Raskaaksi 2021

Onnea kaikille plussanneille :Heartbigred

Täällä kriittiset piinapäivät lähestyy. Nyt kp 24, kierron pituus vaihtelee 28-35 ja ehkäisyn lopettamisen jälkeen ei oo vielä oikein tasaantunut. En saa oviksia kiinni testeihin, näyttää haaleaa viivaa vaan ovistuntemuksia oli 3.1. Kun vähän jomotteli vasemman munasarjan kohdalla, liekö ollut oikeita tuntemuksia vai joku ilmakupla.:bored: tuollon 3.1. Jälkeen kuitenkin nännit kipeytyivät ja ovat vielä himpun verran arat. Ajallisesti siis täsmäisi ovulaation kohille.

Tein äsken raskaustesti, tottakai negatiivinen kun menkkoihin vielä joku 7-10pv minkäs sitä malttamattomuudelle mahtaa.

Ei kyllä kuitenkaan ole kovin varmat fiilikset tärppäämisestä, tai oikeastaan en usko ollenkaan siihen. On kyllä tuskaa nää piinapäivät ja miten päivät kulkeekaan niin hitaasti
Milloin testaat seuraavan kerran?:rolleyes:
 
Ja tuntuu kurjalta lukea monien kokemuksia pitkään yrittämisestä kun itse tietää sen kaipuun tunteen omalle vauvalle. Sitä haluaisi niin paljon kaikille sitä onnea jota täällä jokainen toivoo. Kuitenkaan itse en voi sanoa mitään mikä antaisi vertaistukea tai muuten tsemppaisi jaksamaan yrittämistä vastoinkäymisten jälkeen koska en oikeasti tiedä miten raskasta se pitkä taival on. Joku täällä kirjoitti joskus aiemmin, että oli kiva onnitella raskautunutta ystävää ja esittää iloista, kun oli itsellä samalla menkat päällä 3000e hoitojen jälkeen ja se lause iski ja jäi vahvasti mieleen vaikken ole samassa tilanteessa ollut. Kunpa äitiys suotaisi kaikille jotka sitä haluavat:Heartred
Se olin minä joka sen kirjoitti ja sainhan sen äitiyden myös lopulta sitten kokea :Heartpink Mutta ne lapsettomuusvuosien kivut ja tuskat eivät lähde musta kyllä varmaan ikinä pois, huomaan että ne pikemmin nostavat taas ärhäkkäästi päätään kun yrityskierrot vaan vilisee eteenpäin.

Samalla haluan sanoa että vaikka huonoina aikoina itseäni ärsytti "kerrasta raskautuminen", niin se ärsytys kohdistui nimenomaan siihen tapahtumaan, että jossain ihmisiä raskautuu kerrasta ja me vaan samassa suossa rämmittiin. En ollut koskaan vihainen tai ärsyyntynyt sille nopeasti raskautuneelle, olin vaan pohjattoman surullinen omasta tilanteesta. Mikä saattoi ulospäin toki näyttäytyä suuttumisena, kateutena tai miltä nyt sit kenellekin näyttikään. Näitä tuntemuksia on vaikea selittää auki ja kun jokainen kokee kaiken vielä omalla tavallaan.

Onnea plussasta :Heartpink se ei ole keneltäkään pois, että se toisilla tapahtuu nopeasti ja toisilla hitaammin :Heartpink
 
ON: Kp9/31, aika matelee :bounce Mut hei, ens viikolla saa jo alkaa tikuttaan ovista. Ajattelin kp14-15 aloittaa, sillä Flo ennustaa ovista jo kp17, tuntemuksien perusteella sanoisin myöhäisemmäksi. Toivottavasti luteaalin pituus on riittävä tiheästä imetyksestä huolimatta :smiley-angelic001 Tänään on ollut ihan hullun energinen päivä. Mukavaa viikonloppua kaikille :king


Kiitos! :smiley-bounce012 Nyt pieni esitelmä: yk 1, päätettiin yrityksestä siinä kohtaa kiertoa kun luulin ovulaation jo menneen eli tarkotus oli keskittyä vasta seuraavaan kiertoon tosissaan. Siksi olenkin tosi skeptinen ja epäuskonen tähän hommaan. Tää tuntuu jotenkin tosi oudolta vitsiltä tässä kohtaa. Kp on 30 ja tässä vuoden sisällä kierrot heitelly 23-31 mutta useimmiten kestänyt 27 päivää. Dpo on tuntematon, koska tämä kierto oli tosi erikoinen. Seuraan aamulämpöjä ja silloin kun luulin ovuloivani niin lämmöt oli koko ajan alhaalla. Tuossa vuodenvaihteen viikolla jonain päivänä on sitten lämpöjen ja oireiden perusteella O tapahtunut ja silloin onkin ollut jo kp19-22, minkä vuoksi myös epäilin ettei voi tärpätä. Kaikki on niin epämääräistä! Eikä mulla ole kerrassaan mitään oireita mitä ei normaalisti ennen menkkoja olisi
Huikee mäihä, jos heti natsas, mutta kyllä niitäkin käy. :thumleft Vahvistumista ja tarrasukkia :Heartpink

Omaa napaa aina vaan, mut ääh.
Mies ilmotti, että jos ei nyt tärpänny, nii vauvahommat jäihin, kunnes pieninkin on päivähoidossa. En halua. En halua odottaa. En halua, että kun viimein on enemmän omaa aikaa ja pieninkin on iso, alkaa kaikki alusta.
Mies haluais vielä yhden, mulle kyllä riittäis kolmekin lasta, mutta en halua, että mies mun takia haaveistaan luopuu. Mutta jos se neljäs vielä tehdään, niin haluaisin mahdollisimman nopeasti.

Tänään pitäis alkaa kk ja heräsin jo aamuyöstä tunteeseen, että jotain valuu, mutta se oli valkovuotoa. Kaikenlaisia mahatuntemuksia tietty on nyt kun oikein kuulostelee. Testit on vielä postissa. Ahdistaa. Yritän vaan touhuta paljon kaikkea.
No voi ääh. :Heartpink Voi kunpa nyt tulisi plussa siis.
 
Mä oon niin syvästi pahoillani niille, joilla lapsen saaminen on hankalaa ja täytyy turvautua hoitoihin. Mutta toivon, että keinolla millä hyvänsä jokainen äidiksi haluava saa oman ihanan nyyttinsä ❤

Mulla on tosiaan kaksi poikaa edellisestä suhteesta, mutta sitten ei kuitenkaan ole. Pojat ovat isällään hovioikeuden päätösten vuoksi (aivan ihme päätös, ei päätä eikä häntää ja pojilla on vähän ihme olot siellä, mutta kukaan ei saa asialle mitään) ja näen heitä joka toinen vkl. Ja jos sattuu meidän vkl olla jotain, niin erossaoloaika on pahimmillaan ollut 4 viikkoa :sour:
Niin sillä syli ja koti on ollut tyhjä jo ihan liian kauan ja kun elämästään elää oikeastaan pelkästään lapsille 8vuotta, niin totuus on karu.

Vauvankaipuu on kyllä ykskaks yllättäen nostanut päänsä ja huomaankin ajattelevan asiaa tuon tuosta. Ja tiedän itseni, että mikä pettymys mahtaakaan olla jos (ja pahoin pelkään kun) tää kemiallinen olikin vaan joku ihme juttu.

Ite oon jo pian 37v ja ei mulla enää pitkästi aikaa ole vauvan äidiksi ryhtyä. Ja mieskin on jo yli 40.

Plussatuulia kaikille :angel1
 


Toivoa on. Testit tuli. Herkässä testissä joku aavistus on ja ehkä siitä aavistus tuli kuvaankin mukaan. Mutta kuvan otin kun ihmettelin niin haaleaa kontrolliviivaa. Ylempi testi ei niin herkkä ja samasta pissasta. Katotaanpa huomenna uusiksi.
 
Onko täällä muuten muita terveydenhuollossa työskenteleviä? Koronarokotetta kun ei vielä raskaana olevilla ole tutkittu, niin sitä ei raskaana ollessa saisi ottaa - eikä myöskään 2kk sisällä rokotteesta vielä suositella raskautumaan. Nyt menossa kp24 - kierto aina ollut säännöllinen 28-29, ja reiluhko tiputtelu alkoi aamusta lupaavista raskausoireista huolimatta, kai sitä nyt sitten pitäisi rokotejonoon ilmoittautua..

Täällä myös terveydenhuollossa työskentelevä pohdin samoja.. En vielä yhtään tiedä mitä tekisi, 2 kk ehkäisy kuulostaa tähän väliin niin pitkältä kun haluaisi hyödyntää jokaisen kierron mutta sitten taas jos siitä jotain haittaa on, niin olisi se hölmöä ettei kahta kuukautta malttanut. Täytyy varmaan seurailla tiedotteita ja miten muualla maailmassa. Tutkimustietoa varmaan tulee niin hitaasti aiheesta.
 
Mä oon niin syvästi pahoillani niille, joilla lapsen saaminen on hankalaa ja täytyy turvautua hoitoihin. Mutta toivon, että keinolla millä hyvänsä jokainen äidiksi haluava saa oman ihanan nyyttinsä ❤

Mulla on tosiaan kaksi poikaa edellisestä suhteesta, mutta sitten ei kuitenkaan ole. Pojat ovat isällään hovioikeuden päätösten vuoksi (aivan ihme päätös, ei päätä eikä häntää ja pojilla on vähän ihme olot siellä, mutta kukaan ei saa asialle mitään) ja näen heitä joka toinen vkl. Ja jos sattuu meidän vkl olla jotain, niin erossaoloaika on pahimmillaan ollut 4 viikkoa :sour:
Niin sillä syli ja koti on ollut tyhjä jo ihan liian kauan ja kun elämästään elää oikeastaan pelkästään lapsille 8vuotta, niin totuus on karu.

Vauvankaipuu on kyllä ykskaks yllättäen nostanut päänsä ja huomaankin ajattelevan asiaa tuon tuosta. Ja tiedän itseni, että mikä pettymys mahtaakaan olla jos (ja pahoin pelkään kun) tää kemiallinen olikin vaan joku ihme juttu.

Ite oon jo pian 37v ja ei mulla enää pitkästi aikaa ole vauvan äidiksi ryhtyä. Ja mieskin on jo yli 40.

Plussatuulia kaikille :angel1

Meillä muuten samanlaiset tilanteet,ikäkin melkein sama,mä olen 37v.(huhtikuussa 38v). Lapseni myös iseillään,ja siitä aikaa 10v kun näin kävi. En enempiä tässä halua availla olosuhteista tms.
Mutta tiedän täsmälleen tuon tunteen. Koska itse elänyt samaa 10v. Esikoinen oli 8v eli elin ekat 8v myös lapseni kanssa.

MUUTA:
Niin kävin kaupoilla ja mukaan tarttui testejä,Cittarista mm.2 Pregcheck puikkoa,2 RFSU testaa varhain puikkoa ja 2 pregcheck liuskoja. Ajattelin testailla jo illalla jollain. Tuosta RFSUsta kyllä en pidä ,mutta ostin kun ainoastaan sieltä saa ei enää täältä missä asun ja on halvin herkkä testi.
 
Avaisko sitä pitkästä aikaa sanaisen arkkunsa :hilarious: Täällä menossa kp26 ja ovis ilmeisesti tekee tuloaan! :wideyed: Oon aivan onnessani, että tämä hormonivaivainen kroppa nyt edes jaksaa oviksen tehdä, parempi myöhään kuin milloinkaan. Edellinen kemiallinen tuli juuri kp25 oviksesta :angelic:

Täällä on siis yk7 menossa ja vaikka ei ilman apuja onnistuisikaan, tärkeintä on edes pitää kierrot käynnissä... Hoitosuunnitelman saa sitten pään magneettikuvan ja verikokeiden tulosten perusteella. Kova oli toive, että ihan itse olisi tehty mutta hyväksyttävä on, että jos lapsia halutaan niin apua alettava ottaa vastaan :sorry: Toivottavasti avut auttavat :smiley-angelic001

Mutta siis tiiviinä yhteenvetona, ovistikut kertoo osan totuudesta, täälläkin yritti ovuloida aiemmin jo. Aamulämpöjä kannattaa seurata ovistikkujen lisäksi :)
Kauhee sekametelisoppa tästä tuli kun tyytyväisenä vaan kiskonut skumppaa perjantain kunniaksi :hilarious: Miehenkaatoon, jos ei muuten niin omaksi iloksi!
 
Onnea sorbetti ja minnihiiri!! Jos oli joku muukin, niin sinnekin onnea :love7

Tein päivällä sofin liuskan (ihan kuin tässä mitään uutta tietoa saisi, testaamisen ilosta vaan :hilarious:). Siihen tuli joku haalea viiva, mutta olisiko vaan jotain värikertymää viivanpaikan vieressä, kun näytti jotenkin hassulta. En tiiä, aika näyttää.
 

Liitteet

  • IMG_20210108_141411.jpg
    IMG_20210108_141411.jpg
    8.1 KB · Katsottu: 212
Naala: Eipä tässä mitään,oli munkin pakko ihan illan kunniaksi vielä testailla. Jotenkin mä kokoajan luulen menkat alkoi,sitten menen vessaan ja pyyhin ihmetellen ettei alkaneetkaan...
Tässä kuvia saatte tihrustaa jos haluutte. Otan mielipiteet vastaan sellaisenaan.
20210108_184559.jpg

20210108_193311.jpg

20210108_191939.jpg

Tuossa avattu ja testiajasta 30min.kuluttua. Jossain nettikaupassa ohjeena luki luettava viim.30min kuluessa(testin ohjeessa kylläkin 5min jälkeen ei enää)...
Sitten innostuin ja tein vielä Pregcheck liuskan ja siihen tuli tällänen(aloin jo uskoa että olen raskaana koska viiva tuli alle 5min.)

Testiajalla oli vaikea saada kuvattua kun niin hailakka on.
20210108_193837.jpg

20210108_191326.jpg

Viiva(?)

Nyt on siis kp 26/25-28.
 
Muokattu viimeksi:
Noniinhän se sitten kuukautiset alko.:sad001 Tänne sen tikkutestin julkasin ja onnitteluja sain plussasta. Tein vielä eilen clear blue, josta tuli pregnant 1-2. Oltiin niin onnellisia, pitkän yrittämisen jälkeen. Eilinen oli kp 43.
No tänään sitten kuukautiset alko. :sorry:
 
Naala: Eipä tässä mitään,oli munkin pakko ihan illan kunniaksi vielä testailla. Jotenkin mä kokoajan luulen menkat alkoi,sitten menen vessaan ja pyyhin ihmetellen ettei alkaneetkaan...
Tässä kuvia saatte tihrustaa jos haluutte. Otan mielipiteet vastaan sellaisenaan.
View attachment 98079
View attachment 98084
View attachment 98080
Tuossa avattu ja testiajasta 30min.kuluttua. Jossain nettikaupassa ohjeena luki luettava viim.30min kuluessa(testin ohjeessa kylläkin 5min jälkeen ei enää)...
Sitten innostuin ja tein vielä Pregcheck liuskan ja siihen tuli tällänen(aloin jo uskoa että olen raskaana koska viiva tuli alle 5min.)

Testiajalla oli vaikea saada kuvattua kun niin hailakka on.
View attachment 98085
View attachment 98082
Viiva(?)

Nyt on siis kp 26/25-28.

Pregcheckissä mä en ainakaan näe haamuja. Tuossa sun tokassa kuvassa ihan kun vähän jotain näkyisi, mutta en tiedä hämääkö tuo heijastava lasi. Vai olisko siinä nyt sitten viivanpaikka? :think005 Hankala sanoa, mutta päivien kuluessa tilanne onneksi aina selkiytyy. Tsemppiä piinailuun!
 
Tällähän on villisti viivoja ja viivanalkuja, vahvistumista!

Mannalle pahoittelut...

Yrittämisestä ja testaamisesta...meillä on nyt yk 8 menossa ja ALKAA VI@@TTA koko touhu. Menkat. Joka. Kerta. Prkl. Edellisen raskauden alkuun saaminen kesti viis vuotta. Nyt ei oo aikaa odotella niin kauan, täytän tänä vuonna 39. Mut sit kuulee näitä tarinoita et vanhoilla päivillä tärppää puolivahingossa jne.. Oviksen aikaan elää jossain ihme haavamaailmassa, et kyllä nyt on meidän vuoro. Dpo9 silmät kierossa yhdellä jalalla seisten etukumarassa kirkkaan (muttei liian kirkkaan) lampun valossa saattaa testissä näkyä jotain, tai ainakin seuraavana päivänä, dpo 11 ny viimeistään. Ai ei vai, seuraava tsäänssi on taas mahdollisuus..
 
Kai tässä pitää pikkuhiljaa alkaa uskoa siihen, että tällä erää olen raskaana. :happy: Tänään 13 dpo ja liitteenä kuva kolmen viimeisimmän aamun testeistä. Kolme yötä vielä klinikan asettamaan viralliseen testipäivään, jolloin tehdään vielä verikoe varmistukseksi.

Meilläkin on pitkä tie takana, yrityksen aloittamisesta kesti 2,5 v. kunnes esikoisesta tärppäsi pas-hoidon avulla. Kesällä teimme pikkusisarusta varten uuden ivf-hoidon ja nyt neljäs alkionsiirto vaikuttaisi olevan se, josta raskaus on alkanut. Vaikka välillä vaikuttaisi epätoivoiselta niin kyllä se plussa lähes kaikilla siellä jossain tunnelin päässä siintää. Tsemppiä ja jaksamista! :)

Onnittelut!
 
Tein tämmösen äsken vain tunnin pidätyksen jälkeen, ajattelin että nyt omasta kärsimättömyydestä sakotetaan. Nyt en oikein ymmärrä. Kädet tärisee ja istun vaan ja ihmettelen:joyful: jos tässä jotain on niin vahva tunne että kesken menee koska ei voi käydä näin helposti!
Onnea!
 
Noniinhän se sitten kuukautiset alko.:sad001 Tänne sen tikkutestin julkasin ja onnitteluja sain plussasta. Tein vielä eilen clear blue, josta tuli pregnant 1-2. Oltiin niin onnellisia, pitkän yrittämisen jälkeen. Eilinen oli kp 43.
No tänään sitten kuukautiset alko. :sorry:

Varhainen keskenmeno varmasti... :sorry: otan osaa.
 
Noniinhän se sitten kuukautiset alko.:sad001 Tänne sen tikkutestin julkasin ja onnitteluja sain plussasta. Tein vielä eilen clear blue, josta tuli pregnant 1-2. Oltiin niin onnellisia, pitkän yrittämisen jälkeen. Eilinen oli kp 43.
No tänään sitten kuukautiset alko. :sorry:
Voi ei, oon tosi pahoillani. Olisikohan kemiallinen ollut? :sad001
 
Kysyin varovasti mieheltä jos saisin ovistestit takaisin. Hän kieltäytyi. Onneksi kroppa kyllä kertoo koska ovis on, olisin vaan halunnut pissiä johonkin tikkuun mihin tulee kaksi viivaa:hilarious::bored:

Tänään kp5-6, menkat alkaa olee ohi. Taidan kuitenkin pihdata vielä pari päivää jos pääsisi vähän lähemmäs ovista talletteluiden suhteen. :grin


Viimepäivien viestit on herättäneet kaikki esikoisen ajan ahdistukset vauva projektin suhteen. Toivon ettei tästä tule samanlaista via dolorosaa...

Ajattelin itse että ei hukata kuukausia koronarokotteen otossa vaan lykätään sen ottaminen sitten raskauden jälkeiseen aikaan. Emme ole kumpikaan tällähetkellä sellaisessa asemassa että ihan heti saisimme rokotetta kuitenkaan.
 
ON: tyreotropiini ja prolaktiini testattu tässä kierrossa normaaleiksi. Terolutit kuitenkin käyttöön. Seuraavista kuukautisista taas labraan AMH testiin, josko olis pco. Gyne ehdotteli munisten kypsytyshoitoa seuraavana vaihtoehtona. Täällä menossa yk5, mut pitkien kiertojen takia ollaan jo reilu puoli vuotta saatu yritystä täyteen... Ehkä perustan sittenki sen alpakkafarmin
 
Takaisin
Top