oli näkyvissä muttei selkeää positiivista taaskaan... Ota tästä nyt selvää sitten... Jos olis ovulaatio ollut kun oli tuo pistävä kipu niin tänään olisi dpo 5...

Yrityskierroissa tämä on nyt 9 mutta ajallisesti ehkäisystä luopumisesta vuosi ja 8kk :sad001
Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta, jota hoidettiin pitkään eikä huomattu, että muistihäiriöt, hiusten kuivuus, yms johtui myös matalista ferritiiniarvoista. Ei siis liity hemoglobiiniin. Kannattaa tsekkauttaa sekin, sillä silläkin voi olla vaikutusta raskautumiseen. Mulla tuli välivuotoja liikatoiminnalla ja kun vähennettiin pikkuisen kilpparilääkitystä niin välivuodot loppui. Että oot kyllä ihan jäljillä siinä, että se kannattaa myös tsekata. Ferritiini kun saatiin ylemmäs niin kilpirauhasarvot parani kovasti eli niillä on myös yhteisvaikutusta.
 
Huomenta naiset! Täällä palstalla on ihana meininki ja tsemppi päällä! :love7

Tervetuloa uusille, kiva kun saadaan lisää jännääjiä joukkoon!

yk8 täällä ja piinapäivät sanan varsinaisessa merkityksessä! Kirjoittelinkin jo oireista aiemmin ja alavatsan tuntemukset voimistuu. Tavallaan vähän menkkamaisia tuntoja, muttei ihan samanlaista kuitenkaan. Tissit edelleen tuntuu ja kylmä on muutenkin kuin iltaisin :pompus:
Flo ennustaa menkkoja viikon päähän, joten ehkäpä herkällä testaaminen edessä huomenna tai pe :smiley-ashamed005
 
Tänään taas testailtu. Dpo ehkä 10.

Tässä pc puikossa näkyi kyllä aika selkeä viivanpaikka jo ennen testin tekoa joten en usko et olis haamu vaan viivanpaikka
 

Liitteet

  • InShot_20210616_075528038.jpg
    InShot_20210616_075528038.jpg
    950.2 KB · Katsottu: 174
Ihan jäätävä väsymys ja palelu ollu päällä jo useamman päivän. Aamulla herääminen on yhtä tuskaa ku koko ajan vaan valuu takas uneen ja kissat hermostuu ku eivät saa ruokaa ajallaan :dead: oon nyt ollu kotona viimisen vuoden mt-ongelmien vuoksi ja nuo ryökäleet on tottunu sinä aikana siihen, että ruoka on kupeissa yheksään mennessä. Nyt ku herääminen on venyny kaheksasta yheksän ja kymmenen välille, kaikki kolme käy vuorotellen pomppimassa päällä...

Mietiskelin tässä, että jos ei nyt oo tärpänny, niin investoin kyllä ovis-testeihin ja yritän bongailla sen muutenki ku nippailujen ja limojen perusteella. Sais ainaki varmuuden siihen, että oikeasti ovuloin. Aukiolo-tutkimukset on mietinnässä myös, kun historiasta löytyy yks klamydia-tartunta ja km 18-vuotiaana.
 
Täällä oli monella jännät päivät edessä ja plussanpoikasiakin nähtävissä, jännäilen ja tsemppailen kaikkia kovasti! Toivottavasti kaikkien viivanalut vahvistuu ja piinailijat saa liittyä plussa-aaltoon :Heartred

Omista kuulumisista sen verran että nyt kp 16 ja ovis ehkä meni tuossa su-ma akselilla, tai sitten ei :confused005 En testaile, yleensä oireet olleet aika selkeät mutta nyt en ihan sataprosenttisen varma ole. Eilen ja tänäänkin vielä jomotellut mutta enimmät limat meni jo. Pidemmän tauon jälkeen lempeiltiin eilen, mutta eilisessä toimenpiteessä meni myös vahvoja kipulääkkeitä ja toki jos se ovis jo meni niin myöhässä ollaan :rolleyes:

Nähtäväksi jää, kovin suuria odotuksia ei tälle kierrolle ole eikä nyt haittaisikaan vaikka ei heti tärppäisikään.
 
Kp 29 ja nega testattu jälleen. Taitaa täti saapua pian, sillä menkkajomoa on ollut nyt kahtena päivänä. Jospa kohta pääsis jo yrityskiertoon 2 kuumeilemaan :angelic:

Kuinka moni täällä käyttää apuna ovulaatiotestejä? :happy:
 
Kp 29 ja nega testattu jälleen. Taitaa täti saapua pian, sillä menkkajomoa on ollut nyt kahtena päivänä. Jospa kohta pääsis jo yrityskiertoon 2 kuumeilemaan :angelic:

Kuinka moni täällä käyttää apuna ovulaatiotestejä? :happy:

mä käytän ja yleensä hyvin niillä ovis pongattukin, paitsi tässä kuussa :shifty:
 
Testasiko Oliwia tänään aamulla? :smiley-bounce012

Tein Pc:n liuskan ja näytti omaan silmään tummemmalta kuin eilinen Pc:n liuska. :love017 Illalla teen vielä apteekin oman ja huomenna sit vuorossa digi, jos tän illan testissä näkyy tummempi viiva. :)

No hyvin näkyy noin pieniin päiviin!

mullakin on dpo 9 näkynyt ekat haamujen alut kahdessa edellisessä raskaudessa.

Mä olin myös tosi ihmeissäni, että jo dpo 9 näkyy jotain. Aiemmissa plussakierroissa oon plussannu vasta dpo 11 ja ollut samanlaista hailuraa kuin eilen. Jotenki haluaisin innostua, et hyvä merkki kun näkyy noin aikaisin ja ehkä tää tyyppi tulee oikeesti syliin asti. :Heartred

Kp 29 ja nega testattu jälleen. Taitaa täti saapua pian, sillä menkkajomoa on ollut nyt kahtena päivänä. Jospa kohta pääsis jo yrityskiertoon 2 kuumeilemaan :angelic:

Onko sulla yleensä kui pitkä kierto? :) Jos se plussa sieltä vielä tulisi. :3some
 
Kuinka moni täällä käyttää apuna ovulaatiotestejä? :happy:

Mulla on ovulaatiota edeltävät oireet todella selvät ja kierto yleensä kellon tarkka.

Silti olen halunnut ovulaatiotesteillä varmistaa asian. :)

Olen käyttänyt cb digejä, kun niillä voi testata aamuvirtsasta.
Luulen, että en saisin mitään järkeviä tuloksia irti liuskoista, kun juon niin paljon vettä ja en osaa päivän aikana pidätellä tarpeeksi kauaa. :hilarious:
 
Tein Pc:n liuskan ja näytti omaan silmään tummemmalta kuin eilinen Pc:n liuska. :love017 Illalla teen vielä apteekin oman ja huomenna sit vuorossa digi, jos tän illan testissä näkyy tummempi viiva. :)

Jeee ihanaa! :love017

Tuut sitten heti raportoimaan meille.. :smiley-bounce012
ja kuviakin saa jakaa ihasteltavaksi. :smiley-ashamed005
 
Kuinka moni täällä käyttää apuna ovulaatiotestejä? :happy:

Hep. Epäsäännöllinen kierto, niin haluan tietää missä kohtaa se ovis on (ja että se ylipäätään tapahtuu!). Ja tietääpähän sitten tehdä oikeaan aikaan makuuhuoneessa sellaisia juttuja joista lapsi voisi alkunsa saada - sitten kun ovis on selkeesti ohi, niin makkarissa voi puuhailla muitakin juttuja :grin
 
Mäkin testailen ovulaatiota, käytän liuskatestejä ja kun ne alkaa tummua niin varmistan vielä cb-digillä testailen siksi, että mun kierto oli epäsäännöllinen viime vuoden lopulla, mutta sinänsä kumma juttu, kun yrityksen aloitti niin se on itsestään säännöllistynyt noin 32-34 pv pituiseksi :think005 ennen tätä siis kierto oli epäsäännöllinen reilun vuoden. Kai se kroppakin koittaa tosissaan raskautua :grin

Ihanaa että täällä näkyy toivon pilkahduksia positiivisista testeistä :Heartred Toivon hurjasti että viivat lähtee vahvistumaan!!
 
mä alotin testien tekemisen hoitoihin hakeutuessa, siinä on vähän pakkokin käyttää, mutta oon välikierroissakin käyttäny, vaikka merkit on aika selkeät. cb digi on käytössä ja tykkään siitä hymystä kun ei tarvii arpoa viivojen kanssa. vaikka toki katson aina viivaakin vaikkei saisi :hilarious:
 
Äh, ovis oli perjantai-sunnuntai välillä oletettavasti ja nyt tuli hiukan verta pupuilun aikana. :banghead:
Liekö TAAS hiiva tulossa. Tuntuu, että yrityksen aikana hiiva iskenyt 2kk välein, ja luulen että johtuu siitä, ettei pääse intiimipesuille heti pupuilun jälkeen.


Muutenkin tosi outoa menkkamaista mahakipua ollut viikonlopusta lähtien. Ihan, kun menkat olis alkamassa nyt heti. :shifty: :arghh:
 
Jeee ihanaa! :love017

Tuut sitten heti raportoimaan meille.. :smiley-bounce012
ja kuviakin saa jakaa ihasteltavaksi. :smiley-ashamed005

Laitan kuvaa illan testistä. :)

Äh, ovis oli perjantai-sunnuntai välillä oletettavasti ja nyt tuli hiukan verta pupuilun aikana. :banghead:
Liekö TAAS hiiva tulossa. Tuntuu, että yrityksen aikana hiiva iskenyt 2kk välein, ja luulen että johtuu siitä, ettei pääse intiimipesuille heti pupuilun jälkeen.


Muutenkin tosi outoa menkkamaista mahakipua ollut viikonlopusta lähtien. Ihan, kun menkat olis alkamassa nyt heti. :shifty: :arghh:

Onko mies hoitanu ittensä myös hiivan osalta? Aina kun mulla on ollut hiiva niin oon laittanut miehenkin syömään Diflucanin. :hilarious:
 
Laitan kuvaa illan testistä. :)



Onko mies hoitanu ittensä myös hiivan osalta? Aina kun mulla on ollut hiiva niin oon laittanut miehenkin syömään Diflucanin. :hilarious:

Onko siitä ollut apua? Kai se on sillekin pilleri ostettava. Eipä se kallis ole. Kunnon hiivaputki tullut ja se on alkanut just yrityksen alusta. :meh:
 
Onko siitä ollut apua? Kai se on sillekin pilleri ostettava. Eipä se kallis ole. Kunnon hiivaputki tullut ja se on alkanut just yrityksen alusta. :meh:

Mulla loppunut hiivakierre siihen. :) Voihan se tarttua miehelle ja olla vähäoireinen, tai jopa oireetonkin.

En malttanut odottaa ihan iltaan asti vaan testailin nyt jo. Ehkä vähän vahvempi kuin eilen. :bag:

 
Mulla loppunut hiivakierre siihen. :) Voihan se tarttua miehelle ja olla vähäoireinen, tai jopa oireetonkin.

En malttanut odottaa ihan iltaan asti vaan testailin nyt jo. Ehkä vähän vahvempi kuin eilen. :bag:

On se vahvempi! JES!! :smiley-bounce013:smiley-bounce013:smiley-bounce013 Nyt isosti tarrasukkia matkaan ja vauvaliimaa ja kaikkea mikä pitää pienen matkasssa! :blob3:blob6
 
Takaisin
Top