Raskaaksi 2021

Mä varasin nyt tiistaille gyne ajan, jos saisin letrot jotta ovulaayio tulis. nytkin vaan melko vahvoja viivoja mutta ei plussaa. ja se vilkkuva hymynaama jäi siihen yhteen..
 
Voi miten kurjia uutisia on nyt tullut. Olen todella pahoillani Episma ja Haukikanto :sad010

Bumblelle tsemppiä varhaisultran odottamiseen. Mulla viime raskaudessa oli kans vuotoa ja se varhaisultra ei olis voinu aiemmin tulla.. :confused:

Mä sain ensi viikolle ajan koronarokotukseen. Ja mun kannattaa ottaa se koska olen riskiryhmäläinen. :sad001 Luin että valmistajat suosittelevat raskautumista vasta 2kk viimeisestä rokotteesta. Yritän ymmärtää että omaksi hyväksi ja näin mutta harmittaa. Miten te muut aiotte toimia?
 
Osanottoni. :Heartred

Seurasin perässä kuten arvelinkin, hcg oli laskenut 767>627. :sad010
Nyt vaan odotellaan että vuoto alkaisi pian.

Neuvolasta käski seurata jos tulee kovia kipuja niin pitää mennä päivystykseen, piti myös KU mahdollisena vielä mutta seurataan tilannetta. Samaten jos tulee 2 sidettä täyteen tunnissa pitää mennä päivystykseen, se ei ole normaalia enää. Ei itelle tullu mieleenkään että vois olla KU edes mahdollinen, neuvolatäti otti sen itse puheeksi.
Vaikutti muutoinkin hyvältä neuvolatädiltä.
Voi eikä!! Voimia sinne myös! :Heartpink
 
Kiitos myötäelämisestä!
Onneksi tää vuoto on aika normaalin menkkavuodon tasolla eikä oikeastaan kauheammin kipuja ole vaikka yleensä mulla on aika kovat juilinnat.

Ootan vaan että tää loppuis ja pääsis sit uutta yritystä kohti :sorry:
 
Mä sain ensi viikolle ajan koronarokotukseen. Ja mun kannattaa ottaa se koska olen riskiryhmäläinen. :sad001 Luin että valmistajat suosittelevat raskautumista vasta 2kk viimeisestä rokotteesta. Yritän ymmärtää että omaksi hyväksi ja näin mutta harmittaa. Miten te muut aiotte toimia?

Eikö niitä ohjeita päivitetty, ettei tarvitse odottaa kahta kuukautta? Ainakin täällä lukee näin:

"Rokotuksen jälkeen voi tulla raskaaksi ilman mitään varoaikaa."

Se rokote poistuu elimistöstä tosi nopeasti ja se immuunireaktiokin kestää vain joitakin päiviä, että ota vain rokote ihan hyvillä mielin. :)

Ja aion kyllä ottaa rokotteen heti kun saan, tosin en ole ihan hetkeen vuorossa, kun en kuulu riskiryhmiin. Vähän pelottaa, että tulen raskaaksi juuri ennen omaa rokotusvuoroani. :sad001 Tosin suoraan sanottuna haluaisin ottaa rokotteen vaikka raskaanakin, jos vain joku suostuu rokottamaan. Korona on raskaudelle paljon suurempi riski kuin rokote, ja onhan noita raskaana olevia naisia rokotettu jo aika paljon.
 
Heippa! Vieläkö mahtuu mukaan? :)
Tiistaille on varattu Mirenan poisto ja nyt alkaa jännittää :grin Perheeseemme kuuluu nyt kolme lasta (13,12 ja 9), joista kaksi minun ja yksi puolisoni. Tätä lasta on toivottu ja harkittu hartaasti. Gynella on on vahva epäily endometrioosista ja viime elokuussa tuo Mirena laitettiin sen hoitoa silmällä pitäen. Kuukautiset ovat olleet sieltä ammoisista ajoista asti yhtä helvettiä kipuineen ja yösiteineen. Vuoto on vaikuttanut myös hemoglobiiniini, joka on ollut anemian rajoilla. Nyt jännittää tämäkin, että millaiseksi se menkkap*ska taas menee. Mutta iloisella ja odottavalla mielellä kuitenkin ollaan ja toivotaan, että tämän vuoden puolella tulisi iloinen uutinen. :)
 
Eikö niitä ohjeita päivitetty, ettei tarvitse odottaa kahta kuukautta? Ainakin täällä lukee näin:

"Rokotuksen jälkeen voi tulla raskaaksi ilman mitään varoaikaa."

Se rokote poistuu elimistöstä tosi nopeasti ja se immuunireaktiokin kestää vain joitakin päiviä, että ota vain rokote ihan hyvillä mielin. :)

Ja aion kyllä ottaa rokotteen heti kun saan, tosin en ole ihan hetkeen vuorossa, kun en kuulu riskiryhmiin. Vähän pelottaa, että tulen raskaaksi juuri ennen omaa rokotusvuoroani. :sad001 Tosin suoraan sanottuna haluaisin ottaa rokotteen vaikka raskaanakin, jos vain joku suostuu rokottamaan. Korona on raskaudelle paljon suurempi riski kuin rokote, ja onhan noita raskaana olevia naisia rokotettu jo aika paljon.

Voi kiitos Jadine :Heartred muistan että tästä oli joskus puhetta ja yritin etsiä sitä tietoa! Helpotit juuri oloani huomattavasti :love7
 
https://aijaa.com/KUF33h

Voitteko kertoo mulle miks nää PCt nykyään on tämmösiä et nega ei oo puhdas nega! :banghead::banghead:
Kyllä nää ennen on ollu! Oli pakko tehä tää toinen pc pois kummittelemasta ni eipä se kuvasta välttämättä välity, mut joku ärsyttävä hailura :shifty: tämän jopa mieheni näki ni ei tarvitse ajatella että ois täysin seonnu :pompus:
 
Heippa! Vieläkö mahtuu mukaan? :)
Tiistaille on varattu Mirenan poisto ja nyt alkaa jännittää :grin Perheeseemme kuuluu nyt kolme lasta (13,12 ja 9), joista kaksi minun ja yksi puolisoni. Tätä lasta on toivottu ja harkittu hartaasti. Gynella on on vahva epäily endometrioosista ja viime elokuussa tuo Mirena laitettiin sen hoitoa silmällä pitäen. Kuukautiset ovat olleet sieltä ammoisista ajoista asti yhtä helvettiä kipuineen ja yösiteineen. Vuoto on vaikuttanut myös hemoglobiiniini, joka on ollut anemian rajoilla. Nyt jännittää tämäkin, että millaiseksi se menkkap*ska taas menee. Mutta iloisella ja odottavalla mielellä kuitenkin ollaan ja toivotaan, että tämän vuoden puolella tulisi iloinen uutinen. :)
Tervetuloa. Toki mahtuu! Toivottavasti sulla tärppää oikein pian niin sun ei tarvis kärsiä montaa kertaa! :)
 
Minulle ei kävisi töiden puolesta kyllä yhtään jäädä äitiyslomalle. :bag: Ensimmmäiseen äitiyslomaan kyllä suhtauduttiin tosi hyvin, mutta olen sittemmin saanut ylennyksen ja olen nykyään esimiesasemassa, niin on paljon vaikeampi järjestää sijainen. No, se on sen ajan murhe sitten. Olisi myös uuden työntekijän etsintä kohta menossa ja uusia asiakkaita tulossa, mutta jos jään niitä odottelemaan, saan kyllä odotella hamaan ikuisuuteen. Onnekseni olen sellaisella alalla, jossa on jatkuva työvoimapula, joten löydän kyllä uuden työpaikan, jos entisessä alkaa suhtautuminen olla liian nihkeää.

Tosin täytyy myöntää, etten erityisesti tykännyt olla äitiyslomalla. :rolleyes: Minulle sopii paremmin, että olen vain osan päivästä lapsen kanssa ja osan päivästä aikuisten parissa. Tosin nyt korona-aikaan kököttelen taas kotona lapsen kanssa JA yritän tehdä samalla töitä. :shifty:
Yllättävän hyvin on töissä suhtauduttu kaikenmaailman uutisiin lapsiin liittyen. Toivottavasti sunkin töissä saisit yllättyä yhtä positiivisesti.
 
Mulla pitäis alkaa sunnuntaina.
Vv ei hirveesti oo, mut aina välillä. Oisko tänä aamuna tullu paperiin sellanen eggwhitemainen, mut saatto olla miehenkin eilisiä jämiä, vaikka ne kyllä vissiin muuttuu aika vetiseksi. Mene ja tiedä :hilarious:
Samoten tissit on vähän oudot. Mut oli ne viime kierrossakin. Oon tosi skeptisellä päällä. Aamulla tein early predictorin.
Ja nyt illalla pc.
Kuvassa heti testiajalla ja jälkeen.
Olevinaan näissä jotain näen, mut mulle on kyllä kasvanu sellaisetkin viivalasit päähän :wtf:

Ovistesti vikana. Aika tumma, mut ohkanen :bookworm:


Tänään oli hyvä puhelu hoitojen suhteen. Vähän varailtiin aikojakin jo :nailbiting:
Varovainen onnittelu ! Tiedän että pitää suhtautua varovaisesti mutta ite oon testannut aiemmin ovistestillä just "ihan liian aikaisin" ja yleensä se on kertonut mitä raskaustesti jonkun päivän päästä.
 
https://aijaa.com/KUF33h

Voitteko kertoo mulle miks nää PCt nykyään on tämmösiä et nega ei oo puhdas nega! :banghead::banghead:
Kyllä nää ennen on ollu! Oli pakko tehä tää toinen pc pois kummittelemasta ni eipä se kuvasta välttämättä välity, mut joku ärsyttävä hailura :shifty: tämän jopa mieheni näki ni ei tarvitse ajatella että ois täysin seonnu :pompus:

Onko tuossa väriä? Kyllä minäkin näen haamun! Toivottavasti vahvistuu! :happy:
 
Tervetuloa joukkoon Marzian. :)

Minäkin näen jotain tuossa Sabriinah sinun testissä. :pompus: Tiedätkö mikä dpo on menossa? Jos voisikin olla haamu ja vahvistuisi?

Toki tuntuu, että ihmiset on saanut viime aikoina todella törkeitäkin viivanpaikkoja. :shifty:

On: Harmittelin ja ihmettelin, kun aamulla ei digi hymyillytkään. Oireista (vaikkakin normaaleja vaisummista) ja aamun viivan tummuudesta huolimatta. Viime kierrossa, kun laite hymyili jo haaleammallakin viivalla :hilarious:.

Tein niistä rohkaistuneena tuossa iltapäivällä uuden digin ja sain hymyn. :happy: Vaikka en edes pidättänyt 4h. En ymmärrä kuka pystyy päivällä pidättämään 4h. :hilarious:

Mutta siis jee! Eilen oli talletteluissa taukopäivä. Mutta, tiedätte varmaan mitä tehdään tänään. Ja huomenna. Ja ehkä vielä ylihuomennakin. :love022 Jos vaan miehen kunto jaksaa ja itellä ei ala sietämättömät oviskivut.

Ihanaa perjantai iltaa kaikille! :Heartred
 

Liitteet

  • Collage_20210409_180826.jpg
    Collage_20210409_180826.jpg
    20.2 KB · Katsottu: 72
En ymmärrä kuka pystyy päivällä pidättämään 4h. :hilarious:

En minäkään! Selvästi minulle suurin haaste ovistestien kanssa! :hilarious: Juon paljon vettä, niin pitää käydä usein vessassa, ja noista kumpikaan ei ole kovin hyvä juttu ovistestien kannalta. :rolleyes: Harmi kun en muista yhtään, miten pitkään pidätin edellisellä yrityskerralla, kun silloin ainakin sain nätisti ovisplussat näkyviin. Nyt ei ole vielä tullut ovisplussaa.
 
Alavatsa kivut senkun jatkuu. Päänsärky iskeny tänää päälle oikee kunnolla. Tietyt herkutkaan ei maistu hyvälle, vaan tekee pahaa. Näiden oireiden perusteella päätin testata yhen pc testiliuskan.:smiley-ashamed005 Siihen piirtyi hyvin hailura haamu ja mieskin sen näki, joten kai tässä sitten raskaana ollaan:dance008:Heartred Huomenna vielä varmistan ja testailen jonkun aikaa, että näkee mihkä suuntaan viiva kehittyy. Eihän tätä voi sanoin edes kuvailla. Pelko persiissä kuitenkin joka vihlasun ja kolotuksen takia ja vessassa saa juosta katsomassa, että alkoiko sittenki menkat. Mutta onneksi tähän asti on lorahdellu vain valkovuotoa.:smiley-ashamed004
 
-- En ymmärrä kuka pystyy päivällä pidättämään 4h. :hilarious:

Sama täällä. Ja varautukaa siihen että kun olette joskus raskaana, ne äitiysneuvolassa haluaa myös useamman tunnin pidätyksen ja vielä useampaan otteeseen! :hilarious: Se oli esikoisen kohdalla loppua kohden jopa mahdotonta...
 
Takaisin
Top